PDA

View Full Version : Werkbankmeeting in Lint (België)



Valoosj
29 augustus 2008, 00:42
Eindelijk is hij er, de reeds lang aangekondigde werkbankmeeting!

Om het snel overzichtelijk te maken is deze eerste post een beetje samengevat. Er zal toch nog veel over gepraat worden en er komen misschien nog ideeën boven.

Wat, waar en wanneer
Een meeting van mensen die al eens zelf pedalen of amps bouwen om zo eens wat van mekaar te kunnen testen en eventueel te vergelijken met originele pedalen. Mensen die eens willen kijken naar de afgewerkte spullen zijn natuurlijk ook welkom.

Aangezien er toch wel wat kostelijk materiaal gaat zijn, zijn wel enkel 'gekende' mensen welkom. Ik heb namelijk geen zin in een diefstal, het gaat me om een aangename middag met mensen die we toch een beetje kennen. Zo is het voor iedereen aangenamer en als het wat meevalt zal dit zeker niet de laatste meeting worden.


De locatie is Lint, net ten zuiden van Antwerpen in België, voor zij die het nog niet wisten. Het repetitiekot van mijn band is ruim genoeg (zoals te zien in de foto's in de volgende post) en staat volledig voor mij ter beschikking op zaterdag 22 november 2008. Vanaf 14u is iedereen welkom. Hoe laat de deur dicht gaat zal van de dag en opkomst afhangen. Ik wil het gerust laat maken.

Wat neem ik mee?
In ons kot blijft niets staan, dus er zal ook niets aanwezig zijn buiten mijn eigen gitaar, cube 30, zelfbouw ampje met 15W speaker en mijn gigantisch bord. Vandaar graag eigen oefenamps meebrengen. Liefst geen heads van 60W en dergelijke, tenzij je die zelf gebouwd hebt. (of het om een Bogner Shiva gaat met bijhorende 2x12 :D)

Eten en drinken
Drinken kan je ter plekke krijgen, ik heb de sleutels van de bar dus voor 1 keer mag ik erin. De prijzen zijn schappelijk en er is redelijk wat verkrijgbaar.
Het dorpscentrum is op ongeveer 1km, dus frituur en pizzeria zijn zo bereikbaar. De pizzeria levert trouwens aan huis...
Na al dat drinken kan je ook naar de WC gaan in het kot, er zijn zelfs vrouwenwc's...

Ter plekke geraken
Ik neem aan dat de meeste met de auto komen. Die moeten zich geen zorgen maken over parkeerplaats, want voor de deur ligt een basketbalterrein dat dan ook van ons is.
Voor zij die met het openbaar vervoer komen: Kontich station is letterlijk net achter de hoek en er rijden wel enkele bussen voorbij.

Zij die komen; gelieve deze lijst aan te vullen, ik zorg wel dat hij op offstage en gitaarnet aangevuld blijft.
Valoosj, G&L Superhawk, giga bord en cube 30.
Ponq,

Valoosj
29 augustus 2008, 00:42
Enkele foto's van het kot.
http://s69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC01729.jpg
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC01619.jpg
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC01624.jpg
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC01622.jpg

Valoosj
29 augustus 2008, 00:44
De lijst

Valoosj, hele dag, 14u tot laat, G&L Superhawk, giga bord en cube 30.
ponq, hele dag, 14u tot laat, Multi-fx unit indien toonbaar... Vox (AC30CC1) en mn Epi Valve Jr Head + 2x12 (16 ohm greenbacks) , gibson lp
M Kactus, de middag, Ibanez SZ, epi valve, paar pedaaltjes
G.G., van 14u tot hij het zat is, pedaaljes, madamp A15MKII, zelfbouwstrat
ModGod Bert K, leuke zelfbouwtop, lekker droge humor
Bentium, 15W marshall tube headje diy, 212 framus V30 cab, wat gitaren en diy pedalen
Freeqi (afhankelijk van t werk), met een hoop DIY
Birt (afhankelijk van t werk), Wat pedaaltjes waarschijnlijk, en een Dr. Z-achtige zelfbouw.. en misschien nog wat
Thunders1988 zelfbouwcabinetje, BeavisAudio Trotsky, SHO en een AB-Boxje

