PDA

View Full Version : Backplate Fender Stratocaster



Bladerunner
27 augustus 2008, 19:03
hallo allemaal,

ik heb net een zwarte Fender Stratocaster gekocht en daar zit een witte backplate op. Ik wil deze graag vervangen door een zwarte. Ik heb al op diverse sites gekeken maar nu kan ik dus niet de juiste vinden.
Probleem: bij de backplate die op mijn strat zit, zitten de middelste schroefgaten precies tegenover elkaar. Bij degene die ik op internet zie, zit het rechterschroefgat hoger dan de linker. Wel heb ik een witte gezien waarbij de schroefgaten tegenover elkaar zitten.

Weet iemand of er dus zwarte backplates te koop zijn (het liefst in Nederland) waarbij de middelste schroefgaten tegenover elkaar zitten? Ik heb namelijk geen zin om een extra gaatje te boren als dat niet nodig is.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,
Bladerunner

pueblo
27 augustus 2008, 19:08
backplate overspuiten misschien?

Bladerunner
27 augustus 2008, 19:10
Tsja, is een idee maar toch maar niet.
Die plates zouden toch ergens te koop moeten zijn en dan niet alleen in het wit?

Bladerunner
27 augustus 2008, 19:11
De slagplaat is een 3-laags-plaat (black-white-black), zou mooi zijn als de backplate ook hetzelfde zou zijn.

Ash ketchum
27 augustus 2008, 19:17
Dat probleem heb ik ook gehad. Als je het 100% pas wilt hebben is de beste optie er zelf 1 te maken met. Anders moet je langs elke winkel met je originele backplate en kijken of je een match hebt.

Gearjunkie
27 augustus 2008, 23:46
[SPAM] ik heb er hier een overcompleet....

(overigens ooit besteld bij Tone Factory)

Bladerunner
28 augustus 2008, 07:22
He die Gearjunkie,

zou je een foto kunnen plaatsen (of me kunnen mailen) dan weet ik of de schroefgaten overeenkomen?

Zou mooi zijn als het paste.

Thanx

aaronstonebeat
28 augustus 2008, 10:18
Ik vind die backplates maar ondingen; na 2 keer snaren wisselen ben ik dat gedoe zat en laat ik 'm van de gitaar.

Bladerunner
28 augustus 2008, 11:07
Dat zou ook kunnen maar omdat de strat er (nu nog) niet 'relic' uitziet heb ik er toch nog liever een backplate op.
Maar hopelijk past de plate van Gearjunkie, ben benieuwd.

Nielsje
28 augustus 2008, 11:14
Maar hopelijk past de plate van Gearjunkie, ben benieuwd.

Als je wijs bent, dan wissel je de afmetingen even uit, want daar zit ook verschil in. De ene plaat zit 'op' de gitaar, terwijl ik hier ook een (japanse) strat heb hangen, die een verzonken plaat nodig heeft. Die zijn iets kleiner qua afmetingen.

G.G.
28 augustus 2008, 11:16
Ga gewoon ff naar een modelbouwzaak. Daar verkopen ze plaatmateriaal ABS in alle kleuren. Kan je hem zelf helemaal namaken.

Bladerunner
28 augustus 2008, 11:39
De afmetingen moeten inderdaad wel kloppen. Ik heb zo'n plaat nodig die er bovenop ligt, zeg maar. Mijn Blade heeft een verzonken plaat (ziet er op zich strakker uit).

En G.G., dat zelf na maken, ik ben niet echt superhandig en heb waarschijnlijk ook niet de juiste spullen in huis. En om die nou voor 1 zo'n plaatje aan te schaffen...

G.G.
28 augustus 2008, 12:01
De afmetingen moeten inderdaad wel kloppen. Ik heb zo'n plaat nodig die er bovenop ligt, zeg maar. Mijn Blade heeft een verzonken plaat (ziet er op zich strakker uit).

En G.G., dat zelf na maken, ik ben niet echt superhandig en heb waarschijnlijk ook niet de juiste spullen in huis. En om die nou voor 1 zo'n plaatje aan te schaffen...Een ijzerzaagje en een klosje hout met een schuurpapiertje heb je toch wel in huis? een klein boortje en een grote metaalboor om bijv. de verzinking te doen is toch ook wel ergens in de schuur te vinden?

Bladerunner
28 augustus 2008, 14:01
Heb je onze schuur wel eens gezien ;-)
Maar ik zal die boortjes enz. vast wel hebben. Mocht ik geen geschikte plate kunnen vinden dan ga ik wel proberen om er zelf één te maken; kan ik daar mooi een verslag van in het Zelfbouw-forum zetten...

barno
28 augustus 2008, 15:28
Heb je onze schuur wel eens gezien ;-)
Maar ik zal die boortjes enz. vast wel hebben. Mocht ik geen geschikte plate kunnen vinden dan ga ik wel proberen om er zelf één te maken; kan ik daar mooi een verslag van in het Zelfbouw-forum zetten...

toch opletten: bij mij is het ook begonnen met een slagplaatje maken en ondertussen staan hier 5 zelfbouwgitaren in de kamer. it iz a virus .... :)

Bladerunner
28 augustus 2008, 15:57
Okee, misschien moet ik het dan toch maar niet doen, m'n vrouw zeurt al als ik een gitaar voor een andere inruil, laat staan als er weer 1 (of 5) bij komt...

Nielsje
28 augustus 2008, 16:46
Okee, misschien moet ik het dan toch maar niet doen, m'n vrouw zeurt al als ik een gitaar voor een andere inruil, laat staan als er weer 1 (of 5) bij komt...

Je moet het andersom doen. Gitaren zeuren namelijk niet als je van vrouw ruilt.

Beginner ;):D

Bladerunner
28 augustus 2008, 16:57
Hahahahahahaha!!!!

madman
28 augustus 2008, 17:05
Geniaal!
Thnx for the sig;)