PDA

View Full Version : Jason Becker's Perpetual Burn Distortion



Augurk
29 augustus 2008, 01:16
Nog niet beschikbaar, maar ProTonePedals (http://www.protonepedals.com/) werkt aan een signature distortion:


The dual channel, all analog design will emulate the gear that Jason used during the recording of the Perpetual Burn LP while adding extreme flexibility and tone sculpting options.

Channel 1 will consist of a modified version of the distortion pedal favored by Jason at the time. Channel 2 will house an analog emulation of the two amplifiers Jason preferred to use melded into one circuit.

Dirk_Hendrik
29 augustus 2008, 08:33
hiephoi....

Nielsje
29 augustus 2008, 08:52
Hm... ik zie dat D_H nog niet bijster enthousiast is :D

Zeker jaloers *grinnik*

Grooveyard21
29 augustus 2008, 08:53
ik kan ook niet wachten ;)

Dirk_Hendrik
29 augustus 2008, 10:19
Hm... ik zie dat D_H nog niet bijster enthousiast is :D

Zeker jaloers *grinnik*

Ontzettend.
Nee.
Ik ben even doorgesurfd naar de webpage van de betreffende "fabrikant" om daar weer hetzelfde booh-teek geneuzel als altijd tegen te komen. Als ik het dan moet doen met een topic over en vooraankondiging waar ik er vervolgens ook nog eens niet achter kom of meneer Becker zelf ook enig aandeel heeft of dat alléén z'n naam gebruikt wordt...

jero
29 augustus 2008, 10:29
m


a


r


k


e


t


i


n


g


...

Dirk_Hendrik
29 augustus 2008, 10:43
Jep. En behoorlijk platgelopen ook...

jero
29 augustus 2008, 11:12
eens. toch zie je dat het blijft werken. :)

Augurk
29 augustus 2008, 12:59
Euhm, ik kwam het toevallig tegen en dacht dat het iemand wellicht zou interesseren, qua invloedrijke speler, album en apart geluid and all that.
En ja, Becker zelf werkt mee.
http://aardschok.com/content/view/979/20/
Maar zeur rustig verder.

Mitch
29 augustus 2008, 13:32
Maar zeur rustig verder.
Ja zeg! Jij begon :D
Nee sorry, ik heb wel eens wat werk van ProTone gezien en dat behoorde tot de meest amateuristisch in elkaar geknutselde pedalen die ik ooit onder een merknaam voorbij heb zien komen. Thanks but no thanks.
Sowieso is m'n collega een beetje boutique overdrive moe maar dat kun je 'm niet kwalijk nemen. Er is zoveel pestzooi tegenwoordig die met veel tamtam wordt aangekondigd terwijl het gewoon de zoveelste TSkloon, RATvariant of Big Muff afgeleide is dat je er ook een beetje treurig van zou worden.

Bedankt voor de tip en ook al valt dit topic niet helemaal zoals je het had gehoopt, open er vooral later weer eens één als je wat leuks tegenkomt. :)

ponq
29 augustus 2008, 13:51
Wat is het verschil tussen:

op basis van een stukkie tekst met de 'juiste' woorden (mojo, truebypass, etc) ophemelen c.q. als perfect verklaren van een pedaal, zonder het pedaal in de praktijk te kennen.
En;
op basis van een stukkie tekst met de 'verkeerde' woorden (mojo, truebypass, etc) afzeiken c.q. als niks toevoegend verklaren van een pedaal, zonder het pedaal in de praktijk te kennen?

Pepe
29 augustus 2008, 14:23
Wat is het verschil tussen:


op basis van een stukkie tekst met de 'juiste' woorden (mojo, truebypass, etc) ophemelen c.q. als perfect verklaren van een pedaal, zonder het pedaal in de praktijk te kennen.

En;
op basis van een stukkie tekst met de 'verkeerde' woorden (mojo, truebypass, etc) afzeiken c.q. als niks toevoegend verklaren van een pedaal, zonder het pedaal in de praktijk te kennen?




Je bedoelt de overeenkomst.. het verschil lijkt me duidelijk.

Einzeln
29 augustus 2008, 14:24
Da's een sterk stukje debateren Ponq. Ik denk dat het woord verschil hier sterker gekozen is omdat hij namelijk mooier verwijst naar overeenkomst.

ponq
29 augustus 2008, 14:59
Precies Nico.

Pepe
29 augustus 2008, 15:14
Ironie. A lost art.