M Kactus
29 augustus 2008, 06:29
Valoosj - G&L Superhawk, giga bord en cube 30.
Ponq -
M Kactus - Ibanez SZ, epi valve, paar pedaaltjes

Goeie datum! Count me in. Ik zal het echter niet laat kunnen maken, maar anderen kunnen wellicht voor de sfeer zorgen ;) Ik heb er wel nog geen idee van wat ik ga meenemen. Mijn gitaar en mijn epi-valve ? En een paar goedkope patchkabeltjes :)

Kim Wilson
29 augustus 2008, 08:30
Ghehe, jullie hebben zeker ook wel een Lint-zaag staan? :D

G.G.
29 augustus 2008, 08:56
Wordt het een middag met veel amps knetterhard spelen of zit er nog een beetje structuur in een kan er leuk vergeleken worden? Antwerpen is voor mij maar een uurtje rijden dus dat lijkt wel interessant (met een zelfbouwstrat, een Madamp A15MKII en een zooitje pedalen op de achterbank).

M Kactus
29 augustus 2008, 09:05
Wordt het een middag met veel amps knetterhard spelen of zit er nog een beetje structuur in een kan er leuk vergeleken worden? Antwerpen is voor mij maar een uurtje rijden dus dat lijkt wel interessant (met een zelfbouwstrat, een Madamp A15MKII en een zooitje pedalen op de achterbank).

Lijkt me niet dat het heel druk wordt, en dan is het makkelijker om wat te regelen. Ben ik ook wel voorstander van, eigenlijk...

G.G.
29 augustus 2008, 09:05
Ohja, de lijst

Valoosj, G&L Superhawk, giga bord en cube 30.
Ponq,
G.G. pedaaljes, madamp A15MKII, zelfbouwstrat

ponq
29 augustus 2008, 10:05
Het lijkt me juist leuk om de verschillende fx (orgineel, kloon, eigen ontwerp, mods) te horen en waar mogelijk te A/B-en. Kakafonie van mensen die allemaal willen laten horen hoe hard ze kunnen...da's niet mijn ding. Gewoon ruimte geven aan elkaar en afhankelijk van het aantal aanmeldingen en de gear die aanwezig gaat zijn, zullen Yorick en ik een indeling maken (indien nodig).

De lijst
graag je naam, hoe laat en hoe lang je komt, wat je mee neemt

Valoosj, hele dag, 14u tot laat, G&L Superhawk, giga bord en cube 30.
ponq, hele dag, 14u tot laat, Multi-fx unit indien toonbaar... evt epivale jr of vox, gibson lp
M Kactus, de middag, Ibanez SZ, epi valve, paar pedaaltjes
G.G., hoe laat en lang kom je pedaaljes, madamp A15MKII, zelfbouwstrat

ik heb de 'hoe laat' stukkies voor Valoosj en M Kacktus naar beste geweten ingevuld ;) corrigeer me maar als ik er naast zit.

Valoosj
29 augustus 2008, 12:43
Wordt het een middag met veel amps knetterhard spelen of zit er nog een beetje structuur in een kan er leuk vergeleken worden? Antwerpen is voor mij maar een uurtje rijden dus dat lijkt wel interessant (met een zelfbouwstrat, een Madamp A15MKII en een zooitje pedalen op de achterbank).

Ik dacht dat ik het in de eerste post had gezet, maar het kan zijn dat ik dat vergeten ben. De bedoeling is dat er enkel op normaal volume gespeeld wrdt, het is geen amp-meeting :) Vandaar de vraag om enkel oefenampjes mee te brengen, tenzij je zelf een amp gemaakt hebt, dan mag die ook wel mee.

Lexvandoef
29 augustus 2008, 12:48
Ik dacht dat ik het in de eerste post had gezet, maar het kan zijn dat ik dat vergeten ben. De bedoeling is dat er enkel op normaal volume gespeeld wrdt, het is geen amp-meeting :) Vandaar de vraag om enkel oefenampjes mee te brengen, tenzij je zelf een amp gemaakt hebt, dan mag die ook wel mee.

Als je enkel oefenampje mee neemt dan lijkt het me vrij lastig om de effecten goed te kunnen testen op wat ze nu echt kunnen.

