PDA

View Full Version : Engl Blackmore!!!



Jimwoud
27 augustus 2008, 21:58
Hallo,

Eindelijk een goede matelamp gevonden. Als Deep Purple fan had ik natuurlijk blind zo'n ding moeten kopen. Of een Steve Morse natuurlijk, maarja eigenlijk heb ik helemaal niet zoveel kanalen nodig en kan ik ook voor geen meter gitaar spelen. Gewoon scheuren met die hap.

Had hem al eens getest. Toen niet zo tevreden vanwege de compressie in het hoog met name, maar op band volumes heb je daar eigenlijk geen last van bij de Blackmore. Daarintegen op lage volumes wel, dus thuis spelen heb ik er wel een beetje last van. Maar heb hem nu nog maar heeeeeel zacht getest, morgen meer daarover. En even a-b'en met mn Engl Tube Toner preamp.

Maar hoe klinkt hij:

De 4 kanelen:

Clean: Heel mooi helder en veel headroom. Dat was iets waar ik echt naar op zoek was. Voor de rest prima voor mij. Heb ook voor de rest niet echt een eisenpakket daaraan hangen qua voicing o.i.d.

Crunch: Op laag volume klinkt dit wel een beetje slapjes, breek niet mooi op. Op hoger volume klinkt het wel goed, heb ik bij het testen nog goed op gelet, omdat m'n TT dit ook heeft.

Leadkanalen: Overload aan gain maar wel veel tone, niet steriel, gewoon lekker. Vond dit bij de powerball een beetje minder, klinkt wat meer hifi. Moet wel zeggen dat de contour(mid boost) knop continu aan staat. Ook op het clean kanaal klinkt dit mooier.

Heb ook de Z-5 footswitch erbij en dat werkt perfect met schakelen. Ook de 2de mastervolume is echt een super optie. Eén probleempje als de contour switch uit hebt en je schakelt hem in met de footswitch springt hij automatisch op clean(met contour). Daarna moet je dus weer terug schakelen naar het gewenste kanaal. Met het uitzetten van de contour gebeurt dit niet. Kennen mensen dit probleem met de Z-5. Vind het voor de rest niet erg maar als het verholpen kan worden zou dat mooi zijn.

Foto's komen morgen, en misschien wat meer over de klank en weet ik wat voor dingen ook.

Later!

caliban
27 augustus 2008, 22:05
Hier heb ik op zitten wachten, nu kan ik dadelijk gerust leren.

Proficiat man, heb je hem eigenlijk tweedehands gekocht? Ben eigenlijk benieuwd hoe je TT door de fx-loop van de Blackmore zou klinken. Want voor zover ik weet wat het schema van de Blackmore is, lijkt de tubetoner daar redelijk op, dus zou ook wel vrij gelijkaardig kunnen klinken.
Ben benieuwd naar uw uitgebreide bevindingen. (En is er kans op clips?)

Jimwoud
27 augustus 2008, 22:10
Hier heb ik op zitten wachten, nu kan ik dadelijk gerust leren.
Effe uw verhaal lezen, dadelijk reactie.
als je me maar niet aansprakelijk stelt voor slechte cijfers hè!

caliban
27 augustus 2008, 22:11
als je me maar niet aansprakelijk stelt voor slechte cijfers hè!
Ja moet nog maar tachtig pagina's, tegen overmorgen, maar het vlot niet. Zal hopelijk wel lukken. Heb mijn post trouwens net aangepast. En die Z-5 weet ik eigenlijk niks van. Heb zelf de Z-4 gehad bij de e530, maar nu heeft liquid metal die, en heb momenteel zelf geen fs.

artnaz
27 augustus 2008, 22:36
Erg herkenbaar je review... :) Ik als grote Blackmore-fan heb hem ook. In eerste instantie wilde ik voor een Marshall gaan (want ik vind een "Signature" niet zo fijn), maar toen ik deze hoorde was ik verkocht. Meteen hele ENGL lijn geprobeerd, en deze was echt het fijnste voor mij. Alleen de SE was misschien nog net ietsje mooier, maar die had ook meteen 10x zo veel knopjes en een bijna 3x zo'n grotere prijskaartje. Later heb ik de Invader getest, en ik moet zeggen dat ik stiekem mijn Blackmore wil verruilen daarvoor... Maar, hij bevalt nog meer dan goed, dus eigenlijk is het overbodige luxe. :)

Anyway... Zelf heb ik de Contour Switch ook altijd aanstaan, vind ik overal en altijd fijn. Liever had ik dus daarvoor in plaats een FX-loop switch op de Z5, maar dat is ook het enige negatieve wat ik kan aanmerken. Je probleem van dat overspringen van de Contour heb ik trouwens niet met de Z5.