Niettemin, de marketingmachine gets kind of tired. Ik heb honderden stomps geafficieerd gezien als the best next thing, of andersom.
Ik heb er wat uitgeprobeerd, gekocht en weer verkocht. Het beste pedaal van de afgelopen 10 jaar -wat mij betreft, de Zendrive- is nooit gemarketed door de maker zelf. Die hype die daar om heen zweeft heeft het pedaal zelf gegenereerd.
Het is jammer dat door een groot marketingbudget sommige andere goeie produkten -zoals de Okko diablo- onder de radar blijven.

Ik kan me wel voorstellen dat er weerzin bestaat tegen een hoop blabla op voorhand.

Mitch
29 augustus 2008, 16:53
Ja, leuk en aardig, maar ik denk niet dat D_H nu ineens heel openminded tegenover het volgende zwaaaaaar bejubelde nieuwe pedaal zal staan?
Ervaring leert dat er ontzettend veel crap is dat wordt aangeprezen als de mooist glanzende goudstaaf ooit. True bypass, blue LED, years of R&D, totally original desgin, not like all those other pedals, blablabla en dan gewoon een kloon zijn van een iets minder bekend oud pedaal blijken te zijn.... of zelfs gewoon een minimaal aangepaste LPB, ghehehe :satisfie:

Nielsje
29 augustus 2008, 16:57
Wat dan wel leuk is om te weten:

Wat zijn de pedalen waar D_H wél een hoge pet van op heeft?

ponq
29 augustus 2008, 18:03
Wat ik bedoel aan te geven is dat, zo op het oog, beide (Openigs post en D_H + volgelingen) reacties in de basis dezelfde houding hebben. Die houding komt op mij over als het reageren op de buitenkant, op de woorden, op het plaatje. Terwijl we het hier toch over gitaar-effecten hebben. Dus over iets wat je moet horen en/of voelen. Of je moet op zn minst de binnenkant (schema?) gezien hebben.

En Mitch, al zou er een nieuwe minimaal aangepaste LPB komen... wat dan nog? Als dat effect goed klinkt (goed als in beter dan de orig LPB) in jouw/een setup, dan is dat toch de moeite waard?

Er worden uitspraken gedaan over het pedaal, die simpel weg niet kunnen kloppen. Maar he, da' s reclame, niet?

Die reclame, marketing, is niet betrouwbaar als basis voor een mening over het product. Right? Waarom dan toch een mening (pro/con) verkondigen?

Mijn trigger zit m op een eerlijke kijk en op het effect wat bepaalde reacties (kunnen) hebben op mensen die een dergelijke 'kijk' aan het ontwikkelen zijn.

Ik weet dat D_H kennis van zaken heeft. Op basis van zijn ervaring kan ik me zijn reactie absoluut voorstellen. Maar, kennis kun je overdragen, ervaring niet. Ervaring moet iedereen zelf opdoen. D_H's reactie lijkt gebaseerd op ervaring. Kennis van het pedaal blijkt niet uit zijn post (en hij heeft er ook niet veel moeite voor gedaan, gezien zijn vraag over de betrokkenheid van Becker).

In hoeverre helpen bovenstaande reacties bij ( het stimuleren van) het opdoen van ervaring?

Pepe
29 augustus 2008, 18:58
Een mening die niet gebaseerd is op eigen ervaring weerhoud niemand hier. Zoja, dan zou het maar een armzalig forumpje zijn. Ik zie echt zoveel onzin verkondigd worden dat massaal door iedereen wordt overgenomen, dat wordt dan een GodGivenTruth.

Iemand als Barend zal je precies kunnen vertellen of het ding van goede of cheap onderdelen is gemaakt, of het een beetje creatief bedacht is.

Of het goed klinkt is een ander verhaal. En of het ding voor jouw goed is, is weer een ander verhaal.

Dat moet je dus in je achterhoofd houden he.

F*R*E*A*K
29 augustus 2008, 19:18
Aardschok: ProTone heeft het prototypes onlangs laten testen door Rusty Cooley onder het mom van: “als deze pedaal het spel van opper shredder Rusty Cooley aankan, dan kan het alles aan”.
Tja....

Ik hoef m gelijk niet meer.

