PDA

View Full Version : Viper Ltd 200fm



glennshred
28 augustus 2008, 19:17
Hallo,

Ik zoek al jaren naar die enige echte gitaar die wat duurder mag zijn
voor metal muziek, ik ben altijd al gek geweest van jackson..


ik heb al wat reviews gelezen waar velen heel blij waren
met de gitaar, had emg pick ups, kon heel goed lage tunings aan..

Vraag is speelt er iemand van jullie op zo'n gitaar of heeft er ervaring
mee, en of het echt de moeite is om te kopen?

bedankt bij voorbaat
glenn

toon-
28 augustus 2008, 20:21
Ik denk dat je meer respons zal krijgen als je hem in het subforum Elektrische Gitaren zet. ;)

glennshred
28 augustus 2008, 20:34
Ja dacht het al, zie het ook juist boven over elektrische gitaren..

bedankt voor de snelle tip!!!

glenn

skabouter
28 augustus 2008, 22:16
mag ik meepraten als ik een LTD M200FM heb? Ander model, maar nagenoeg zelfde specs......

Ik ben blij met mijn M200! Ik heb er in deze prijsklasse weinig op aan te merken! Zelfs de pu`s vind ik acceptabel goed! Ze hebben niet veel karakter vind ik, vooral clean, maar het is wel erg metal, beetje steriel (dus). De brughumbucker is gewoon prima voor wat ik wil, hij is high-output, dus het scheurt erg goed via een buizenamp. Evengoed ietwat steriel maar in combinatie met een goeie amp mag je er niets op aanmerken! Vervangen kan natuurlijk vet zijn, maar je mag er blij mee zijn zoals hij is!

Verder vind ik de meeste hardware goed, maar mijne heeft een floyd, jouwe stoptail. De neck bevalt mij zeer goed, lekker vlak maar wel breed. Ik zie alleen dat jouwe een mm smaller is en van mahogany (mijne is van Maple). maar wat dat verschil inhoudt weet ik niet.

Ze hebben beiden ESP Tuners, maar mijne heeft dus een floyd en ik gebruik ze niet. Hij blijft wel goed instemming van niet te wild gejengel, maar dat zegt mss meer over de floyd dan over die tuners..

Al met al toch nog wat verschillen tussen de modellen zie ik nu, dus je kan het best zelf oordelen, test een viper! Maar over de kwaliteit van LTD en de modellen in deze prijsklasse kan ik lovend over zijn! en bovendien is die geflamede cherry finish een lust voor het oog! ;)

glennshred
29 augustus 2008, 19:12
[QUOTE=skabouter]mag ik meepraten als ik een LTD M200FM heb? Ander model, maar nagenoeg zelfde specs......

Tuurlijk mag je dat, toen ik hier 200fm zette als titel was ik op site van esp
al een andere aant bekijken: de 400fm hahaha..

Ik heb zelf al wat gelezen over emg pick ups e.a, de emg's zouden
rechtdoor klinken en geschikt zijn voor metal, andere zoals seymour duncan
zijn weer voor verschillende stijlen..

Ja en een eeuwige twijfel van mij is word het er één met een floyd rose
brugelement of stoptail.. maar prefereer meer het 2de !!!

Heb ook de horizon series is bekeken en daar zit ook knappe gitaar bij
de horizon Nt-2, ik denk dat ik waarschijnlijk wel voor die zal gaan
ga nog wat reviews lezen, youtube filmpjes bekijken en nog ééns
goed nadenken erover wat het word, in the meantime geef gerust
je ervaringen weer..

Oh ja skabouter ik heb er ook ooit één gehad met een floyd en gebruikte
hem ook bijna nooit, deed ik het wel was het rap uit tuning..
was een kramer geloof ik, vond de string tension maar zwak, geluid
was niet slecht, een vriend vond die gitaarklank beter klinken dan de
andere maar dat is ook al weer lang geleden :cooler:


ik ga zeker is testen
bedankt glenn

Tin
29 augustus 2008, 20:31
Ik heb ongeveer 2 jaar terug een LTD viper 200FM gehad.
Was opzich geen slechte gitaar maar de hals was zo onstabiel als wat bij het kleine beetje temperatuur verschil kon ik de hals weer gaan afstellen.

Met de 400 serie heb ik persoonlijk geen ervaring maar die zijn zover ik hoor een stuk beter dan de 200 serie.

Ik zelf vermijdt nu elke LTD onder de 400 serie puur door mijn slechte ervaring met de Viper 200FM

RammerStein
29 augustus 2008, 20:52
mag ik meepraten als ik een LTD M200FM heb? Ander model, maar nagenoeg zelfde specs......

Ik ben blij met mijn M200! Ik heb er in deze prijsklasse weinig op aan te merken! Zelfs de pu`s vind ik acceptabel goed! Ze hebben niet veel karakter vind ik, vooral clean, maar het is wel erg metal, beetje steriel (dus). De brughumbucker is gewoon prima voor wat ik wil, hij is high-output, dus het scheurt erg goed via een buizenamp. Evengoed ietwat steriel maar in combinatie met een goeie amp mag je er niets op aanmerken! Vervangen kan natuurlijk vet zijn, maar je mag er blij mee zijn zoals hij is!

Verder vind ik de meeste hardware goed, maar mijne heeft een floyd, jouwe stoptail. De neck bevalt mij zeer goed, lekker vlak maar wel breed. Ik zie alleen dat jouwe een mm smaller is en van mahogany (mijne is van Maple). maar wat dat verschil inhoudt weet ik niet.

Ze hebben beiden ESP Tuners, maar mijne heeft dus een floyd en ik gebruik ze niet. Hij blijft wel goed instemming van niet te wild gejengel, maar dat zegt mss meer over de floyd dan over die tuners..

Al met al toch nog wat verschillen tussen de modellen zie ik nu, dus je kan het best zelf oordelen, test een viper! Maar over de kwaliteit van LTD en de modellen in deze prijsklasse kan ik lovend over zijn! en bovendien is die geflamede cherry finish een lust voor het oog! ;)

mag ik dan vragen waarom als ie te koop staat of zie ik dat verkeerd?

skabouter
3 september 2008, 01:04
haha dat klinkt idd lekker tegenstrijdig.....maar het is een andere LTD M200 (niet FM). Mn backup gitaar voor de nieuwe M, en deze wil ik een ander model voor.