Op laag volume vind ik hem trouwens prima klinken hoor, maar als je hem eenmaal een beetje open hebt gegooid wil je dat altijd. Kippevel gewoon... :)

Verder is het even tweaken met de knoppen voordat je DE sound (voor alle kanalen) hebt gevonden, maar die hoef je dan ook niet meer te verstellen. Tenzij je een andere gitaar pakt, of bij een optreden of iets dergelijk natuurlijk.

caliban
27 augustus 2008, 22:41
De SE wil ik ook nog altijd graag eens testen. Is denk ik de perfecte kruising tussen de Blackmore/Savageachtige amps, en de Fireball/powerball br3wt4ls.

artnaz
27 augustus 2008, 22:46
De SE vond ik wel geweldig, maar misschien net iets te steriel/smooth. Wat ik aan de Blackmore zo mooi vind is dat het echt een lekkere "straight-to-the-face" sound heeft. Marshallachtig, maar wat gecontroleerder.

Zo ook de Invader (al is die iets anders), maar die gromt nog meer. En 4 volledig onafhankelijke kanalen, MIDI, en schakelbare loop... :)

Jimwoud
27 augustus 2008, 22:58
Vaag van die switch dan, zal engl eens mailen. Maar ik had ook liever de Invader gehad, echt heel vet, maar het prijskaartje inderdaad. Wat hij ook zeker waard is.

Ben benieuwd, vrijdag ga ik hem met de band testen.

tenx for the reply's

artnaz
27 augustus 2008, 23:04
Mijn contour switch hapert ook trouwens. Maar op een andere manier: ik moet soms 20x trappen om hem aan te krijgen.

Maar ik heb begrepen dat ik hem op met zo'n drukspuit schoon moet spuiten of iets dergelijks...

ben vanhoof
27 augustus 2008, 23:50
Eerrrg vette versterker, gefeliciteert! Ik heb indertijd moeten kiezen tussen de jvm, de blackmore (se was te duur) en de jsx. Alledrie erg vette amps, maar omdat de jvm midicontroleerbaar is en voor elk kanaal apart een toneregeling heeft ben ik uiteindelijk daarvoor gegaan.
Midicontroleerbaar is voor mij wel noodzakelijk omdat ik zanger/gitarist ben: moet ik dan ook nog op 2 of meer knoppen drukken om van lead naar clean fzo te gaan wordt het nogal ingewikkelt als er ok nog bij gezongen moet worden...

artnaz
28 augustus 2008, 00:15
Ik ging er ook eerst vanuit dat ik de JVM zou nemen. Maar nee dus... :D

Jimwoud
28 augustus 2008, 08:37
Heb hem inderdaad ook geprobeerd, maar vind voor highgain die marshall sound/structuur toch niet zo.

Moet ik nog 8 uur werken voordat ik weer gitaar kan spelen, pfff

a darker shade of grey
28 augustus 2008, 11:10
Jimwoud! Ongelooflijke kerel haha!

Wij zijn dacht ik al een tijdje op zoek naar een amp, ongeveer hetzelfde...
En wat kopen we! Het fucking zelfde!!! Te gek man!

Proficiat ik ben er ook helemaal weg van! Alleen bij mij blijft de contour meestal uit, totdat ik een solo speel, dan kick ik hem in voor wat meer body.

Alleen jij loopt wel voor, want ik moet de footswitch nog aanschaffen haha! Maar echt proficiat beste kerel!

artnaz
28 augustus 2008, 11:15
Proficiat ik ben er ook helemaal weg van! Alleen bij mij blijft de contour meestal uit, totdat ik een solo speel, dan kick ik hem in voor wat meer body.Pas je wel op dat je de amp er niet af schopt? Lijkt me vrij lastig om dat kleine knopje op zo'n hoogte (neem maar aan dat je geen full stack hebt) goed te kicken...

:D

a darker shade of grey
28 augustus 2008, 11:22
Pas je wel op dat je de amp er niet af schopt? Lijkt me vrij lastig om dat kleine knopje op zo'n hoogte (neem maar aan dat je geen full stack hebt) goed te kicken...

:D


hehe, jah maar ik heb genoeg vechtsport ervaring om een flying kick exact op het kleine knopje te plaatsen, dus dat zorgt meestal niet voor problemen. Het werd wel een keer spannend toen ik gedronken had :D

Jimwoud
28 augustus 2008, 11:28
Jimwoud! Ongelooflijke kerel haha!

Wij zijn dacht ik al een tijdje op zoek naar een amp, ongeveer hetzelfde...
En wat kopen we! Het fucking zelfde!!! Te gek man!

Proficiat ik ben er ook helemaal weg van! Alleen bij mij blijft de contour meestal uit, totdat ik een solo speel, dan kick ik hem in voor wat meer body.

Alleen jij loopt wel voor, want ik moet de footswitch nog aanschaffen haha! Maar echt proficiat beste kerel!
Ik wist dat je zou reageren, hehe. Ik moest er ook nog aan denken hoor toen ik hem kocht.

Voor mij qua mogelijkheden echt meer dan genoeg. en het geluid is top, niet een echte metal-metal sound.