Grooveyard21
29 augustus 2008, 19:19
Wat ik bedoel aan te geven is dat, zo op het oog, beide (Openigs post en D_H + volgelingen) reacties in de basis dezelfde houding hebben. Die houding komt op mij over als het reageren op de buitenkant, op de woorden, op het plaatje. Terwijl we het hier toch over gitaar-effecten hebben. Dus over iets wat je moet horen en/of voelen. Of je moet op zn minst de binnenkant (schema?) gezien hebben.

En Mitch, al zou er een nieuwe minimaal aangepaste LPB komen... wat dan nog? Als dat effect goed klinkt (goed als in beter dan de orig LPB) in jouw/een setup, dan is dat toch de moeite waard?

Er worden uitspraken gedaan over het pedaal, die simpel weg niet kunnen kloppen. Maar he, da' s reclame, niet?

Die reclame, marketing, is niet betrouwbaar als basis voor een mening over het product. Right? Waarom dan toch een mening (pro/con) verkondigen?

Mijn trigger zit m op een eerlijke kijk en op het effect wat bepaalde reacties (kunnen) hebben op mensen die een dergelijke 'kijk' aan het ontwikkelen zijn.

Ik weet dat D_H kennis van zaken heeft. Op basis van zijn ervaring kan ik me zijn reactie absoluut voorstellen. Maar, kennis kun je overdragen, ervaring niet. Ervaring moet iedereen zelf opdoen. D_H's reactie lijkt gebaseerd op ervaring. Kennis van het pedaal blijkt niet uit zijn post (en hij heeft er ook niet veel moeite voor gedaan, gezien zijn vraag over de betrokkenheid van Becker).

In hoeverre helpen bovenstaande reacties bij ( het stimuleren van) het opdoen van ervaring?

ff voor de duidelijkeid, mijn reaktie was niet zozeer op het betreffende bepaaltje, maar meer op de sound van betreffende gitarist ;), die ik dan wel ken.

Mitch
29 augustus 2008, 19:28
En Mitch, al zou er een nieuwe minimaal aangepaste LPB komen... wat dan nog? Als dat effect goed klinkt (goed als in beter dan de orig LPB) in jouw/een setup, dan is dat toch de moeite waard?

Als een licht aangepaste LPB in ongeveer evnenveel vormen wordt aangeboden als ik vingers aan mijn hand heb en de mate van overstring ineens een Tweed,Vox of Brown sound zou moeten hebben word ik toch behoorlijk ziek van de marketing prietpraat. Als -ie zou worden aangeboden als een verbeterde LPB zou ik daar en stuk meer vrede mee hebben.
Voor mij is het vooral 'jaren van onderzoek, eigen ontwerp' waar ik de schijt van krijg, maar goed, dat heeft weinig met het onderwerp van dit topic te maken.
Mijn ervaring met ProTone is uitermate slecht. Dus ben ik ook niet snel onder de indruk van een nieuw product. Of moet ik over die mening ook ineens een principiële discussie gaan voeren?

Mitch
29 augustus 2008, 19:40
Misschien toch maar even een voorbeeld (en om de grootste ergernis maar evenbij de naam te noemen): Lovepedal.
Knul heeft een nieuw pedaal. De beschrijving:


Provalve All rights reserved 2008 LOVEPEDAL L.L.C.

I am VERY proud to announce the release of a 2 year project here at
Lovepedal. The 2 channel PROVALVE..

What is a Provalve? Well.. The Provalve can FOOTswitch between classic amplifier gain structures to more modern style gain structures on the fly, silently, at any volume, like a gritty vintage Plexi to a scooped fire breathing Rectifier..
The possibilities and endless and only take a spin of the separated gain
structures and tone controls..

With under 100 pieces of this unit with these functions the Provalve is
sure to be one of the most sought after, "BIG amp - Small box"
creations to ever leave my shop..


Hij heeft er jaren over gedaan (sloom), kan VOETschakelen tussen twee gainstanden (ongehoord progressief en innovatief), herbergt totaal verschillende, kenmerkende amp sounds in zich (tuurlijk) en de maker vindt zelf dat het toch wel helemaal toppiejoppie is. Zelf, dus.
De buitengewoon originele naam: rechten liggne bij LOVEPEDAL. Ja sorry hoor, hoe serieus neem je jezelf dan?

Dirk_Hendrik
29 augustus 2008, 19:45
Wat ik bedoel aan te geven is dat, zo op het oog, beide (Openigs post en D_H + volgelingen) reacties in de basis dezelfde houding hebben. Die houding komt op mij over als het reageren op de buitenkant, op de woorden, op het plaatje. Terwijl we het hier toch over gitaar-effecten hebben. Dus over iets wat je moet horen en/of voelen. Of je moet op zn minst de binnenkant (schema?) gezien hebben.

