PDA

View Full Version : Nieuw.



Apenzoon
27 augustus 2008, 15:01
Hoi.

Ik ben nieuw op het forum. Ik speel tussen de 2 en 3 jaar gitaar denk ik. Eigenlijk heb ik dat nooit bijgehouden. Mijn zusje heeft een jaar les gehad en die had dus een spaanse gitaar en leerboeken. Daarmee ben ik het mezelf gaan leren. Toen later kreeg ik tabs van vrienden. Daardoor kon ik ineens heel veel spelen. Ideaal systeem is dat. Mijn vader had 30 jaar geleden ook een elektrische gitaar gekocht met de bedoeling te gaan spelen. Dat is er nooit van gekomen, dus die heb ik hem weten af te troggelen. In mijn onwetendheid heb ik toen een Stagg 20 watt oefenversterkertje gekocht. Zonder proberen. Dat klonk niet zo goed dus. Ik heb hem nog steeds. Inmiddels heb ik er het een en ander bijgekocht.

Gitaren:
Sakai Stratocaster
Diamond Les Paul (die was van mijn pa)
Cort G-series bassgitaar (leuk om ook eens wat bas te proberen)
Spaanse akoustische van de kijkshop

Versterkers:
Novanex B-start, klein basversterkertje, klinkt verassend goed
Stagg dingetje
Fender Champion 110 (Normaal geweldig leuk, alleen nu kapot)
Farfisa 40 (oude italiaanse combo waar ze een topje van hebben gemaakt, 40 watt buizen)
Nog een oude Davoli Mixer 4 zangversterker, maar die hoort niet echt thuis in dit forum

Effecten:
Ik heb eerst een Korg Toneworks AX3G gehad. Nu ben ik helemaal van digitaal afgestapt.
Nu heb ik:
Dunlop Wah (true bypass gemaakt en andere dichte potmeter)
Monarch Overdrive (was maar 5 euro en klinkt best lekker)
Boss FV-50 volumepedaal (2,50 op de rommelmarkt, beetje contactspray en gaan)

Dat is mijn spul wel zo'n beetje.

Ik ben trouwens altijd vooral geluidstechnicus geweest. Zo ben ik eigenlijk het gitaar spelen ingerold. Doordat ik technicus was waren altijd veel van mijn vrienden muziekanten. Zodoende.

Ik woon in Nijeholtpade, onderin Friesland bij Wolvega. Ik studeer in Groningen en ben nu 19. Mijn naam is Jelke.

Zo. Klaar. Haha.

Harry
28 augustus 2008, 09:37
hoi Apenzoon, welkom en veel plezier met de Groningen-Friesland discussies op dit forum. En de rest natuurlijk.

Apenzoon
28 augustus 2008, 10:13
Ik heb die discussie nog niet voorbij zien komen eigenlijk. Oorspronkelijk kom ik uit de Cruqius. Dat is vlakbij Heemstede in de Haarlemmermeerpolder. Nu woon ik alweer een jaar of 8 in Nijeholtpade, Friesland. Rare plaatsnamen hebben ze niet alleen in Friesland. :p

Bedankt voor het welkom in ieder geval! Ik ben al aardig verslaafd!

Nielsje
28 augustus 2008, 10:50
Cruqius

Nou moest ik ff denken toen ik dit las...

Is er niet een onwijs mooi oud stoomgemaal dat zo heet?
Even zoeken..

Ja hoor!

Hier moet ik nog steeds een keertje rondlopen!
http://www.stoommachine.info/cruquius/deel_2/foto_5.jpg

Want het bestaat nog steeds:

http://www.pfistermedia.com/gallery/albums/MONDO-VERDE/Stoomgemaal_Cruquius.jpg

Apenzoon
28 augustus 2008, 13:48
Ja! Daar is het! Het dorpje zelf bestaat uit de Cruqius-dijk, de oude kruisweg en een stuk met winkels. De Gamma enzo. We zijn verhuisd omdat we vroeger altijd 2 kilometer alleen maar kleurige bollenvelden achter huis hadden en daar nu een weg kwam en een hele grote Mediamarkt, Intratuin etc. Ook de nieuwe kruisweg werd steeds drukker, dus gaf meer herrie en dan waren er nog de vliegtuigen. Ik kom er nog wel eens, er woont nog familie daar. Mijn vader is geboren vlakbij het gemaal. Die heeft daar zijn jeugd doorgebracht.

Edit: Er zit een heel museum in het gemaal, zeker leuk om eens te kijken! Er was sprake van dat het gemaal ook weer zou gaan draaien om te helpen de polder droog te houden. Of dat van de baan is weet ik niet.