PDA

View Full Version : fender telecaster gezocht maar ik ben geen kenner.



bagheera
30 augustus 2008, 11:12
hey daar iedereen,

ik weet het nogal een vage titel maar goed.
ik zag door de bomen heet bos niet meer vandaar dat ik er toch maar een topic over geopend heb hoewel ik weet dat er al wat over te vinden is maar heey nu geef ik de fender fans wel de kans nog eens lekker uit de bol te gaan forum gewijs.

Het gaan om het volgende IK HEB G.A.Z !!!!!
Naar een fender telecaster U.S.A met zo'n vintage witte kleur, maar er zijn ook weer zoveel types in. Ik heb net gebeld naar music center in leuven ik dacht misschien kan ik is gaan testen vanmiddag maar de volgende zending komt pas volgende week binnen ( nu dus geen tele's ) prijs begint vanaf 1200 euro, maar verschillende types, hebben jullie een idee welke types nu op de nieuw markt te vinden zijn die op iets trekken. ( liefs JUMBO frets )

Daan_B
30 augustus 2008, 11:16
www.fender.com ? :satisfie:

bagheera
30 augustus 2008, 11:26
www.fender.com ? :satisfie:
daar ben ik al geweest maar ik kom toch niet aan mijn trekken in die beperkte display van tele gitaren http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/0100202850_md.png
hoewel deze dan misschien maar dikkere lak en meer vintage kent niemand een specifiek type

Squier4ever
30 augustus 2008, 11:29
we hebben de Z
we hebben de o
we hebben de e
we hebben de k
we hebben de f
we hebben de u
we hebben de n
we hebben de c
we hebben de t
we hebben de i
we hebben de e

ZOEKFUNCTIE!

MarkV
30 augustus 2008, 11:30
daar ben ik al geweest maar ik kom toch niet aan mijn trekken in die beperkte display van tele gitaren http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/0100202850_md.png
hoewel deze dan misschien maar dikkere lak en meer vintage kent niemand een specifiek type

'52 Vintage? http://www.fender.com/products//search.php?partno=0100202850
Die is wel vintage, maar dan is dus juist de lak dunner en krijg je vintage frets en dat zijn dus geen jumbo's.

Moet ie egaal wit/wittig zijn? Of iets met een houtnerf?

bagheera
30 augustus 2008, 11:33
'52 Vintage? http://www.fender.com/products//search.php?partno=0100202850
Die is wel vintage, maar dan is dus juist de lak dunner en krijg je vintage frets en dat zijn dus geen jumbo's.

Moet ie egaal wit/wittig zijn? Of iets met een houtnerf?

er mag een ietsie pietsie houtnerf tezien zijn maar het mag teoch vrij egaal hoor
bedankt dit is dus al een goede hulp

@ Squier4ever : ik ken de zoekfunctie maar er zijn zoveel topics over dat men hoofd gewoon begint te tollen vandaar toch even dit vraagje.

Mr.Fingers
30 augustus 2008, 11:34
Meer "vintage" als die gitaar ga je niet hebben, want dat is de Fender '52 ReIssue Telecaster. Als je nog exclusiever wilt, zal het de Custom-Shop Nocaster worden.

Als je zegt dat je jumbofrets wilt, is een HW1, of een Classic Player (Baja) Telecaster het meest aangewezen.

Wat trekt op iets:

Fender Classic '50 Telecaster: mexicaans, maple neck & toets, twangbeest van jewelste, komend in zwart, wit & sunburst, 7.25" radius

Fender Classic '60 Telecaster: mexicaans, maple neck, RW toets, strakkere ritmegitaar, komend in oly white (heb ik), candy apple red & zwart, vintage dunne frets, 7.25" radius

Fender Custom Telecaster: japans, maple neck, RW toets, idem als de classic '60, maar dan met een dubbele binding rond de body, komende in zwart, rood & sunburst, vintage dunne frets, 7.25" radius

Fender Baja Telecaster: idem als de classic '50, maar dan met serieschakeling & faseschakeling, een tonemonster. Komend in blonde & desert sand, 9.5" radius, JUMBO frets

Fender HW1: amerikaans equivalent van de Mex. Std, jumbo frets, klinkt als een moderne telecaster, niet goed, niet slecht, gewoontjes

Am. Std. amerikaans: goede tele, moderne sound, gewone frets

Am DLX. amerikaans: steriele tele, SCN noiseless elementen, gewone frets

AVRI '52: de oertele, twangbeest van jewelste, wel vintage dunne frets
AVRI '62: custom tele, zelfde als de japanse, maar dan amerikaans, iets subtieler van sound, vintage frets

Custom-Shop: alles kan, als je maar betaald!


Dus: Fender Baja, of HW1, die hebben jumbo's, de rest zijn gewone dunne frets.

als je tijd hebt, naar Muziek&Visie Antwerpen gaan (is nu niet zo belachelijk ver van Leuven), daar hebben ze massa's telecaster (alle hierboven vermelde gitaren, de customs niet, maar wel de '69 & 72 thinline, fat-tele's, deluxes,...)

bagheera
30 augustus 2008, 11:39
Meer "vintage" als die gitaar ga je niet hebben, want dat is de Fender '52 ReIssue Telecaster. Als je nog exclusiever wilt, zal het de Custom-Shop Nocaster worden.

Als je zegt dat je jumbofrets wilt, is een HW1, of een Classic Player (Baja) Telecaster het meest aangewezen.