En Mitch, al zou er een nieuwe minimaal aangepaste LPB komen... wat dan nog? Als dat effect goed klinkt (goed als in beter dan de orig LPB) in jouw/een setup, dan is dat toch de moeite waard?

Er worden uitspraken gedaan over het pedaal, die simpel weg niet kunnen kloppen. Maar he, da' s reclame, niet?

Die reclame, marketing, is niet betrouwbaar als basis voor een mening over het product. Right? Waarom dan toch een mening (pro/con) verkondigen?

Mijn trigger zit m op een eerlijke kijk en op het effect wat bepaalde reacties (kunnen) hebben op mensen die een dergelijke 'kijk' aan het ontwikkelen zijn.

Ik weet dat D_H kennis van zaken heeft. Op basis van zijn ervaring kan ik me zijn reactie absoluut voorstellen. Maar, kennis kun je overdragen, ervaring niet. Ervaring moet iedereen zelf opdoen. D_H's reactie lijkt gebaseerd op ervaring. Kennis van het pedaal blijkt niet uit zijn post (en hij heeft er ook niet veel moeite voor gedaan, gezien zijn vraag over de betrokkenheid van Becker).

In hoeverre helpen bovenstaande reacties bij ( het stimuleren van) het opdoen van ervaring?

Je hebt helemaal gelijk Ponq. Maar:
Ik begriip slecht dat als de familie Becker z'n medewerking aan dit pedaal verleent dat, binnen alle marketingprietpraat, niet breed uitgemeten wordt. Het is namelijk het beste stukje reclame dat er aan gegeven zou kunne worden. Sorry dat ik niet uitgebreid ben gaan doorsurfen om er meer van te weten te komen.

Punt 2 is op een site tercht te komen waar je weer, en niet alleen voor het beckerpedaal, de meest kotsmakende onzin tegenkomt.
Bij hun delay hebben ze "net zo lang gewacht tot de digitale technologie goed genoeg was voor een goedklinkende delay". Right... tuurlijk
Daarnaast weer het standaardrijtje van terminologie waar elke TGP-er op kickt.

Maar echte vernieuwing. Nee dat niet. Hoeft wat mij betreft ook niet maar presenteer jezelf dan ook niet alsof je het wiel opnieuw hebt uitgevonden. Een goede TS of Rat clone is ook best.

En om Nielsje even te antwoorden,
TS (versie maakt niet uit), EH DMM, Ibanez CS9 , Rat, Univibe, Dist+
Om er een paar te noemen. Allen originele en tijdloze ontwerpen.

Augurk
29 augustus 2008, 20:00
Mijn originele post was totaal niet bedoeld als 'marketing', maar ik moet bekennen dat ik achteraf gezien misschien erin getuind ben om dit in deze vorm te posten. Het was gewoon iets van, hee misschien wel leuk voor Becker fans die het nog niet weten. En van die fabrikant had ik nog nooit gehoord, eerlijk gezegd. Al doende leert men.

Wat me wel een beetje stoort aan de heer Dirk_Hendrik is dat hij zeurt over marketing , maar wel in elke post die hij doet reclame maakt voor zijn eigen toko...

Lexvandoef
29 augustus 2008, 20:07
Wat me wel een beetje stoort aan de heer Dirk_Hendrik is dat hij zeurt over marketing , maar wel in elke post die hij doet reclame maakt voor zijn eigen toko...

Waar maakt hij reclame dan?

Augurk
29 augustus 2008, 20:32
Waar maakt hij reclame dan?


Effektpedaal dood?? Dirk Online!

bladieblavoor10 karakters

Lexvandoef
29 augustus 2008, 20:51
bladieblavoor10 karakters

Gewoon in je sig mag hoor ;) Dat doet iedereen hier.

ponq
29 augustus 2008, 20:56
Nou, Barend is een geschikte gozer (al hebben we elkaar alleen online ontmoet) die voor zeer schappelijke prijzen daadwerkelijk levert wat hij belooft. En ja, ik spreek uit ervaring.

Da's nogal een verschil met 'marketing' zoals dat in dit topic omschreven wordt. Ik zie het eerder als een service die hij aanbiedt.

