PDA

View Full Version : wah wah



Kriske11
30 augustus 2008, 13:17
hey
ik pas een wah wah gekocht en is nu al kapot :mad:
t probleem is dat hij geen 'wah' geluid maakt de pedaal zelf
van bass na treble en omgekeerd werkt wl ng dus k denk dat de
potentiometer niet kapot is ??? wat kan kapot zn ???

Nielsje
30 augustus 2008, 13:24
Hey Kriske,

welkom! We willen je graag helpen, maar helaas is absoluut niet duidelijk wat je bedoelt! Zou je kunnen vertellen welke wah je hebt, en ook je probleem wat duidelijker willen omschrijven? Je hebt nu een zin geschreven, zonder leestekens of wat dan ook. Dat leest erg lastig. Als je probleem zou willen omschrijven met wat meer informatie, en in goed leesbaar Nederlands, dan is je probleem een stuk eerder opgelost ;)

Rik van der Meulen
30 augustus 2008, 16:15
:hippie:

lol

robert-gitarist
30 augustus 2008, 16:41
:hippie:

lol

:roll:


Maar goed, welkom op het forum!
Ik weet wel wat je bedoeld denk ik. Schroef de onderkant eens open en kijk eens of het plastic stangetje met die tandjes wel goed tegen de potmeter aankomt. Als dat allemaal in orde is denk ik zelf dat misschien het spoeltje van de wah stuk is.

Meneer I.
30 augustus 2008, 19:08
Als je het pas gekocht hebt zit er gewoon garantie op toch? Of heb je een 2e hands?

Kriske11
30 augustus 2008, 20:45
Als je het pas gekocht hebt zit er gewoon garantie op toch? Of heb je een 2e hands?
euhm kheb de wah al helemaal open gehad maar ik denk dat nu de garantie vervalle is dus....

Kriske11
30 augustus 2008, 20:45
:roll:


Maar goed, welkom op het forum!
Ik weet wel wat je bedoeld denk ik. Schroef de onderkant eens open en kijk eens of het plastic stangetje met die tandjes wel goed tegen de potmeter aankomt. Als dat allemaal in orde is denk ik zelf dat misschien het spoeltje van de wah stuk is.
hoe weet ik of het spoeltje stuk is

Bernardduur
30 augustus 2008, 21:36
Wat voor wah heb je? En als je wel van bas naar treble kan gaan, wat is er dan mis?

Mitch
31 augustus 2008, 01:43
Ik heb het vermoeden dat kriskekennienormaaltiepe bedoelt dat het pedaal wel geoon van de teen naar de hakstand kan bewegen maar dat de sound niet verandert. Maar goed, de vraagstelling is nog steeds niet duidelijk.
Kris, doe eens een serieuze poging je vraag om te omschrijven. Als het zo vaag en slecht omschreven blijft gaat -ie dicht.

Nielsje
31 augustus 2008, 02:13
Getverdemme,

ik dacht toch écht serieus dat ik in mijn reactie duidelijk was. Maar Kris heeft dan ook duidelijk geen enkel deel van mijn 'advies' aangenomen. Wellicht kan Kris nog niet zo goed lezen?

Kriske11
31 augustus 2008, 14:39
Ik heb het vermoeden dat kriskekennienormaaltiepe bedoelt dat het pedaal wel geoon van de teen naar de hakstand kan bewegen maar dat de sound niet verandert. Maar goed, de vraagstelling is nog steeds niet duidelijk.
Kris, doe eens een serieuze poging je vraag om te omschrijven. Als het zo vaag en slecht omschreven blijft gaat -ie dicht.
ja dit bedoel ik dus !

Kriske11
31 augustus 2008, 14:40
Wat voor wah heb je? En als je wel van bas naar treble kan gaan, wat is er dan mis?
de wah wah is een goedkope uit de musicstore (duitsland)

Nielsje
31 augustus 2008, 14:41
de wah wah is een goedkope uit de musicstore (duitsland)

Als ik zeg dat ik een goedkope fiets heb gekocht bij de fietsenmaker om de hoek, weet jij dan ook in een keer wat voor fiets ik heb gekocht?

Kriske11
31 augustus 2008, 14:42
Als ik zeg dat ik een goedkope fiets heb gekocht bij de fietsenmaker om de hoek, weet jij dan ook in een keer wat voor fiets ik heb gekocht?
ik zeg tog dat die van het merk musicstore zelf is !

Nielsje
31 augustus 2008, 14:44
ik zeg tog dat die van het merk musicstore zelf is !

Nee, je zei dat je hem gekocht hebt bij Musicstore, je noemde niets over het huismerk.

