PDA

View Full Version : Vox amp meeting 19 oktober Utrecht



Pagina's : 1 [2]

Chris Winsemius
1 november 2008, 20:30
en toch maar de blue alnico's in mn vox gezet.
what was i thinking!
10 keer beter!!

Dat krijg je dus als je een jaar zonder blue's hebt gespeeld. Dan ga je denken dat de greens goed genoeg zijn....

;) (Dit dacht ik al... :seriousf: )

Fijn weekend!!!

Lexvandoef
1 november 2008, 20:48
en toch maar de blue alnico's in mn vox gezet.
what was i thinking!
10 keer beter!!

Dat krijg je dus als je een jaar zonder blue's hebt gespeeld. Dan ga je denken dat de greens goed genoeg zijn....


Haha, het was te verwachten :cheerup:

hubert
2 november 2008, 10:16
inderdaad...
dank dat jullie het mij zelf hebben laten ontdekken.:)

Chris Winsemius
2 november 2008, 10:47
:)

Hoe ruiken ze nu?

hubert
2 november 2008, 11:54
:seriousf:

verbrand.....

en weet je. ik heb de greenbacks in de andere kast gezet. Uit mijn jmp superbass mkII 2 buizen getrokken, op 16 ohm gezet en wat denk je......
het klinkt als een vox :confused:

nou ja, op zeer beschaafd volume geprobeerd dus ik kan er niks zinnigs over zeggen. Wel weet ik dat ik nu een 50 watter rijker ben.

johanb
2 november 2008, 13:56
De jmp klinkt als de vox met greenbacks bedoel je ?
Op de meeting was duidelijk te horen wat de invloed van de speaker is ,maar om nou zover te gaan dat het niet uitmaakt welke versterker er voor hangt

Mitch
2 november 2008, 14:21
Met de Vox gelabelde greenbacks uit de Korg reissue had ik exact dezelfde ervaring...

Dweezman
5 november 2008, 23:25
ik zit sterk te denken aan een setje blue alnico's voor mn TB6.

Iemand een tip waar ik deze het scherpst kan inkopen? Ik meende ooit iets gezien te hebben in Engeland, een mooie prijs voor 2 stuks, dacht ik.

hubert
6 november 2008, 08:56
De jmp klinkt als de vox met greenbacks bedoel je ?
Op de meeting was duidelijk te horen wat de invloed van de speaker is ,maar om nou zover te gaan dat het niet uitmaakt welke versterker er voor hangt

Zo erg is het inderdaad niet.
Tis wel dat je hoort dat de greenbacks die in de ac30 zitten van de jaren 90 speciaal gevoiced zijn voor vox. Tenminste dat is wat ik denk te horen.....

Je hoort verder vooral marshall.

Grooveyard21
6 november 2008, 11:27
ik zit sterk te denken aan een setje blue alnico's voor mn TB6.

Iemand een tip waar ik deze het scherpst kan inkopen? Ik meende ooit iets gezien te hebben in Engeland, een mooie prijs voor 2 stuks, dacht ik.

je hebt een pm.

zie hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=110515&highlight=celestion+blue) mijn onderwerpje hierover.

guitaraddict
6 november 2008, 19:15
Tip Celestion speakers Alnico

Goedkoop adres: http://www.watfordvalves.com/products.asp?id=4&man=50

Dweezman
7 november 2008, 11:41
AH, net te laat ;-)

Maar ze zijn besteld.

Grooveyard21
7 november 2008, 12:02
volgens mij is watford iets duurder dan lean-business, er komt bij watford nog 17,5 % btw overheen.

maar de voornaamste reden om bij lean-business te bestellen was voor mij dat je via paypal kan betalen.

ben benieuwd naar je ervaringen dweezman 8-)

guitaraddict
7 november 2008, 15:34
Waar zit lean business ?

Alf

Bernd Veenema
7 november 2008, 15:55
Het is een engels bedrijf. Ik heb hier dit jaar ook een drietal speakers besteld en was erg tevreden. Binnen een week na betaling had ik ze in huis.