Ik vind hem met contour uit op de lead kanalen niet echt lekker eigenlijk, maar ik ben toch wel een beetje een mid fan. vind het ook belangrijk dat m'n geluid lekker door de mix snijd. Die footswitch moet je er eigenlijk wel bij hebben. Anders blijf je trappen. Waar ik ook bang voor was.

Jimwoud
28 augustus 2008, 11:30
Ik krijg als het goed is vandaag 4x celestion V60's opgestuurd, die ga ik eerst in m'n crappy valvestate 4x12 hangen, en wil dan toch een cabinet gaan bouwen(met snakeskin uiteraard)

M'n Blackmore is wel een beetje beschadigd, dus misschien dat ik die ook meteen in een slangenjasje stop.

caliban
28 augustus 2008, 11:50
Hoe zit dat eigenlijk met die V60 speakers, zijn dat echt celestions?

Jimwoud
28 augustus 2008, 12:01
Hoe zit dat eigenlijk met die V60 speakers, zijn dat echt celestions?
Ja, volgens mij speciaal gemaakt voor Engl dacht ik, want ze staan niet op hun site.

caliban
28 augustus 2008, 12:43
Ze lijken denk ik een beetje meer op celestion g12t75's. In de vergelijkingsclip op youtube van de powerball en blackmore, gebruiken ze bij de powerball de v30cab en bij de blackmore v60. De powerball is sowieso wat gescoopt, en kan dus goed de midhump van de v30 gebruiken, terwijl de blackmore al vrij veel mids heeft en die eerder midscooped v60 goed kan hebben (zo leek het mij toch alleszins).

Jimwoud
28 augustus 2008, 12:47
Ze lijken denk ik een beetje meer op celestion g12t75's. In de vergelijkingsclip op youtube van de powerball en blackmore, gebruiken ze bij de powerball de v30cab en bij de blackmore v60. De powerball is sowieso wat gescoopt, en kan dus goed de midhump van de v30 gebruiken, terwijl de blackmore al vrij veel mids heeft en die eerder midscooped v60 goed kan hebben (zo leek het mij toch alleszins).
Andere gitarist van m'n band heeft een ze in een Engl cab. Maar ze lijken niet echt op G12T75's, ze hebben meer bas en minder treble. Veel mensen zijn er wel lyrisch over. Zal wel een boven gemiddelde speaker zijn. Ik vind het prima 4 voor de prijs waar bij lange na geen nieuwe V30 of Greenback voor koopt in NL.

caliban
28 augustus 2008, 12:59
Andere gitarist van m'n band heeft een ze in een Engl cab. Maar ze lijken niet echt op G12T75's, ze hebben meer bas en minder treble. Veel mensen zijn er wel lyrisch over. Zal wel een boven gemiddelde speaker zijn. Ik vind het prima 4 voor de prijs waar bij lange na geen nieuwe V30 of Greenback voor koopt in NL.
Ah ok, goed dat ze minder treble hebben, want dat hoog vind ik wel storend bij de g12t75, maar nog meer bas, een g12t75 heeft toch al vrij veel bas.

artnaz
28 augustus 2008, 13:03
Nou, ik gebruik de 2x12 ENGL V30, daarvoor had ik een 4x12 ENGL V60 gehad. De V30 vind ik toch merkbaar fijner, de leads "zingen" mooier. Vooral het midhoog komt er volgens mij mooi uit.

De V60s zijn wel erg strak (V30 trouwens ook) om pompende riffs te spelen. Een paar metal-vrienden waren er helemaal weg van, maar zelf speel ik geen metal. Voor stevige rock, en met name smoothe solo's vind ik de V30 beter geschikt.

Uiteraard betaal je er wel voor... ;)

caliban
28 augustus 2008, 13:05
Koop je die v60's van iemand over Jimwoud? Of nieuwe bij ENGL zelf ofzo.

a darker shade of grey
28 augustus 2008, 13:16
Ik wist dat je zou reageren, hehe. Ik moest er ook nog aan denken hoor toen ik hem kocht.

Voor mij qua mogelijkheden echt meer dan genoeg. en het geluid is top, niet een echte metal-metal sound.

Ik vind hem met contour uit op de lead kanalen niet echt lekker eigenlijk, maar ik ben toch wel een beetje een mid fan. vind het ook belangrijk dat m'n geluid lekker door de mix snijd. Die footswitch moet je er eigenlijk wel bij hebben. Anders blijf je trappen. Waar ik ook bang voor was.

Wat zijn je settings dan? Ik ben wel benieuwd :) Het geluid is inderdaad niet metal-metal, en ik vind het heerlijk. Ik hou ook van de mids in deze amp, ik heb ze flink hoog staan, en dan de contour er pas bij voor een zingende solo. Maar die footswitch moet ik effe achteraan ja, want die kutknopjes op de amp zelf is ook eigenlijk niks...

Jimwoud
28 augustus 2008, 13:31
@Caliban: Ze stonden op gitaarnet, dacht eerst dat de vraagprijs(75euro) voor 1 speaker was, maar was voor alle 4.

