PDA

View Full Version : Vox Humana



denblommme
28 augustus 2008, 20:58
Vrienden!
Ik was van plan men oude 15' trace Elliot te verpatsen,
stelt iemand me een ruildeal voor voor een Fretless Jazzbas
gemaakt uit onderdelen van Vox Humana (allparts of zoiets)
met Fender elementen.
Hij vraagt wel een opleg van een 150€

Ik zou dat overwegen aangezien ik zeer graag een fretloze jazz zou
willen spelen.
Maar wat denken jullie ervan...
Is dat deftig materiaal prijs/kwaliteit, valt het door te verkopen enzo...
Iemand ervaringen verder?

Groetjes
Lander

Mr.Fingers
28 augustus 2008, 21:22
wat had je in gedachen van REALISTISCHE prijs voor die Trace Elliot?

Een allparts Jazz-bass is geen Fender Jazz bass, ook al speelt die beter, en ziet die er hetzelfde uit.

denblommme
28 augustus 2008, 21:37
Trace elliot: dacht ik 350€ lijkt me schappelijk.
Als ik er meer afdoe zou ik het niet de moeite vinden...

Ik hoef geen 7ender persé.
Ik zoek een jazz die behoorlijk speelt
en er leuk uitziet...

Mr.Fingers
28 augustus 2008, 21:43
350+150 = 500€

En in allparts stukken heb je veel gradaties. De goedkope halzen, met trussrodschroef aan de kop, en de dure met blockinlays & binding, en trussrod langs de hielzijde (of bullet-trussrod). Body's van lelijk hout, gemaakt om dekkend te lakken, of mooie body's van exotische houtsoorten en/of mooie tekening. Ook de hardware, steken er Lollar/Novak elementen in, met een J-band pre-amp, of squierhardware,...


Het blijft tricky. Mocht je een foto kunnen posten.

TimmU
29 augustus 2008, 00:38
Bij de weg vind ik de signature van de TS erg angstaanjagend.

Dude
29 augustus 2008, 10:16
vox humana maakt echt geen rotzooi hoor, de betere gitarenbouwert in de regio !

denblommme
29 augustus 2008, 15:24
Signature van Trace Elliot ik heb em niet...

TimmU
29 augustus 2008, 15:32
je handtekening, je sig , onder je geplaatste berichten.

bassej
29 augustus 2008, 18:24
hij kan je wel vertelle wat de onderdelen zijn en dan weet je ook wat het ongeveer gekost heeft .
verder moet je gewoon voelen hoe zij speelt, je kan haar alleen kopen voor jezelf, als je een zelfgebouwde doorverkoopt krijg er minder voor terug dan dat ze waard is........
foto's mischien :D

denblommme
30 augustus 2008, 08:41
Ik gaan een onderdelenlijstje vragen!
lijkt me een goed plan.
En wat aan de prijs knagen wegens doorverkoopwaarde.

hendrix2
30 augustus 2008, 08:48
je handtekening, je sig , onder je geplaatste berichten.
Da's een aanpassing die een 'zekere mod' gedaan heeft ;)

Het is inderdaad wat tricky om de waarde van zo'n samengestelde bas te schatten.
Doorverkoop waarde ligt ook niet zo makkelijk. Het kan goed zijn dat die bas beter speelt dan een Fender bv. Maar omdat er dan géén fender of een of ander ander groot merk op staat, daalt het jammer genoeg wel in prijs, dacht ik. Maar ik heb er eigenlijk niet veel verstand van, ik ben maar een kersverse bassist ;)

bassej
30 augustus 2008, 10:31
Da's een aanpassing die een 'zekere mod' gedaan heeft ;)

Het is inderdaad wat tricky om de waarde van zo'n samengestelde bas te schatten.
Doorverkoop waarde ligt ook niet zo makkelijk. Het kan goed zijn dat die bas beter speelt dan een Fender bv. Maar omdat er dan géén fender of een of ander ander groot merk op staat, daalt het jammer genoeg wel in prijs, dacht ik. Maar ik heb er eigenlijk niet veel verstand van, ik ben maar een kersverse bassist ;)

dat is het em juist mensen hebben vetrouwen in fender en minder in hobbyisten. maar als je de headstock afplakt en ze laat vergelijken , ís er serieus kans dat je voxhumana toch beter klinkt........

hendrix2
30 augustus 2008, 10:39
dat is het em juist mensen hebben vetrouwen in fender en minder in hobbyisten. maar als je de headstock afplakt en ze laat vergelijken , ís er serieus kans dat je voxhumana toch beter klinkt........
Jup, daar doel ik inderdaad op. Dat is uiteraard jammer, want men zal sowieso nooit zoveel betalen voor een zelf geassembleerde (bas)gitaar dan voor een 'goed' merk...

