PDA

View Full Version : Vox amp meeting 19 oktober Utrecht



Pagina's : [1] 2

guitarfreakrobert
27 augustus 2008, 14:27
hey mensen ,
Eigenlijk open ik dit nieuwe topic om te kijken of er naar mijn topic vox ac30 verschillen, animo is voor een vox meeting. Hoop er een stukje wijzer van te worden, zijn er hier nog meer mensen met dat zelfde idee??Ihope so.
greetzzz robert

hubert
27 augustus 2008, 14:35
vox meeting lijkt me leuk.
ik doe mee.
stel ter beschikking:
ac15 TB
ac30 TB
kast met blue alnico's (stink wel nog steeds een beetje)

humbucker
27 augustus 2008, 14:39
Lijkt me een leuk initiatief. Ik kan zelf een AC15CCX meenemen indien nodig!
Vanwaar ben je ergens trouwens? We zouden het best ergens centraal houden.

Nielsje
27 augustus 2008, 14:41
Ik heb geen vox, maar zal zeker willen komen.
Een ruimte is wel belangrijk om te hebben, dat bepaald voor een hoop mensen of ze geďnteresseerd zijn ;)

guitarfreakrobert
27 augustus 2008, 14:47
hey mensen ,
Een ruimte als in een oefen ruimte? zou ik kunnen regelen. Of een cafe? zou ik kunnen regelen, maar ik weet verder niet hoe dat gaat met de meetings. Ik bedoel mijn broer heeft een kroeg, mijn band een oefenruimte. Dus jah een ruimte hmmmmmm leg uit mense wat voor soort ruimte is het beste ????
Greetzzz robert

Nielsje
27 augustus 2008, 14:52
Nou,

het is heel simpel, je moet een ruimte hebben waar je ongestoord bezig kan gaan met de versterkers. Een oefenruimte is dan ideaal, deze zijn vaak geďsoleerd. In een kroeg moet je maar net terecht kunnen.

Zorg ervoor dat je een plan hebt, wat er gaat gebeuren. Als iedereen z'n Vox neerpleurt, aansluit en gaat raggen, dan kom je nergens.

Dus: 1 iemand die speelt, en op elke versterker ongeveer hetzelfde laat horen.
Met een neutrale gitaar, of verschillende gitaren, alhoewel je dan wel bezig blijft met switchen.

Je kan contact opnemen met Glacius, die heeft ooit een meeting opgezet in't midden van het land ,maar niet je pincode vertellen! :D

Harry
27 augustus 2008, 15:04
gewoon een ruimte waar een stuk of wat mensen met versterkers te keer kunnen gaan. Dus enigszins geluiddicht of op een plek waar anderen er geen last van hebben. Verder moet er genoeg stroom zijn, en een koelkast vol drank.


Ik doe ook mee trouwens.



edit 1: Zo, bleef mijn computer even lekker hangen...... maar ik had kunnen weten dat Niels me voor zou zijn.:)

edit 2: als je Glacius te pakken kijrgt wil ik hem ook graag even spreken!

guitarfreakrobert
27 augustus 2008, 15:07
hey,
Dus kunnen we dus kiezen uit een kroeg en een oefenruimte. Ik kan het allebeide realiseren, dus mensen roept u maar, en over hoe te werk te gaan die dag, we zouden in de kroeg er nog een jam sessie er tegen aan kunnen gooien.? ik bedoel de kroeg is van mijn broer, ik organiseer er 1 keer in de maand een blues sessie. Dus we zijn daar zeer welkom als ik het even goed doorspreek, een oefen ruimte hebben we ook dus jah.

Plan van aanpak die dag, mensen kom maar met voorstellen hoor sta over al voor open.
Niet geheel onbelangrijk,: De oefen ruimte is in Doetichen bij Arnhem. De kroeg zit in groesbeek, bij nijmegen. Op maandagen is de kroeg gesloten en tover in het daar ook om tot oefenruimte. dit ter info


edit: maar het mag van mij ook heel ergens anders hoor

greetzzz robert

bassej
27 augustus 2008, 15:21
kroeg lijkt me ideaal aangezien bier drinken en muziek maken voor sommigen heel goed samen gaat..... je kan ook beide doen, s'middags formeel ampje luiserenen sávonds et z'n allenuitleven ( bier en tetten.......eh vox amps )

TimmU
27 augustus 2008, 18:34
Lijkt me te gek, maar wel ver reizen. Kroeg is een puik plan!

Ik kan meenemen,als ik mee kan rijden , en als daar plek voor is , een 4x12 kast ( AC30's laten blazen!) , en verschillende gitaren. Amps zijn niet echt interessant, en die wegen ook niet op tegen een AC30.

Nielsje
27 augustus 2008, 18:50
Naar mijn bescheiden mening zou ik het juist niet in een kroeg doen.
Vaak kan je daar niet ongestoord je gang gaan, en als er alcohol wordt geschonken, dan is 'objectiviteit' ver te zoeken..

TimmU
27 augustus 2008, 18:51
Daar heb je wel weer een punt. Anders drinken we gewoon wat later op de avond een biertje, en overdag gewoon fris?

ik weet natuurlijk niet hoe groot die kroeg is , trouwens?

Evt. is er ook een ruimte beschikbaar in IJmuiden, en lijkt mij de Melody Line ook een goede mogelijkheid.

Dirk_Hendrik
27 augustus 2008, 18:53
Daar heb je wel weer een punt. Anders drinken we gewoon wat later op de avond een biertje, en overdag gewoon fris?



Neem ook wat geld mee!! :D

Nielsje
27 augustus 2008, 18:58
En neem je jas mee!

Mitch
27 augustus 2008, 19:00
Een gear meeting doe je liefst met niet té veel mensen in een goede oefenruimte, met vantevoren een goeie inventarisatie van de spullen.
Belangrijkste: zoveel mogelijk alleen de spullen mee laten nemen die je ook wil testen. De gemiddelde gitarist kickt erop zijn eigen zooi mee te nemen, ook als dat totaal niet relevant is. Als je niet uitkijkt komt er zes man met een crybaby aanslepen en allerlei kabinetten die je toch niet wil gaan testen.
Hoe strakker je dit organiseert, hoe leuker het is. Echt. Spontaniteit lijkt leuk, maar bij inhoudelijke, specifiek vergelijkende meetings heb je daar niks aan.

Rocketman
27 augustus 2008, 19:17
Spontaniteit lijkt leuk

:seriousf:

TimmU
27 augustus 2008, 19:21
Neem ook wat geld mee!! :D
Ik heb sinds kort zelfs een baan gast! :D

Mitch
27 augustus 2008, 19:22
:seriousf:
Ja, wat is daar zo raar aan? Wel eens een meeting georganiseerd?

TimmU
27 augustus 2008, 19:25
Ik ben het met Mitch eens. Van te voren een lijstje maken van dingen die men wil horen, en dan kijken wie dat heeft staan, en wie bereid is om dat mee te nemen.

Rocketman
27 augustus 2008, 19:27
Nee ik ben het er helemaal mee eens; spontaniteit wordt zwaar overschat.

Mitch
27 augustus 2008, 20:46
Lokatie:
eventueel oefenruimte Doetinchem van guitarfreakrobert of bij grote animo iets proberen te regelen in Utrecht/A'dam

Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met ?? speakers)
humbucker: AC15CCx

Voornemens te komen:
Nielsje
Chris W.
TimmU


Kopiëren, aanvullen en plakken in een nieuwe post!

Grooveyard21
27 augustus 2008, 23:56
ik denk wel dat, gezien de vorige discussie, het essentieel is dat er een paar originele ac30 uit de jaren 60 komen, anders schiet betreffende meeting zijn doel enigszins voorbij.

guitarfreakrobert
28 augustus 2008, 00:18
ik denk wel dat, gezien de vorige discussie, het essentieel is dat er een paar originele ac30 uit de jaren 60 komen, anders schiet betreffende meeting zijn doel enigszins voorbij.


Mee eens anders is er ook geen vergelijking
greetzz robert

Chris Winsemius
28 augustus 2008, 00:26
Regelen dus!

Dweezman
28 augustus 2008, 09:53
ik denk wel dat, gezien de vorige discussie, het essentieel is dat er een paar originele ac30 uit de jaren 60 komen, anders schiet betreffende meeting zijn doel enigszins voorbij.

+1. Organiseer jij het in Drachten, H? ;-)

Harry
28 augustus 2008, 10:10
Lokatie:
eventueel oefenruimte Doetinchem van guitarfreakrobert of bij grote animo iets proberen te regelen in Utrecht/A'dam

Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met ?? speakers)
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1

Voornemens te komen:
Nielsje
Chris W.
TimmU


Kopiëren, aanvullen en plakken in een nieuwe post!

Grooveyard21
28 augustus 2008, 11:37
+1. Organiseer jij het in Drachten, H? ;-)

ha mmmm, moet ik eerst een geschikte ruimte kunnen regelen.

Riky
28 augustus 2008, 14:24
vette shit ! doetinchem is vlak bij mij in de buurt en ik geil op vox dus ik wil ook wel komen als ik kan!
Ik heb alleen een vox tonelab dus denk niet dat ik wat mee neem...

Nobler
28 augustus 2008, 14:36
Natuurlijk moet het wel op een datum zijn dat ik kan:

Lokatie:
eventueel oefenruimte Doetinchem van guitarfreakrobert of bij grote animo iets proberen te regelen in Utrecht/A'dam

Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met ?? speakers)
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, nieuwe AC15 met Blue Alnico, indien gewenst: Pathfinder 10 watt transistor, AD5 en Over-the-top-boost


Voornemens te komen:
Nielsje
Chris W.
TimmU

almarvk
28 augustus 2008, 14:42
ha mmmm, moet ik eerst een geschikte ruimte kunnen regelen.
Als het in Drachten is, wil ik ook nog wel ff langskomen :)

KluuK
28 augustus 2008, 16:11
Ik wil opzich ook wel langs komen. Niet omdat ik een vergelijkbare amp heb, maar wel in de toekomst van plan ben er een te gaan kopen. Is er al een datum bekend?

Als er belangstelling voor is kan ik mijn AD100VT mee nemen...

Edit :
Laar maar

Mitch
28 augustus 2008, 18:01
Ik wil ook wel komen, maar ik ben te lui om het topic door te lezen, ik weet nog niet of ik wel kan, wanneer is het trouwens, ik ben te lui om mijn naam op een lijstje te plakken en ik wil graag mijn transistorversterker meenemen omdat dat zo leuk vergelijkt.




Ja, dit is een sarcastische k*tpost maar ik word hier af en toe een beetje droevig van http://www.clicksmilies.com/s1106/traurig/sad-smiley-068.gif

Nielsje
28 augustus 2008, 18:08
Ja, dit is een sarcastische k*tpost maar ik word hier af en toe een beetje droevig van http://www.clicksmilies.com/s1106/traurig/sad-smiley-068.gif

Kom kom jochie. Ik snap je reactie, maar de TS is een nieuweling, dus steken we hem maar gewoon een hart onder de riem. Iedereen moet leren forummen. Positief reageren werkt motiverend, dus hup!

@ TS: lees anders even een paar andere topics door over meetings, over de plannen die gemaakt zijn, en voor hoe je dingen duidelijk krijgt.