Valoosj
29 augustus 2008, 12:49
Daar heb je wel gelijk in. We zullen er op een of andere manier dan wel structuur in brengen. Joris neemt alvast zijn madamp mee. Auke je kan misschien je Vox meesleuren? :D

Edit: Je komt toch he Lex?

Lexvandoef
29 augustus 2008, 12:51
Ik moet nog even mijn agenda er op na slaan, maar ik heb verder niks zelf gebouwd hoor :hippie:

Wel een goeie demo-amp :seriousf:

Valoosj
29 augustus 2008, 12:54
Je moet niet perse iets gebouwd hebben om te mogen komen hoor. Jij brengt waarschijnlijk een hoop sfeer mee en een goeie amp :satisfie:

bert k
29 augustus 2008, 12:57
Ik heb er wel zin in! Ben niet zo'n bouwer, maar de gesprekken kan ik redelijk volgen.:)

Vraagje: zijn er een paar goeie luidsprekers in huis, of moeten we die ook meeslepen?
ik heb een leuke zelfbouwtop, maar daar staat een loeizware 4 x 12 onder die ik net zo lief thuislaat.

Valoosj
29 augustus 2008, 13:01
Jammer genoeg ben ik niet in het bezit van een degelijke amp. Nu toch niet meer. Mn Engl cab is vorig jaar verkocht. Misschien zou het handig zijn als er een paar mensen met een goeie amp (Auke bv met zijn Vox) die kunnen meenemen, dan hebben we een paar degelijke amps om het spul eens op te horen. Enige diversiteit van amps zou ook tof zijn.

Bedankt trouwens om een sticky te maken van dit topic.

ponq
29 augustus 2008, 13:05
Ik kan mn Vox (AC30CC1) en mn Epi Valve Jr Head + 2x12 (16 ohm greenbacks) Cab meenemen. Het cab is een zelfbouw, maar niet door mij gebouwd.

Ik moet je in alle eerlijkheid bekennen dat ik die amps zelden/nooit op volume gebruik... ik woon in een flatje dat nogal gehorig is.

@Yorick, mss kan je de 'lijst' in de 3e post gaan plaatsen en bijhouden?

Valoosj
29 augustus 2008, 13:16
Dat gaat een serieus werkje worden, maar het is wel een goed idee om het overzichtelijk te houden. Via via kan ik misschien nog aan een goeie Marshall combo geraken.

G.G.
29 augustus 2008, 18:51
De lijst
graag je naam, hoe laat en hoe lang je komt, wat je mee neemt


14:00 uur tot ik het zat ben ergens in de avond.

Valoosj
29 augustus 2008, 19:57
14:00 uur tot ik zat ben ergens in de avond.

Geüpdated :D

bentium
31 augustus 2008, 12:10
zoals ik al zei neem ik mijn klein topje (tube) mee met een 212 V30 kast
de amp reageert zeer goed op pedalen!!

birt
31 augustus 2008, 12:13
ik kom als ik die dag niet moet werken.

Wat pedaaltjes waarschijnlijk, en een Dr. Z-achtige zelfbouw.. en misschien nog wat

Thunders1988
31 augustus 2008, 12:15
Godverdegod... Ik wil ook wel komen maar heb op de moment nie eens een gitaar die ik kan meenemen. :sneaky:

ponq
31 augustus 2008, 12:20
da's geen probleem he. We gaan toch niet allemaal tegelijk spelen.

Thunders1988
31 augustus 2008, 12:35
Misschien kan ik nog wel komen. Ik check m'n planning.
Als ik kom, neem ik m'n zelfbouwcabinetje mee en nog wat zooi waar ik mee bezig ben. (BeavisAudio Trotsky, SHO en een AB-Boxje.) :hippie:

bert k
31 augustus 2008, 13:34
Misschien wat meetapparatuur en een soldeerbout? :)

Valoosj
31 augustus 2008, 14:49
Ga je ter plekke je kunsten tonen? :D
Als je wil kan ik gerust het nodige gereedschap meenemen om wat te solderen.

Thunders1988
31 augustus 2008, 14:58
Kan ook leuk zijn. :D Ik geef m'n trotsky en SHO een uurtje aan ponq of valoosj en dan kijk ik toe hoe die professionele FXbouwers dat doen. :seriousf:

Ik heb vorige maand nog maar eens een soldeerbout gekocht maar nog niks tijd gehad om verder te werken... ***herexamens...