Dweezman
7 november 2008, 23:53
good to know ;-)

Piet (Tele)
9 november 2008, 12:24
Op zondag, 2 Alnico blue speakers besteld en woensdag had ik ze al binnen, prima prijs (hangt van de pond waarde af op dat moment) Zeer tevreden.

diengeman
9 november 2008, 12:50
Hoeveel betaal je dan voor die 2 blue alnico's inclusief alle kosten zoals verzenden, belasting, e.d.?

Piet (Tele)
9 november 2008, 19:49
Hoeveel betaal je dan voor die 2 blue alnico's inclusief alle kosten zoals verzenden, belasting, e.d.?

€386.- alles met elkaar.

Grooveyard21
10 november 2008, 09:57
ik betaalde 410, dit hangt idd af van de koers van dat moment.

Dweezman
11 november 2008, 15:03
Zit nu in de studio, maar kreeg net een sms van mn meisje: d'r staat een grote doos in de gang ;-)


Snel!

Nielsje
11 november 2008, 15:18
Zit nu in de studio, maar kreeg net een sms van mn meisje: d'r staat een grote doos in de gang ;-)


Snel!

En waar stond zij ook al weer zei je?

VanMeekeren
11 november 2008, 15:41
€386.- alles met elkaar.

Hmm, zou je nu bestellen dan betaal je €397,88 voor - ook nog eens - een Pair Pack. Daar komt nog allemaal rotzooi overheen. Volgens mij staat de Pound nu ook op één van de laagste koersen van de laatste tijd.

Ik trek die €386.- in twijfel.

Goed, point taken, vergeleken met de prijzen in Nederland is het nog steeds laag.

Chris Winsemius
11 november 2008, 15:43
En waar stond zij ook al weer zei je?

Je was me voor, had ook al wat OFFtopics willen posten maar ik probeer me vandaag 'n beetje te gedragen.

OT: ik vond het 'n toffe en leerzame meeting!!!

Piet (Tele)
11 november 2008, 16:51
Als ik zeg €386 dan is het €386, vraag het anders niet, ik zie geen reden om hier over te liegen....

hubert
11 november 2008, 16:52
Zit nu in de studio, maar kreeg net een sms van mn meisje: d'r staat een grote doos in de gang ;-)


Snel!

Bij martijn is leuk!
afgelopen weekend ook 2 dagen daar gezeten en de basis van 10 nummers opgenomen. gekkenwerk....
ben heel benieuwd naar jullie nieuwe materiaal. Band of Horses behoort tot mijn favorieten.

Lexvandoef
11 november 2008, 17:00
Als ik zeg €386 dan is het €386, vraag het anders niet, ik zie geen reden om hier over te liegen....

Koersen kunnen veranderen he ;)

En niet zo snel aangebrand joh, is nergens voor nodig :)

jero
11 november 2008, 17:11
'k heb dit hele topic doorgeakkerd, en had best bij de meeting willen zijn. Ik zit er aan te denken een AC30 aan te schaffen, heb nu een aantal keer erover gespeeld en begin redelijk verslaafd te raken aan het karakter.

Ik weet echter te weinig over de geschiedenis van de AC30 om blind wat te gaan kopen. Bij Fender is het allemaal redelijk duidelijk, maar bij Vox zie ik toch door de bomen het bos niet. Iemand tips over welke periodes wel/ niet, welke speakers wel/niet, welke reissues wel/niet. Misschien een informatieve site?

Ps ben op zoek naar een AC30, niet zozeer naar de CC's.

zeiler
11 november 2008, 17:32
Ps ben op zoek naar een AC30, niet zozeer naar de CC's.

leuven en leiden staan er 2, leiden zeker in de buurt van jou :)

tjah, wat ik nu overigens niet zie bij de presentielijst is een semi-transistor...

is totaal anders natuurlijk, maar zou het geluid van mijn AD15VT (en dan de amp AC15 of 30) wel eens willen leggen naast een echte AC15/30!

:p

Piet (Tele)
11 november 2008, 17:37
Koersen kunnen veranderen he ;)

En niet zo snel aangebrand joh, is nergens voor nodig :)

Eigenlijk heb je gelijk.