Zonder duidelijke richtlijnen (locatie, datum) krijg je alleen maar laffe reacties. De eerste oude amp heeft zich al gemeld, dat is goed! Dus ik zou gewoon ff een datum prikken. Kijk dan of de meesten kunnen (spoiler: je haalt nooit volledige dekking).

Je kan ook mensen een PM sturen die een AC 30/15 hebben.

@ Kluuk: zet je naam in de lijst, of niet. Zo'n reactie werkt niet echt verhelderend.

Herkansing:



Lokatie:
eventueel oefenruimte Doetinchem van guitarfreakrobert of bij grote animo iets proberen te regelen in Utrecht/A'dam

Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met ?? speakers)
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, nieuwe AC15 met Blue Alnico, indien gewenst: Pathfinder 10 watt transistor, AD5 en Over-the-top-boost


Voornemens te komen:
Nielsje
Chris W.
TimmU

Mitch
28 augustus 2008, 18:10
Huh? Topicstarter? Hoe kom je daar nou bij? Lees de laatste reacties even...
Een topic van net twee pagina's en dát wordt al niet doorgelezen, da's niet gewoon lui, da's mateloos irritant. Geen lijstje plakken, met de verkeerde amps aan komen kakken, joechei :stop:

Nielsje
28 augustus 2008, 18:11
Huh? Topicstarter? Hoe kom je daar nou bij? Lees de laatste reacties even...
Een topic van net twee pagina's en dát wordt al niet doorgelezen, da's niet gewoon lui, da's mateloos irritant. Geen lijstje plakken, met de verkeerde amps aan komen kakken, joechei :stop:

Ja, dat snap ik wel. Maar in de zin van: De topicstarter moet in het begin al met duidelijkheid komen, anders wordt het een zooitje.
Ben het verder wel met je eens hoor, de reactie van Kluuk en Almar zijn niet echt bijdragend.

tip 1: probeer een duidelijke planning te krijgen van de avond (ik weet ook wel dat zo'n planning toch nooit 100% klopt, maar dan heb je een guideline)

tip 2: stuur een PM naar Les Paul R8 en Tillens. Beide hebben een Vox en Robbert weet ik zeker dat hij niet te beroerd is om te komen.

johanb
28 augustus 2008, 22:14
Ben ook zeer benieuwd ,breng mijn ac30 CCX mee

guitarfreakrobert
29 augustus 2008, 10:26
hey mensen,
jah heb inderdaad nog nooit een meeting georganiseerd. Maar toch lijkt het mij leuk als het door kan gaan, mij leek het vooral van belang de vox buizen versterkers te testen. Mijn voorkeur ging uit naar de ac serie. Maar ik vind het ook ok om alle vox soorten te testen, plan van aanpak die dag: Wilde dit juist samen met de mensen die komen opstellen, maar ok ik zal eerst even wat topics over de meetingen door spitten, om te kijken wat een leuk plan van aanpak zou kunnen zijn.

tip 2: stuur een PM naar Les Paul R8 en Tillens. Beide hebben een Vox en Robbert weet ik zeker dat hij niet te beroerd is om te komen.
ik zal die mensen deze ochtend nog een PM sturen

verder is toch alle hulp welkom

greetzz Robert


PS. Als er door mijn onkunde op dit forum mensen zijn die er prikkelbaar van worden mijn excusses

Grooveyard21
29 augustus 2008, 10:40
hoe meer je de meeting beperkt tot 1 bepaald model, hoe beter je dingen kan vergelijken, dus tussen jaren 60 (referentie) en 70 80 90 en huidige serie.

ik ben bang dat op de manier zoals het nu gaat, de meeting veel te algemeen wordt en je er uiteindelijk dus niks aan hebt.

guitarfreakrobert
29 augustus 2008, 10:59
hoe meer je de meeting beperkt tot 1 bepaald model, hoe beter je dingen kan vergelijken, dus tussen jaren 60 (referentie) en 70 80 90 en huidige serie.

ik ben bang dat op de manier zoals het nu gaat, de meeting veel te algemeen wordt en je er uiteindelijk dus niks aan hebt.

Ok mensen, heb even in vogel vlucht gespit in de meeting topics. Dan moet het dit worden:

Ik wil die dag zien: Vox ac 30 alle soorten en types, liefst van 60 tot heden. Alle ander voxen zijn niet meer van toepassing omdat er daar voor geen referenties zijn.
De tijden die ik dacht te gebruiken, zullen zijn van 14.00 uur tot 20.00 uur. In deze tijd zal ik voor een kleine versnapering zorgen, en voor wat te knabbelen.
Toch wil ik jullie vragen om te laten zien welke dagen de meeste wel of niet kunnen, of dat de meeste zo iets hebben van in de avond uren is beter want......

is dit een beetje meer speciefiek voor de vox meeting?

greetzz Robert

Harry
29 augustus 2008, 11:06
ik kies dan voor een maandag- of dinsdagavond, als dat ook een mogelijkheid is. Maar als het niet anders is zou een zaterdag of zondagmiddag, met uitloop in de avond, ook kunnen.

guitarfreakrobert
29 augustus 2008, 11:12
Lokatie:
eventueel oefenruimte Doetinchem van guitarfreakrobert of bij grote animo iets proberen te regelen in Utrecht/A'dam

Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met ?? speakers)
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, nieuwe AC15 met Blue Alnico, indien gewenst: Pathfinder 10 watt transistor, AD5 en Over-the-top-boost


Voornemens te komen:
Nielsje
Chris W.
TimmU

Pathfinder 10 watt transistor, AD5 en Over-the-top-boost deze kan je wat mij betreft thuislaten hoor

guitarfreakrobert
29 augustus 2008, 21:59
tip 2: stuur een PM naar Les Paul R8 en Tillens. Beide hebben een Vox en Robbert weet ik zeker dat hij niet te beroerd is om te komen.


Hey mensen ik heb contact gehad met Robbert [lp r8] die heeft er ook zin in dus dat even ter info


Greetzz Robert

Les Paul R8
30 augustus 2008, 10:08
Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met ?? speakers)
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, nieuwe AC15 met Blue Alnico, indien gewenst: Pathfinder 10 watt transistor, AD5 en Over-the-top-boost
Robbert (Les Paul R8) : AC15CC met Blue Alnico en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8

Voornemens te komen:
Nielsje
Chris W.
TimmU

hubert
30 augustus 2008, 11:17
Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, nieuwe AC15 met Blue Alnico, indien gewenst: Pathfinder 10 watt transistor, AD5 en Over-the-top-boost
Robbert (Les Paul R8) : AC15CC met Blue Alnico en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8

Voornemens te komen:
Nielsje
Chris W.
TimmU

johanb
31 augustus 2008, 08:39
Johan wil ook graag de verschillen horen en brengt een ac30ccx mee, die staat nog niet in de gear lijst

Mitch
31 augustus 2008, 14:41
Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x


Voornemens te komen:
Nielsje
Chris W.
TimmU

guitarguru
31 augustus 2008, 14:58
Ja, dit is natuurlijk een uitgelezen kans om de Voxjes zichzelf nu eens te laten bewijzen he :satisfie:
Bij vragen omtrent aanschaf van amps komen ze altijd weer boven drijven, en dan vooral de AC15.
Lijkt me dus dat er een enorme animo zal zijn onder de forumleden, om ze hun geheimen te laten prijsgeven.
Ik ben dus ook voornemens, afhankelijk van datum/lokatie, om te komen luisteren.

Dus:
Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x


Voornemens te komen:
Nielsje
Chris W.
TimmU
Guitarguru

johanb
31 augustus 2008, 20:28
bedankt mitch ,ik ben inderdaad o.a. knip/plak gehandicapt

Mitch
31 augustus 2008, 21:40
You're welcome :D
Het enige dat nog ontbreekt is de afdeling met Barfdales. Die moeten er wel komen hoor! Als er ergens wel veel meningen over zijn...

Lexvandoef
31 augustus 2008, 21:57
You're welcome :D
Het enige dat nog ontbreekt is de afdeling met Barfdales. Die moeten er wel komen hoor! Als er ergens wel veel meningen over zijn...

Zal ik mijn Barfdale AC15 dan mee nemen? :seriousf:

Mitch
31 augustus 2008, 22:01
http://images.obesityhelp.com/_shared/images/smiley/msn/barf.gif
Lijkt me een uitstekend idee. Dan zijn op een vintage exemplaar en de Heritage versie na alle AC15's aanwezig.

Negative K3 fan
31 augustus 2008, 22:08
Als het in Doetinchem is ben ik ook de beroerdste niet om langs te komen. Ik heb alleen geen Vox (meer), maar ik kan mijn LS ampje meenemen :) Ik ben wel een Vox fan, ben benieuwd naar de ac15s, of andere vox behalve de ac30s want die ken ik wel een beetje.

Mitch
31 augustus 2008, 22:15
Vox-only pik, maar wees welkom. Knippen/plakken en je bent erbij...

Lexvandoef
31 augustus 2008, 22:31
http://images.obesityhelp.com/_shared/images/smiley/msn/barf.gif
Lijkt me een uitstekend idee. Dan zijn op een vintage exemplaar en de Heritage versie na alle AC15's aanwezig.

Het is wel een beetje uit de buurt :chicken:

Binnenkort maar eens kijken of ik vrij ben :)

guitarfreakrobert
1 september 2008, 11:22
hey,
Gaaf, er is al lekker veel animo.Het wordt zeker een leuke en gezellige dag mensen.
greetzz robert

Nielsje
1 september 2008, 11:33
Het is wel een beetje uit de buurt :chicken:

Binnenkort maar eens kijken of ik vrij ben :)

Zet jezelf nou maar gewoon op de lijst... Een datum is nog niet bekend, maar als het aantal mensen wat geďnteresseerd is bekend is, dan is dat wel fijner organiseren.

jonesd
1 september 2008, 11:48
Het is redelijk ver voor mij maar als de datum goed uitkomt wil ik wel komen met mijn ac30cc2 (met barfdales en beamblockers)

Dus:
Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele


Voornemens te komen:
Nielsje
Chris W.
TimmU
Guitarguru

Nielsje
1 september 2008, 11:52
Het is redelijk ver voor mij maar als de datum goed uitkomt wil ik wel komen met mijn ac30cc2 (met barfdales en beamblockers)

Barfdales of niet, je had wel een lekker geluid in Ridderkerk!
En ik vind dat iedere zichzelf respecterende gitarist aan de beamblockers moet :D

JeroenSchaaf
1 september 2008, 12:11
Mischien inderdaad maar eens kijken naar zo'n beamblocker ;)

Ligt er een beetje aan welke dag het precies is, en waaro maar heb eventueel ook wel zin!

Ben benieuwd naar de verschillende ac15's

Nielsje
1 september 2008, 12:46
Mischien inderdaad maar eens kijken naar zo'n beamblocker ;)

Ligt er een beetje aan welke dag het precies is, en waaro maar heb eventueel ook wel zin!

Huh, is je interesse voor beamblockers afhankelijk van de dag?

:D

Chris Winsemius
1 september 2008, 12:52
Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Chris W.: (NOS) Beamblockers :) (wel afhankelijk van locatie en vervoer)

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru

JeroenSchaaf
1 september 2008, 12:53
Huh, is je interesse voor beamblockers afhankelijk van de dag?

:D

beetje verkeerd verwoord! krijg je als je ook tegelijk bezig bent met school.

Ik bedoelde ik heb wel intresse in die beamblockers. ( om ze eens uit te testen op me mesa. )

En daarnaast ben ik benieuwd op welke dag de vox test dag is , zodat ik kan kiezen om eventueel wel of niet te komen.

hopelijk beter verwoord ;)

lol @ Chris!