'Toch' is met 'ch'.

Maar je zoekt het maar uit, succes met je wah-probleempje.

robert-gitarist
31 augustus 2008, 14:44
Nee jij zegt dat ie daar van daan komt uit Musicstore.
Als ik een Crybaby wah daar koop of een Vox wah, komt ie ook uit de musicstore :D
Dus niet zo eigenwijs doen he. Wij willen je alleen maar helpen maar dan moet je zelf wel een beetje je medewerking geven als daar omgevraagd word.

Ibanez666
31 augustus 2008, 14:44
ik zeg tog dat die van het merk musicstore zelf is !


waar dan???

arcane
31 augustus 2008, 14:45
http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Gitarren/Wah-Wah/Music-Store-Weeper-Wah-Wah-Pedal-/art-GIT0002328-000

Dat zal hem wel zijn.

Kriske11
31 augustus 2008, 14:46
jaja oké dan heb ik het niet gezegd!

Kriske11
31 augustus 2008, 14:46
http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Gitarren/Wah-Wah/Music-Store-Weeper-Wah-Wah-Pedal-/art-GIT0002328-000

Dat zal hem wel zijn.
nee die andere vn ms

Ibanez666
31 augustus 2008, 14:47
jaja oké dan heb ik het niet gezegd!

Mijn god zeg, wat ben je snel op je teentjes getrapt, staat 11 voor je leeftijd of zo? De mensen hier proberen je alleen te helpen en dan reageer je zo...

robert-gitarist
31 augustus 2008, 14:47
http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Gitarren/Wah-Wah/Music-Store-Weeper-Wah-Wah-Pedal-/art-GIT0002328-000

Dat zal hem wel zijn.

Och dat is gewoon een verkapte Boston wah. Die heb ik ooit ook eens gehad. Pruts dingen zijn dan, eerlijk waar. Had ding amper gebruikt of er kwam al niet eens meer een fatsoenlijk wah geluid uit. Gewoon weg werp dingen. Een reparatie en mod. aan die dingen is bijna even duur als de wah zelf. Voor die paar euro zou ik door sparen en een tweedehands Crybaby GCB95 van marktplaats halen. Die dingen heb je al voor 35 euro.

arcane
31 augustus 2008, 14:48
Je stelt jezelf wel vrij vijandig op. Mensen hier proberen je te helpen. Echter jouw taalgebruik en omschrijvingen zijn niet echt duidelijk. Als je de adviezen in de wind slaat en verder zo reageert op reacties van anderen, dan kun je verwachten dat men je niet graag verder zal helpen.

arcane
31 augustus 2008, 14:50
Och dat is gewoon een verkapte Boston wah. Die heb ik ooit ook eens gehad. Pruts dingen zijn dan, eerlijk waar. Had ding amper gebruikt of er kwam al niet eens meer een fatsoenlijk wah geluid uit. Gewoon weg werp dingen. Een reparatie en mod. aan die dingen is bijna even duur als de wah zelf. Voor die paar euro zou ik door sparen en een tweedehands Crybaby GCB95 van marktplaats halen. Die dingen heb je al voor 35 euro.


Hehe, precies die boston staat bij bij ook te verstoffen. Van begin af aan deed het ding het al niet goed, viel niets aan te doen met contact spray. Bovendien was het bereik van de 'wah' ook niet echt wat. Nooit meer gebruikt. Echt een onding.

Mitch
31 augustus 2008, 14:51
EDIT gedeeltelijk achterhaald, ik typte langzaam.

Ik heb even gezocht, Music Store heeft er twee: een plastic ding van 25E (beetje a la de Boss FV50, Ibanez WH10 etc.) en één in een meer reguliere behuizing van 33E.
Kriske: er zal ongetwijfeld iets los zitten, waardoor het circuit geen contact meer maakt. Mogelijk is dat een zeer eenvoudig probleem dat door een beetje doe-het-zelver te verhelpen is.
Leer er in ieder geval van dat het heel aantrekkelijk lijkt om via internet de goedkoopste rommel te bestellen die je kan vinden, maar dat daar wel risico's aan kleven.

Je doet helaas zelf geen enkele moeite om normaal, makkelijk leesbaar te schrijven, je geeft geen antwoord op de eerste vraag die robert-gitarist stelt, stelt alleen maar weer een extra vraag, gaat niet in op de verzoeken van Nielsje en mij [EDIT: en gaat daarna nog bijdehant doen ook] dus ik sluit dit topic omdat je wel een oplossing voor je probleem wil maar totaal niet meewerkt of moeite doet. Maak daar geen gewoonte van.