Ach, bedankt voor het voorstel alvast. :hippie:

Mr.Fingers
4 september 2008, 12:22
Ik zou ook wel kunnen komen, Lint (Kontich) ligt op m'n treintraject tussen A'pen en St.Kat.Waver, dus ik rij gratis met de trein tot daar. Ik ben echter geen effectenman/zelfbouwer (ik heb zelfs geen gewone effectenpedaal), dus het zal bij gewoon komen kijken blijven bij mij vrees ik. Ik kan indien gewenst wel een gitaar meebrengen (jazzmaster ofzo).

Ik heb het er al even met St.Robot (Bert) over gehad, die heeft een home-made versterker (ruist wel als de tering), die kwam misschien ook (hing van de voetbal af)

st.robot
4 september 2008, 12:32
ik wil best komen, lijkt me heel interessant omdat ik al 'n tijdje met wat versterker/pedaaltjes plannen in m'n kop zit (wegens kutexamens nog niets van gekomen) maar dan wegens voetbal kan ik zowiezo pas tegen 18 uur daar zijn.

en die versterker kan ik jammer genoeg ook niet meenemen in dat geval maar da's geen ramp want daar is toch nog weer werk aan.

indien ik kom laat ik hier zeker nog een berichtje achter

Valoosj
4 september 2008, 17:54
Kom gerust wat sfeer brengen heren. Wie weet bezorgen onze pedalen jullie nog wel wat GAS 8-)

G.G.
5 september 2008, 23:42
Kom gerust wat sfeer brengen heren. Wie weet bezorgen onze pedalen jullie nog wel wat GAS 8-)

Ik maak wel een inschrijf/bestellijst voor mijn OCD+SHO // SHO+OCD pedaaltje, die gaat wel in de smaak vallen. :)

EDIT: ziet er naaruit dat er ook een pedalboard meegaat. Net de showmaster 48 binnen gekregen. Hij is nog wel wat kaal uirgerust met 2 boosters, een dstortion, een compressor en twee tubescreamers. Maar wel allemaal categorie Werkbank.

Valoosj
5 september 2008, 23:46
Ik denk niet dat er veel volk komt dat zelf geen pedalen kan maken :D
En je hebt wel concurrentie dan van enkele anderen ;) Al heb ik momenteel weer 5 bestellingen binnen.

G.G.
5 september 2008, 23:50
Ik denk niet dat er veel volk komt dat zelf geen pedalen kan maken :D
En je hebt wel concurrentie dan van enkele anderen ;) Al heb ik momenteel weer 5 bestellingen binnen.

Ff off-topic: Ik neem helemaal geen bestellingen aan. Niet winstgevend gezien de tijd die erin gaat. Ik bouw alleen nog maar voor vrienden, tegen onkostenvergoeding.

Valoosj
5 september 2008, 23:53
Het is inderdaad niet iets dat je moet doen om de kost mee te verdienen, maar ik doe het graag en mijn eigen bord is al groot genoeg :D

Als ik de bouwsels voor vrienden er nog bijtel heb ik zo'n 15 pedalen te maken :satisfie: Hopelijk zullen er enkele 'speciallekes' klaar zijn voor de meeting.

ponq
6 september 2008, 10:27
haha! dat is de reden dat ik (tijdelijk) een 'order-stop' heb. Ik kwam gewoon niet meer toe aan mn eigen mutli-fx. Die heeft nu prio.

Daarna zien we wel... ik heb iig een heel leuk setje NOS germanium trannies (100 stuks...). Met wat geluk zie ik nog kans een fuzz met die trannies mee te nemen naar de meeting.

pietjeekes
8 september 2008, 12:00
welwel nu mijn rat bijna voledig af is heb ik wel zin om te komen.

de vraag is of ik wel kan.

school (stage valt in november :s:s:s)

maar anders ben ik aanwezig mits ik vervoer heb tot ginder

bicky
19 oktober 2008, 19:08
dju, spijtig dat ik die dag niet kan komen, want ik had graag nog eens de nieuwe pedalen van Valoosj getest.

Ik heb hier een paar dagen iets mega-groot gezien met 10 footswitchen voor een piano en ik denk dat je daar met de gitaar ook wel fijne sound mee uit kan halen.