:D:D

Nielsje
1 september 2008, 12:54
beetje verkeerd verwoord! krijg je als je ook tegelijk bezig bent met school.

Ik bedoelde ik heb wel intresse in die beamblockers. ( om ze eens uit te testen op me mesa. )

En daarnaast ben ik benieuwd op welke dag de vox test dag is , zodat ik kan kiezen om eventueel wel of niet te komen.

hopelijk beter verwoord ;)

lol @ Chris!

:D:D

Ik begreep je wel hoor ;) Ik zou als ik jou was die dingen gewoon bestellen. Als het je niet bevalt, verkoop je ze zo, maar ik vind ze echt geweldig! Zoek anders ff het beamblockers topic op, een hoop bevindingen, en volgens mij geen een negatief.

JeroenSchaaf
1 september 2008, 12:55
Ik begreep je wel hoor ;) Ik zou als ik jou was die dingen gewoon bestellen. Als het je niet bevalt, verkoop je ze zo, maar ik vind ze echt geweldig! Zoek anders ff het beamblockers topic op, een hoop bevindingen, en volgens mij geen een negatief.
Sorry voor het offtopic!

maar ik zou niet weten hoe ik ze in mijn mesa krijg jo!

guitarfreakrobert
4 september 2008, 13:04
Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Chris W.: (NOS) Beamblockers :) (wel afhankelijk van locatie en vervoer)

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru

Hey mensen,
Het is tijd om een dd. te prikken, als jullie even de voorkeuren voor tijd en datum willen geven dan gaan we iets afspreken
greetzz Robert

ps. ik sta ook nog steeds open voor evt. een andere locatie

Nielsje
4 september 2008, 13:09
Hey mensen,
Het is tijd om een dd. te prikken, als jullie even de voorkeuren voor tijd en datum willen geven dan gaan we iets afspreken
greetzz Robert

ps. ik sta ook nog steeds open voor evt. een andere locatie

Dat moet je dus anders doen ;)
Jij moet met een voorstel komen, jij bent immers leider (lijder..) en organisator. Het is jouw feestje. als je iedereen een datum laat roepen, komen we nooit bij elkaar! succes.

Riky
4 september 2008, 13:12
liefst in doetinchem... en in weekend (liefst zondag) of ander doorde weeks op donderdag...


Maar ik geen vette vintage vox ofzo die ik mee kan nemen dus houd maar geen rekening met mij:)

guitarfreakrobert
4 september 2008, 13:19
Dat moet je dus anders doen ;)
Jij moet met een voorstel komen, jij bent immers leider (lijder..) en organisator. Het is jouw feestje. als je iedereen een datum laat roepen, komen we nooit bij elkaar! succes.

Yeah je heb gelijk gaat vanavond naar de oefenruimte repeteren kijk ik gelijk welke dagen ik daar plekje kan krijgen kom er op terug dusssssssss......

Greetzz Robert

tillens
7 september 2008, 17:13
Ik heb je een pm terug gestuurd naar aanleiding van je pm mbt de vox, maar begrijp dat er geen interesse meer is?

Let me know if you are good to go!

guitarfreakrobert
7 september 2008, 19:57
Ik heb je een pm terug gestuurd naar aanleiding van je pm mbt de vox, maar begrijp dat er geen interesse meer is?

Let me know if you are good to go!

you got mail

greetzzz robert

hubert
10 september 2008, 18:39
Zullen we wat data en een lokatie prikken?

Indien behoefte kan er ook een '65 ac10 bij komen. En een '65 ac50 (hoewel ik niet zeker weet of die speelklaar is).

Paulusstrat
10 september 2008, 21:19
mogen mensen die geen vox amp hebben ook komen kijkenxD ben nogal geinterreseert wat voor geluid er uit te halen valt

vulvasonic
11 september 2008, 02:07
Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Chris W.: (NOS) Beamblockers (wel afhankelijk van locatie en vervoer)

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru

Mocht het me lukken, als mijn agenda het toelaat en de locatie te doen is, dan neem ik met veel liefde mijn ouwe, vroeg jaren 70, AC30 mee.
Lijkt me cool!

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/MijnVoxBack.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/MijnVoxFront.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/MijnVoxSpeaker.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/MijnVoxTop.jpg

Nielsje
11 september 2008, 03:30
Leuk dat je komt Vulv!

Lex en ik (of ik), nemen de AC15 van Lex mee, met een G12-65H speaker.
Als er belangstekking is, kan ik een 1912 cab meenemen, en als jullie lief zijn, zet ik daar ook een 65 watter in. Voor als er mensen een andere speaker willen proberen.

Lexvandoef
11 september 2008, 09:31
Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Chris W.: (NOS) Beamblockers :) (wel afhankelijk van locatie en vervoer)
Lex: AC15CC1 met Heritage G12 65 speaker.

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru


Ach waarom niet, dan kom ik ook wel ;)

Riky
11 september 2008, 09:38
Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Chris W.: (NOS) Beamblockers (wel afhankelijk van locatie en vervoer)
Lex: AC15 met Heritage G12 65 speaker.

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru
Riky


Ik zet mezelf er ook even bij. Heb geen vox, maar GAS er ontzettend op en lijkt me wel tof zo'n mini meeting. Als het dus nog steeds in doetinchem plaats vind kom ik denk ik ook. Mits dat toegestaan is...

vulvasonic
12 september 2008, 01:36
Als het in bij Doetinchem in de buurt zal plaatsvinden ben ik er bij, mits er geen vervelende dingen tussenkomen. Bij deze derhalve een aangepaste lijst:

Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Chris W.: (NOS) Beamblockers (wel afhankelijk van locatie en vervoer)
Lex: AC15 met Heritage G12 65 speaker.
Vulvasonic: AC30, 1973(?)

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru
Riky

almarvk
12 september 2008, 08:59
Vette Vox Vulva! Over zo'n versie heb ik afgelopen week ook in de oefenruimte gespeeld met de band. Metal over een Vox :D

Mitch
12 september 2008, 15:42
Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Lex: AC15 met Heritage G12 65 speaker.
Vulvasonic: AC30, 1973(?)
Mitch: AC30Heritage Head, 2x12 cab M20's en 1x12 cab H30.

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru
Riky
Chris W.: (NOS) Beamblockers (wel afhankelijk van locatie en vervoer)

Nielsje
12 september 2008, 17:10
Mitch: AC30Heritage Head, 2x12 cab M20's en 1x12 cab H30.


Gefelicteerd met je nieuwe aankoop! Je krijgt zo PM!

Lexvandoef
12 september 2008, 17:12
Heb je die van Peter gekocht Mitch? Gefeliciteerd!

Nielsje
12 september 2008, 17:13
Heb je die van Peter gekocht Mitch? Gefeliciteerd!

Nee, kijk goed naar wat voor type het is ;), ik maakte die fout overigens ook...

Mitch
12 september 2008, 17:14
Nee, Peter heeft een AC30CCH te koop staan, ik heb een AC30HH gekocht. Subtiel verschil ;)

Lexvandoef
12 september 2008, 17:23
Ohja, wacht ik zie het, nog beter gedaan Mitch! ;)

Maarre hoezo? CMW nu al zat? :satisfie:

Mitch
12 september 2008, 17:52
Tuurlijk niet, maar laten we het lekker on topic houden.
Geld over en deze meeting was een goed excuus om een bijdrage te leveren ;)

Lexvandoef
12 september 2008, 23:26
Tuurlijk niet, maar laten we het lekker on topic houden.
Geld over en deze meeting was een goed excuus om een bijdrage te leveren ;)

Dat is een nieuwe, 'er is een meeting dus laat ik speciaal een amp kopen voor die meeting' ;), maar wel gefeliciteerd! En nu weer back ontopic! :)

rickert
13 september 2008, 01:43
Tering, heeft die Tillens mn amp nu alweer te koop staan:D???

tillens
13 september 2008, 11:23
Tja, wat kan ik zeggen Rickster... die matchless van mij is een beetje de marshall voor scali. Er is niets beters. gewoon niet. punt.

rickert
13 september 2008, 13:59
Nah lekker dan toch! Succes met de verkoop homie.

tillens
13 september 2008, 14:07
Tja, loopt redelijk hoor!

Hoe is het met de vox meeting ga ik em nog meemaken voordat die amp verkocht is?

Nielsje
13 september 2008, 14:11
Tja, loopt redelijk hoor!

Hoe is het met de vox meeting ga ik em nog meemaken voordat die amp verkocht is?

Dat is toch helemaal aan jezelf?

tillens
13 september 2008, 14:20
Nou in dat geval!

Woohoo!

Nielsje
14 september 2008, 15:18
schop onder de kont!

Guitarfreakrobert, schreeuw eens een datum!
Plannen met je donder! :)

guitarguru
14 september 2008, 16:02
schop onder de kont!

Guitarfreakrobert, schreeuw eens een datum!
Plannen met je donder! :)


Mijn gevoel zegt me....................... :mad:

Mitch
14 september 2008, 16:21
Ik zit net even te kijken: een niet-ingerichte ruimte (ideaal) is bij DB's in Utrecht 30E voor 4,5 uur. Als je dat dus op een zondagmiddag doet, vanaf hun openingstijd 12 uur bijvoorbeeld, heb je een hele leuke middag. Is er achteraf genoeg tijd om wat te drinken of te eten of op tijd naar huis te gaan.
In die toko zijn we al eens geweest met de Gitaarnet All Stars band en het beviel uitstekend.
Kosten zijn heel simpel te delen op de dag zelf, rekent er één persoon af en wordt daarna gekeken hoeveel personen er op zijn komen dagen en hoe de verdeelsleutel wordt.

jonesd
14 september 2008, 16:40
Voor mij is dat een dik uur, maar dat zou wel moeten lukken.

Voor zoveel voxen heb je wel wat over :)

hubert
14 september 2008, 18:38
Ik zit net even te kijken: een niet-ingerichte ruimte (ideaal) is bij DB's in Utrecht 30E voor 4,5 uur. Als je dat dus op een zondagmiddag doet, vanaf hun openingstijd 12 uur bijvoorbeeld, heb je een hele leuke middag. Is er achteraf genoeg tijd om wat te drinken of te eten of op tijd naar huis te gaan.
In die toko zijn we al eens geweest met de Gitaarnet All Stars band en het beviel uitstekend.
Kosten zijn heel simpel te delen op de dag zelf, rekent er één persoon af en wordt daarna gekeken hoeveel personen er op zijn komen dagen en hoe de verdeelsleutel wordt.

Ik denk gezien de grote van de groep dat DB's een goede keuze is.
Is letterlijk bij mij om de hoek (5 minuten met de fiets).
Is inderdaad een goede ruimte. Goede repetitieruimtes, bar en grote ruimte om te hangen.

Ik wil het best regelen. Moeten we wel eerst een datum prikken.

Riky
14 september 2008, 20:50
ik zou het jammer vinden. Utrecht is echt lastig te bereiken voor mij... Maar goed. Ik kijk wel:)

Mitch
14 september 2008, 20:57
ik zou het jammer vinden. Utrecht is echt lastig te bereiken voor mij... Maar goed. Ik kijk wel:)
Ja kijk, ik roep maar iets centraals omdat er vanuit de provincie niets meer vernomen wordt. Ik wil met alle plezier naar een leuke ruimte in het oosten des lands carpoolen met Lex en Niels maar bij radiostilte gaan we zelf wel wat plannen.
Als dat met huberts assistentie kan gebeuren is dat erg prettig; verdere PB afhandeling/info binnen dit topic wil ik best op me nemen.
Maar goed, we wachten nog even af.

