PDA

View Full Version : hoofdtelefoon



Mr.slash
27 augustus 2008, 15:28
Als ik met m'n hoofdtelefoon speel met gain aan dan is het alsof m'n bas bijna uit is m'n mid open en treble ook open. Ligt dit aan m'n hoofdtelefoon, m'n hoofdtelefoon is een sennheiser hd 457.

pol
27 augustus 2008, 15:52
Welke versterker/modeller/multifx ding gebruik je ?
Hoofdtelefoon klinkt altijd wel anders, er zullen wel modellen zijn met meer bas.

Mr.slash
27 augustus 2008, 15:58
epiphone sel paul standaard
laney lx35rMR
MXR distortion III.

B_2_the_a
27 augustus 2008, 16:02
meestal zijn headphone outputs op amps echt ruk
omdat je geen speaker simulatie hebt...

daar kan het zeker aan liggen

pol
27 augustus 2008, 16:05
daar ligt het heel zeker aan zelfs.

om een deftig gitaargeluid uit headphones te krijgen moet je al goeie speakersimulatie hebben, zoals op een aantal digitale modellers (bv line6 pod, vox tonelab, en van die dingen)

Mr.slash
27 augustus 2008, 19:29
kan ik daar nog iets aan doen?
de outputs verwisselen of zo, ik ken daar nog nie zo veel van.

pol
27 augustus 2008, 19:45
is niks aan te doen, buiten iets kopen wat wel goeie speakersimulatie heeft.

Rewind
28 augustus 2008, 14:31
Ik speel áltijd met speakersim uit (op m'n zoom pedaal) zelfs over hoofdtelefoon. Geluid wordt er veel minder direct van. Kan het niet aan de hooftelefoon liggen? ik bedoel, ik merk ook wel het verschil tussen m'n 20 euro sony of 150 euro beyer hoofdtelefoon.

no 1 hops
28 augustus 2008, 19:44
die 457 is wel goed maar zoals al gezegt, de hoofdtelefoon uitgang van een gewone gitaarversterker is echt niet alles
daarom beleef ik ook zoveel plezier aan mijn gnx multi,
geen boze buren, lekker meespelen met je eigen muziek
staat zo nu en dan wel eens een korg 1000 of 1500 voor iets van rond de 100 euro, dan ben je snel klaar

frekie
1 september 2008, 21:56
Vox amplug kopen. Voor ouwe bluesrockers de AC-30 versie, voor jonge metal kids de Metal. De Classic Rock heb ik niet, afgaande op de Jijbuis clipjes lijkt me dat de minste.
Ik heb de AC-30 Amplug direct vergeleken met een Line 6 Pod, AC-30 amp model, effecte en galm eraf. De Amplug klonk echt veel beter, dat was wel schokkend, die Pod daar heb ik vroeger echt geld voor betaald.
Groove factory heeft de Metal en de Classic Rock voor 30 euri plus VZK. De AC-30 hebben ze niet meer. Kost bij andere zaken in NL 40 euri.

Mr.slash
3 september 2008, 23:55
die Vox amplug metal heb ik al een tijdje maar ge kan nie zonder distortion spelen, of een pedaalke tussen steken. denk dak eens goe zal zoeken naar een versterkerke.

Mr.slash
11 september 2008, 17:34
heb er iets op gevonden ze, ik steek die Vox amplug rechtstereeks op m'n pedaalke en dan met hoofd tele spelen. klinkt zeer goe.