M Kactus
19 oktober 2008, 20:19
dju, spijtig dat ik die dag niet kan komen, want ik had graag nog eens de nieuwe pedalen van Valoosj getest.

Ik heb hier een paar dagen iets mega-groot gezien met 10 footswitchen voor een piano en ik denk dat je daar met de gitaar ook wel fijne sound mee uit kan halen.

Ja, Valoosj, die mag je zeker meebrengen! Ben ik ook erg benieuwd naar.

Valoosj
20 oktober 2008, 00:15
Will do, al zitten er geen footswitches op ;)
Jammer dat je niet kan komen Bicky. Hoe gaat het met je tremolo? Nog steeds tevreden zeker :)

G.G.
20 oktober 2008, 05:49
Helaas moet ik al weer voor 17:00 uur ivm met een surprise party waar ik net van hoor.

Valoosj
4 november 2008, 23:45
Geen probleem. Om 18u komen 2 van m'n bandleden om samen nog wat te eten waarna we een repetitie zonder drummer houden.

bicky
5 november 2008, 23:12
Will do, al zitten er geen footswitches op ;)
Jammer dat je niet kan komen Bicky. Hoe gaat het met je tremolo? Nog steeds tevreden zeker :)

yep, superding !

wel spijtig genoeg de laatste maanden weinig tijd om te spelen/oefenen/offstage- en gitaarnet posts lezen wegens drukke professionele activiteiten.

enfin, er zullen nog wel meetings komen !

Valoosj
5 november 2008, 23:41
Zoiezo. Nog eens iets in t park in Merksem ofzo. Dat was ook fijn (en luid).
En tegen de volgende meeting heb ik hopelijk weer wat kunnen werken aan mn eigen bord. Dat is nu al een hele tijd geleden. Net nog die Neovibe afgewerkt voor een forumlid en een delay voor een bandlid...

ponq
11 november 2008, 13:55
Hoeveel mensen gaan er nu ong komen?

Ennuh, mijn Vox komt niet mee (kmoet m nakijken / buizen checken en daar heb ik echt geen tijd voor).

Valoosj
12 november 2008, 16:11
Ik heb iedereen een pm gestuurd en enkel Birt heeft laten weten dat hij niet aanwezig zal zijn. Van de anderen nog niets gehoord.

Zij die op de lijst staan; kijk uw pm na want daar zit de routebeschrijving in.

M Kactus
12 november 2008, 16:40
Ik heb iedereen een pm gestuurd en enkel Birt heeft laten weten dat hij niet aanwezig zal zijn. Van de anderen nog niets gehoord.

Zij die op de lijst staan; kijk uw pm na want daar zit de routebeschrijving in.


Ik sta op de lijst, had de pm al gekregen, maar was te lui om te reageren :hippie:. Hoewel ik midden in een grote verhuis + aankoop nieuwe wagen zit, vind ik vast wel een gaatje om eens langs te springen!

G.G.
13 november 2008, 18:50
Ik sta op de lijst, had de pm al gekregen, maar was te lui om te reageren :hippie:.

Idem voor mij. Zit midden in een verbouwing van de keuken en heb die dag ook nog een surpriseparty in de avond. Ik doe er alles aan om toch ff langs te komen. Wat ik meeneem kan ik nog niet met zekerheid zeggen. Mogelijk dat ik de Madamp thuis laat (en erop gok dat iemand anders wel een A15MKII mee zal nemen) en mijn Ruby met twee TS'sen meeneem (als ik hem al af krijg tijdens deze drukke week). Strat gaat sowieso mee, want dat valt ook onder zelfbouw en zal door de electronica/buizenfreaks ook wel gewaardeerd worden. (pedalboard, of wat losse pedaaltjes gaan ook mee.)

Valoosj
13 november 2008, 19:53
Het zou fijn zijn als er mensen een degelijke amp meenemen, want de Vox van Ponq blijft al thuis. Zij die nog wensen te komen pm me voor het adres.

M Kactus
13 november 2008, 21:16
Idem voor mij. Zit midden in een verbouwing van de keuken en heb die dag ook nog een surpriseparty in de avond. Ik doe er alles aan om toch ff langs te komen. Wat ik meeneem kan ik nog niet met zekerheid zeggen. Mogelijk dat ik de Madamp thuis laat (en erop gok dat iemand anders wel een A15MKII mee zal nemen) en mijn Ruby met twee TS'sen meeneem (als ik hem al af krijg tijdens deze drukke week). Strat gaat sowieso mee, want dat valt ook onder zelfbouw en zal door de electronica/buizenfreaks ook wel gewaardeerd worden. (pedalboard, of wat losse pedaaltjes gaan ook mee.)