Riky
14 september 2008, 21:01
begrijp me niet verkeerd... ik ben allen iemand die gewoon wil komen kijken, ik heb geen vox en ben dus totaal geen toevoeging voor de hele meeting. Ik zou het alleen jammer zien, maar zonder mij zal het feestje er niet anders uitzien denk ik:)

johanb
14 september 2008, 22:29
In utrecht een meeting is voor mij geen probleem

Nielsje
14 september 2008, 22:31
Het maakt mij geen fuck uit wáár die is, maar óf en wanneer!
Hup TS, reageer, of je wordt overruled :D

j.augustus
14 september 2008, 22:52
Ik heb een Vox AC30 gemaakt in eind tachtig begin negentig.
Met een Powerbrake en switches door een pedallooper van boss.

Misschien interessant voor het middagje uit.

vulvasonic
15 september 2008, 01:58
Mijn voorkeur gaat uit naar Doetinchem en uiteraard het liefst nog dichter in de buurt van Nijmegen. Echter, Utrecht is te doen, al is het daar doorgaans een ramp om alle opbrekingen en drukte te ontwijken.
Verder dan dat zal voor mij persoonlijk een serieus probleem kunnen worden, gelet op de gigantische, haast angstaanjagende echo, komend vanuit het diepste van mijn portemonnee.

Mocht ik er zijn, dan doet men er goed aan mijn ouwe vox te beluisteren of te testen, tien minuten na het aanzetten. Pas dan klinkt ie zoals ie hoort te klinken. Na nog eens tien minuten begint het kreng te brommen en gaat het geluid aanzienlijk achteruit. Om kort te gaan, mijn ouwe trouwe AC30 is duidelijk aan revisie toe. :nervous:

Ik heb ook nog wel een nieuwe, maar die zullen er zat zijn en bovendien is die inmiddels ook naar de kloten...
:(

Harry
15 september 2008, 10:48
dan denk ik dat de goede 10 minuten een centrale plek op het programma verdienen.

Locatie Utrecht is natuurlijk top, maar ik ben zeker niet te beroerd om naar Doetinchem te rijden. Kijk ik onderweg of ik Chris nog meegesleept krijg en gaan!

guitarguru
15 september 2008, 18:54
Utrecht is te doen, dat Doetinchem is ook een pokke eind weg!!

Maar stoor je niet aan mij, ook ik ben slechts een luisteraar, alhoewel ik natuurlijk mijn Les Paul mee kan nemen... Ik schrijf me bij deze in voor één minuut van de tien, op de amp van Vulvasonic. :)

Mitch
18 september 2008, 21:03
Goed, dit duurt duidelijk te lang: zou iedereen kunnen op zondag 26 oktober? Dan ga ik reserveren.
DB's oefenruimtes Utrecht vanaf 12 uur...

Nog even de lijst:
Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Lex: AC15 met Heritage G12 65 speaker.
Vulvasonic: AC30, 1973(?)
Mitch: AC30Heritage Head, 2x12 cab M20's en 1x12 cab H30.

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru
Riky
Chris W.: (NOS) Beamblockers (wel afhankelijk van locatie en vervoer)

Ik heb iedereen ge PB'ed m.u.v. Chris die geen PB's wil ontvangen ;)

Nielsje
18 september 2008, 21:10
Helaas kan ik dat weekend niet :(
Verjaardag van m'n ma, en nog een andere familie aangelegenheid :(

guitarguru
18 september 2008, 21:47
Goed, dit duurt duidelijk te lang: zou iedereen kunnen op zondag 26 oktober? Dan ga ik reserveren.
DB's oefenruimtes Utrecht vanaf 12 uur...


Mmmm, net dat weekend gaan we onze keuken er uit slopen. Maar ja, ik heb ook geen Vox....... :sneaky:

Mitch
18 september 2008, 21:52
Zondag 19 kan ook hoor... we wachten even wat reacties van 'bijdragende' deelnemers af ;)

Nielsje
18 september 2008, 21:54
Zondag 19 kan ook hoor... we wachten even wat reacties van 'bijdragende' deelnemers af ;)

19e ben ik wel beschikbaar :)

guitarguru
18 september 2008, 21:55
19e ben ik wel beschikbaar :)


Ik ook :satisfie:

johanb
18 september 2008, 21:56
Ik kom met de ac30 ccx ,ik wil eigenlijk dat iemand een echte amerikaanse telecaster meeneemt,zoals de telecaster bedoelt is. En deze vergelijken met de mexicaanse tele die ik heb en al geweldig vind klinken. Of is daar geen tijd en ruimte voor.

johanb
18 september 2008, 21:57
P.S ik kan beide datums

Lexvandoef
18 september 2008, 23:23
Jep, ben available voor beide data (liefst 19 ivm aankomen tentamens).

beus
18 september 2008, 23:58
zou ik ook mogen komen?

ik kan allebei de datums. ik kan meenemen een '65 AC30T, een zelfbouw AC15 en eventueel een vox 2x12 kast met een blue en G12H30 erin.

Aart

hubert
19 september 2008, 00:07
ik kan de 19e.
26 ste niet ivm verjaardag van onze zoon.

TimmU
19 september 2008, 08:31
19e is oké, als ik met iemand mee kan rijden? / opstappen vanaf amsterdam ergens? :)

Mitch
19 september 2008, 09:09
zou ik ook mogen komen?

ik kan allebei de datums. ik kan meenemen een '65 AC30T, een zelfbouw AC15 en eventueel een vox 2x12 kast met een blue en G12H30 erin.

Aart
Kijk, daar hebben we wat aan :D Wees welkom!

Ik denk dat wel duidelijk is dat het de 19e gaat worden. Ik wacht nog heel even af en bel dan het weekend naar DB's.

Geupdate lijst:
Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Lex: AC15 met Heritage G12 65 speaker.
Vulvasonic: AC30, 1973(?)
Mitch: AC30Heritage Head, 2x12 cab M20's en 1x12 cab H30.
beus: AC30T ('65), zelfbouw AC15 en Vox cab met Blue en H30

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru
Riky
Chris W.: (NOS) Beamblockers (wel afhankelijk van locatie en vervoer)

rickert
19 september 2008, 09:24
De 19e ben ik ook vrij en ik zou graag willen komen kijken. Neem enkel mijn goede humeur mee.

Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Lex: AC15 met Heritage G12 65 speaker.
Vulvasonic: AC30, 1973(?)
Mitch: AC30Heritage Head, 2x12 cab M20's en 1x12 cab H30.
beus: AC30T ('65), zelfbouw AC15 en Vox cab met Blue en H30

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru
Riky
Chris W.: (NOS) Beamblockers (wel afhankelijk van locatie en vervoer)
Ricktekent

TimmU
19 september 2008, 09:47
Ik kan wel een London City Tele, een Fender Strat, een Yamaha RGXA-2 en een ibanez GAX30 meenemen. dan zijn er wat meer gitaren om mee te testen.

Harry
19 september 2008, 09:48
de 19e zou voor mij ook moeten lukken.

jonesd
19 september 2008, 10:29
De 19e ga ik 's avonds in Brussel naar the last shadow puppets kijken.

Of ik kan komen, hangt dan ook af van het aanvangsuur. Als dit vroeg genoeg is, moet het wel lukken.

edit: Ik zie net dat het om 12:00u zou zijn (ik moet dringend leren lezen) dus normaal gezien geen probleem.

Mitch
19 september 2008, 10:50
Ik kan wel een London City Tele, een Fender Strat, een Yamaha RGXA-2 en een ibanez GAX30 meenemen. dan zijn er wat meer gitaren om mee te testen.
Zoals al eerder vermeld: neem a.u.b. niet teveel extra spullen mee. Als alle amps én personen er komen die nu staan gepland wordt het al een erg krappe bedoening. Meer zooi=minder ruimte.
Je eigen gitaar als je daar graag mee wiltesten: geen enkel probleem, maar houd het beperkt!
Het is overigens ook nog wel een mogelijkheid om de grotere ruimte te huren daar, maar het nadeel daarvan is weer dat er ook een durmstel en versterkers staan. Liever de iets kleinere, lege ruimte.

guitarguru
19 september 2008, 10:52
Zoals al eerder vermeld: neem a.u.b. niet teveel extra spullen mee. Als alle amps én personen er komen die nu staan gepland wordt het al een erg krappe bedoening. Meer zooi=minder ruimte.
Je eigen gitaar als je daar graag mee wiltesten: geen enkel probleem, maar houd het beperkt!
Het is overigens ook nog wel een mogelijkheid om de grotere ruimte te huren daar, maar het nadeel daarvan is weer dat er ook een drumstel en versterkers staan. Liever de iets kleinere, lege ruimte.

Ik kan wel aardig drummen nog hoor :)

Harry
19 september 2008, 11:24
tot nu toe 17 man, lijkt me al een aardige club voor in een oefenruimte.......

Mitch
19 september 2008, 13:47
Er valt altijd nog minimaal 10% af, dus met 15,3 man valt de drukte best nog mee :D
Nee, dat lijkt me inderdaad zat. Ik ga een ruimte regelen en u hoort nog van mij....

Harry
19 september 2008, 15:51
goed bezig!

Mitch
19 september 2008, 16:09
De Vox meeting wordt van 15-19... ruimte 17 in http://www.dbstudio.nl/
Eerder kon niet helaas, maar dit is in ieder geval de dag dat iedereen kan. Kunnen we evt. nog wat bikken achteraf en er kan worden uitgeslapen ;)

Mitch
19 september 2008, 16:13
Even vetgedrukt wie bevestigd heeft (vulva kan niet):

Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Lex: AC15CC met Heritage G12 65 speaker.
Mitch: AC30Heritage Head, 2x12 cab M20's
beus: AC30T ('65), zelfbouw AC15 en Vox cab met Blue en H30

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru
Riky
Chris W
Ricktekent

Nielsje
20 september 2008, 01:23
Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Lex: AC15CC met Heritage G12 65 speaker.
Mitch: AC30Heritage Head, 2x12 cab M20's
beus: AC30T ('65), zelfbouw AC15 en Vox cab met Blue en H30

Voornemens te komen:
Nielsje neemt 1912 met G12-65H met beamblocker mee.
TimmU
Guitarguru
Riky
Chris W
Ricktekent

Ik ben er keihard bij! Mitch, Lex, Rick, zullen we carpoolen?

rickert
20 september 2008, 02:25
Ik ben er keihard bij! Mitch, Lex, Rick, zullen we carpoolen?
Lijkt me gezellig!