Wat trekt op iets:

Fender Classic '50 Telecaster: mexicaans, maple neck & toets, twangbeest van jewelste, komend in zwart, wit & sunburst, 7.25" radius

Fender Classic '60 Telecaster: mexicaans, maple neck, RW toets, strakkere ritmegitaar, komend in oly white (heb ik), candy apple red & zwart, vintage dunne frets, 7.25" radius

Fender Custom Telecaster: japans, maple neck, RW toets, idem als de classic '60, maar dan met een dubbele binding rond de body, komende in zwart, rood & sunburst, vintage dunne frets, 7.25" radius

Fender Baja Telecaster: idem als de classic '50, maar dan met serieschakeling & faseschakeling, een tonemonster. Komend in blonde & desert sand, 9.5" radius, JUMBO frets

Fender HW1: amerikaans equivalent van de Mex. Std, jumbo frets, klinkt als een moderne telecaster, niet goed, niet slecht, gewoontjes

Am. Std. amerikaans: goede tele, moderne sound, gewone frets

Am DLX. amerikaans: steriele tele, SCN noiseless elementen, gewone frets

AVRI '52: de oertele, twangbeest van jewelste, wel vintage dunne frets
AVRI '62: custom tele, zelfde als de japanse, maar dan amerikaans, iets subtieler van sound, vintage frets

Custom-Shop: alles kan, als je maar betaald!


Dus: Fender Baja, of HW1, die hebben jumbo's, de rest zijn gewone dunne frets.

als je tijd hebt, naar Muziek&Visie Antwerpen gaan (is nu niet zo belachelijk ver van Leuven), daar hebben ze massa's telecaster (alle hierboven vermelde gitaren, de customs niet, maar wel de '69 & 72 thinline, fat-tele's, deluxes,...)
bedankt Mr Fingers en je hebt je reputatie van fender kenner weer eer aan gedaan dikke proficiat. Custom shop kan idd alles alleen kan ik niet betalen jammer he. :)

bagheera
30 augustus 2008, 14:09
en jawel na het zien van een paar you tube filmpjes waaronder dit http://nl.youtube.com/watch?v=ANlBVSS83sE&feature=related denk ik dat ik voor de fende baja ga gaan binnen afzienbare tijd eerst heb ik nog een cabinet nodig

MarkV
30 augustus 2008, 19:50
en jawel na het zien van een paar you tube filmpjes waaronder dit http://nl.youtube.com/watch?v=ANlBVSS83sE&feature=related denk ik dat ik voor de fende baja ga gaan binnen afzienbare tijd eerst heb ik nog een cabinet nodig

Goede keuze. Zorg er wel voor dat je er meerdere probeert voordat je er daadwerkelijk 1 koopt. De Baja staat wel bekend om de kwaliteitsverschillen tussen de onderlinge gitaren. Let op afwerking neck pocket, afwerking pocket bij brug, gewicht en topkam.

Ik heb er zelf meerdere geprobeert (zo ook anderen hier, zoals Kim Wilson) en er zijn behoorlijke onderlinge verschillen. Ik zou deze zeker niet op afstand kopen in Duitsland ofzo.

TimmU
30 augustus 2008, 19:59
Even de andere kant van 't verhaal ,er zijn veel mensen heel positief over de Baja, maar ik vind het eigenlijk echt een rukgitaar, ik kreeg er geen bruikbare sound uit. geen lekker dikke volle sound, alleen maar iel ( ook zonder de S1 switch ! ) . Schel mag natuurlijk ook met een tele , maar dat deed ie ook niet echt. Het is niet mijn ding .

Test gewoon lekker veel, als je echt op zoek bent naar een tele raad ik jou een Blade Telecaster aan, die vond ik dan wel weer echt geweldig.

Kim Wilson
1 september 2008, 13:57
Goede keuze. Zorg er wel voor dat je er meerdere probeert voordat je er daadwerkelijk 1 koopt. De Baja staat wel bekend om de kwaliteitsverschillen tussen de onderlinge gitaren. Let op afwerking neck pocket, afwerking pocket bij brug, gewicht en topkam.

Ik heb er zelf meerdere geprobeert (zo ook anderen hier, zoals Kim Wilson) en er zijn behoorlijke onderlinge verschillen. Ik zou deze zeker niet op afstand kopen in Duitsland ofzo.
Oh, deze ervaring heb ik dan weer niet. Ik heb nu 5 Baja's in de handen gehad, waarvan ik van eentje vond dat ie wat licht was qua gewicht. Voor de rest waren ze allevijf gewoon goed. Ik zou het op zich nog wel aandurven om zo één uit Duitsland te bestellen als het echt zou moeten.

De Baja heeft erg veel mids en weinig laag, misschien dat ie daarom wat schel gaat klinken. Je moet dus wel een beetje opletten aan welke amp je hem knoopt. Op de amp van Niels klonk ie idd niet mooi, maar op de Bandmaster klonk ie als een gek. Goeie dikke felle houtklank, lekker veel karakter.

De Blade heb ik ook getest. Daar kon ík echt helemaal niks mee. Wat een ongelofelijke bak output, daar overstuur je gelijk elke voortrap mee. Geen twang, maar gewoon een dikke brul die niet te temmen was. Misschien lag het aan de afstelling van het actieve gedeelte, maar ik werd helemaal gek van de output van het ding...