Gaaf! Ben echt benieuwd naar die Ruby met twee TS'en. Kijken of daar een behoorlijk geluidje uit te trekken valt ;) En die strat wil ik nou ook wel eens in het echt zien.

En Valoosj: De enige versterker die ik kan meenemen is een Epi VJ combo, zeker nix bijzonders dus. Mits een goede cab is er misschien wel iets van te maken ?

Valoosj
13 november 2008, 21:35
Al wat ik heb is een Cube 30. Niks bijzonder dus.

Lexvandoef
13 november 2008, 22:05
Ik moet nog even mijn agenda er op na slaan, maar ik heb verder niks zelf gebouwd hoor :hippie:

Wel een goeie demo-amp :seriousf:


Helaas, ik heb mijn agenda er op na geslagen (na de wanhoop voor een goeie amp gelezen te hebben :seriousf:) en ik kan helaas niet, werken+21-diner die avond maakt dat ik helaas geen tijd heb.

Veel plezier!

Valoosj
13 november 2008, 22:39
Jammer Lex. Ik had je graag eens ontmoet. (op een niet homofiele manier wel te verstaan alvorens je grapjes gaat maken ;) )

Mr.Fingers
17 november 2008, 12:24
Ik kom ook dus :D Ik ben dan wel geen pedalenbouwer, maar ik kom voor de sfeer, voor de GAS, (en om wat te bassen bij Substraction). M'n Fender P-bass komt dus mee, en indien gewenst neem ik een Classic '60 Telecaster of een Jazzmaster mee (laat maar weten dan)

Valoosj
17 november 2008, 14:24
Neem maar mee wat je kan. En we hopen je na deze zaterdag elke week te verwelkomen!

G.G.
17 november 2008, 17:50
Ik hoop dat ik het ga redden, ziet er een beetje somber uit. Dit is momenteel mijn keuken, en hij MOET af voor 30 november.

Vloer moet glad gemaakt worden, leidingen in de muren, alles strak gemaakt, betegelen, nieuwe stoppenkast, plafond verlagen, complete keuken opbouwen............

http://img222.imageshack.us/img222/9820/p1010603si5.jpg (http://img222.imageshack.us/my.php?image=p1010603si5.jpg)
http://img222.imageshack.us/img222/p1010603si5.jpg/1/w1024.png (http://g.imageshack.us/img222/p1010603si5.jpg/1/)

Valoosj
18 november 2008, 01:54
Na de meeting iedereen richting Rotterdam om een keuken te bouwen!

Ik hoop echt dat je t redt, al is het maar kort.

M Kactus
18 november 2008, 09:38
Ik kom ook dus :D Ik ben dan wel geen pedalenbouwer, maar ik kom voor de sfeer, voor de GAS, (en om wat te bassen bij Substraction). M'n Fender P-bass komt dus mee, en indien gewenst neem ik een Classic '60 Telecaster of een Jazzmaster mee (laat maar weten dan)

Kom gerust, Mr Fingers. En ik denk dat niemand er wat op tegen heeft als je een mooi gitaartje meebrengt :) Misschien heb je ergens ook een versterkertje liggen ? Of ben ik een beetje achter en is dat al niet meer nodig, Valoosj ?


Ik hoop dat ik het ga redden, ziet er een beetje somber uit. Dit is momenteel mijn keuken, en hij MOET af voor 30 november.


Het zou jammer zijn als je het niet zou halen, maar tering, daar is best nog
wat werk aan! Het is zeker te begrijpen als je het niet haalt, er bestaan namelijk belangrijkere dingen dan meetings en gitaren, hè.

Valoosj
18 november 2008, 11:32
Ik vrees dat Fingers geen versterker gaat kunnen meebrengen, want ik vermoed dat hij met de trein komt. En hij heeft een speciale uitnodiging waardoor hij als niet bouwer hoogst welkom is.

Als er iemand wel een goeie versterker kan meebrengen, doe dat zeker!