Lexvandoef
20 september 2008, 14:35
Lijkt mij ook gezellig!

tillens
20 september 2008, 14:45
Ik denk dat ik ook wel wil komen. Mooi dat er een datum is.
Mijn vox head is dan waarschijnlijk al weg, maar goed luisterend oor kan geen kwaad.
peter

Chris Winsemius
20 september 2008, 16:08
Datum: Zondag 19 oktober 2008
Tijd: 15:00 - 19:00 uur
Plaats: http://www.dbstudio.nl/ Utrecht

Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Lex: AC15CC met Heritage G12 65 speaker.
Mitch: AC30Heritage Head, 2x12 cab M20's
beus: AC30T ('65), zelfbouw AC15 en Vox cab met Blue en H30

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru
Riky
Chris W (lift of met eigen chauffeurs, GoldTop en BBs gaan sowieso mee)
Ricktekent

NB!!! Dit dus als geheel copy-en en past-en bij toevoegingen/etc.

tillens
20 september 2008, 16:10
Datum: Zondag 19 oktober 2008
Tijd: 15:00 - 19:00 uur
Plaats: http://www.dbstudio.nl/ Utrecht ruimte 17

Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Lex: AC15CC met Heritage G12 65 speaker.
Mitch: AC30Heritage Head, 2x12 cab M20's
beus: AC30T ('65), zelfbouw AC15 en Vox cab met Blue en H30

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru
Riky
Chris W (lift of met eigen chauffeurs, GoldTop en BBs gaan sowieso mee)
Ricktekent
Tillens ( fokkin' tillens)

Carpool iemand?

Riky
20 september 2008, 20:02
wil echt graag komen, maar moet ff kijken hoe! en of ik tijd heb!

guitarfreakrobert
22 september 2008, 10:39
hey mensen,
sorry sorry. Heeft even geduurd, maar had een hoop optredens deze maand. Zijn dan ook door duitsland getrokken met mijn nieuwe band, maar als ik nog welkom ben in utrecht, ben ik zeker van de partij.
greetzz robert :hippie:

Mitch
22 september 2008, 10:53
Datum: Zondag 19 oktober 2008
Tijd: 15:00 - 19:00 uur
Plaats: http://www.dbstudio.nl/ Utrecht ruimte 17

Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Lex: AC15CC met Heritage G12 65 speaker.
Mitch: AC30Heritage Head, 2x12 cab M20's
beus: AC30T ('65), zelfbouw AC15 en Vox cab met Blue en H30
vulvasonic: '70's Vox AC30

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru
Riky
Chris W (lift of met eigen chauffeurs, GoldTop en BBs gaan sowieso mee)
Ricktekent
Tillens ( fokkin' tillens)
guitarfreakrobert

vulvasonic
22 september 2008, 16:55
19 oktober?????

Ja, maar DAN kan ik waarschijnlijk WEL!
Dus zet me even als de wiedeweerga TERUG op die lijst! :cooler:

Mitch
22 september 2008, 17:17
Done! :satisfie:

tillens
22 september 2008, 21:44
Nielsje, je hebt mail en pm.


Ciao!

Mitch
23 september 2008, 17:23
Datum: Zondag 19 oktober 2008
Tijd: 15:00 - 19:00 uur
Plaats: http://www.dbstudio.nl/ Utrecht ruimte 17

Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
humbucker: AC15CCx
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Lex: AC15CC met Heritage G12 65 speaker.
Mitch: AC30Heritage Head, 2x12 cab M20's
beus: AC30T ('65), zelfbouw AC15 en Vox cab met Blue en H30
vulvasonic: '70's Vox AC30

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru
Riky
Chris W (lift of met eigen chauffeurs, GoldTop en BBs gaan sowieso mee)
Ricktekent
Tillens ( fokkin' tillens)
guitarfreakrobert
Aad HaMeeteman(van buiten het forum)

Waarmee de meeting toch eigenlijk zo onderhant wel vol is...

Paulusstrat
23 september 2008, 18:56
haha ik ga dan waarschijnlijk repeteren in dbs van 6 tot 12 misschien zie ik nog wat vox amps voorbij komenxD

Tho
23 september 2008, 18:58
Ik ben er sowieso ook!


(om bier te drinken dan)

Mitch
23 september 2008, 19:32
Ik ben er sowieso ook!


(om bier te drinken dan)
Uiteraard! Ik bedoelde met 'vol' dan ook de oefenruimte zelf hč, in de kantine is plaats genoeg ;)

Les Paul R8
23 september 2008, 22:53
Ik ben er bij!

Lexvandoef
23 september 2008, 23:24
Niet ineens hoofdpijn krijgen he! ;)

rickert
28 september 2008, 23:40
Mannen, ik moet helaasch afzeggen om persoonlijke redenen!

Harry
29 september 2008, 11:25
jammer !

humbucker
29 september 2008, 13:45
helaas, ik kan de 19de ook niet komen.

Mitch
29 september 2008, 22:32
Datum: Zondag 19 oktober 2008
Tijd: 15:00 - 19:00 uur
Plaats: http://www.dbstudio.nl/ Utrecht ruimte 17

Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Lex: AC15CC met Heritage G12 65 speaker.
Mitch: AC30Heritage Head, 2x12 cab M20's
beus: AC30T ('65), zelfbouw AC15 en Vox cab met Blue en H30
vulvasonic: '70's Vox AC30

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru
Riky
Chris W (lift of met eigen chauffeurs, GoldTop en BBs gaan sowieso mee)
Tillens ( fokkin' tillens)
guitarfreakrobert
Aad HaMeeteman(van buiten het forum)

johanb
29 september 2008, 23:14
wat voor tele neem je mee jonesd

jonesd
30 september 2008, 08:43
wat voor tele neem je mee jonesd

Een amerikaanse uit 1978:

http://i92.photobucket.com/albums/l19/jonasdonvil/l_3d64b8cbac451d87913470b2248e9000.jpg

Geen idee of die nog een andere naam heeft ofzo...

johanb
30 september 2008, 08:53
ik ben zeer benieuwd naar de verschillen of overeenkomsten

Harry
15 oktober 2008, 10:08
en zondag is het al weer zover!

Lexvandoef
15 oktober 2008, 10:10
Wel eng he, zo dichtbij ;)

Kim Wilson
15 oktober 2008, 10:10
Welnee, Harry is helemaal niet eng van dichtbij! :o

Lexvandoef
15 oktober 2008, 10:10
Enne...........?


Ik ben er keihard bij! Mitch, Lex, Rick, zullen we carpoolen?

Riky
15 oktober 2008, 10:12
bij deze meld ik mij officieel af. We kunnen eindelijk weer eens oefenen met de band, dus de amp meeting laat ik schieten.

Veel plezier!

Don Olivier
15 oktober 2008, 10:21
Ik ben heel benieuwd naar de verschillen tussen een JMI AC30 en de re-issue CC2X! Kan er helaas niet bij zijn, maar ga het wel volgen hier! Veel plezier!

Mitch
15 oktober 2008, 10:48
Tja, hmmm....ik ga dus niet kunnen komen. :dontgeti:
Zaterdag wordt de jongste blom 18 en ik was er dus vanuit gegaan dat we dat ook zaterdag zouden vieren. Alleen even over de zaterdagavond werkzaamheden van mijn vrouw heen gedacht, snugger. Punt is dat ze mijn beide setjes zwager/schoonzus zondag heeft uitgenodigd en die wonen in het uiterste Noorden en Oosten van het land en ik heb ze al een paar maanden niet gezien. Die wil ik dus echt graag weer zien.
Ik ga zo even wat mensen contacten omtrent het carpoolen etc. en de afhandeling bij DB's. Mijn excuses, maar familie gaat voor.

hubert
15 oktober 2008, 11:03
Zeer begrijpelijk dat je je prioriteit bij de familie legt.

In het kader van 'ik woon om de hoek en kom er vaker':
Ik wil de afhandeling met DB's wel doen.

Verder wil ik Chris dan wel oppikken....samen met mijn ac30...toch? chris?

Mitch
15 oktober 2008, 11:15
Dat zou cool zijn. Ik had de ruimte geboekt onder "Gitaarnet" maar wel mijn persoonlijke gegevens achtergelaten als contactgegevens. Ik PB je zo even mijn naam en GSM, zodat het afgehandeld is. Thanks, ook voor de Chris-pickup-service!

Harry
15 oktober 2008, 11:43
precies! Gekke Lex...




Welnee, Harry is helemaal niet eng van dichtbij! :o

Harry
15 oktober 2008, 11:43
jammer dat je er niet bent Mitch, maar begrijpelijk...

Nielsje
15 oktober 2008, 12:05
Inmiddels is de komst van de Vox AC30HH toch wel geregeld, maar is er ook een speakerkast?

Mitch
15 oktober 2008, 12:12
Kan toch wel worden aangesloten op de speakers van één van de combo's? Die van Hubert of johanb...

Zo, even een update:

Datum: Zondag 19 oktober 2008
Tijd: 15:00 - 19:00 uur
Plaats: http://www.dbstudio.nl/ Utrecht ruimte 17

Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Lex: AC15CC met Heritage G12 65 speaker.
beus: AC30T ('65), zelfbouw AC15 en Vox cab met Blue en H30
vulvasonic: '70's Vox AC30
AC30Heritage Head van Mitch komt met Chris of Nielsje mee.

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru
Chris W (lift mee met hubert, GoldTop en BBs gaan sowieso mee)
Tillens ( fokkin' tillens)
guitarfreakrobert
Aad HaMeeteman(van buiten het forum)

Chroxy
15 oktober 2008, 12:24
ik ben wel benieuwd naar de uitkomst van deze test! Ik zou graag komen, maar kan niet ivm studiotijd die we hebben. Ik zou mn AC-15 met greenback er graag tussenzetten om te vergelijken.

Dus! Ik (Wij!) verwachten een uitgebreide review!

beus
15 oktober 2008, 19:18
ik heb een speakerkast bij me, dus dat komt goed.

Aart

Mitch
15 oktober 2008, 23:32
Is dus wel het handigst om de top als het enigszins kan over dezelfde cab(combo) te gooien omdat je pas écht goed verschillende amps test als je dezelfde cab op dezelfde plaats in de ruimte test.

tillens
16 oktober 2008, 00:02
Mitch, onwijze gay! ;) ....


Even voor de leute uit de drechtsteden? Is er al iets geboomd over transploft, wellicht kunnen we carpoolen?

TimmU
16 oktober 2008, 00:18
Komt er nog een gitaarnet vriendje langs velserbroek , haarlem cs of amsterdam sloterdijk ? :)

Harry
16 oktober 2008, 09:36
ja, dat is me net iets te ver omrijden maat...



:p

Realeigo
16 oktober 2008, 22:13
Laatste update:

Datum: Zondag 19 oktober 2008
Tijd: 15:00 - 19:00 uur
Plaats: http://www.dbstudio.nl/ Utrecht ruimte 17

Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Lex: AC15CC met Heritage G12 65 speaker.
beus: AC30T ('65), zelfbouw AC15 en Vox cab met Blue en H30
vulvasonic: '70's Vox AC30
AC30Heritage Head van Mitch komt met Chris of Nielsje mee.

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Guitarguru
Chris W (lift mee met hubert, GoldTop en BBs gaan sowieso mee)
Tillens ( fokkin' tillens)
guitarfreakrobert
Aad HaMeeteman(van buiten het forum)
Realeigo Neemt zn frankenstrat mee!!! En een spiegelreflex camera.

guitarguru
17 oktober 2008, 16:56
Ik kom zondag niet. GAS zonder cash is niet lekker...
Had trouwens geen gear om in te brengen, en jullie hebben weer een beetje meer ruimte in dat hok.