Mr.Fingers
30 augustus 2008, 11:27
al een basje kunnen fixen kenneth? (zag dat je op zoek was)

hendrix2
30 augustus 2008, 11:38
al een basje kunnen fixen kenneth? (zag dat je op zoek was)
Jup, kon er eentje van denblommme lenen, maar een andere bevriende bassist gaat een jaar in het buitenland studeren (olivier van het forum) en ik mag zijn 2 bassen lenen, hij neemt die niet mee, komt dus goed uit. Kon nog van iemand een 5snaar lenen ook... Dus als ik wil heb ik 4 bassen ter beschikking :D

Mr.Fingers
30 augustus 2008, 11:46
en als het nodig blijkt kan je m'n 64er jazz ook komen halen :satisfie:

Van de 8 dunne korte snaartjes naar de 4/5 lange dikke? een wereld van verschil :D

hendrix2
30 augustus 2008, 12:16
Bedankt voor het aanbod :) maar tzal dus niet nodig zijn. Kga gewoon basje van olivier hier zetten.

Tis inderdaad een wereld van verschil. Ik vond het vroeger in een van mijn groepjes al lastig om van gitaar op bas over te stappen (voor sommige nummers), maar contrast bas-->mandoline is wel erg groot. Maar goed, als men mij vraagt om te komen bassen en zo nog eens wat optredens te kunnen doen, dan doe ik dat uiteraard!

Om toch nog lichtjes ontopic te gaan:
Koop u maar gauw nen fretless, lander! Gaat de max zijn op de rustige nummertjes met Sophie! ;)

denblommme
30 augustus 2008, 19:51
ik doe men best, heb er enorm veel zin in!!!
gaan nog enen bellen met een japanse fretless jazz, candy apple red!
em moet em alleen willen verkopen!

denblommme
31 augustus 2008, 18:28
Heb wat specs gekregen...

Essen body
Maple neck met rosewood toets epoxy
Fender custom shop 60’s pickups
ABM style brug
Vintage tuners

Mr.Fingers
31 augustus 2008, 20:29
ziet er keurig uit. Probeer er nog wat van af te lullen, fretless is niet echt "gewild", en het is geen Fender hé (die elementen zijn wel the tits!!!)

denblommme
1 september 2008, 12:13
fijn, ga em volgende dagen proberen testen...
Mocht de kleur me toch niet zo bevallen,
wat zou dan een lakbeurtje kosten...
Denk sunburst (jaco style)
of candy apple red is ook vet cool!

hoogstwaarschijnlijk een push pull op laten zetten serie parallel
beste investering ooit op men andere bas!

bassej
1 september 2008, 15:47
fijn, ga em volgende dagen proberen testen...
Mocht de kleur me toch niet zo bevallen,
wat zou dan een lakbeurtje kosten...
Denk sunburst (jaco style)
of candy apple red is ook vet cool!

hoogstwaarschijnlijk een push pull op laten zetten serie parallel
beste investering ooit op men andere bas!

lak beurtje, tsja zelf doen niet zo duur, maar als je het wil laten doen mag je wel 250 lappen.....

denblommme
4 september 2008, 08:18
Hey, gisteren gaan testen...
Klank oké da was suuuuuper!!!!!
==> wil een fretless jazz

Nadeel: de bas was gewoon ineengevezen stukken die besteld waren...
Dus geen lak , cavity niet naar behoren geshield (met zilverpapier en niet verbonden met de brug) ook geen knoppen erop...
En ik wil een bas die af is!

Dus betaal ik daar 500€ voor en laat ik die lakken en eens behoorlijk shielden?
Of kijk ik dan beter naar andere dingen...
Een mexicaanse fretless jazz nieuw?
Een of andere gefrette jazz van rond die prijsklasse die ik laat ontfretten (geen idee van wat het kost)
Bv
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Basgitaren/10381026/Basgitaar_Squier_Fender_Jazz_Bas_Japan.html

http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Basgitaren/7103834/Aria_Jazz_Bas_Vintage_Made_in_JPN_1970_75_top_bas. html

http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Basgitaren/10984264/Fender_jazz_bass_MIJ.html

==>dan staat er iets op de headstock voor dezelfde prijs moest ik willen doorverkopen...

Mr.Fingers
4 september 2008, 12:17
dat is mijns inziens zeker geen 500€ waard dan. Je kan een Squier VM Fretless Jazz-bass kopen, kost minder, en is even goed qua specs (wou dit mailen, maar hotmail dacht daar anders over :D)

denblommme
4 september 2008, 14:09
Zaten wel vintage 60' pu in...
die heel lekker klonken

Maar idd heb die bas ook al zien staan, ook al op gespeeld
hout is wel Agathis... geen Alder of Ash