PDA

View Full Version : Fender HR volume verlies



fransoos
29 augustus 2008, 17:40
:sneaky:
laat ik hier weten dat ik tevreden ben met mijn fender hotrod laat tie het vandaag even afweten !
geen volume meer.
even de poweramp in geprobeerd met de gitaar, danwel vol vermogen.
lijkt me dat de preamp buizen stuk zijn.
deze ook even vervangen door een oud stel. weer geen volume ?
voordat ik dit verlies in volume had wel een tijdje kraken en storen gehad,
iemand misschien soortgelijke problemen gehad of andere info ter oplossing?

The Lo Lands
29 augustus 2008, 17:46
:sneaky:
laat ik hier weten dat ik tevreden ben met mijn fender hotrod laat tie het vandaag even afweten !
geen volume meer.

voordat ik dit verlies in volume had wel een tijdje kraken en storen gehad,
iemand misschien soortgelijke problemen gehad of andere info ter oplossing?Is- en was dus een (eind)buizenprobleem! Nieuwe buizen zou je probleem moeten oplossen, of er zit wat los (één van de twee lijkt mij)! Wat voor buizen zitten er in die hotrods? Ik heb ergens gelezen dat ze tegenwoordig die hotrods voorzien van mindere componenten(?), dus misschien zitten er wel cheap-ass chinese buizen in?

Mitch
29 augustus 2008, 17:47
Een Hotrod met minder volume, volgens mij zoeken een hoop mensen dat juist?
Maar goed, als het de pre amp buizen niet zijn maar de power amp doet het wel dan kan het aan je input of een andere verbinding liggen. Na laten kijken dus...

fransoos
29 augustus 2008, 18:00
even op zoek naar een buizendokter in breda dan maar :(

Eko
29 augustus 2008, 20:02
Klinkt als eindbuizen. Voor Fender kun je standaard matched pairs kopen. Kun je zonder biassen er zo in mikken.

Lexvandoef
29 augustus 2008, 20:06
Klinkt als eindbuizen. Voor Fender kun je standaard matched pairs kopen. Kun je zonder biassen er zo in mikken.

Zou ik toch niet doen hoor! Als je nieuwe eindbuizen in je amp (laat) installeren zou ik ze altijd laten biassen, of op z'n minst even checken of de bias nog goed is.

fransoos
30 augustus 2008, 10:34
even checken is nooit verkeerd Lex, kost niks.
lijkt me eerder slecht(e) soldeerpunt(en) en daar heb ik niet zo'n verstand van:
dat controleren dus.
hij is in combinatie met de THD natuurlijk wel veel warmer geworden.

maar ben nu dus op zoek naar een buizendoktor in de buurt van breda;
de dichtsbijzijnde lijkt me Gaparts in Hoogerheide. Iemand nog een suggestie of tip

HalfBlindLefty
30 augustus 2008, 17:24
Kan dat bij Dijkmans Breda (Bob) niet ??

Er hang in ieder geval en buizentester achter zijn counter dus....

/Hans

frander
5 september 2008, 01:23
Heb hetzelfde gehad met en hotrod. Eindbuizen stuk. Heb er gematchte groove tubes in laten zetten. Speel zelf in texas stijl, maar vind het geen echt warme versterker. Veel te hard. Tenminste als je er een beetje oversturing uit wil halen. De drive en more drive vind ik koud klinken. Daarom van mijn belasting teruggave maar een langgekoesterde droom in vervulling gebracht, een super reverb uit 66. Wat een verschil!!! Gatverpielekes das pas lekker.

r0etie
5 september 2008, 20:36
Hee daar,

Check this...... :cooler:

http://studentweb.eku.edu/justin_holton/faq.html#novolume

Laat je niet uit het veld slaan door een klein probleempje. De HRD is in mijn beleving een prima versterker. Lekker geluid, en handzaam. Als je een beter geluid wilt, kun je altijd nog oppimpen. Nieuwe speaker, betere trafo's, mooiere kast eromheen, en evt. de printplaat vervangen door een ptp bordje.

Maar goed, ik ben een beetje gehecht aan mijn HRD. Als jij dat niet bent, kun je hem altijd nog verkopen voor iets anders.

Succes,

Paul.

Mr.Bluesbreaker
5 september 2008, 21:24
Hee daar,

Check this...... :cooler:

http://studentweb.eku.edu/justin_holton/faq.html#novolume
Als je een beter geluid wilt, kun je altijd nog oppimpen. Nieuwe speaker, betere trafo's, mooiere kast eromheen, en evt. de printplaat vervangen door een ptp bordje.


Niets persoonlijk hoor, maar: als je dat soort dingen in een amp wilt veranderen ben je niet heel verantwoord bezig in mijn ogen. Een Hotrod is een alleraardigste middenklasser en ik schaam me er niet voor om over te spelen als ie als vaste backline staat, maar wat je opnoemt aan mods, ik zou lekker op een andere amp spelen. Overigens, je weet van tevoren nooit hoe dat uiteindelijk uitpakt, en dan ben je wellicht meer geld kwijt dan dat je je oude amp verkoop en een koopt die meteen stock aansluit bij je wensen.

Paulusstrat
5 september 2008, 21:31
xD god ik vandaag mooi geluid uit me Hot rod Gekregen moet gewoon iets hoger volume dat wel een probleem is thuis met buren.

r0etie
6 september 2008, 01:37
Niets persoonlijk hoor, maar: als je dat soort dingen in een amp wilt veranderen ben je niet heel verantwoord bezig in mijn ogen. Een Hotrod is een alleraardigste middenklasser en ik schaam me er niet voor om over te spelen als ie als vaste backline staat, maar wat je opnoemt aan mods, ik zou lekker op een andere amp spelen. Overigens, je weet van tevoren nooit hoe dat uiteindelijk uitpakt, en dan ben je wellicht meer geld kwijt dan dat je je oude amp verkoop en een koopt die meteen stock aansluit bij je wensen.

Ach, wat is verantwoord? Vroeger was het wat normaler dan tegenwoordig om de spullen die je had te upgraden. Tegenwoordig is het een gevolg van de consumptiemaatschappij om alles maar af te schrijven. Als je dan alles op een rijtje zet, wie is er dan uiteindelijk meer geld kwijt? Immers in mijn beleving zijn er stock niet zoveel amps die uiteindelijk voeldoen aan het einddoel. En voor sommige mensen is het nu eenmaal leuk om gaandeweg een beetje aan het eigen geluid te knutselen. Okee, ik geef toe dat een ptp bordje wel wat ver gaat ondanks de storingsgevoeligheid van het orgineel van de HRD. Dus daar begin ik nog niet aan.

Maar goed, ondertussen krijg ik gaandeweg wel een super geluid uit mijn HRD. De laatste mod die ik binnenkort ga uitvoeren is een massief "pine" zwaluwstaart verlijmd cabinet. Ik moet alleen de zooi nog inbouwen.

Tot nu toe heb ik uitgevoerd; een alnico tonetubby speaker, JJ buisjes lekker heet gebiast (90 mV), mercury pt, ot en choke, en als laatste een bruggetje gesoldeerd over een van de tonepots om de basweergave te temmen.

Groetjes,

Paul.

fransoos
6 september 2008, 10:17
He jongens ben nog steeds tevreden met mijn HRDX hoor,
gebruik hem met een THD en heb aangepaste buizen erin.
lekker warm en toch clean geluid. peins er niet over om hem weg te doen.
hij gaat binnenkort naar de buizendokter.
moet intussen dan maar over mijn andere amp spelen
( een bogner duende met bogner cabinet :chicken: )