@Darker shade: Als je hem als 2 kanaals versterker gebruikt dan kun je heel makkelijk zelf een handige switch maken, maar om alle 4 de kanalen makkelijk te schakelen is die Z-5 ideaal. Ik heb voor de rest nog geen instellingen, hopelijk na vrijdag, want dan kan ik pas echt goed testen.

caliban
28 augustus 2008, 13:44
@Caliban: Ze stonden op gitaarnet, dacht eerst dat de vraagprijs(75euro) voor 1 speaker was, maar was voor alle 4.

@Darker shade: Als je hem als 2 kanaals versterker gebruikt dan kun je heel makkelijk zelf een handige switch maken, maar om alle 4 de kanalen makkelijk te schakelen is die Z-5 ideaal. Ik heb voor de rest nog geen instellingen, hopelijk na vrijdag, want dan kan ik pas echt goed testen.
Dat is heel goedkoop, lekker koopje. Ik moet me ook nog een switch voor mijn fireball zoeken trouwens. Dat gaat toch met de basis cheapo stereo footswitches van op musicstore hoop ik?

interessander
28 augustus 2008, 13:46
Goeie deal voor die V60's, ik zag ze ook al staan.

Ik heb een V60 cab en deze is zoals al gezegd werd extreem strak en kan enorme druk geven bij palm-mutes. De speakers zijn minder efficient dan V30's en vooral minder schreeuwerig in het hoog. Gebrek aan mids vind ik niet heel erg aangezien mijn Mesa dat ten overvloede heeft.

Jimwoud
28 augustus 2008, 13:49
Dat is heel goedkoop, lekker koopje. Ik moet me ook nog een switch voor mijn fireball zoeken trouwens. Dat gaat toch met de basis cheapo stereo footswitches van op musicstore hoop ik?
Klopt, zijn gewoon standaard stereo switches

caliban
28 augustus 2008, 14:02
Klopt, zijn gewoon standaard stereo switches
Vrij schandalig wat ENGL daarvoor vraagt, 80 euro of iets voor die stomme Z-4.

Jimwoud
28 augustus 2008, 14:04
Vrij schandalig wat ENGL daarvoor vraagt, 80 euro of iets voor die stomme Z-4.
Ja klopt, slaat echt nergens op, voor 10 euro ben je klaar als je het zelf maakt. Had vroeger bij m'n valvestate een lampen schakelaar. werkte ook prima. hehe

caliban
28 augustus 2008, 14:15
Ja klopt, slaat echt nergens op, voor 10 euro ben je klaar als je het zelf maakt. Had vroeger bij m'n valvestate een lampen schakelaar. werkte ook prima. hehe
Een lampenschakelaar?

Jimwoud
28 augustus 2008, 14:18
Een lampenschakelaar?
Zo'n voetschakelaar van een staande lamp(geen buis in dit geval)

exact deze eigenlijk
http://www1.nl2.conrad.com/s/5000_5999/5700/5710/5714/571457_BB_00_FB.EPS.gif

caliban
28 augustus 2008, 14:26
Lekker schraal, maar het moet niet meer zijn, alleen kan je er niet al te hard tegen stampen vrees ik.

a darker shade of grey
28 augustus 2008, 15:29
Ja klopt, slaat echt nergens op, voor 10 euro ben je klaar als je het zelf maakt. Had vroeger bij m'n valvestate een lampen schakelaar. werkte ook prima. hehe

Kun je die dingen zelf maken dan? Ik vind 170 euri voor een 5 button switch namelijk ook best veel...en dan te bedenken dat je voor 180 een volledige midi-schakelaar hebt met tien miljoen knoppen (ook van engl), maar jah, daar moet je dan weer zo'n kastje bij kopen! Schandalig! Eigenlijk ontzettend jammer dat die versterkers zo retegoed klinken!

Jimwoud
28 augustus 2008, 15:49
Kun je die dingen zelf maken dan? Ik vind 170 euri voor een 5 button switch namelijk ook best veel...en dan te bedenken dat je voor 180 een volledige midi-schakelaar hebt met tien miljoen knoppen (ook van engl), maar jah, daar moet je dan weer zo'n kastje bij kopen! Schandalig! Eigenlijk ontzettend jammer dat die versterkers zo retegoed klinken!
Die Z-5 zal wat lastiger zijn. Zal hem eens openschroeven, maar daar zal wel een printje in zitten.

Maar wat ik zei als je alleen clean(evt. crunch) en bv heavy lead gebruikt dan kun je makkelijk zelf wat maken. dan kun je met een knop direct heen en weer schakelen. Die contour en master is geen probleem met een normale switch.

Als je interesse hebt moet je maar laten weten, kan wel wat uittekenen dan.

artnaz
28 augustus 2008, 16:43
http://img365.imageshack.us/img365/9515/englz5dx3.jpg

Volgens mij is het zo makkelijk nog niet...