Mitch
11 november 2008, 17:40
tjah, wat ik nu overigens niet zie bij de presentielijst is een semi-transistor...is totaal anders natuurlijk, maar zou het geluid van mijn AD15VT (en dan de amp AC15 of 30) wel eens willen leggen naast een echte AC15/30!

Ja, ben je zo masochistisch ingesteld?

@jero: schuif die CC's niet zo maar aan de kant hoor, dat zij toch ook 'echte' AC30's. Zeker voor jou als pedalenliefhebber zijn deze prettiger in de omgang dan de AC30TB Korg re-issues bijvoorbeeld.

VanMeekeren
11 november 2008, 18:09
Als ik zeg €386 dan is het €386, vraag het anders niet, ik zie geen reden om hier over te liegen....


... tsja :stop:

Mitch
11 november 2008, 18:18
Jongens, kap eens met die topic vervuiling. Er werd niet gevraagd naar waar je het grootste ego kon kopen...

jero
11 november 2008, 18:27
@jero: schuif die CC's niet zo maar aan de kant hoor, dat zij toch ook 'echte' AC30's. Zeker voor jou als pedalenliefhebber zijn deze prettiger in de omgang dan de AC30TB Korg re-issues bijvoorbeeld.

Licht toe ? :dance:

Mitch
11 november 2008, 18:31
In onze ruimte staan eenKorg reissue met Vox/Cel. greenbacks (AC30TB) en mijn AC30HH met iets leukere greenbacks-cab eronder. Ik plugde voor de gein vorige week even mijn gitaar+pedalboard over van de één naar de ander. Dat was echt lachen, als of ik mijn toonpots helemaal dichtdraaide.... ik weet niet wat het is met die TB, maar de meeste pedalen klinken niet of je moet ze totaal aners instellen dan normaal.
De CC's daarentegen reageren veel makkelijker op pedalen. De HH ook trouwens, maar wel anders dan de gemiddelde amp (maar dat wist je waarschijnlijk al).

Bernd Veenema
11 november 2008, 19:25
In onze ruimte staan eenKorg reissue met Vox/Cel. greenbacks (AC30TB) en mijn AC30HH met iets leukere greenbacks-cab eronder. Ik plugde voor de gein vorige week even mijn gitaar+pedalboard over van de één naar de ander. Dat was echt lachen, als of ik mijn toonpots helemaal dichtdraaide.... ik weet niet wat het is met die TB, maar de meeste pedalen klinken niet of je moet ze totaal aners instellen dan normaal.
De CC's daarentegen reageren veel makkelijker op pedalen. De HH ook trouwens, maar wel anders dan de gemiddelde amp (maar dat wist je waarschijnlijk al).

Mitch (of anderen die hun visie willen geven).
Ik heb de kans om voor een mooie prijs een AC30CC2X aan te schaffen. Ook kan ik voor een zeer mooie prijs (120 euro meer) een Vox AC30 H2 of AC30HH met bijbehorend 2x12 cabinet aanschaffen. Wat is jouw visie hierop? Hoe verhoud de handwired zich tot de CC2X? De versterker zal vooral worden gebruikt voor in de oefenruimte, maar ook thuis zal ze haar werk moeten doen (vrijstaand huis). Ik las dat je een MV op je AC30 hebt laten bouwen?
Ik ga de versterkers natuurlijk uitgebreid testen.

Nielsje
11 november 2008, 19:28
CC2x is met blue alnico's hè?