Laatste update:

Datum: Zondag 19 oktober 2008
Tijd: 15:00 - 19:00 uur
Plaats: http://www.dbstudio.nl/ Utrecht ruimte 17

Deelnemers met AC-gear:
hubert: AC15TB en AC30TB ('90-er jaren Korg -reissues met greenback speakers) en half afgefikt voxomhulsel met 2 x 12" blue alnico's.
Harry: AC30 CC1
Nobler: AC30 1964 met Greenbacks, AC15CCx
Robbert (Les Paul R8 ) : AC15CCx en leuke buisjes, pedalboard met 3 way switch om amps makkelijk te vergelijken, Vox Brian May "Deacy", Les Paul R8
johanb: AC30CC2x
Jonesd: AC30cc2 en fender tele
Lex: AC15CC met Heritage G12 65 speaker.
beus: AC30T ('65), zelfbouw AC15 en Vox cab met Blue en H30
vulvasonic: '70's Vox AC30
AC30Heritage Head van Mitch komt met Chris mee en komt terug via Nielsje.

Voornemens te komen:
Nielsje
TimmU
Chris W (lift mee met hubert, GoldTop en BBs gaan sowieso mee)
Tillens
guitarfreakrobert
Aad HaMeeteman(van buiten het forum)
Realeigo Neemt zn frankenstrat mee!!! En een spiegelreflex camera.

Mitch
18 oktober 2008, 16:19
hubert is nu contactpersoon bij DB's. Voor de carpool van Chris is gezorgd, ik geloof dat tillens en TimmU nog zoekende zijn. Probeer anders nog even wat via PB, guys...
En ik wil soundsamples, verdomme :sneaky:

jonesd
18 oktober 2008, 18:52
De 19e ga ik 's avonds in Brussel naar the last shadow puppets kijken.

Of ik kan komen, hangt dan ook af van het aanvangsuur. Als dit vroeg genoeg is, moet het wel lukken.

edit: Ik zie net dat het om 12:00u zou zijn (ik moet dringend leren lezen) dus normaal gezien geen probleem.

Ik moet te vroeg vertrekken naar Brussel...

Ik ga de meeting dus niet halen morgen. Ik hoop dan ook dat er uitgebreide reviews gepost worden.

Nielsje
18 oktober 2008, 19:20
Ha! Ik moet ook leren lezen.. ik dacht ook werkelijk dat het om 12:00 zou beginnen.

maar goed, 1500 is ook prima. Ik heb er zin in :D

Mitch
18 oktober 2008, 19:32
Ik moet te vroeg vertrekken naar Brussel...

Ik ga de meeting dus niet halen morgen. Ik hoop dan ook dat er uitgebreide reviews gepost worden.
Balen! Nou moet ik weer langer wachten op het wetenschappelijk bewijs dat Warphdales eigenlijk Barfdales zijn :sneaky:

Chris Winsemius
18 oktober 2008, 19:52
Hubert daarstraks nog gesproken, morgen ben ik ook v/d partij. Denk dat ik m'n Sorrento meeneem...

TimmU
18 oktober 2008, 23:45
Euh , ik ga waarschijnlijk toch wel. is er een lift mogelijk vanaf amsterdam sloterdijk?]


Zo niet , ga ik even kijken of ik wat kan fetchen om iig richting utrecht te komen, is het ver lopen naar de DB's ?

hubert
18 oktober 2008, 23:49
Hubert daarstraks nog gesproken, morgen ben ik ook v/d partij. Denk dat ik m'n Sorrento meeneem...

Inderdaad. Ik neem chris mee en de head van mitch en mijn eigen ac30.
Qua gitaren hebben we nu een LP R8, frankenstrat en ik denk de sorrento van chris. Ik kan indien gewenst mijn fender thinline 69 ri meenemen.

Tot 15.00! Ik hej der zin an.

Tristan
19 oktober 2008, 01:18
Yo, tillens, waarom neem je je Matchless niet mee?
Dat is ook een Vox based amp, juist interessant bij zo'n meeting...

guitarfreakrobert
19 oktober 2008, 01:55
hey mensen , vind het erg jammmer maar ik mag vandaag spelen dus............................. jah ik kan niet komen wel hoop ik op goede duidelijke reviews
greetzzz robert

hubert
19 oktober 2008, 09:03
Euh , ik ga waarschijnlijk toch wel. is er een lift mogelijk vanaf amsterdam sloterdijk?]


Zo niet , ga ik even kijken of ik wat kan fetchen om iig richting utrecht te komen, is het ver lopen naar de DB's ?

Als je met de trein gaat, moet je naar station Zuilen. Vanaf centraal is echt te ver lopen.
vanaf station zuilen is het 5 minuten lopen.

Chris Winsemius
19 oktober 2008, 10:07
Balen! Nou moet ik weer langer wachten op het wetenschappelijk bewijs dat Warphdales eigenlijk Barfdales zijn :sneaky:

Misschien 'n leuk idee om bij deze meeting wat van zulke speakers ritueel te verbranden, op te blazen, etc.?

:) :D

TimmU
19 oktober 2008, 11:12
hey mensen , vind het erg jammmer maar ik mag vandaag spelen dus............................. jah ik kan niet komen wel hoop ik op goede duidelijke reviews
greetzzz robert

whahahah de TS die niet komt!:D

Realeigo
19 oktober 2008, 11:17
Over een uurtje ga ik opweg richting utrecht!

Ik neem naast al het beloofde materiaal ook nog een laptop mee.
De bedoeling daarmee is natuurlijk dat ik voor de kijkers thuis een verslagje maak van al die foxy amps!

TimmU
19 oktober 2008, 12:11
Goed, ik kom niet. Peetouders hebben net aangekondigd om naar curacao te verhuizen.Daar ben ik dusvandaag.

Helaas!

Nielsje
19 oktober 2008, 13:03
Goed, ik kom niet. Peetouders hebben net aangekondigd om naar curacao te verhuizen.Daar ben ik dusvandaag.

Helaas!

Op Curacao?

In tegenstelling tot alle mietjes hier, kom ik gewoon wél op de meeting!
Succes is een keuze jongens!

Chris Winsemius
19 oktober 2008, 13:05
Ik heb zin in de meeting morgen!!!

Lexvandoef
19 oktober 2008, 13:08
Inderdaad. Ik neem chris mee en de head van mitch en mijn eigen ac30.
Qua gitaren hebben we nu een LP R8, frankenstrat en ik denk de sorrento van chris. Ik kan indien gewenst mijn fender thinline 69 ri meenemen.

Tot 15.00! Ik hej der zin an.


Ik kan nog wel een simpele, maar goeie strat mee nemen :)

Riky
19 oktober 2008, 13:12
viel spass!!

toneblo
19 oktober 2008, 13:16
http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon1.gif
Citaat:

Ik kan nog wel een simpele, maar goeie strat mee nemen :)






........Zeldzaam!!!!!!:hippie:

Chris Winsemius
19 oktober 2008, 13:44
Ik kan nog wel een simpele, maar goeie strat mee nemen :)

Simpel?

Minimaal 21 frets
3 elementen
3 knoppen
1 3 of 5 standen schakelaar
6 stemmechanieken
1 slagplaat
6 zadels
1 brug
tig schroeven

:D

Simpel! : Esquire of LP/SG Junior!!!

toneblo
19 oktober 2008, 13:47
Simpel?

Minimaal 21 frets
3 elementen
3 knoppen
1 3 of 5 standen schakelaar
6 stemmechanieken
1 slagplaat
6 zadels
1 brug
tig schroeven

:D




Zie je, best ingewikkeld......


















( elementen )!!!:seriousf:

Lexvandoef
19 oktober 2008, 13:50
Jaja, Chris, je ziet het wel ;)

Chris Winsemius
19 oktober 2008, 14:05
Jaja, Chris, je ziet het wel ;)

Ok, tot morgen!!!

TimmU
19 oktober 2008, 14:08
er komen toch wel livestreaming beelden mag ik hopen?

vulvasonic
19 oktober 2008, 16:38
Kut, ik word net pas wakker! :dontgeti:

Mijn welgemeende excuses naar iedereen.



Heb ik weer..... :sneaky:

humbucker
19 oktober 2008, 16:49
hahaha :seriousf:

ieme
19 oktober 2008, 16:52
En heren, hoe was het?

Chris Winsemius
19 oktober 2008, 19:51
Net terug, was zeer tof.

Maar, uh, ik ga ff zitten nu ;) , mijn verslagje volgt zo wel.

Chris Winsemius
19 oktober 2008, 19:54
Kut, ik word net pas wakker! :dontgeti:

Mijn welgemeende excuses naar iedereen.



Heb ik weer..... :sneaky:

Nou, lekkel.... ;)
Maar elk nadeel heb z'n voordeel: Mario nu weer fris als 'n (gitaargod!)hoentje.

vulvasonic
19 oktober 2008, 20:05
Nou, lekkel.... ;)
Maar elk nadeel heb z'n voordeel: Mario nu weer fris als 'n (gitaargod!)hoentje.

Ik en fris?
Ik voel me zo ziek als een hond... :seriousf:

Jeroen76
19 oktober 2008, 20:10
Nou Chris, ik denk dat je nu wel lang genoeg gezeten hebt !
Vertel ........ ????????????????







;-)

Mitch
19 oktober 2008, 21:21
Ja hé! Hiero! Opschieten met die verslagen!

Nielsje
19 oktober 2008, 21:39
Morgen ga ik wel even een uitgebreid verslag typen, maar in't kort:

Spijtig, maar een AC30 uit 1964 klinkt toch het beste :D

Bij de AC15's kwam de zelfbouwer als 'beste' uit de bus, mooi clean, lekker gebalanceerd. De CC van Robbert is lekker veelzijdig, terwijl de Korg wat donkerder (classic vox) gevoiced is, en zich uitstekend leent voor heerlijke blues.

Bij de AC30's lag het allemaal wat gecompliceerder, veel verschillende speakers, en circuits. Blue Alnico's klinken heel erg lekker, op alle voxjes. Helaas was er geen barfdale, maar de speaker klinkt ook beter dan de G12-65H en de greenbacks, alhoewel ik de greenbacks ook zéér aangenaam vond. Het was geen van allen slecht, maar gewoon een kwestie van smaak. Helaas geen G12-M20's..

De AC30CC met blue alnico's was dus verrassend aangenaam om naar te luisteren, terwijl de AC30 (korg) met blue's toch wel erg donker werd, net iets te donker naar mijn mening, maar dat is wederom smaak.

De AC30HH klonk naar mijn mening erg lekker, de master volume is een zéér handige en bruikbare mod. Helaas haalt deze amp het echter niet bij de oude voxjes. De '64-er vond ik het lekkerst, de '65-er vond ik te donker (en maakte overigens ook erg veel herrie!). Desalniettemin moet ik binnenkort de Vox nog eens goed vergelijken, op de juiste kast ;)

Het verschil tussen 1 of 2 speakers was overigens duidelijk te merken, ik weet ff niet wat Harrie d'r in heeft hangen, maar ik vond hem over het algemeen net iets minder hebben dan z'n broertjes en zusjes. Een beamblocker zou de spreiding wel kunnen verbeteren, maar het geluid blijft een beetje 'licht'.

Morgen betere/uitgebreidere uitleg, jullie hadden natuurlijk ook gewoon kunnen komen ;)

Chris Winsemius
19 oktober 2008, 21:46
Ok, avondeten binnen, kopje koffie d'r bij, soldeerbout aan het opwarmen (non VOX tijd, ha ha).

Toffe meeting, prima locatie, etc.

Gezien de hoeveelheid VOXjes doe ik het wat beknopt.