Thunders1988
18 november 2008, 14:10
Wow G.G., :nervous: Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je nog wel wat werk hebt. Spijtig! Veel succes, man.

en OT: Waarschijnlijk kom ik wel langs. Had eigenlijk een vergadering en een klasfeestje. Maar zo een toffe klas hebben we toch niet. :D Dan kom ik waarschijnlijk na de vergadering. Hopelijk is die tegen 12 uur afgelopen.
Welke bussen kan ik in Antwerpen nemen om in Lint te geraken?

Mr.Fingers
18 november 2008, 14:22
Wow G.G., :nervous: Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je nog wel wat werk hebt. Spijtig! Veel succes, man.

en OT: Waarschijnlijk kom ik wel langs. Had eigenlijk een vergadering en een klasfeestje. Maar zo een toffe klas hebben we toch niet. :D Dan kom ik waarschijnlijk na de vergadering. Hopelijk is die tegen 12 uur afgelopen.
Welke bussen kan ik in Antwerpen nemen om in Lint te geraken?

Ik denk dat je best de trein neemt naar "Brussel Geeraardsbergen" (vertrekt om Xh24 op spoor 13 denk ik) en afstapt in Kontich (dan is het nog een paar honderd meter stappen)

Thunders1988
19 november 2008, 20:58
Grrrr. :sneaky: Zaterdag werken.
Zal er dus niet inzitten om te komen.
Waarschijnlijk beter voor jullie... Zou toch alleen maar lastige vragen stellen en niks nuttigs bij hebben! :seriousf:
Veel plezier en ik EIS foto's!

Cheers!

Valoosj
19 november 2008, 21:01
Zij die kunnen: neem een goeie amp en een camera mee!
Jammer dat je niet kan komen Thunder.

Mr.Fingers
19 november 2008, 21:10
camera: check
amp: sorry, zal niet lukken

Valoosj
20 november 2008, 14:39
Je bas pluggen we 's avonds wel in de zanginstallatie, dus een basamp zal je nog niet moeten meebrengen.

ponq
21 november 2008, 13:41
camera: zit in phone (schiet ik redelijke foto's mee).
amp: kzal kijken. Ik denk de epi valve 5watter met 2x12 cab (greenbacks).

Multi-fx update: deze komt mee. Alleen, niet werkend. Ik ga het simpel weg niet redden om m zelfs maar functioneel af te hebben. Maar, ik neem m wel mee, zodat er 1) iets te zien valt en 2) met wat gepruts iets te horen valt ;).

Gisteren mn neovibe nog gefine-tuned, klinkt een heel stuk beter nu!

bentium
21 november 2008, 23:51
ik heb zeker mee: 15Watter tube amp + 212 cab met V30 + iceman + strat

bentium
21 november 2008, 23:58
ik heb zeker mee: 15Watter tube amp + 212 cab met V30 + iceman + strat
what the heck: jcm800 2204 combo ook :p

Valoosj
22 november 2008, 01:25
Goed! Ik heb al mn gerief en t nodige soldeermateriaal mee. Laat dat maar thuis dus Auke. Kom jij trouwens al om 1u? Beetje mee opstellen en dergelijke :p En dan kan je met een voorsprong nog wat solderen.

ponq
22 november 2008, 12:40
dat redt ik denk ik niet. Ik vertrek nu, tot zo!

M Kactus
22 november 2008, 23:27
Zo, ondertussen alweer een tijdje terug. Ik heb me best vermaakt, moet ik zeggen! Weer een paar nieuwe dingen gezien die de zelfbouwpassie weer doen oplaaien :D Een stuk of drie pedalen extra voor de pedalenbank!
Mooie versterkers, leuke pedaaltjes en aardige mensen. De volgende keer kom ik weer!

Valoosj
22 november 2008, 23:39
Het was een erg fijne middag en avond. M Fingers is vanaf nu onze bassist! :cooler:

Qua DIY: geen nieuwe pedalen meer voor mij maar een amp! Eerst nog tijd zien te vinden om die Les Paul eindelijk te maken ...


Auke, waar blijven de foto's? :D

Edit: Bert K, waar was je?

Mr.Fingers
23 november 2008, 00:42
't was dolletjes! Eens het gezicht achter de naam kunnen zien, ook nog 3 mensen van een "bevriend belgisch forum" die langskwamen. Resultaat:

Ponq/Auke z'n turbomegapedalboardding ziet er in IRL nog overweldigender uit dan het al is!