Ik weet zo niet wat een AC30 H2 is, maar een AC30HH zou bij mij de voorkeur hebben boven een CC2x... :)

Mitch
11 november 2008, 19:31
H2 is de Heritage 2x12 combo versie.
Helaas kon ik zelf niet bij de meeting zijn dus ik heb de twee niet naast elkaar gehad, maar ik weet wel dat Nielsje zei dat hij de Heritage eigenlijk iets lekkerder vond over M20's dan Alnico Blues...
Het top boost kanaal van de CC en Heritage verschilt volgens mij weinig, maar het EF86 kanaal is zalig. Power, mids...yummie. De MV is wel een enorme aanrader. Meer kan ik je er niet over zeggen, hooguit dat ik het prijsverschil erg klein vindt (goed dus ;) )
Het hangt ervan af welke features je belangrijker vindt, want de CC heeft een normal channel, kan de beide kanalen direct linken, heeft al een MV aan boord en reverb en tremolo en heeft een loop (en nog wat nutteloze switches), de Heritage heeft het EF86 kanaal, geen MV standaard en geen loop. Hij lijkt daardoor wel weer wat directer. En hij ziet er godvergeten sexy uit natuurlijk!

Lexvandoef
11 november 2008, 19:48
Eigenlijk heb je gelijk.

Dat hoor ik wel vaker :satisfie:

Bernd Veenema
11 november 2008, 22:32
H2 is de Heritage 2x12 combo versie.
Helaas kon ik zelf niet bij de meeting zijn dus ik heb de twee niet naast elkaar gehad, maar ik weet wel dat Nielsje zei dat hij de Heritage eigenlijk iets lekkerder vond over M20's dan Alnico Blues...
Het top boost kanaal van de CC en Heritage verschilt volgens mij weinig, maar het EF86 kanaal is zalig. Power, mids...yummie. De MV is wel een enorme aanrader. Meer kan ik je er niet over zeggen, hooguit dat ik het prijsverschil erg klein vindt (goed dus ;) )
Het hangt ervan af welke features je belangrijker vindt, want de CC heeft een normal channel, kan de beide kanalen direct linken, heeft al een MV aan boord en reverb en tremolo en heeft een loop (en nog wat nutteloze switches), de Heritage heeft het EF86 kanaal, geen MV standaard en geen loop. Hij lijkt daardoor wel weer wat directer. En hij ziet er godvergeten sexy uit natuurlijk!


Dat laatste is zeker waar! Het is echt een beauty die in de woonkamer niet misstaat. Dat EF86 kanaal spreekt me wel erg aan. Ik vind van de CC2X alleen het Topboostkanaal echt super. Als het topboostkanaal van de Heritage vergelijkbaar is, vind ik het al goed. Een reverb, tremolo en loop vind ik niet echt noodzakelijk. Een mastervolume lijkt me wel een pre. Ik moet er nog maar eens rustig over nadenken, omdat ik ook de marshall handwired serie goedkoop kan krijgen. 2061x is natuurlijk ook niet te versmaden. Dit trouwens terzijde. Ik wil niet te erg off-topic gaan. Bedankt voor de reactie. Hoe bevalt de Heritage AC30 je trouwens in bandverband? Het lastige met testen in een winkel vind ik dat je de versterker niet lekker open kunt draaien. Je kunt ook nooit horen hoe een amp door de mix prikt. Gebruik je de vox veel nu je ook een CMW hebt?

johanb
11 november 2008, 23:51
Ik was wel op de amp meeting, na de meeting ben ik pas echt met de versterker aan de gang gegaan. Op de meeting kwam naar mijn idee vooral het verschil van speaker naar voren.Thuis ben ik gaan uitzoeken of ik ook de brute sound en oversturing van de oude versterkers kon krijgen, en jazeker de brute sound en kracht zit zeker in de ac 30 ccx2 . Het kan dan ook wel liggen aan het feit dat ik mijn versterker voer met een gibson les paul , op de meeting werden de versterkers door Harry aangevallen, volgens mij ook met een humbucker gitaar.

Nielsje
12 november 2008, 02:08
Dat EF86 kanaal spreekt me wel erg aan. Klinkt echt waar; heerlijk.


Hoe bevalt de Heritage AC30 je trouwens in bandverband? Het lastige met testen in een winkel vind ik dat je de versterker niet lekker open kunt draaien. Je kunt ook nooit horen hoe een amp door de mix prikt. Gebruik je de vox veel nu je ook een CMW hebt?

Mastervolume door CMW doet z'n werk erg goed. Cut knop op de juiste positie, en dan gewoon pentode stand. Jum!