Alnico Blues lijken iig. DE Vox-speaker te zijn, M20s zijn ook zeer puik maar wat minder luid, wat minder "chime" maar wat rauwer/smoother.

Voor mij was de zelfbouw AC15(achtige) van Beus(?) de topper. Veel dynamiek, mega "speel-feel" en TopBoost/EF86 + eindbuis-wobbel-tremolo in amp. Tijd voor 'n CMW VOX-based amp ;)

De AC30HW van Mitch had 'n MasterVolume-mod gekregen en daardoor (imho) was het EF86 kanaal qua scheur en volume beter toepasbaar. De AC30 van Hubert (nog bedankt voor de lift!!!) was voorzien v/e doorgerookte MM RS trafo (lang verhaal, ha ha) en klonk vooral op de (doorgerookte) ABs + kast zeer ok. De AC30CC met ABs was ook zeker niet verkeerd.

De oude non topboost AC30s waren prachtig, de treble-versie met Alnico's was helderder, strakker en luider dan de normal-versie met M20s maar beiden waren absoluut TOF.

Ik stop nu ff wegens vermoeidheid ;)

Mitch
19 oktober 2008, 21:50
Thanks! Ergste nieuwsgierigheid bevredigd...
@Nielsje: Harry heeft bij mijn weten de standaard Celestion Century erin zitten, de speaker met neodymium magneet. Dat maakt 'm wel een heel bruikbaar maar iets minder 'typisch' Vox inderdaad. Dat de Korg RI's wat aan de donkere kant zijn herken ik wel, hoewel je er dan ook weer voor moet oppassen dat het tophoog zelf niet alsnog te sterk wordt. Niet zo lekker in balans...
Afijn, ik hoor de verhalen graag in geuren en kleuren, morgen, met een bakkie :cheerup:

Chris Winsemius
19 oktober 2008, 21:54
Thanks! Ergste nieuwsgierigheid bevredigd...
Harry heeft bij mijn weten de standaard Celestion Century erin zitten, de speaker met neodymium magneet. Dat maakt 'm wel een heel bruikbaar maar iets minder 'typisch' Vox inderdaad. Dat de Korg RI's wat aan de donkere kant zijn herken ik wel, hoewel je er dan ook weer voor moet oppassen dat het tophoog zelf niet alsnog te sterk wordt. Niet zo lekker in balans...
Afijn, ik hoor de verhalen graag in geuren en kleuren, morgen, met een bakkie :cheerup:

Mitch, jouw AC30HW is absoluut bruikbaarder geworden (MV-mod). Qua sound vind ik 'm zelf lekkerder dan de CCs maar "minder" dan de oude VOXen of "boutiquers".

Ben benieuwd wat de ABs in de amp-kast van Hubert doen, nu zaten ze in 'n doorgerookte ex-AC30-combo-kast met gaffa-tape....

Het was iig. (weer) een toffe meeting, wat nieuwe gezichten gezien en de Strat van Lex was GAAF.

Mitch
19 oktober 2008, 21:58
Mitch, jouw AC30HW is absoluut bruikbaarder geworden (MV-mod). Qua sound vind ik 'm zelf lekkerder dan de CCs maar "minder" dan de oude VOXen of "boutiquers".

Dat was ook zo ongeveer mijn verwachting. Wat was het grootste verschil met de echte ouwetjes trouwens? De diepte van de sound of juist de helderheid, de dynamiek, overgang naar crunch, of...?

Chris Winsemius
19 oktober 2008, 22:11
Dat was ook zo ongeveer mijn verwachting. Wat was het grootste verschil met de echte ouwetjes trouwens? De diepte van de sound of juist de helderheid, de dynamiek, overgang naar crunch, of...?

IMHO Speelgevoel en dynamiek. Vooral de treble-versie dan.

NB! Beide oude AC30s waren NIET de TopBoost of EF86 versies, dus minder helderheid of gain dan de meeste nieuwere aanwezige amps.

Als er nog 'n x 'n oude TopBoost kon komen dan was de vergelijking "beter" geweest maar ik wil absoluut niet de moeite van beide eigenaren te niet doen, 't gaat toch om oude en niet goedkope beestjes.

Afgezien van misschien ietsje te veel losheid in het laag (ietsje maar!!!) vond ik de AC15diy echt de topper. Ben ook benieuwd hoe die met 'n AB had geklonken....

Realeigo
19 oktober 2008, 22:15
Waarschijnlijk tegen de hele stroom in vond ik toch de beide korg reissue's van hubert de mooist klinkende Foxy's!
De minst bijzondere ond ik de ac15 van lex/niels (modderig) en ook de ac30cc1 vond ik maar niks. (te weinig presence)
De zelbouw ac15 was clean (met randje) erg sterk met veel gain vond ik hem minder (hoog/schel!)

beus
19 oktober 2008, 22:17
ik vond het in ieder geval heel erg leuk en gezellig. en inderdaad veel verschillende versies naast elkaar wat echt vergelijken moeilijker maakt.

van de AC30's vond ik de 2 oudjes toch verreweg het beste (die 65er van mij maakt inderdaad wel veel lawaai, maar als je hard speelt hoor je dat toch niet ;) ) die hebben toch het meest leven en diepgang en een aangename tone. helaas niet goed te vergelelijken met de rest omdat het geen topboosten waren. alhoewel ik me later bedacht dat het normal kanaal op de CC met de bright switch aan op een treble model moet lijken.

bij de nieuwe vond ik die engelse ook goed ( daar zaten toch die vox gelabelde greenbacks in?) maar de CC's vind ik toch allemaal een beetje plat, het is net of het geluid er niet echt uit komt. er moet minimaal een blue alnico in voor diepte en ruimtelijkheid. alhoewel ik de neodog niet eens zo slecht vond verrassend genoeg. de HW vond ik eigenlijk ook wat plat, wat ik na alle goede verhalen niet verwacht had.

Aart

Don Olivier
19 oktober 2008, 23:27
Heb eens een Vox AC30CC2X (dus met blauwe alnico's) vergeleken met een JMI TB (64) en moet zeggen: de CC komt behoorlijk in de buurt kwa helderheid en 'vox chime'!

Harry
20 oktober 2008, 10:02
ik vond het erg lawaaiig en gezellig, was leuk om wat oude bekenden weer te spreken en te zien, en om kennis te maken met 'nieuwe' forummers.

Qua versterkers vond ik de zelfbouw AC15 van Beus erg indrukwekkend, en de oude AC30 (1964?, van wie was die?).
Die van mij (AC30 CC1) klonk inderdaad anders dan de anderen, maar ik ben nog steeds blij met mn geluid. Een 2e speaker zou toch een meerwaarde zijn, maar ik moet het met deze ene doen...

Chris Winsemius
20 oktober 2008, 10:06
@Nobler:

Je vroeg gisteren wat omtrent MVs in Voxen.

Ik weet natuurlijk niet precies welke type MV in jouw oude AC30 is gezet maar wat je meldde (verlies van hoog zelfs op stand "voluit" en de invloed op het laag bij lagere standen) is sterk afhankelijk v/d gebruikte versie/etc.

Zonder "extra truuks" leveren de "algemeen bekende VOX MVs" idd. die effekten op. Na enig denken/ontwerpen en met de ervaring die ik heb qua MVs in diverse amps; er is 'n type MV mogelijk dat dmv. 'n push of pull functie volledig gebypassed kan worden, minder nadelig voor het hoog is en op lagere standen lekkerder werkt met beduidend minder bas-verlies.

MVs zijn 'n noodzakelijk kwaad :) maar zorgen vaak wel dat 'n favoriete (amp)sound op lager volume bereikt kan worden.

Nog wat NON vox indrukken:
- die Lehle-switch was toch goed en handig (was even in de gitaar-kabel-amp stemming, ha ha)
- de zwarte Strat van Lex is tof!
- dB-studio's kwam zeer ok over!

jonesd
20 oktober 2008, 10:19
Hebben jullie eigenlijk ook echt blinde tests gedaan?

Zonder de meningen van welen in twijfel te willen trekken, denk ik dat het zeer moeilijk is om de mojo van een echt oude vox te objectiveren...

Chris Winsemius
20 oktober 2008, 10:40
Volgens mij waren er geen blinde en/of dove mensen aanwezig, Hubert had wel z'n bril op. :D

Wel 'n paar keer gelusiterd zonder te kijken.

Die 2 oude VOXen hadden idd. mojo maar omdat het om de NON topboost of NON EF86 modellen ging miste ik zelf wel ietsje "drive" oid. bij die amps ;)
Misschien hadden we bij deze amps ook nog 'n treble-booster (a la Brian May, die het normal channel gebruikt in [standaard] VOXen) moeten gebruiken....

Wat imho misschien nog belangrijker is dan luisteren als er iemand anders speelt; zelf inpluggen en spelen. Op die manier kun je letterlijk voelen hoe 'n amp(/gitaar/effekt/speaker/etc.) reageert op je eigen manier van spelen. Wat betreft die "feel-factor" vond ik zelf de "DIY15" van Beus eigenlijk het prettigst.

Er was ook nog even een discussie geweest over "wat DE VOX sound nou is" en we kwamen d'r niet uit :)

Nobler
20 oktober 2008, 10:52
@ Harry, de '64'er was van mij :).

Ik vond het gaaf om hem eens te kunnen vergelijken met andere AC30's waaronder een oude. Ik had hem inderdaad ook graag eens vergeleken met een oude versie met topboost. Ik ben geweldig blij dat hij zich goed staande heeft gehouden met de G12M's, en dat natuurlijk dat hij zo door de overigen gewaardeerd werd.

Persoonlijk vond ik de zelfbouw AC15 van Beus de grootste verrassing en het indrukwekkendst. Ook vond ik zijn '65'er geweldig. Toen we zijn '65'er en mijn '64'er gingen AB'en heb ik wel zitten tweaken omdat ik het idee had dat hij eerst niet met die van Beus mee kon komen. Bij zijn amp is dat niet gebeurd, dus grote kans als dat wel was gedaan dat mensen die van hem weer beter zouden vinden klinken dan die van mij ...

@ Chris, leuk eens kennis gemaakt te hebben met een held van het gitaarnetforum :dance: Wat de MV betreft, het kan al heel goed zijn dat alleen het feit dat hij er op zit en dat hij waarschijnlijk geen true bypass heeft kan al net even het te harde randje er afhalen en áls ik hem gebruik tijdens een optreden, dan heb draai ik hem er hoogstens een klein beetje mee terug. Het was geen kostbare modificatie, dus het kan goed zijn dat ik hem in de toekomst door een MV van jou laat vervangen, zeker als je je de komende tijd nog verder in Voxen gaat verdiepen, maar voorlopig heb ik wat er nu op zit nog veel te weinig getest, dus zijn mijn bevindingen misschien voorbarig.

guitarguru
20 oktober 2008, 13:19
Ik ben toch wel benieuwd naar de feel-sensatie van de dag, die eigenbouw AC15 van Beus. Vertel, vertel..............:cheerup:

Helemaal zelf 'bedacht' of een soort Ceriatone kit, wat voor trafo's, speaker, etc. etc.

Chris Winsemius
20 oktober 2008, 17:16
Ik ben toch wel benieuwd naar de feel-sensatie van de dag, die eigenbouw AC15 van Beus. Vertel, vertel..............:cheerup:

Helemaal zelf 'bedacht' of een soort Ceriatone kit, wat voor trafo's, speaker, etc. etc.

