PDA

View Full Version : Welke versterker?



astrid9017
28 augustus 2008, 17:32
Ik ben op zoek naar een versterker onder de 300 euro. Maar ik heb dus echt totaal geen verstand van versterkers. IK heb bij mijn 1e gitaar een versterker gekregen. Een fender squier 15. Maar hier krijg ik geen lekker geluid uit. Alles is zo clean en ik ben vooral van de rock dus wat distortion kan ik wel gebruiken.

Ik heb er 2 op het oog die ik hier op het forum ben tegen gekomen en er goed vanaf komen. De Peavey Bandit 112 en een marshall valvestate. Op ebay wordt er nu een Peavey Bandit 112 aangeboden. Een marktplaats heeft een paar valvestates te koop staan. Maar echt nieuwprijzen kan ik niet vinden. Dus weet ik ook niet wat een goede 2dehands prijs is.

Zijn deze aan te raden voor muziek van vooral rock/punk?

Ps. Ik heb een epi lp custom

T!M
28 augustus 2008, 17:59
Roland Cube-60, volgens mij rond de 300 euro.

arcane
28 augustus 2008, 18:00
+1 voor de Cube

Jim Haagmans
28 augustus 2008, 18:27
Je speelt nog niet zo heel lang neem ik aan? Ik zou je dan aanraden om eerst een distortionpedaaltje te kopen, een boss ds-1 ofzo. Dan heb je ook een redelijke distortion en ben je niet direct 300 euro kwijt, maar slechts 50 ofzo. Kan je ook rustig een beetje leren met die distortion te spelen en kijken of je het wat vindt. Hier kan je hem trouwens zo bestellen: http://www.thomann.de/nl/boss_ds1_distortion.htm

astrid9017
28 augustus 2008, 18:46
Oke, dat is een optie waar ik dus niks vanaf wist. Ik zal er eens achteraan gaan. Ik neem aan dat ik dan een extra kabel nodig heb? Of wordt dat erbij geleverd?

Ik speel sinds een jaartje ongeveer.. zonder les dus het gaat niet zo snel, maar dat geeft niet

Jimwoud
28 augustus 2008, 18:53
Ik zou geen pedaltje kopen, dat klinkt echt bagger over kutversterker, heb dat ding ook hier in de berging liggen.

Zou inderdaad voor een cube 30 watt gaan ofzo, of een Vox AD30 XL

ColourofFire
28 augustus 2008, 19:02
Pedaaltje advies slaat nergens op 0.o