Jimwoud
28 augustus 2008, 16:53
Volgens mij is het zo makkelijk nog niet...
die is wel lastig ja, maar hoe ik hem bedoelde dat je 2/3 kanalen kunt schakelen, is wel veel simpeler.

Maar voor de handige onder ons is dat bovenstaande schema ook wel te doen hoor denk ik.

Jimwoud
28 augustus 2008, 18:15
Bij deze mijn beloofde foto's
http://i232.photobucket.com/albums/ee6/jimsoprano/SDC10043.jpg

close up:
http://i232.photobucket.com/albums/ee6/jimsoprano/SDC10045.jpg

Jimwoud
28 augustus 2008, 18:16
En een werkeloos duo:

http://i232.photobucket.com/albums/ee6/jimsoprano/SDC10044.jpg




Net nog even clean en crunchy dingen gespeeld met m'n telecaster. Klinkt heel goed. Dat clean is echt fantastisch!!!

a darker shade of grey
28 augustus 2008, 18:31
Mooi ding blijft het toch om te zien! Hij heeft wel wat schade geleden zo te zien :O

Maar uhh, ik ben op zich wel geïnteresseerd in een switch die kan wisselen tussen kanalen 1, 3 en 4. Kanaal 2 gebruik ik toch niet. Maar ik ben zo technisch als een pinda met pleinvrees, dus al heb ik zo'n schema, schiet ik er echt helemaal niks mee op. Het had net zo goed een Arabisch manuscript kunnen zijn zeg maar ;) En het schiet me eigenlijk net pas te binnen dat ik net zo duur uit ben om een z-5 nieuw te kopen als dat iemand anders zo'n ding custom moet maken...haha.

Maar bedankt voor de moeite! :D

Jimwoud
28 augustus 2008, 18:43
Mooi ding blijft het toch om te zien! Hij heeft wel wat schade geleden zo te zien :O

Maar uhh, ik ben op zich wel geïnteresseerd in een switch die kan wisselen tussen kanalen 1, 3 en 4. Kanaal 2 gebruik ik toch niet. Maar ik ben zo technisch als een pinda met pleinvrees, dus al heb ik zo'n schema, schiet ik er echt helemaal niks mee op. Het had net zo goed een Arabisch manuscript kunnen zijn zeg maar ;) En het schiet me eigenlijk net pas te binnen dat ik net zo duur uit ben om een z-5 nieuw te kopen als dat iemand anders zo'n ding custom moet maken...haha.

Maar bedankt voor de moeite! :D

Hij is inderdaad niet mint meer nee, hehe. Maakt mij ook niet uit.

Als je kunt solderen is dat niet zo moeilijk om een footswitch te maken, wel om hem na te maken. Maar heb net die footswitch opengemaakt, en dat zier er ook wat lastiger uit dan het schema dat hier gepost is.

Even een advertentie maken voor gezocht op MP ofzo

caliban
28 augustus 2008, 22:34
Het scheermes ding aan de voorkant is ook vet hè. Alhoewel ik de fireball en powerball ook heel vet vind uitzien met die 'grill'.
Ziet er niet mint uit maar who cares, als hij goed werkt en een beetje fatsoenlijk uitziet is het keihard in orde.
http://houseofenglamps.com/ENGL_SchematicDiagrams/Accessories/Z5-schematics.pdf
Hier is het schema, normaal is dat wel een correct, kan me moeilijk voorstellen dat ze daarin ook al met opzet fouten gaan steken.

Jimwoud
29 augustus 2008, 10:47
Het scheermes ding aan de voorkant is ook vet hè. Alhoewel ik de fireball en powerball ook heel vet vind uitzien met die 'grill'.
Ziet er niet mint uit maar who cares, als hij goed werkt en een beetje fatsoenlijk uitziet is het keihard in orde.
http://houseofenglamps.com/ENGL_SchematicDiagrams/Accessories/Z5-schematics.pdf
Hier is het schema, normaal is dat wel een correct, kan me moeilijk voorstellen dat ze daarin ook al met opzet fouten gaan steken.
Ik heb een mail gestuurd naar engl, hoop dat het wel gemaakt kan worden, is toch wel vet om bepaalde stukjes of intro dingetjes met contour uit te doen, en dan met contour aan vette riffs te spelen. We spelen bv nu een nummer van Pagan's Mind waar dat heel goed zou uitkomen.

Jimwoud
29 augustus 2008, 10:59
Heeft er trouwens iemand in omgeving Amsterdam die Z-5 footswitch die ik eens kan proberen????

artnaz
29 augustus 2008, 11:12
Jongens, met spijt heb ik besloten dat ik de mijne ga verkopen. Dat ding staat namelijk al een tijdje niks te doen in de repetitieruimte, ik kan maar geen band her-opstellen... :( En voor thuis is het overkill, daar heb ik wel wat anders voor.

