PDA

View Full Version : Led Zeppelin revival?



VDP
27 augustus 2008, 20:37
Led Zeppelin werkt aan nieuw album
Uitgegeven: 27 augustus 2008 18:27
Laatst gewijzigd: 27 augustus 2008 18:27

LONDEN - Drie leden van de Britse rockband Led Zeppelin zijn met elkaar de studio ingedoken om nieuw materiaal op te nemen. Gitarist Jimmy Page, bassist/toetsenist John Paul Jones en drummer Jason Bonham maakten dat bekend tijdens een interview voor een radiostation in Detroit.

Dat meldde de Britse omroep BBC woensdag op zijn website. Zanger Robert Plant is niet betrokken bij de oefensessies, benadrukte drummer Jason Bonham.

Eerbetoon

Het idee om weer samen te werken ontstond volgens de muzikanten in december vorig jaar, toen de band als eerbetoon aan hun overleden ontdekker Ahmet Ertegün een eenmalig optreden in Londen gaf.

Meer details over de samenwerking zijn niet bekend gemaakt. "Het enige dat ik kan zeggen is dat ik de eer heb weer met die twee jongens te gaan jammen en kan gaan werken aan nieuw materiaal", aldus de drummer.

"Als ik bij de studio kom stel ik nooit vragen. Als ik wordt gebeld, dan kom ik." Jason is de zoon van de in 1980 overleden drummer John Bonham.



Daarbij hun reunie van vorig jaar. Het feit dat Page met Led Zep zou willen gaan touren...

Plant zouden ze nog moeten overtuigd krijgen :) zonder hem is er toch niet echt spraken van Led Zeppelin

Mitch
28 augustus 2008, 19:06
Het blijft onduidelijk hè? Wel touren, niet touren, wel een album, toch niet met zijn allen... Het eerste Page/Plant album was er gtof, ook de nieuwe nummers, de tweede was erg matig, zat heel weinig goed materiaal bij.
De O2 gig was fenomenaal om te zien en muzikaal behoorlijk goed maar bepaald niet vlekkeloos, maar hoe het zit met nieuw werk? Ik heb mijn twijfels, hoewel Jones misschien weer wat nuttigs kan bijdragen. Hoewel ik de meeste nummers van LedZep die hij grotendeels had geschreven vrij matig vond. Als arrangeur daarentegen vind ik 'm wel weer heel tof.
We zullen zien!

artnaz
28 augustus 2008, 19:23
Eigenlijk vind ik zo'n 80% van LZ niet echt bijzonder, maar zo'n 10% is toch het beste van het beste. Daarom alleen al zou ik ze verschrikkelijk graag zien touren. :)

Nieuwe nummers... Ik verwacht er niet veel van, maar beter iets dan niets... ;)

Mitch
28 augustus 2008, 21:21
80%?

Infidel...

http://daszynski.org/videos/thumbs/misc_humor/JeffDunham-AchmedTheDeadTerrorist.jpg

VDP
29 augustus 2008, 16:07
95% is bijzonder, maar ja ben een Led Zep freak :)

Moest er een nieuwe Zep album komen denk ik niet dat dat te vergelijken valt met het Page and Plant materiaal.

Ik zie 2 mogelijkheden: een poging tot moderne hardrock, maar hopelijk proberen ze nog een lekker ouderwetse bluesy hardrock plaat te maken...


De Tour zou ik moeten zien, wel cool om als 20jarige te kunnen zeggen dat ik 'Led Zep' nog live gezien heb. Een droom die ik niet meer voor mogelijk hield :)

gerrekat
29 augustus 2008, 16:39
Ik kan sommige songs best waarderen, maar overall een giga overgewaardeerde band. De live opnames die ik van ze gezien heb oud en nieuw waren echt zo fenomenaal niet.

Mitch
29 augustus 2008, 17:18
Ik geloof ook niet dat ik ooit iemand die van strakke metal houdt horen zeggen dat -ie Led Zeppelin goed vindt. Of dat met het genre te maken heeft weet ik niet, ik denk meer met de 'klik' die je wel of niet hebt met een band.

Los van dit onderwerp: overgewaardeerd is wel een hele onzinnige term trouwens, als je er over nadenkt. Als miljoenen mensen en duizenden muzikanten bepaalde artiesten wel geweldig vinden en jij niet, wat is dan 'overgewaardeerd'? Worden ze te hoog aangeslagen of door te veel mensen bewonderd? Of waardeer je je eigen mening misschien te veel :D

rickert
29 augustus 2008, 18:06
Ik zou het gaaf vinden, zo'n beetje alles waar Page aan meegedaan heeft ken ik, en van Led Zeppelin vind ik bijna alles geweldig (ben niet zo van die folk achtige shizzle) maar zou het aan de ene kant wel jammer vinden als Plant niet mee zou doen!

VDP
29 augustus 2008, 21:10
Ik geloof ook niet dat ik ooit iemand die van strakke metal houdt horen zeggen dat -ie Led Zeppelin goed vindt. Of dat met het genre te maken heeft weet ik niet, ik denk meer met de 'klik' die je wel of niet hebt met een band.

Dan ben ik nu de eerste?

Mitch
29 augustus 2008, 23:52
We have a winner :D

rickert
29 augustus 2008, 23:54
Geef hem bier, geef hem bier!



Maar ik heb trouwens liever dat LZ nog effe een tourtje doet:D

gerrekat
30 augustus 2008, 14:01
Ik geloof ook niet dat ik ooit iemand die van strakke metal houdt horen zeggen dat -ie Led Zeppelin goed vindt. Of dat met het genre te maken heeft weet ik niet, ik denk meer met de 'klik' die je wel of niet hebt met een band.

Los van dit onderwerp: overgewaardeerd is wel een hele onzinnige term trouwens, als je er over nadenkt. Als miljoenen mensen en duizenden muzikanten bepaalde artiesten wel geweldig vinden en jij niet, wat is dan 'overgewaardeerd'? Worden ze te hoog aangeslagen of door te veel mensen bewonderd? Of waardeer je je eigen mening misschien te veel :D

Ik hou normaliter erg van 70's rock, Thin Lizzy, Uriah Heep, Cheap Trick, ted Nugent, ZZ Top, AC/DC etc etc. Ik kan sommige LZ zaken wel waarden maar de hele mythe eromheen is erg overdreven IMO. KISS is overigens een band waar ik helemaal niets mee kan

artnaz
22 september 2008, 21:40
Ik heb iets nieuws, Led Zeppelin gaat volgend jaar hoogstwaarschijnlijk touren, maar het zit er dik in dat Plant niet meedoet...

http://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/led_zeppelin_reunite_without_plant.html

Paultje-k
22 september 2008, 22:21
Ik heb iets nieuws, Led Zeppelin gaat volgend jaar hoogstwaarschijnlijk touren, maar het zit er dik in dat Plant niet meedoet...

http://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/led_zeppelin_reunite_without_plant.html


Allemaal hartstikke leuk en aardig..
maar ze moeten t niet Led Zeppelin gaan noemen dan.... met nog maar 2 originele leden, dat zou bullcrap zijn!

Frumour
26 september 2008, 16:01
Volgens : http://www.podiuminfo.nl/news_detail.php?news_id=5740

Gaan ze volgend jaar zomer touren!:D:D


Ben super blij !

Paultje-k
26 september 2008, 16:16
Ik ben erbij :D!!

JimiDylan
26 september 2008, 16:41
YEAAAAH BABY YEAAAH! Ik ben ook van de partij!!!

Mitch
26 september 2008, 19:49
Ja, maar Plant dus niet :confused: Tenmisnte, ik geloof het nog niet meteen.

happynjitram
27 september 2008, 15:31
Plant heeft ingestemd met een tournee.

artnaz
27 september 2008, 15:32
Plant heeft ingestemd met een tournee.ECHT? :):):)

rickert
27 september 2008, 15:34
Koel, en nou gauw in NL of omgeving, ik moord voor een kaartje!

artnaz
27 september 2008, 16:00
Als de data bekend zijn wel meteen posten, ik wil de tickets zo snel mogelijk hebben! :rockon:

SGbanez
28 september 2008, 22:51
Ik dacht dat Plant tot nu toe de tour had afgehouden, maar toen de rest van de band ging oefenen met een andere zanger, overwoog hij zijn besluit en wilde toch meedoen. Gelukkig, want zonder hem zou Led Zepp natuurlijk niet compleet zijn!

damn, we krijgen AC/DC en Led Zeppelin. Geweldig is dit gewoon. Kan niet beter worden wat mij betreft. (behalve als Guns N' Roses weer bij elkaar gaat, maar dat gaat niet door...)

Super, ik ben er sowieso bij :rockon:

rock 'n roll
29 september 2008, 16:26
Vorige week werd nog het feestelijke nieuws verkondigd dat Led Zeppelin een reünietournee zou doen, maar Robert Plant zet eigenhandig een domper op die feestvreugde. Hij doet niét mee. The Sun pakte vorige week uit met het nieuws dat er wel degelijk een volwaardige Led Zeppelin-reünie zou komen. Zanger Robert Plant was het enige groepslid dat tegenstrubbelde, maar zou dan toch toegezegd hebben. Niet waar, blijkt nu. Robert Palnt vindt alle geruchten over de reünie frustrerend en belachelijk. Hij is momenteel op tournee met zangeres Alison Krauss en heeft geen plannen om nadien met zijn oude bandmaten de draad weer op te pakken.

van studio brussel site :( :( :(

Mitch
29 september 2008, 23:11
Told you so :D
Nee, het kostte hem gewoon teveel moeite om die nummers eruit te persen en dan nog moest er aardig wat worden verlaagd. Een complete wereldtournee is dan echt slopend hoor, ik kan me levendig voorstellen dat -ie dat niet meer wil.
Eerlijk gezegd lijkt het me, in tegenstelling tot bij Queen, eigenlijk wel een goed idee om er iemand neer te zetten die echt nog een flinke strot heeft, want ondanks de setnimentele waarde is Plant puur inhoudelijk niet echt een aanwinst voor een reünie tussen Page en Jones :sssh: Heeeel eerlijk gezegd vind ik dat Plant na '72 vaak slecht heeft gezongen, maar ja... toch hou ik van 'm hoor :D

rickert
29 september 2008, 23:12
Page live vind k al prima joh!:D

Mitch
29 september 2008, 23:29
Helaas is er niks van de Ahoy te vinden, maar dit (http://www.youtube.com/watch?v=W4vYZHW_W7E&feature=related) geeft me dan weer een klein beetje dat gevoel.... :satisfie:

rickert
30 september 2008, 00:12
Als ik dat zie mot ik een les paul :chicken:

Page is geniaal man.

artnaz
30 september 2008, 00:22
Since I've Been Loving You is ook geschreven in samenwerking met buitenaardse wezens volgens een recent interview. Was ook te verwachten... :satisfie:

Paultje-k
9 oktober 2008, 13:23
Er gaan nu geruchten rond dat ze gaan touren zonder Plant maar MET Myles Kennedy van Alter Bridge

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=106458

Mitch
9 oktober 2008, 17:31
WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW dan MOET ik er bij zijn! Die kan brullen! Oh man!

rickert
9 oktober 2008, 17:48
Ik moet er sowieso bij zijn als Page komt :angry: