PDA

View Full Version : Hoe zou dit aflopen .....?



zeppo
29 augustus 2008, 01:01
't is dan wel geen Ebay, maar toch. Interessant experiment, denk ik dan maar zo ....

De situatie:

Zag alweer een hele tijd geleden (weet niet precies hoe lang, want mijn HD is fnckerdefnck ge-crashed $@#gvd:-(@!) ) op de site van winkel niet in het noorden des lands een gitaar van mijn favoriete merk (Fender / Gibson / PRS / Eko / Ibanez / ....... <- eerste correcte antwoord wint een biertje of 5 in een cafe in H'lem)

Destijds al een 'jullie-kennen-het-wel:ik wou dit en dat nog weten'-mailtje gestuurd en zowaar wat terug ontvangen, waaruit bleek dat men het begrip prijsflexibiliteit wel kende.
Uitgaande van het feit dat winkelho*ren beter lopen dan winkeldochters dacht ik vanavond na de repetitie: laat ik eens iets geks doen: ik doe gewoon alsof het Ebay is: doe gewoon een bod! Alles op deze aardkloot is tenslotte een kwestie van V&A (nee, hiermee bedoel ik geen lichaamsdelen)

Wat gebeurt er wanneer je simpelweg een bod uitbrengt op iets wat je leuk vindt, en waarvan je weet dat de winkelier denkt: "hangt dat focking ding d'r nog ...."

wordt ongetwijfeld vervolgd ....

Mafia66
29 augustus 2008, 01:07
Ik ben nieuwsGIERIG :O vertel !!

Orpheo
29 augustus 2008, 01:09
merk: peavey ;)

zeppo
29 augustus 2008, 01:23
merk: peavey ;)
We have a winner!

Binnenkort in (de buurt van) Haarlem? Vijf bier iig van mij tegoed. Anders kom ik wel naar het Haagsche: daar zijn nog een aantal muziekwinkels die mijn aandacht behoeven ..

zeppo
29 augustus 2008, 01:26
Ik ben nieuwsGIERIG :O vertel !!
gras en mijn voeten. pas over een paar dagen, ok?

Orpheo
29 augustus 2008, 02:18
We have a winner!

Binnenkort in (de buurt van) Haarlem? Vijf bier iig van mij tegoed. Anders kom ik wel naar het Haagsche: daar zijn nog een aantal muziekwinkels die mijn aandacht behoeven ..

ghehe, in haarlem zit echt troep qua gitaarzaken, als ik zo vrij mag zijn dat te zeggen. Den Haag; nagenoeg iedere dag ;)

almarvk
29 augustus 2008, 07:18
We have a winner!


Dat was ook niet zo moeilijk in jou geval ;)

Blend
29 augustus 2008, 16:56
damn, je was me voor orpheo, ik wilde het net zeggen (ja, heb 'n tijdje geleden 'post je collectie' es door zitten lezen, vandaar dat ik het wist :) )

!!!!dennis!!!!
29 augustus 2008, 19:24
LOL!

ik herken mezelf in t laatste stukje!

als ik naar een gitaar zaak ga om iets "duurs" te halen
bijv een nieuwe gitaar, amp and what not..

dan ga ik altijd kijken of k wat van de prijs af kan halen.

doen ze bijna altijd wel als je een beetje je "charmes" in de strijd gooit.
niet gaan zeiken of je 5 cent korting krijgt op elke plectrum maar bij grote aankopen kan het zeker!

Pepe
30 augustus 2008, 14:08
yeah, dream on
Men gooit de korting boven op de prijs, als je gaat pingelen halen ze dat er van af, zeg je niks dan is het s'avonds pilzen in de gitaarzaak.

zeppo
30 augustus 2008, 17:12
Vandaag wel een reactie gehad, ze vonden het idd nogal ongebruikelijk ...
De gitaar staat met een adviesprijs van 640 ofzo op de site, en hij is al afgeprijsd naar 400. Daar raken ze 'm nooit voor kwijt, dus ik heb doodleuk de helft van die prijs geboden :)

Ze stellen voor om even te bellen, en het er telefonisch over te hebben of we in het midden kunnen gaan zitten. ... ik denk dat we zo op 275-300 uit zullen komen. Niet teveel geld voor een USA gitaar, maar ja, morgen lopen er ook nog twee hele leuke objecten op Ebay af ..... dus ik zit een beetje in dubio. Eerst maar eens kijken of het wat wordt op Ebay, denk ik zo.

zeppo
2 september 2008, 11:10
Ebay dus .... :cooler:
Voor (waarschijnlijk) hetzelfde geld een veel mooiere gitaar kunnen scoren, yay!

barno
2 september 2008, 12:25
Ebay dus .... :cooler:
Voor (waarschijnlijk) hetzelfde geld een veel mooiere gitaar kunnen scoren, yay!

voor ons heb jij mooi niks gescoord op ebay voor dat we feauteaus zien hier :)

zeppo
2 september 2008, 13:17
voor ons heb jij mooi niks gescoord op ebay voor dat we feauteaus zien hier :)
Zeurkous!

Oke dan, voorproefje!

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/limitedHB.jpg

richwoodplayer
2 september 2008, 14:33
ik had een vraagje:

hoe vraag je in een winkel als je een gitaar heb gevonden die je wilt kopen of je korting mag?
ik denk niet dat je zo op die verkoper af loopt en zegt: HÉ! mag ik misschien wat korting?
want korting is wel een leuk idee als ik genoeg geld heb bij de feedback voor me gibson ga kijken :)

WillemdaGuide
2 september 2008, 15:10
Ik vraag vaak gewoon of en hoeveel ruimte er nog in de prijs zit, uiteraard met een twijfeled gezicht want als je met een smile van oor tot oor staat weten ze vaak dat je hem toch wel wilt.
En geduld tonen, gewoon je bod neerleggen, zo van voor €... neem ik hem mee, niet akkoord? jammer, maar dan lekker weggaan. Best kans, dat je de drempel niet haalt. En zowel dan kun je altijd nog nadenken wat je wilt en een dag later terugkomen

richwoodplayer
2 september 2008, 15:22
hmm, goeie.
maar ik neem hem toch zowiezo mee als hij me bevalt, ik ga er namelijk samen met een vriend heen en die kan ook niet elke dag gaan rijden.
maar ik ga het proberen uiterraard:D
thnx!

WillemdaGuide
2 september 2008, 15:24
tja, en schroom vooral niet gewoon de deur achter je dicht te trekken, ook al kom je van ver dan kun je altijd na een half uurtje terug gaan en zeggen dat je er even over na hebt gedacht en er alsnog uit proberen te komen.

richwoodplayer
2 september 2008, 15:32
of gewoon ff verder door de winkel heen banjere en doen alsof je geen intresse meer hebt in de gitaar voor die prijs?
misschien dat dat ook kan helpen :D

barno
2 september 2008, 15:36
Zeurkous!

Oke dan, voorproefje!

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/limitedHB.jpg

nu heb je een nieuwe gitaar! :)
hij is mooi, maar ik vind je old school peavey strats mooier. Congrats!

zeppo
2 september 2008, 16:05
nu heb je een nieuwe gitaar! :)
hij is mooi, maar ik vind je old school peavey strats mooier. Congrats!
Tsja, nieuw is 'ie niet, maar wel zgan volgens mij.
Kwalitatief is dit wel van een heel andere orde dan de oude strats van Peavey: ze komen uit 2001-2002, en zijn echt customshop kwaliteit.