Geld kan ik nu ergens anders voor gebruiken, maar mocht er weer een band komen, koop ik dat ding als de sodemieter weer! :D

Dick Wolkendeck
29 augustus 2008, 11:22
(...)
Geld kan ik nu ergens anders voor gebruiken, maar mocht er weer een band komen, koop ik dat ding als de sodemieter weer! :D

Dat is begrijpelijk, maar per saldo wel erg duur. Ik doe nooit meer iets weg, want de tweede hands markt is kapot, inruil bij een muziekhandel is gelijk aan de korting die je krijgt bij niet inruilen... nou ja, niet helamaal, maar ik vind het niet echt voordelig.

Ik heb nu dus een drietal versterkrs, maar dat geeft niet.

artnaz
29 augustus 2008, 11:26
Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar de Blackmore's komen gelukkig nog wel regelmatig terug op Marktplaats.

Alleen jammer van al die tijd die je er in hebt gestoken om een goed setje te krijgen... Buizen, flightcase, cab, bias, etc. Als je niet direct geld nodig hebt, kun je het beter houden ja... ;)

Jimwoud
29 augustus 2008, 11:30
Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar de Blackmore's komen gelukkig nog wel regelmatig terug op Marktplaats.

Alleen jammer van al die tijd die je er in hebt gestoken om een goed setje te krijgen... Buizen, flightcase, cab, bias, etc. Als je niet direct geld nodig hebt, kun je het beter houden ja... ;)
Zonde man, maar inderdaad voor thuis vind ik m'n engl preamp beter klinken eigenlijk.

Denk dat ik wel iemand weet die interesse heeft in je Z-5 switch....Hij zal zich zo wel melden, hehe.

Marc Oblivian
29 augustus 2008, 11:43
Heeft er trouwens iemand in omgeving Amsterdam die Z-5 footswitch die ik eens kan proberen????

Hoe ziet die er precies uit??? Bij mijn Powerball zit in ieder geval die lange chromen footswitch. Is dat de Z-5? Zo ja....ben je vrij om hem te proberen. PM maar ofzo, dan krijg je hem zo mee.

a darker shade of grey
29 augustus 2008, 11:46
Jimwoud snapt het! Artnaz je krijgt nu PM!

Jimwoud
29 augustus 2008, 12:21
Hoe ziet die er precies uit??? Bij mijn Powerball zit in ieder geval die lange chromen footswitch. Is dat de Z-5? Zo ja....ben je vrij om hem te proberen. PM maar ofzo, dan krijg je hem zo mee.
Hey Marc, bedankt voor het aanbod. Ik denk dat het die is ja. 6 knoppen erop, 4x kanaal en dan reverb/contour en master a/master b.

Kan het wel omschrijven maar een foto is makkelijker:
http://images.miretail.com/products/optionRegular/Engl/537482_Xjpg.jpg

artnaz
31 augustus 2008, 19:25
Ik houd hem trouwens gewoon! Vandaag van de repetitieruimte thuis gebracht... Man, man, wat een beauty. Toen ook nog eens aangesloten en ik kon me niet meer voorstellen hoe het zonder deze schoonheid zou zijn...

http://img33.picoodle.com/data/img33/3/8/31/f_CIMG1257m_02a0869.jpg

http://img33.picoodle.com/data/img33/3/8/31/f_CIMG1267m_d6c822f.jpg

http://img28.picoodle.com/data/img28/3/8/31/f_CIMG1256m_ece9af2.jpg

caliban
31 augustus 2008, 19:30
Alle knoppen op maximum :seriousf: :seriousf:
Wel mooie foto's anders.

artnaz
31 augustus 2008, 19:43
Alle knoppen op maximum :seriousf: :seriousf:Wat is daar grappig aan dan? Zo klinkt ie het beste in de tuin...

svdijk
31 augustus 2008, 19:46
Echt prachtige foto's zeg!!!

JeanPaul du Vinnie
31 augustus 2008, 21:38
http://img28.picoodle.com/data/img28/3/8/31/f_CIMG1256m_ece9af2.jpg
http://imagecache2.allposters.com/images/pic/HPM/SM1583~Cartman-Sweet-Posters.jpg

Lexvandoef
31 augustus 2008, 21:56
Je gaat hem toch houden artnaz?

Vette foto's trouwens!

Marc Oblivian
31 augustus 2008, 22:12
Hey Marc, bedankt voor het aanbod. Ik denk dat het die is ja. 6 knoppen erop, 4x kanaal en dan reverb/contour en master a/master b.

Kan het wel omschrijven maar een foto is makkelijker:
http://images.miretail.com/products/optionRegular/Engl/537482_Xjpg.jpg

Yup, die heb ik. Ik hoor het wel als je hem nodig hebt: dan spreken we even wat af.
Mzzls,

Marc

Jimwoud
31 augustus 2008, 22:56
Yup, die heb ik. Ik hoor het wel als je hem nodig hebt: dan spreken we even wat af.
Mzzls,

Marc
Is goed, bedankt voor het aanbod!!!

@Artnaz: Echt hele vette foto's!! Ten eerste mijn Engl is niet zo mooi, en ik kan voor geen meter foto's maken, hehe

Vanwege mijn beschadigingen, zit ik er wel aan te denken om hem opnieuw te laten tolexen.

