PDA

View Full Version : Bloc Party



Raguil
29 augustus 2008, 23:10
De laatste tijd luister ik nogal veel Bloc Party. Nu ben ik opzoek naar bands die soort gelijke muziek maken. Vooral richting nummers als Helicopter en Banquet.
Als iemand die naam heeft voor de muziek die de heren maken. Ik weet namelijk niet waar ik op moet zoeken :)

caliban
29 augustus 2008, 23:21
Hedendaagse kut-britpop is de naam van dat genre, gelijkaardige bands: Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, the Editors, en al de rest dat met the begint. (En ja ik weet dat er veel van die bands niet uit Engeland komen).
Sorry ik vind het vreselijke muziek, stelt puur muzikaal gezien niks voor, altijd dezelfde zanglijnen, altijd dezelfde akkoordenopvolgingen, en altijd dezelfde drumriffs.
Onder echte decent britpop versta ik: Radiohead, Muse, Oasis, Manics, de oude Coldplay, enzoverder.

Bram+
29 augustus 2008, 23:31
Oude Coldplay vind ik eigenlijk net zo kut als nieuwe Coldplay eigenlijk. Overigens gebruiken ze in Engeland de term 'britpop' volgens mij nooit. Ik vind Muse, MSP en Coldplay ook niet één genre of zo.

Raguil
29 augustus 2008, 23:32
Hedendaagse kut-britpop is de naam van dat genre, gelijkaardige bands: Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, the Editors, en al de rest dat met the begint. (En ja ik weet dat er veel van die bands niet uit Engeland komen).
Sorry ik vind het vreselijke muziek, stelt puur muzikaal gezien niks voor, altijd dezelfde zanglijnen, altijd dezelfde akkoordenopvolgingen, en altijd dezelfde drumriffs.
Onder echte decent britpop versta ik: Radiohead, Muse, Oasis, Manics, de oude Coldplay, enzoverder.

Er gaat zeker niks boven de echte britpop ik kon hun muziek ook niet echt thuis brengen maar als ze bij dat groepje horen weet ik genoeg. Overigens vind ik editors wel enorm goed.

caliban
29 augustus 2008, 23:41
Editors is inderdaad wel iets anders, maar heel dat retrogedoe, heb ik problemen mee, net als the white stripes :stop: , the hives, the strokes. Ik kan er niet goed tegen, en bijna alle hedendaagse bands maken gewoon die troep na.
Ik ben voorstander van ook retro te werken, maar retro naar de nineties toe. Smashing pumpkins en dergelijke (en de ietwat grungy bands zoals Bush, Silverchair, Pearl Jam). De zestienjarige 'alternatieve' jeugd kent enkel die the-bandjes.

Raguil
29 augustus 2008, 23:54
Editors is inderdaad wel iets anders, maar heel dat retrogedoe, heb ik problemen mee, net als the white stripes :stop: , the hives, the strokes. Ik kan er niet goed tegen, en bijna alle hedendaagse bands maken gewoon die troep na.
Ik ben voorstander van ook retro te werken, maar retro naar de nineties toe. Smashing pumpkins en dergelijke (en de ietwat grungy bands zoals Bush, Silverchair, Pearl Jam). De zestienjarige 'alternatieve' jeugd kent enkel die the-bandjes.
Ik zit denk ik net in de generatie ervoor. Ik luister vooral Blink 182, Sum 41, Offspring en Green Day (vooral de oudere platen). Maar ik vind bloc party toch een bepaalde sound hebben.

caliban
29 augustus 2008, 23:56
Ik zit denk ik net in de generatie ervoor. Ik luister vooral Blink 182, Sum 41, Offspring en Green Day (vooral de oudere platen). Maar ik vind bloc party toch een bepaalde sound hebben.
Best veel punkachtige dingen luister je dan wel, dat heeft ook nog wel iets. Ken je dingen als Silverchair toevallig (naar mijn mening is Neon Ballroom wel hun beste album, ervoor was het grungier en simpeler, en erna vind ik het wat pussy worden)?

Grooveyard21
30 augustus 2008, 00:00
Ik ben voorstander van ook retro te werken, maar retro naar de nineties toe. Smashing pumpkins en dergelijke (en de ietwat grungy bands zoals Bush, Silverchair, Pearl Jam). De zestienjarige 'alternatieve' jeugd kent enkel die the-bandjes.

Het is toch niet "The" bloc Party? Wat is nou het probleem?

Retro in the nineties greep veel terug op jaren 70, retro heden grijpt veel terug op de jaren 80, ik zie het verschil niet echt.

caliban
30 augustus 2008, 00:04
Het is toch niet "The" bloc Party? Wat is nou het probleem?

Retro in the nineties greep veel terug op jaren 70, retro heden grijpt veel terug op de jaren 80, ik zie het verschil niet echt.
Het maakt ook niet uit of het nu allemaal met the is, het is gewoon opvallend dat veel van die (naar mijn mening crap)bands wel met the beginnen.
Ik kan me niks voorstellen bij die 70's retro uit de nineties, licht mij in alstublieft.

Grooveyard21
30 augustus 2008, 00:06
Het maakt ook niet uit of het nu allemaal met the is, het is gewoon opvallend dat veel van die (naar mijn mening crap)bands wel met the beginnen.
Ik kan me niks voorstellen bij die 70's retro uit de nineties, licht mij in alstublieft.

pearl jam was bijv heavy beinvloed door neil young uit de 70's.

caliban
30 augustus 2008, 00:07
Bij die retro dingen zoals editors, heb ik het idee dat het niet gewoon beïnvloeding is, maar eerder regelrecht imitatie.

Bram+
30 augustus 2008, 00:10
pearl jam was bijv heavy beinvloed door neil young uit de 70's.
Het was ook niet persé dat men de jaren 70 over deed, maar het was meer dat de jaren 80 opeens vergeten werden: geen shred meer, geen synthesizers meer, geen spandex of permanent (of andere vrouwelijke looks) meer, geen gated reverb op de drums meer, etc. Zonde toch eigenlijk, hehehe.