PDA

View Full Version : C# standaard



vipskate
28 augustus 2008, 20:37
hoe moet ik me gitaar stemme om C# standaard te bekome?
kheb enkel stemmer die EADGBE aanduidt

alvast bedankt

lollol
28 augustus 2008, 21:11
ff kijken van e naar C# is 3 stappen, dus alles 3 stappen terug wordt: C# F# B E G C#, om dat te krijgen doe je een capo, of gewoon vinger op de derde fret, capo of vinger deraf en voila! C#

Mattijs
28 augustus 2008, 21:20
ff kijken van e naar C# is 3 stappen, dus alles 3 stappen terug wordt: C# F# B E G C#, om dat te krijgen doe je een capo, of gewoon vinger op de derde fret, capo of vinger deraf en voila! C#

Met de capo zet je de snaren hoger dus je zal aan de knoppen moeten draaien vrees ik, doe dit bij je e-snaar tot op je op de 8e fret van de e-snaar dezelfde toon bekomt als een losse a-snaar enzoverder

lollol
28 augustus 2008, 21:25
Met de capo zet je de snaren hoger dus je zal aan de knoppen moeten draaien vrees ik, doe dit bij je e-snaar tot op je op de 8e fret van de e-snaar dezelfde toon bekomt als een losse a-snaar enzoverder

ik bedoel wel tussen capo erop en eraf wel stemmen natuurlijk :cooler:

Tias
3 september 2008, 21:05
vergeet je dikke snaren niet, anders gaat het klapperen.
aan te raden is voor E minimaal .52
Zelf heb ik .56 vind ik zelf net wat lekkerder

-=JEROEN=-
3 september 2008, 23:46
D, G en B snaar stemmen als B, E en G.

Dit kan met je stemapparaat.

De rest doe je op gehoor.

Arvoitus
3 september 2008, 23:58
ik bedoel wel tussen capo erop en eraf wel stemmen natuurlijk :cooler:
Allereerst vond je ik je antwoord belachelijk en offtopic, maar nu begrijp ik wat je bedoelt ;) slimme methode.

Je bedoelt dat met de capo op de E snaar deze een G wordt. Deze G verlaag je weer naar de normale E waardoor je in een klap 3 stappen omlaag gaat met je EADGBE stemapparaat.

-=JEROEN=-
4 september 2008, 13:21
Vind ik juist niet zo'n fijne metode, omdat de kapo voor extra druk op je mechanieken zorgt, het stemmen gaat behoorlijk wat zwaarder (op een akoestische) en als je de kapo verwijderd staan de snaren ook ietsje lager (dus niet helemaal zuiver C#)

Maar ik neem aan dat jij zo'n metal beest bent die dus electrisch speelt :blast: