PDA

View Full Version : Blade Falcon tremelo



Harald
27 augustus 2008, 20:14
Is er iemand bekend met de Falcon Tremelo van Blade? Begrijp dat het een zwevende tremelo is, dat je dus ook omhoog kunt benden ermee. Wat is het bereik omhoog, en hoe is de stemvastheid ervan bij wat extremer gebruik?

Zelfde vraag voor de Fender Jeff Beck signature, de customshop versie, of deze: http://www.feedback.nl/?b=0119600805&a= Vraag me afgaande op plaatje en beschrijving toch al af, of die tremelo zwevend is, zoals op Becks gitaren. Als ze toch gewoon een standaard model met Floyd Rose hadden, werd het al makkelijker :( Kwestie van smaak, vind het op Zappa's strats helemaal niet verkeerd uitzien, die Floyd Rose.

Zoek een vervanging voor mijn gitaar met Kahler tremelo. Goed werkend systeem zonder top lock zou mooi zijn. Liefst strat achtig model, met zwevende tremelo, bereik omhoog een kleine terts als je een flageolet 5e fret op de b of g snaar speelt. Op zich ziet de Blade RH4 of California Custom er wel interressant uit. De toonregeling lijkt me voor wat ik doe ook erg nuttig. Kan ik misschien zelfs wel wat minder gitaren meeslepen naar een gig :) Veel superstrats met Floyd Rose zijn visueel overduidelijk op heavy metal en hard rock toegespitst. Dat is juist niet wat ik zoek.

Antoon
27 augustus 2008, 20:56
ja, als je naar beneden buigt kantelt de hele tremolo en als je naar boven trekt lijken alleen de zadels te bewegen. De tremolo "zweeft" dus niet. Het bereik zal er om spannen. Ik heb mijn ouwe R3 al 15 jaar niet meer aangeraakt maar als ik me niet vergis haalde hij een kleine terts naar boven op de dunne snaren niet. Naar beneden wel. Ik zou het even uitproberen ergens. Mijn r3 had standaard een graph-tech nut en locking tuners. Stemvastheid was daarmee redelijk. Die JB Strat heeft zo'n wilkinson nut en het exemplaar dat ik ooit gebruikt heb ontstemde misschien iets meer dan die Blade maar veel scheelde het niet

Harald
27 augustus 2008, 21:25
Bedankt! Dat de tremelo eigenlijk vlak ligt is juist zo aantrekkelijk aan het systeem. Geen ellende bij snaarbreuk, kun je het nummer gewoon afmaken voordat je gitaar wisselt of snaar vervangt. Even proberen is helaas gelijk weer een heel eind rijden, vandaar dat ik hoop dat iemand het hier weet.