PDA

View Full Version : Fender deluxe fat strat



Smashing Pumpkins
12 december 2001, 20:57
Hallo luitjes

Ik vroeg me af of iemand misschien ervaring heeft met de Fender deluxe fat strat (mexico), Mij lijkt het namelijk wel wat.

Is it any good?

idono
13 december 2001, 09:19
Heyz,

als je van lekker scheuren houd is ie wel OK, er zit namelijk een humbucker in en die maakt best wel een vet geluid.

Ik zou zeggen probeer hem eens een keer uit en als ie naar je zin is zal ik niet twijfelen als ik jouw was.

Greetz Henk

Smashing Pumpkins
13 december 2001, 18:34
Thanx, zal ik zeker doen.

motordevil1970
15 december 2001, 14:21
Waarom neem je geen mexican strat.standaard en bouw zelf een humbucker (evolution) erin. Heb ik ook gedaan, en je bent goedkoper klaar, en best wel vet geluid, en ben je dan nog niet tevreden, dan zet je er gewoon nog eentje in bij de hals.

Smashing Pumpkins
15 december 2001, 20:35
Ik koop geen standard strat omdat de bridge pickup stand (waar de humbucker dan zou komen te zitten) geen tone regelaar heeft. De deluxe fat strat heeft dit wel.
Zonder de tone regelaar vind ik het fender geluid veel te schril klinken.

Incubus
18 december 2001, 15:26
Hee SP, heb jij die DVD van Billy Corgan al?

gangsta
18 december 2001, 19:55
Op 2001-12-12 20:57, schreef Smashing Pumpkins:
Is it any good?

yes

Smashing Pumpkins
19 december 2001, 14:18
Nee ik heb de dvd nog niet, ik heb ($^$#@#$^$^!%^!!!) geen geld!

EmgMaster
19 december 2001, 14:26
Als je echt wil raggen, zal ik die met de Floyd brug nemen

EmgMaster
19 december 2001, 14:29
ik heb even gekeken, maar bij de specificaties van die gitaar staat dat er geen toonregeling voor de brug pickup is.

moretel
19 december 2001, 15:27
Op 2001-12-15 20:35, schreef Smashing Pumpkins:
Ik koop geen standard strat omdat de bridge pickup stand (waar de humbucker dan zou komen te zitten) geen tone regelaar heeft. De deluxe fat strat heeft dit wel.

Mijn standaard mexicaanse strat heeft geen toonregeling op brugelement. Maar mijn nieuwe amerikaanse deluxe heeft dit wel. Bij het uitproberen van de nieuwe standaard american serie zat er volgens mij wel toonregeling op het brugelement.
Ik ga binnenkort de boel wat verbouwen: 1 volume en 1 toonregelaar voor alle elementen. De laatste pot bedient het midden en brugelement. Helemaal dicht alleen brug, helemaal open midden en brug, daartussen alle variaties in geluid. Het maakt het brugelement wat zachter van klank.
Ik vindt de meeste brugelementen te schel, ook de humbuckers. Zal wel een kwestie van smaak wezen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2001-12-19 15:28 ]</font>