@Mitch, nee hoor. Je hoeft helemaal geen discussie te voeren. Wat jij zegt is precies hoe ik het wel kan waarderen. Namelijk gebaseerd op daadwerkelijk ervaring met een product van de maker, ProTone.

Biertje anyone?

Augurk
29 augustus 2008, 21:24
Niet iedereen is in-crowd hier. Ik niet, bijv.
Aannemend dat een of andere poster 'well- known' is op een openlijk forum is nog geen excuus voor voor voorgenoemde tegenstrijdgheden.
Overigens zie ik niet het verschil tussen doorsnee reclame en reclame op een forum door een zogenaamd gerespecteerd lid.

Maar verder *noteer* ik dat ProTone verder toep is.

Pepe
29 augustus 2008, 23:38
Misschien toch maar even een voorbeeld (en om de grootste ergernis maar evenbij de naam te noemen): Lovepedal.

Haha, ik heb 2 lovepedals gehad, nou nog eentje, de Woodrow.
Ja, volgens mij maakt die man allemaal variaties op 1 concept. Op zich niet erg maar hij lanceert zo'n beetje elke 2 maanden een Witerdanwit die na 2 maanden vervangen wordt door een Nogwitterdanwit. Je wordt er duizelig van.

Maar wel grappig die opgetogen schoolklassfeer op de Gearpage telkens als Sean weer een nieuw pedaal lanceert.
"I am on the list! It should sound KILLER".
"Yeah Dude, Sean is Awsome"!

En dat 6 keer per jaar dus.

Mitch
29 augustus 2008, 23:46
Misschien eerst even de FAQ (http://www.gitaarnet.nl/forum/faq.php?) en gedragsregels (http://www.gitaarnet.nl/forum/faq.php?faq=new_faq_item_regels3#faq_new_faq_item_ regels3a) doorlezen voordat we hoog van de toren blazen en mods gaan beschuldigen van dubbele moraal? Hoe jouw overtuigingen zijn over correct forumgebruik zal me aan mijn reet roesten. Verdere discussie over vermeende overtredingen door collega D_H mag via PB, maar liever niet. Lees even de regels en ga je in een hoekje zitten schamen of zo...
Als er nog behoefte is aan on topic kletsen mag dat natuurlijk, bij verdere uitstapjes gaat -ie dicht.

ponq
30 augustus 2008, 01:50
ik stel voor dat Augurk de Protone dinges koopt en een hands-on review met het forum deelt!

Augurk
30 augustus 2008, 06:10
ik stel voor dat Augurk de Protone dinges koopt en een hands-on review met het forum deelt!

Deal! U hoort t.z.t.

Nielsje
30 augustus 2008, 11:14
Tja, ik kan me wel een beetje inleven in Mitch en Dirk_Hendrik m.b.t. de 'originaliteit' van de pedalen en de verhouding waarin ze aangeprezen worden. Vooral omdat D_H zelf ook pedalen-bakkert is.

Het kan natuurlijk ook anders: Keeley verkoopt een hoop gemodde pedalen. Of je ze beter vindt klinken is uiteraard smaak, maar ik vind het wel netjes van hem dat hij ze niet in een nieuwe behuizing stopt e.d.

Zelf maak ik me persoonlijk nooit zo druk om marketing praat.
Ik vind het veel interessanter om een sample te horen. Ondanks alle compressie van youtube en dergelijke, geeft een sample vaak een indruk of het pedaal wel of niet wat voor je is. Vervolgens lekker in de winkel testen ofzo. Als het dan goed klinkt naar je mening, wie geeft dan er dan nog een fuck om de marketing? Ik zou in ieder geval niet een pedaal kopen, omdat de marketing 'onjuist' is.

Maar ik snap de ergenissen van de mods wel, maar persoonlijk kan ik er niet mee zitten. Wat niet lief is, is om de mods af te zeiken.

Een bekende quote:


Mods zijn ook mensen! Sommigen stinken zelfs naar bier!

Negative K3 fan
31 augustus 2008, 22:14
ik vind die sound niet eens begerenswaardig... alleen al daarom spreekt het pedaal me niet aan

B_2_the_a
31 augustus 2008, 23:57
wat ik ook geweldig vind
rusty cooley die dat pedaal test, op ene youtube filmpje

oftewel 2 factoren waardoor je dus niet gewoon hoort hoe dat pedal klinkt!
volgens mij hoor je het verschil niet tussen het te promoten pedaaltje en een behringer ds op deze manier