Dus als iemand nog iemand weet die dat voor mij zou kunnen doen, hoor ik het graag.

Jim Haagmans
31 augustus 2008, 23:05
Wauw wat een machtige bak zeg. Speel je daar over je strat over? singles of hums erin?

caliban
31 augustus 2008, 23:05
Wat is daar grappig aan dan? Zo klinkt ie het beste in de tuin...
Lijkt me een beetje te gainy toch alleszins, en ENGL kennende ook te treble'ig. (De basknoppen doen niet veel meer na 2'oclock, en mids is normaal geen probleem bij ENGL.)

artnaz
31 augustus 2008, 23:40
Lijkt me een beetje te gainy toch alleszins, en ENGL kennende ook te treble'ig. (De basknoppen doen niet veel meer na 2'oclock, en mids is normaal geen probleem bij ENGL.)Mja, buiten dat het te gainy is, ik doelde meer op de masters vol open in een open tuin van een rijtjesblok! :D

Ik gebruik een Strat met Hot Gold Lace Pickups. Single coils dus.

Het was gewoon mijn logica dat ik hem weg moest doen (wat ook het verstandigste is :p). Maar toen ik hem vandaag na maanden niks mee gedaan te hebben had opgehaald en bespeeld, was ik weer smoorverliefd! :)

Wanneer je zoekt vind je het niet, en wanneer je niet meer zoekt, komt het opeens binnenvallen. Dus vandaar houd ik hem gewoon, zodat ik er later geen spijt van krijg.

Nog ééntje dan:
http://img33.picoodle.com/data/img33/3/8/31/f_CIMG1288m_1205376.jpg

caliban
31 augustus 2008, 23:56
Ben jij misschien fotograaf van beroep, je maakt echt leuke foto's kerel.
Lijkt me trouwens niet leuk om met singlecoils over zulk een amp te spelen.
(Ik vind met singlecoils spelen sowieso vrij lastig).

artnaz
1 september 2008, 00:55
Ik ben een tijdje sportfotograaf geweest, maar dat was niks. Je weet wel, van die standaardploegenfoto's... Zit dus niks artistieks/inzicht/gevoel in, elke keer is het hetzelfde. Als het nou actie-foto's waren...

Verder vind ik met vrienden en familie altijd "de fotograaf", maar dat is dus allemaal amateuristisch (helaas)... Deze foto's zijn trouwens gewoon met een goedkope compactcamera genomen, ik heb mijn analoge spiegelreflex maar verkocht. Net voor de vakantie volgend jaar koop ik dan wel een digitale spiegelreflex... ;) Ik wou dat ik trouwens weer een vriendin (in de buurt) had, dan had ik graag vette foto's van haar genomen... :)

Single coils over de Blackmore klinken geweldig hoor. Tenzij je metal speelt natuurlijk, maar voor old school hard rock is het perfect. Check the Master himself (http://www.youtube.com/watch?v=OI-gUEgvrHk&feature=related)

caliban
1 september 2008, 01:02
Check the Master himself (http://www.youtube.com/watch?v=OI-gUEgvrHk&feature=related)
Klinkt inderdaad niet slecht, maar ik vrees dat ik wat te veel voor een metalsound ben.

Jimwoud
1 september 2008, 08:43
Hij klinkt met m'n tele echt super goed, vooral de eerste 3 kanalen. kanaal 4 is wat lastiger maar klinkt zeker bruikbaar. Afgelopen vrijdag is helaas het repeteren niet door gegaan, a.s. vrijdag weer.

ieme
1 september 2008, 23:08
Hallo,

Eindelijk een goede matelamp gevonden.

Later!


wat is een matelamp?

Lexvandoef
1 september 2008, 23:10
wat is een matelamp?

Die is van roze plastic, met een ken gitaar :D

JohnLord
2 september 2008, 21:44
Arthur, heb je de beamblockers er al in?

En?

artnaz
2 september 2008, 22:17
Ja, al een hele tijd! Geweldig!!! :D

Meteen hoorbaar verschil, ik kon mezelf veel beter horen in ons nauw oefenzoldertje. Normaal was het zo dat ik hem soms harder zette, maar wat er dan gebeurde was dat ik meer druk kreeg, het prikte er niet doorheen... Je kent het wel....

Het geluid zelf was ook een stuk aangenamer. Responsiever, directer, gebalanceerder. Waarschijnlijk doet het niet veel aan het "echte" geluid ("alleen maar" beter verspreiden), maar nou hoor je het tenminste overal goed. Echt een grote vooruitgang! :)

Onze bassist hoorde trouwens weinig, die zei dat het tussen mijn oren zat. Maargoed, die mensen hebben natuurlijk ook geen gehoor... :p

JohnLord
3 september 2008, 20:39
Maargoed, die mensen hebben natuurlijk ook geen gehoor... :p
Nou, de onze wel, hij hoorde het verschil maar al te goed. Sterker nog, hij was er blij mee!

heavy-metal-thunder
3 september 2008, 22:50
Hey Marc, bedankt voor het aanbod. Ik denk dat het die is ja. 6 knoppen erop, 4x kanaal en dan reverb/contour en master a/master b.

