PDA

View Full Version : vragen over aanschaf zanginstallatie



Harry
28 augustus 2008, 10:42
vraagje:

We hebben de resten van onze oude PA te koop staan, en ik wil een compact zangsetje met monitoren ervoor terug.

Nu dacht ik aan een powered mixer, met 2 boxen, 2 actieve monitoren en 1 of 2 passieve monitoren.

Maar nu vertelde iemand me dat ik net zo goed de oude versterker (Behringer ..2500) kon gebruiken met een mengpaneeltje en 4 Bose 802 boxen, waarvan er 2 de zaal in staan, en de andere 2 naar het podium gericht zijn als monitor. Wat denken jullie hiervan?

ACSlater
28 augustus 2008, 10:53
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar een veel gekoorde klacht over powered mixers is dat ze te weinig power hebben. Als je tevreden over je poweramp bent, kun je net zo goed alleen een mixer erbij kopen. Volgens mij kun je beter monitors gebruiken dan een paar naar je toe gedraaide zaalspeakers.

We hebben in onze band een poweramp met twee passieve speakers, een mixer en twee actieve monitors. Daarnaast heeft de zangeres een in-ear systeem. Dat werkt wel prima voor het oefenen en kleine optredens. Voor de meeste optredens huren we een geluidsman met een grote geluidset.

Harry
28 augustus 2008, 11:55
okee, dank je. Ik denk dat het zo nog iets goedkoper wordt ook, omdat je wat meer kan samenstellen en eventueel deels vervangen later.
Nog meer tips iemand? Bijvoorbeeld over die Bose boxen?

Dude
28 augustus 2008, 12:28
http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/fit,400by400/EMX5000_20-46e5e69a4027da40ab3ffed151b921a5.jpg

de yamaha emx serie staat erg goed bekend, leuke prijs kwaliteits verhouding ook.

Wij hebben hem nu een jaar of.. euhhm, 3? en in combinatie met een setje peavey tops/subs doet dat het heel erg leuk hoor !

rond de 1100 euro in nl geloof ik

ben vanhoof
28 augustus 2008, 13:06