PDA

View Full Version : vox ac-30 + blackstar ht dual



Gitaar4LifeDude
28 augustus 2008, 17:22
hallo ik open dit topic omdat ik een vraag heb over de bovenstaande combinatie.
Ik heb vandaag in de winkel deze vox eerst clean getest en met een beetje crunch erop en ik moet zeggen dat ik dat echt hét perfecte geluid vond! Nu het punt. De man in de winkel raadde mij heel sterk de blackstar ht dual erbij aan omdat ik ook graag metal speel. Is het voor mij niet beter als ik een amp neem met de goeie distortion er al in aangezien ik niks kan vinden waar dan ook over mensen die metal spelen over een ac-30?
alvast bedankt
groeten

jonesd
28 augustus 2008, 17:34
De vox is inderdaad niet de meest geschikte versterker om metal mee te spelen hoewel het wel kan natuurlijk.

Ik kan zelf met een emma reezafratzitz wel metal spelen maar je moet natuurlijk niet die bak laag en de wapperende broekspijpen van een mesa met 4X12 verwachten.

Ook is de vox zeer mid-geörienteerd zodat een gescoped geluid (als je dat al zou willen) quasi onmogelijk is.

Het hangt er dus een beetje vanaf waar je prioriteiten liggen. Het blijft meer een rock-amp.

guitarguru
28 augustus 2008, 19:57
Ook is de vox zeer mid-geörienteerd zodat een gescoped geluid (als je dat al zou willen) quasi onmogelijk is.



Niet iets dat niet is op te lossen met b.v. een Boss GE-7 Equalizertje.

JKO
28 augustus 2008, 20:00
Voor metal zou ik ook niet voor de Ht-Dual gaan. Blackstar heeft pedalen die meer metal zijn dan de HT-Dual, namelijk de HT-Dist en Distx (heb zelf de laatste en die klinkt top).

the sure thing
28 augustus 2008, 20:02
... een metal pedaaltje op de AC-30 is een prima combo hoor! Ik heb jarenlang op een AC-30 gespeeld en een Mesa V-twin erop aangesloten. Het werd een bruut hardrockmonster!

Squier4ever
28 augustus 2008, 20:03
maar eigenlijk is het niet echt de meest ideale combi voor metal, beide zijn daarvoor net niet.

Gitaar4LifeDude
28 augustus 2008, 21:20
ik heb ook nog een engl getest maar die man in de winkel wilde 'm niet zo hard zetten... De vox daarentegen zette hij bijna vol open zodat 't eigenlijk een beetje een scheve vergelijking werd vind ik... ik denk dat hij van de vox af wilde ofzo.
bedankt voor de reacties en ik zal nog even doortesten in andere winkels
trouwens nog tips wat ik écht moet testen, ik heb een budget rond de 1400-1500 euro en ik schuw tweedehands niet.
vereisten zijn een lekkere distortion, al dan niet via pedaaltjes en een mooi clean ala fender en vox.

bastiaanvanbeek
29 augustus 2008, 16:02
Ik denk dat je heel goed Metal kunt spelen op een Vox.
ik heb zelf een AC30, en die is zoals je ongetwijfelt hebt gemerkt een amp die vooral clean heel goed is. Ik heb altijd zoiets van: koop n versterker die clean gewoon heel goed is, en doe de rest met pedaaltjes, of er moet naast goeie clean ook nog goeie distortion op zitten. maar als je echt een versterker wilt die clean en overstuurd gewoon heel goed is, zou ik bijvoorbeeld voor Orange, Hiwatt, Mesa/Boogie of Koch gaan.