PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar wat voor??



Red Hot Chili Peppers
30 augustus 2008, 11:41
Hallo alemaal
Ik zoek een nieuwe elecktrisch-akoestische gitaar.
Mijn budget is ongeveer 150-200 euro.
Ik speelde eerst klasiek gitaar en nu elektrisch.
Ik vond de ibanez v70 wel een mooie gitaar.
Het liefst wil ik een zwarte met solid top.
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/t_ibanez%20v70ce-bk.png
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

:B

budje
30 augustus 2008, 11:42
tijdje doorsparen? in deze prijsklasse krijg je alleen maar een instrument dat je over een jaar weer wil inruilen!

Blend
30 augustus 2008, 13:21
misschien kun je éventjes de moeite nemen om gewoon ff te kijken?? kost minder energie uiteindelijk dan zo'n zinloos topic openen wat al 1000000000 x voorbij is gekomen..

jasper159
30 augustus 2008, 13:49
Spaar door tot je ong 400 euro hebt, daar valt wel al wat leuks in te vangen;

Yamaha APX 500
http://www.yamaha.ca/content/guitar/products/acousticelectricguitars/APX500/images/highres/APX500-2.jpg
Deze heb ik, lekker gitaartje, goeie neck, speelt lekker, klinkt ook goed versterkt.

Ibanez EW 20 ASE NT
http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/ibanez-ew20asent_350_ffffff_75.jpg
Deze heb ik ook even bespeeld, afschuwelijk lelijke gitaar, maar heeft ook zo'n goed bespeelbare neck, al is deze niet gelakt (dacht ik toch), in tegenstelling tot de Yamaha

Beide hebben een cut zodat je makkelijk bij de hoogste frets raakt.
Naar wat ik me kan herinneren (tis namelijk al n tijdje geleden) had de Yamaha een warmere klank en de Ibanez iets krachtiger.
Ik ben uiteindelijk voor de Yamaha gegaan, maar test deze alleszins eens!

Muzieknono
6 september 2008, 19:19
Bij mijn weten is de APX 500 niet voorzien van een solid top, de 700 wel, ben zelf aan het twijfelen tussen de APX en de CPX 700
Groeten Dirk Jan :metal:

frankiiee
6 september 2008, 20:57
probeer es tweedehands zou ik zeggen, ik heb tweedehands een mooie washburn d10sce gekocht voor 170 euro. Klinkt zeer goed kan versterkt worden solid top, ... . Ik heb zo het gevoel dat veel mensen iets tegen tweedehands hebben maar ik vind dit persoonlijk onterecht. Ik heb al heel wat complimenten gehad van heel wat betere gitaarspelers die meer gewoon zijn dan mij over mijn gitaartje dus ik ben wel blij dat ik 2dehands gekocht heb en niet nieuw.

groet

--=HANS=--
6 september 2008, 21:15
Op gebruikte gitaren is wat mij betreft echt helemaal niets tegen. Bij een akoestische gitaar is het betrekkelijk eenvoudig om in ieder geval een eerste visuele inspectie te doen en je oren doen de rest. Ik heb de afgelopen paar jaar een aantal gitaren verkocht en ik weet zeker dat de nieuwe eigenaren voor een vriendelijke prijs een goed instrument hebben gekocht. Als je een gebruikt exemplaar koopt bij een gitaar speciaalzaak dan weet je eigenlijk helemaal wat je koopt. Mijn ervaring is dat verreweg de meeste mensen zuinig zijn op hun instrumenten en dat je dus eigenlijk zelden een kat in de zak koopt. Tenzij het desbetreffende instrument van zichzelf al slecht was natuurlijk.
Nadeel is natuurlijk wel dat als je voor ieder instrument apart op pad moet je moeilijk verschillende instrumenten naast elkaar kan zetten.

Mijn tip is dus ook om eens naar gebruikte gitaren te kijken als je met een wat lager budget wil werken.

Succes met de zoektocht!