Ja vertel Mitch, gebruik je de vox nu ook wel veel nu je een CMW hebt? :D

Nielsje
12 november 2008, 02:11
Hm... al een aantal posts komen niet meer tevoorschijn....

we hebben een buhhug, we hebben een buhhug.. tralalalalalala...

Harry
12 november 2008, 09:37
nee, in mijn gitaar zitten DeArmond 2k's. Dit zijn single coils.
Maar het is ook een kwestie van smaak, mijn versterker maakt (meestal) het geluid dat ik wil, maar wel met een pedaaltje. Verder hebben we misschien niet genoeg aan de knoppen gedraaid om echt te kunnen horen wat die dingen kunnen.



Ik was wel op de amp meeting, na de meeting ben ik pas echt met de versterker aan de gang gegaan. Op de meeting kwam naar mijn idee vooral het verschil van speaker naar voren.Thuis ben ik gaan uitzoeken of ik ook de brute sound en oversturing van de oude versterkers kon krijgen, en jazeker de brute sound en kracht zit zeker in de ac 30 ccx2 . Het kan dan ook wel liggen aan het feit dat ik mijn versterker voer met een gibson les paul , op de meeting werden de versterkers door Harry aangevallen, volgens mij ook met een humbucker gitaar.

Mitch
12 november 2008, 12:49
Hoe bevalt de Heritage AC30 je trouwens in bandverband? Het lastige met testen in een winkel vind ik dat je de versterker niet lekker open kunt draaien. Je kunt ook nooit horen hoe een amp door de mix prikt. Gebruik je de vox veel nu je ook een CMW hebt?
Dat was best even pielen, met name om 'm samen te laten werken met mijn pedalen. Het lijkt zo'n simpele plug and play amp, maar dat is het toch niet helemaal. Het kan wel, met bijv. Mijn cheap ass-maar-vet-gepimpte Iba LP'tje met splitbare humbuckers kun je, als de master laag genoeg staat, er alles van een clean dun soundje tot een dikke lead uithalen als je voldoende met je volume speelt én een A/B switch gebruikt om beide kanalen te benutten. Nadeel is dat er dan ook wel aardig wat dynamiek is in volume. Nadeel? Ja, lijkt wel vet, maar in een oefenruimte die akoestisch nog niet af is (spetter, galm...) blèrt dat veel te hard :D Vandaar dat ik de hoeveelheid drive, om de volumes redelijk gelijk te houden, graag regel met pedalen. De Vox is dan wel lastig om goed te klinken. Of er klinkt teveel hoog, of het volume van je pedaal klopt ineens niet, etc. etc. Ook moet je duidelijk kiezen op welk kanaal je pedalen wil gebruiken, want het ene pedaal klinkt op het ene kanaal weer prima, op het andere ruk, afijn.... het duurde even maar ik heb nu de juiste balans gevonden.
Als je dat vergelijkt met de StudioCage, sja, die zet je aan, ongeacht volume en toonstand klinkt -ie goed, je zet er een pedaal voor en het klinkt nog steeds als een beer.
Die beestjes zijn niet te vergelijken. Maar goed, de StudioCage heeft een adoptievader gekregen en ik had al een andere CMW baby dus mij hoor je niet klagen. ;)

Dweezman
12 november 2008, 16:36
Bij martijn is leuk!
afgelopen weekend ook 2 dagen daar gezeten en de basis van 10 nummers opgenomen. gekkenwerk....
ben heel benieuwd naar jullie nieuwe materiaal. Band of Horses behoort tot mijn favorieten.

Ja! We zijn behoorlijk in onze nopjes, tot nu toe. Ik spam het hier wel in het rond, als het zover is. Tot welk rock-ensemble mag ik jou rekenen? ;-)

johanb
12 november 2008, 17:37
Ik had mijn gibson bij me, niet gebruikt omdat ik dacht dat de gitaar van jou humbuckers had.Even gekeken op de foto van je site met "Piggy" Ze zien er wel uit als humbuckers,daarom heb ik het denk ik ook niet gevraagd.

hubert
12 november 2008, 23:27
Ja! We zijn behoorlijk in onze nopjes, tot nu toe. Ik spam het hier wel in het rond, als het zover is. Tot welk rock-ensemble mag ik jou rekenen? ;-)

rock-esemble the gasoline brothers.
en voor de komende 2 dagen ook bij popkwartet Solo. radio 3 3voor 12 en radio 2 tros muziekcafe.

