PDA

View Full Version : paar vragen over customizen



Pinkster-Aap
28 augustus 2008, 00:07
ik ben redelijk nieuw hier (2e post;) ) en speel niet zo heel lang gitaar.
ik speel op een matzwarte Epiphone SG G400 en begin hem aardig zat te worden.
had eerst besloten om een nieuwe te kopen maar vond me rijlessen toch belangrijker.

een nieuwe gitaar komt er na verloop van tijd toch wel, dus was van plan om mijn huidige gitaar aan te passen enzo.
alleen aangezien ik 2 linkerhanden heb was mijn vraag of iemand een aantal adressen heeft waar ik dit kan LATEN doen, omdat ik zelf nogal 2 linkerhanden heb zeg maar :-P

ik had al een beetje lopen googelen, en vond een antal dingen die me wel aanspraken, zoals custum inlays, custum pickguards, maar vooral vinyls (of stickers) voor je gitaar / guitar skins.

custom guitar skins zoals dit bedoel ik dn, op deze site:

http://www.guitarskins.us/index.html

maar kan er niet veel over vinden in Nederland, dus hoopte dat iemand mij er meer over kan vertellen en misschien weet waar ik dat kan laten doen.

(ow en als er mensen zijn die het aanraden niet te doen hoeven ze dat niet te posten het is mijn gitaar en doe ermee wat ik wil, hij kosten 350 euries, 500 met reparatiekosten erbij (hij "viel" een keer) en ben van plan om een ander te kopen zoals ik al zei)

bij voorbaat dank

- Pinkster-Aap

hezz
28 augustus 2008, 00:13
Dus je wilt alleen de looks aanpassen? Zou je niet liever de kwaliteit van het geluid willen aanpassen, raak je er misschien minder snel op uitgekeken. Wat betreft visuele upgrades weet ik het niet.

Pinkster-Aap
28 augustus 2008, 00:23
nee de hardware vind ik wel best, vind de looks die ik nu heb nogal erg saai, de hele gitaar is 1 kleur zwart.
als ik een beter geluid wil koop ik wel een nieuwe gitaar in de loop van de tijd.
t gaat nu echt om het uiterlijk.
mis dat ik later de kwaliteit van het geluid aanpas, maar heb daar nu geen problemen mee;)

Arjan12
28 augustus 2008, 00:35
Koop schuurpapier en een spuitbus en experimenteer er op los zou ik zeggen. Als je dingen aan je gitaar laat doen in plaats van het zelf te doen wordt het al snel erg duur.

hezz
28 augustus 2008, 00:35
Nieuwe hardware kan ook wonderen doen voor de looks hoor, naar mijn mening natuurlijk. Nieuwe volume knoppen, pickups (of alleen kapjes), tuners, brug, slagplaat. Hardware in chroom ofzo ipv alleen maar zwart kan het misschien een veel klassiekere look geven.

davidhetfield
28 augustus 2008, 00:45
Zo'n paintjob laten airbrushen loopt in de honderden euro's, minstens 400, maar ik denk ook makkelijk het dubbele.
Ik heb geinformeerd naar een paar simpele kleine silhouetjes, was al 200.

Bedrijven vind je met de gouden gids, zoek op verfspuiterij of airbrush.

Edit: ik zie nu dat het een soort stickers zijn. Geen idee waar ze dit doen, ik zou zeggen doe t zelf voor $85, geen geld als t resultaat mooi is.

Pinkster-Aap
28 augustus 2008, 00:59
@ Hezz: ik ben moregn van plan om niewe volume knoppen te halen, wat zijn die kapjes wat je bedoeld, voor je slagplaat ofzo? heb niet veel verstand van gitaar enzo;) maar voor de rest is de hardware nog goed, dus dat laat ik voorlopig zo.

@Davidhetfield: mee dat airbrush had ik al opgezocht, maar wat ik bedoel zijn eenn soort van vinyl sticker die ze erop strijken of wat dn ook.
maar jah als ik dat zelf ga doen verpest ik t weer, daarom zoek ik ieman ddie een adress (liefst met site en in omgeving van leiden) weet om dat te laten doen zodat ik zeker weet dat t goed gaat.

hezz
28 augustus 2008, 16:48
Ik denk dat die stickers best makkelijk te doen zijn hoor, je moet het gewoon rustig en goed aanpakken.

Een vraagje he, welke van deze twee heb jij eigenlijk?

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/0dbd92e140dbddbcdcbd5dbfb448a54e.jpg
http://www.ishibashi.co.jp/rockside/list/image/r1-20071129-1/1.jpg

Lijkt mij trouwens enorm lastig om voor de eerste custom inlays te maken (aangezien er dan in het fretboard ruimte gemaakt moet worden e.d.), volgens mij ook vrij prijzig.

De tweede is al best mooi als je het mij vraagt, niet waard om met stickers te verbergen! Maar dat is dan natuurlijk mijn smaak alleen maar, geef je alleen even mijn mening dat het al een leuke gitaar zou zijn :)

Pinkster-Aap
28 augustus 2008, 22:51
ik heb de eerste;)
g400 goth uitvoering, en om het zachtjes te zeggen ben ik geen fan van gothic muziek. maar vind de SG gewoon mooi en vond hem erg fijn spelen.

maar heb al een winkel gevonden waar ze die skins maken en moet morgen ff langskomen om te kijken of het mogelijk is want het schijnt nogal een aardige klus te wezen.
die gozer die t doet moet eerst de gitaar strippen en dn alles uitsnijden om het vervolgens te bevestigen op me gitaar.
een klus van een uur of 4 gaat waarschijnlijk ook erg prijzig worden maar dat hoor ik morgen wel. en zodra ik t resultaat heb (als alles door gaat natuurlijk) post ik wel een foto in dit topic.

en wat betreft de inlays, ik wacht daar toch wel mee.
er zitten al 2 barsten in de hals, (jimi hendrix move draaide op een ramp uit)
hi is nu gelijmd en gerepareerd enzo, dus denk dat die inlays niet echt aan te raden zijn.