Kan het wel omschrijven maar een foto is makkelijker:
http://images.miretail.com/products/optionRegular/Engl/537482_Xjpg.jpg


jep, dat is de Z5. en hiermee maak je de Blackmore veel multifunctioneler. De Mastervolumes gaan met de footswitch anders werken dan wanneer je op het front panel van "kanaal" switcht. En je kan de Contour aan-en af zetten én je kan ook nog de 2de mastervolumeknop zodanig instellen dat hij een schakelbare boost over alle 4 de "kanalen" wordt.

Ik heb de Blackmore ook nog gehad, maar wat ik erg eigenaardig vond, was dat het clean (= "kanaal" 1) luider is dan crunch op "kanaal" 2. Bovendien was het clean niet echt clean meer als volume op 7 stond. Want 7 heb je nodig om op "Kanaal"2 een stevige rock crunch te hebben. Misschien is het de bedoeling dat je voor clean kanaal 1 gebruikt en dan nog ff volumeknop van gitaar toedraait?

Jimwoud
3 september 2008, 22:56
jep, dat is de Z5. en hiermee maak je de Blackmore veel multifunctioneler. De Mastervolumes gaan met de footswitch anders werken dan wanneer je op het front panel van "kanaal" switcht. En je kan de Contour aan-en af zetten én je kan ook nog de 2de mastervolumeknop zodanig instellen dat hij een schakelbare boost over alle 4 de "kanalen" wordt.

Ik heb de Blackmore ook nog gehad, maar wat ik erg eigenaardig vond, was dat het clean (= "kanaal" 1) luider is dan crunch op "kanaal" 2. Bovendien was het clean niet echt clean meer als volume op 7 stond. Want 7 heb je nodig om op "Kanaal"2 een stevige rock crunch te hebben. Misschien is het de bedoeling dat je voor clean kanaal 1 gebruikt en dan nog ff volumeknop van gitaar toedraait?
Ik weet inderdaad de functies, ik heb hem ook. Dat volume verschil klopt wel inderdaad, hangt er ook vanaf hoe je de gain instelt. Ik hoef op kanaal 2 ook geen rockcrunch te hebben, licht randje is erg mooi als de gain op 11 uur zet.

Trouwens vandaag 4x Celestion V60's binnen gekregen! Even kijken wat ik ermee doe. Wil heel graag zelf een cab maken, maar ga ze eerst in m'n Marshall VS 4x12 zetten denk ik.

Jimwoud
6 september 2008, 11:10
Gisteravond op hoog volume gespeeld met m'n nieuwe band. Dan klinkt hij pas echt goed. Op laag volume is het echt zo veel minder. Het fizzy hoog waar ik me eerst aan ergerde, had ik nu totaal geen last van. En met lekker veel mid erin klonk het gewoon super dik en crunchy.

Ik vind alleen wel dat er toch nog wat tone mist, en het wat te vlak klinkt. Maar m'n pu's en speakerkast is ook bagger op het moment, dus denk dat alleen nog maar beter wordt.

Lang verhaal kort maken. Dit is de eerste keer dat ik echt overtuigd ben door een versterker die gewoon echt mijn sound heeft. Hulde aan Blackmore!!!

artnaz
6 september 2008, 11:42
Gefeliciteerd! :)

JohnLord
6 september 2008, 12:29
Als je een goede cab hebt met vier V60's weet je niet wat je hoort, laat staan wanneer je er bv. V30's ingooit. Idd, gefeliciteerd!!

Hollemans
16 december 2008, 08:24
Hoe kan je zien aan welke top de Z5 wel aangesloten kan worden, en welke niet? Eentje op Marktplaats zegt dat dat niet bij elke kan. Alvast dank

Jimwoud
16 december 2008, 08:47
Hoe kan je zien aan welke top de Z5 wel aangesloten kan worden, en welke niet? Eentje op Marktplaats zegt dat dat niet bij elke kan. Alvast dank

Gewoon vragen aan de verkoper, er moet dan zo seriele compoort(zo'n ouderwets computer geval) aansluiting achterop zitten.

Hollemans
16 december 2008, 09:24
tja, maar verkopers willen het wel eens niet zo nauw nemen met juiste info...

LordRiffenstein
16 december 2008, 11:12
tja, maar verkopers willen het wel eens niet zo nauw nemen met juiste info...

Dan vraag je toch gewoon een fotootje van de achterkant.

Orpheo
16 december 2008, 13:19
tja, maar verkopers willen het wel eens niet zo nauw nemen met juiste info...

staat op de site van engl :)

Jimwoud
16 december 2008, 14:41
staat op de site van engl :)

De oudere modellen hebben die aansluiting niet.