:)

Bernd Veenema
13 november 2008, 09:25
Dat was best even pielen, met name om 'm samen te laten werken met mijn pedalen. Het lijkt zo'n simpele plug and play amp, maar dat is het toch niet helemaal. Het kan wel, met bijv. Mijn cheap ass-maar-vet-gepimpte Iba LP'tje met splitbare humbuckers kun je, als de master laag genoeg staat, er alles van een clean dun soundje tot een dikke lead uithalen als je voldoende met je volume speelt én een A/B switch gebruikt om beide kanalen te benutten. Nadeel is dat er dan ook wel aardig wat dynamiek is in volume. Nadeel? Ja, lijkt wel vet, maar in een oefenruimte die akoestisch nog niet af is (spetter, galm...) blèrt dat veel te hard :D Vandaar dat ik de hoeveelheid drive, om de volumes redelijk gelijk te houden, graag regel met pedalen. De Vox is dan wel lastig om goed te klinken. Of er klinkt teveel hoog, of het volume van je pedaal klopt ineens niet, etc. etc. Ook moet je duidelijk kiezen op welk kanaal je pedalen wil gebruiken, want het ene pedaal klinkt op het ene kanaal weer prima, op het andere ruk, afijn.... het duurde even maar ik heb nu de juiste balans gevonden.
Als je dat vergelijkt met de StudioCage, sja, die zet je aan, ongeacht volume en toonstand klinkt -ie goed, je zet er een pedaal voor en het klinkt nog steeds als een beer.
Die beestjes zijn niet te vergelijken. Maar goed, de StudioCage heeft een adoptievader gekregen en ik had al een andere CMW baby dus mij hoor je niet klagen. ;)

Ok mensen, bedankt voor de info. Ik ga er maar eens rustig over nadenken. Het is zo'n prachtige versterker. Ik moet hem maar eens rustig testen. Probleem is dat als ik hem wil kopen, ik eerst wat moet verkopen. Het komt er op neer dat ik hem dan in de oefenruimte moet gaan gebruiken bij een niet al te luid bandje. Ik twijfel een beetje over de toepassing van de vox in zo'n setting. Als ik de Vox clean houd en de scheur uit een pedaaltje haal moet het lukken zou je denken.

Harry
13 november 2008, 10:13
ja, het zijn behoorlijke joekels voor singlecoils. Ik denk dat ze ook iets dikker klinken dan bijvoorbeeld stratelementen.


Ik had mijn gibson bij me, niet gebruikt omdat ik dacht dat de gitaar van jou humbuckers had.Even gekeken op de foto van je site met "Piggy" Ze zien er wel uit als humbuckers,daarom heb ik het denk ik ook niet gevraagd.

johanb
13 november 2008, 17:09
Tijd voor een vox-amp meeting ,waain de onbeantwoordde vragen en niet gedane experimenten beantwoord en gedaan worden

Lexvandoef
13 november 2008, 21:22
We hebben er net eentje gehad ;)

Nielsje
13 november 2008, 21:41
Tijd voor een vox-amp meeting ,waain de onbeantwoordde vragen en niet gedane experimenten beantwoord en gedaan worden

Dude, je bent toch niet serieus hè?

johanb
13 november 2008, 23:33
Daar ben ik zelden op betrapt, was inderdaad als grapje bedoelt

Dweezman
14 november 2008, 16:03
rock-esemble the gasoline brothers.
en voor de komende 2 dagen ook bij popkwartet Solo. radio 3 3voor 12 en radio 2 tros muziekcafe.

:)

Ah, te gek. Jullie hebben een sticker op Martijn's bakfiets, nietwaar? ;-)
Veel plezier!