PDA

View Full Version : Weird pedaal van MI Audio



Jan Buurman
29 augustus 2008, 10:36
De Pollyanna Octave van MI Audio kwam ik tegen tijdens het surfen.

http://www.youtube.com/watch?v=xBtDnPfqhhg

Ringmod/Octaver achtige apparaat. Grappig maar of het nu bruikbaar is?
Trouwens ook nog een grappig "insite"filmpje http://www.youtube.com/watch?v=3XFjpQ6EwAs&feature=related

Mitch
29 augustus 2008, 13:26
Ja, zo zijn er zo veel van dat soort freaky ringmod/octave/synth achtige shit. Leuk om thuis mee te pielen.

Jan Buurman
29 augustus 2008, 14:17
O, dat wist ik niet. Ik heb mij nooit zo verdiepd in deze tak van pedaaltjes. Ik zag wel van die Moogs enzo maar die zijn veel groter....

dml
29 augustus 2008, 14:22
Ja, zo zijn er zo veel van dat soort freaky ringmod/octave/synth achtige shit. Leuk om thuis mee te pielen.

Laten we het a.u.b. dan niet hebben over Tubescreamer-achtige en andere oversturingspedalen, daar kun je pas echt sloten mee vullen.

Mitch
29 augustus 2008, 16:57
Hahahahha, o ja, ik wil ook niet zeggen dat er meer TS varianten moeten komen hoor :D Het is altijd wel grappig dat de freaky pedalen in sommige subculturen ontzettend populair zijn en in andere niet. Op HCEF bijvoorbeeld krijgen ze bijna een rolberoerte als ze horen dat meneer Vex een nieuwe oncontroleerbare octaver uitbrengt terwijl op TGP mensen in de rij staan voor de volgende Zendrive kloon....
Persoonlijk vind ik het wel geinig, die freaky dingetjes, heb het ook wel eens gebruikt hier en daar, maar het zijn eigenlijk allemaal een beetje one trick pony's. Of in ieder geval niet echt vaak bruikbaar zonder 'een kunstje' te worden.

Nielsje
29 augustus 2008, 16:59
euh. maar onder die categorie valt een wah dan toch ook?

Ik vind het inderdaad wel leuk om eens te horen, en de pedalen van bijvoorbeeld EHX kunnen bij mij echt een GAS aanval opwekken.

Maar waar gebruik je die meuk nou voor?

Mitch
29 augustus 2008, 23:57
Maar waar gebruik je die meuk nou voor?
My point exactly ;) Het is hartstikke leuk hoor om voor een vrij maf effect een nuttige functie binnen muziek te vinden. Bij Cantrip deden we dat wel bij tij en wijle en da's creatief gezien hartstikke tof, maar de praktijk is dan dat je 'n gek effect dus niet vaker dan één keer in je set kan opnemen, anders wodt het cheesy.