Ben (offstage) heeft voor 50€ een 18W brulboeiversterker (all-tube) gemaakt!

Valoosj z'n "Weird Science" modulationdoos maakt geluiden waarvan zelfs Sigur Ros zou zeggen: "nou, dit is wel een beetje te weirde shit hoor!"

M.Kactus blijkt een geweldige & vrolijke kerel te zijn!

Thunders1988
23 november 2008, 03:51
Shit... En dat heb ik moeten missen :nervous:
Damn. Ik wacht al vol spanning tot de volgende meeting...

ponq
23 november 2008, 16:38
twas idd gezellig! Leuk om de mensen te zien/spreken en ook leuk om een hoop effecten + amps te horen.

Hiero een verzameling foto's, zonder commentaar. Dat mogen jullie geven ;)


http://img296.imageshack.us/img296/3109/image034zt5.jpg

http://img184.imageshack.us/img184/4314/image035ip6.jpg

http://img211.imageshack.us/img211/8254/image036uw6.jpg

http://img145.imageshack.us/img145/5876/image037fl2.jpg

http://img184.imageshack.us/img184/811/image038xo3.jpg

M Kactus
23 november 2008, 21:26
De foto met mij in een duikvlucht is uiteraard de beste :)
Maar die jazzmaster heeft toch de meeste indruk gemaakt... Echt een supermasjien.

Van de pedalen vond ik het verschil tussen de BSIAB2(opener) en de Box of Rock(zwaarder, meer compressed?) toch groter dan ik had gedacht na een korte vergelijking. Opmerkelijk voor een zogezegde kopie... Maar het gaat om een verschil in smaak en niet in kwaliteit.
De D*A*M Sonic Titan was ook een heftig pedaal (bangelijk, hè Auke;)), waar ik ook wel wat mee zou kunnen. Erg zware overdrive, een soort losstaande eindtrap, als ik het goed begrepen heb. De May Queen deed het iets minder voor mij. Meer one-trick ?
De Big Muff is echt wel een must, goed dat ik die al geetst heb klaarliggen! Ik had er nog nooit eentje gehoord tot mijn schaamte, maar nu komt hij er zeker.
De Tremulus Lune zag er verbluffend uit in het echt, met het plexi randje, maar het geluid kon me minder overtuigen. Als tremolo zoek ik toch een subtieler/meer vintage geluid. Daar moet ik nog wat meer onderzoek in verrichten :)
En de behuizingen die Ponq in Amerika besteld had, zullen er vast ook nog wel eens aankomen hiero. Leuke tip!

Eindconclusie: Nu moet ik weer meer geld uitgeven. Ik was er net vanaf...

Mr.Fingers
23 november 2008, 22:27
M Kactus mag me trouwens alles nog vertellen over de bouw van zijn pedaaltjes. Het jeukt ontzettend hard bij mij om ook aan zo iets te beginnen (zijn dat BYOC-pedalen?)

M Kactus
23 november 2008, 22:42
M Kactus mag me trouwens alles nog vertellen over de bouw van zijn pedaaltjes. Het jeukt ontzettend hard bij mij om ook aan zo iets te beginnen (zijn dat BYOC-pedalen?)

Oh, maar die van mij zijn niets anders dan die van Ponq of Valoosj, hoor. Ik ben wel begonnen bij BYOC(Build Your Own Clone), maar ook GeneralGuitarGadgets biedt beginnerspakketjes aan. Begin met zo'n pakketje, met een stap-voor-stap beschrijving en een grote userbase waar je je vragen kwijt kunt. Dat laatste kun je hier ook natuurlijk. Als het je aanspreekt, kun je altijd je goed inlezen. Meer is er in het begin niet nodig. Als je een boutique-handeltje wil opzetten moet je wel wat verder gaan, maar om het knutselniveau te behalen absoluut niet:).
Als je je hebt ingelezen en de basis een beetje snapt, kun je elk project dat op het internet te vinden is wel aan. En voor je het weet liggen er veel te veel pedalen voor je voeten!

Valoosj
24 november 2008, 00:18
En nu je mij toch elke week ziet kan je mij altijd om hulp vragen.