Naar mijn weten: MM trafo's en veel oude parts (caps/etc.). Oude H30 speaker.

guitarguru
20 oktober 2008, 17:20
Naar mijn weten: MM trafo's en veel oude parts (caps/etc.). Oude H30 speaker.


@Chris:
Ben je nu aangetast door het Vox virus?? :dance:

CMW Foxy Lady of zo......................... :rockon:

Chris Winsemius
20 oktober 2008, 17:21
@ Chris, leuk eens kennis gemaakt te hebben met een held van het gitaarnetforum :dance: Wat de MV betreft, het kan al heel goed zijn dat alleen het feit dat hij er op zit en dat hij waarschijnlijk geen true bypass heeft kan al net even het te harde randje er afhalen en áls ik hem gebruik tijdens een optreden, dan heb draai ik hem er hoogstens een klein beetje mee terug. Het was geen kostbare modificatie, dus het kan goed zijn dat ik hem in de toekomst door een MV van jou laat vervangen, zeker als je je de komende tijd nog verder in Voxen gaat verdiepen, maar voorlopig heb ik wat er nu op zit nog veel te weinig getest, dus zijn mijn bevindingen misschien voorbarig.

Genoegen was en is geheel wederzijds, ook tof je aan het eind nog uitvoeriger te hebben gesproken.
Qua MVs: melde het even maar absoluut niet "om je wat aan te smeren".

Wat betreft die toekomstige CMW VOX-based amp:
heb hier natuurlijk diverse oude en nieuwe VOX-en meegemaakt en aan de hand van die ervaringen en wensen van klanten (en ook eigen wensen) wil eerst 'n prototype bouwen. Het concept-idee is er al maar 'n aantal dingetjes moeten nog bepaald worden, na/tijdens de bouw is er natuurlijk ruimte voor tweaks/etc.

Chris Winsemius
20 oktober 2008, 17:35
@Chris:
Ben je nu aangetast door het Vox virus?? :dance:

CMW Foxy Lady of zo......................... :rockon:

:D Al jaren terug...

Had al wat CMWtjes gebouwd die AC15/EF86-based waren maar meer richting Marshall gevoiced voor 'n strakker/meer beukend laag.

De naam Foxy Lady is (helaas) al eerder gebruikt....

Wat betreft die toekomstge amp: moet nog de frontpanel-layout uitwerken/etc.

Anyway: wel of geen tremolo?

rickert
20 oktober 2008, 17:36
Wel, en voetschakelbaar.

Realeigo
20 oktober 2008, 17:39
Wel, en voetschakelbaar.

Absoluut geen footswitches aan boutique amps, hoe gemakkelijk het ook maar mag zijn!

TimmU
20 oktober 2008, 17:39
:D Al jaren terug...

Had al wat CMWtjes gebouwd die AC15/EF86-based waren maar meer richting Marshall gevoiced voor 'n strakker/meer beukend laag.

De naam Foxy Lady is (helaas) al eerder gebruikt....

Wat betreft die toekomstge amp: moet nog de frontpanel-layout uitwerken/etc.

Anyway: wel of geen tremolo?

froxy lady?
frosty lady?
crusty lady?

Realeigo
20 oktober 2008, 17:40
froxy lady?
frosty lady?
crusty lady?

DiamondPlus!

rickert
20 oktober 2008, 17:41
Absoluut geen footswitches aan boutique amps, hoe gemakkelijk het ook maar mag zijn!

Lekker belangrijk?

beus
20 oktober 2008, 20:00
ceriatone kitje? :angry: :stop:

nee helemaal zelf gebouwd, chassis, cabinet, layout, alles. ergens op de werkbank zweeft er een topic met fotootjes. eindversterker en EF86 kanaal is een copie van een 59er AC15 plus het topboost kanaal van de AC30. eigenlijk wat de HW van tegenwoordig ook heeft alleen zonder de switches en wat dichter bij het orgineel. plus bias tremolo. de OT is van MM, caps zijn de orginele Wima caps uit de 60er jaren en een G12H30 speaker uit 69 of 70. alles wat er in zit is eigenlijk oud behalve de elco's . als speaker heb ik ook een oude alnico geprobeerd maar ik vond de H30 net wat beter.

dus van buiten een copie, circuit een combinatie van wat ik handig vond en chasis en layout anders als vox en meer van wat ik dacht dat wel beter/praktischer kon

Aart

guitarguru
20 oktober 2008, 20:19
ceriatone kitje? :angry: :stop:

nee helemaal zelf gebouwd, chassis, cabinet, layout, alles. ergens op de werkbank zweeft er een topic met fotootjes. eindversterker en EF86 kanaal is een copie van een 59er AC15 plus het topboost kanaal van de AC30. eigenlijk wat de HW van tegenwoordig ook heeft alleen zonder de switches en wat dichter bij het orgineel. plus bias tremolo. de OT is van MM, caps zijn de orginele Wima caps uit de 60er jaren en een G12H30 speaker uit 69 of 70. alles wat er in zit is eigenlijk oud behalve de elco's . als speaker heb ik ook een oude alnico geprobeerd maar ik vond de H30 net wat beter.

dus van buiten een copie, circuit een combinatie van wat ik handig vond en chasis en layout anders als vox en meer van wat ik dacht dat wel beter/praktischer kon

Aart


Heb hem helaas niet gehoord, maar te gek dat je dit hebt weten voor elkaar te krijgen :dance:

Mitch
20 oktober 2008, 20:47
Absoluut geen footswitches aan boutique amps, hoe gemakkelijk het ook maar mag zijn!

Huh? Da's niet 'puur' of zo? :confused:
Ach, tremolo, ik moet er niks van hebben, maar er zijn nogal wat mensen die het tof vinden geloof ik. Ik stem tegen :D

Lexvandoef
20 oktober 2008, 22:02
Ik stem ook tegen een tremolo, dat gebruik je echt zo weinig!

rickert
20 oktober 2008, 22:03
Stelletje prutsers, tremolo is zeer bruikbaar mits het een goede is en voet-schakelbaar.

Don Olivier
20 oktober 2008, 22:14
Iemand nog wat te zeggen over de AC30CCX? Hoe vond men die klinken?

Nielsje
20 oktober 2008, 22:48
Dat is toch met blue alnico's?

Volgens mij heb ik dat al een beetje beschreven: lekker!

Realeigo
20 oktober 2008, 23:12
Huh? Da's niet 'puur' of zo? :confused:
Ach, tremolo, ik moet er niks van hebben, maar er zijn nogal wat mensen die het tof vinden geloof ik. Ik stem tegen :D

Ik vind idd dat in boutique hanwired ingestraalde amps geen newfangled schakel gebeuren thuis hoort..

hubert
20 oktober 2008, 23:22
De cc2x vond ik stiekem erg goed.

Verder is die van Aart mijn favoriet. Verder is alles al gezegd. Met dank aan Realeigo dat ie die van mij het mooiste vond klinken. :)

Ik vond het ook erg tof om de mensen eens levend te zien. :)

Enige 'probleem' wat ik nu heb.....
Zal ik de alnico's er in zetten of niet? :confused:

Lexvandoef
20 oktober 2008, 23:25
De cc2x vond ik stiekem erg goed.

Verder is die van Aart mijn favoriet. Verder is alles al gezegd. Met dank aan Realeigo dat ie die van mij het mooiste vond klinken. :)

Ik vond het ook erg tof om de mensen eens levend te zien. :)

Enige 'probleem' wat ik nu heb.....
Zal ik de alnico's er in zetten of niet? :confused:


Ik zou eerst even proberen te 'wennen' aan de greenbacks die er nu in zitten, en die daarna een tijdje afwisselen met de cabje met Blues. En dan de voor jou meest fijne combi van speakers in je combo zetten.

Dat zou ik doen ;)

hubert
20 oktober 2008, 23:35
kijk, daar heb ik wat aan.
Zo ga ik het doen.....vandaag tenminste
morgen is weer een ander verhaal ;)

Mitch
21 oktober 2008, 09:33
Bij ons in de band gebruiken we ook een Korg reissue met de Vox labeled greenbacks en die kleuren toch wel heel erg sterk hoor. Ik heb een keer een andere top over die speakers gegooid en die klonk ineens 90% hetzelfde als die AC30...ahum... Het is geen slechte sound of zo, maar de klank wordt eigenlijk iets teveel bepaald door die specifieke greenbacks (die volgens mij ook niet echt de standaard greenback is, maar misschien ben ik te achterdochtig).

ponq
21 oktober 2008, 10:06
Leuk om de verhalen te lezen!

Zijn er ook foto's gemaakt van de Vox-familie?

hubert
21 oktober 2008, 10:17
Bij ons in de band gebruiken we ook een Korg reissue met de Vox labeled greenbacks en die kleuren toch wel heel erg sterk hoor. Ik heb een keer een andere top over die speakers gegooid en die klonk ineens 90% hetzelfde als die AC30...ahum... Het is geen slechte sound of zo, maar de klank wordt eigenlijk iets teveel bepaald door die specifieke greenbacks (die volgens mij ook niet echt de standaard greenback is, maar misschien ben ik te achterdochtig).

Dat ze kleuren, dat klopt. Ik vind het geen vervelende kleuring. Ik bedoel:
Bij de voxmeeting waren alle voxen qua klankkleur toch ook best divers. Wat ik wel verrassend vond.

Gisteren repetee gehad. Moet zeggen dat ik er wel blij van werd.
Wat ik (voor nu even) prettig vind, is de 'gematigdheid' van de greenbacks. De BA kunnen direct zo brullen en grommen.
Maar goed, zoals ik ook al tegen Lex zei: Morgen kan alles weer anders zijn.
(zo zitten 'wij'toch in elkaar? :hippie: )

Binnenkort ga ik de studio is. Daar zal ook wel eea bepaald gaan worden, schat ik zo in.

Harry
21 oktober 2008, 10:23
over foto's gesproken; jammer dat we er niet meer aan hebben gedacht om ze allemaal op te stapelen, zou een leuk plaatje geweest zijn.

Zijn er trouwens foto's gemaakt?

johanb
24 oktober 2008, 11:40
Zo, terug van vacantie even alle reacties doorgelezen over de meeting.Iedereen trekt ongeveer dezelfde conclusies die ik ook heb.
Een ding vind ik achteraf jammer,( maar daar heb ik zelf ook schuld aan, je had alle ruimte om jezelf te laten horen) , en dat is dat er weinig aandacht was voor het voortreffelijke clean wat er in de ac30 zit.In mijn beleving werd er voornamelijk geluisterd naar het oversturen van de amp.Zelf vind ik de amp het best klinken dat als je hard aan de snaren trekt de amp overstuurt en als je "normaal"speelt de amp clean blijft ,en dat doet de amp heel goed.
Verder heb ik lekker kunnen kletsen met andere vox bezitters/bouwers

Grooveyard21
29 oktober 2008, 12:14
Ben ook op vakantie geweest en lees de verhalen nu pas, leuk om te lezen dat de cc2x er erg goed uitkomt.

blij dat ik mn wharfedales heb vervangen door alnico blue's in mijn cc2(nu x) :dance:

hubert
1 november 2008, 20:25
en toch maar de blue alnico's in mn vox gezet.
what was i thinking!
10 keer beter!!

Dat krijg je dus als je een jaar zonder blue's hebt gespeeld. Dan ga je denken dat de greens goed genoeg zijn....