PDA

View Full Version : Preamp nr 5... Ben ik misschien verslaafd????



tnijland
29 augustus 2008, 22:27
Ik heb mijn Egnater M4 ingeruild op een CAE 3+ SE preamp maar dan met een speciale Scott Henderson (SH op ch1) en Steve Lukather modificatie (SE op ch2). Uiteraard met bijbetaling van de andere partij. Was dus interessant. Ik kon zowel tussen geld of deze mooie CAE3+SE preamp met bijbetaling kiezen. Tja, je leeft maar 1 keer....en het is nu preamp nr 5 geworden (ahum, is niet genant, gewoon professioneel ;))

De Egnater M4 is overigens wel een hele goede preamp maar wordt pas echt ideaal als je veel authentieke versterkers zoekt en deze dan in een zeer hoge kwaliteit wilt hebben. Ik zou hem niet snel verkocht hebben was er niet het volgende gebeurd:

De grap ontstond toen ik bij toeval een kapotte oude 2 kanaals Marshall 9001 buizen preamp op de kop kon tikken voor 50 Euro. Volgens de verkoper was dat so "not done" en iets ouwe jaren '80 r0ckers... Doe 's een symbolisch bod: Afijn, om een lang verhaal kort te maken heb ik deze als hobby onlangs gerepareerd, voorzien van nieuwe buizen en hij klonk tot mijn verwondering dusdanig goed en qua sound echt in de buurt van de sound van de Egnater Marshall modules (SL & SL2). Geluk hoeft niet altijd veel geld te kosten en ik ga uiteraard "Bartje zoekt het geluk" nog maar een keertje lezen (Aanrader :)).

De Fender T/D en COD module zitten vrijwel gelijkwaardig in mijn Mesa Boogie Triaxis preamp die maar niet weg wil gaan. Vandaar dat ik dus besloot om de laatste (M4 dus) te verkopen en weer een beetje geld terug te halen om mijn andere hobby (akoustische piano en vette synths) te financieren. Is overigens niet echt gelukt; ik begin aardig op N0cki te lijken en begrijp hem steeds beter (no offense :)).

De CAE3+ SE bevalt mij overigens heel erg goed omdat hij erg mooi aanvult op de rest van mijn preamps. Het clean met de SH modification is gewoon fenomenaal goed en de SE mod geeft een mooie strakke rythem sound.

Nu zit ik dus al met 5 preamps die niet eens in mijn 12HE rack passen. #${æ8{8¿A*%t dammnit! Als ik snap hoe dat moet, zal ik overigens ook 's een keertje een rack fotootje posten!

rjong999
29 augustus 2008, 22:59
Hoe herkenbaar... :)

Hier gaat het al niet anders...

Ik heb laatst ergens een 9001 gehoord die netjes opgeknapt was, JJ's er in, nieuwe cap's die klonk als een huis. Gelukkig kon ik de neiging onderdrukken om 'm gelijk weer mee te nemen

Nocki
30 augustus 2008, 01:32
haha. geweldig verhaal!
Tja. ik moet nog steeds de M4 eens even uitproberen. Misschien de CAE weer verkopen, M4 kopen en dan kan kijken welke het gaat worden in de toekomst!

leuk om zo te lezen en ik zal je verdere verhalen zeker gaan volgen!

Bram78
30 augustus 2008, 07:05
Ik stel voor dat iemand een gear-o-theek begint... Voor iedereen die zijn spul normaal gesproken slechts tijdelijk heeft een ideale uitkomst: gewoon terugbrengen naar de bieb en een ander ding meenemen.

Ben benieuwd naar de foto's!

Jimwoud
30 augustus 2008, 10:35
Ik stel voor dat iemand een gear-o-theek begint... Voor iedereen die zijn spul normaal gesproken slechts tijdelijk heeft een ideale uitkomst: gewoon terugbrengen naar de bieb en een ander ding meenemen.

Ben benieuwd naar de foto's!
geniaal als je dat begint, dan loop je binnen hehe.

Liquid_Metal
31 augustus 2008, 09:29
Gefeliciteerd met deze mooie koop.
Ik snap alleen niet wat iemand met 5 preamps moet. Ik zou zeggen dat je een mooi clean en een mooie distortion wilt: max 2 preamps :P. Ikzelf heb sinds kort (heel kort) een Engl E530 en daar haal ik nu nog echt de sound uit die ik wil. En zodra dat niet zo is zal ik m verpatsen en komt er een nieuwe.
Nou moet ik zeggen dat ik nog niet zo lang GAS heb. Een jaar geleden had ik 1 standaard amp voor de band (marshall 8080) (en nog een kleine backup voor thuis) en 1 standaard gitaar (fender strat). In december begon de pret en misschien heb ik me daarom wel aangemeld op dit forum :P.
Dus misschien zie ik binnenkort ook wel het nut in van 5 preamps, want "eenmaal een rack, altijd een rack". Hoewel alle mensen die ik spreek die rackdingen verkopen het doen omdat ze geen rack meer willen :O.

El Bastardo
31 augustus 2008, 13:38
Ik stel voor dat iemand een gear-o-theek begint... Voor iedereen die zijn spul normaal gesproken slechts tijdelijk heeft een ideale uitkomst: gewoon terugbrengen naar de bieb en een ander ding meenemen.

Ben benieuwd naar de foto's!

http://www.loncohen.com/

Jimwoud
31 augustus 2008, 14:02
http://www.loncohen.com/
Leuke verzameling

Liquid_Metal
31 augustus 2008, 14:03
Ik stel voor dat iemand een gear-o-theek begint... Voor iedereen die zijn spul normaal gesproken slechts tijdelijk heeft een ideale uitkomst: gewoon terugbrengen naar de bieb en een ander ding meenemen.

Ben benieuwd naar de foto's!

Je weet dat het speelgoed uit de speel-o-theek altijd flink geragd is hè? Hoe moet dat met al die dure buizen? :O
Verder wel een briljant idee eigenlijk want dan kun je eindeloos uitproberen zonder extra te betalen. Huren werkt ook maar dan huur je per keer en da's ook iets lastiger. Gear-o-theek lijkt me wel wat :D. Tot die tijd blijf ik huren en vooral kopen xD

Raffie
31 augustus 2008, 17:11
Hehe , ben zelf ook schuldig aan deze dingen , moet wel zeggen dat ik nooit dingen teveel had , enkel bv een extra unit gekocht om dan uiteindelijk weer iets te verkopen. maw bij mij moet 't functioneel blijven en geen rackopvulsel ofzo ...

guitarkid
24 september 2008, 07:52
Je weet dat het speelgoed uit de speel-o-theek altijd flink geragd is hè? :D. Tot die tijd blijf ik huren en vooral kopen xD

Nee, dat is goed "ingespeeld".......!!!! :)

C.