PDA

View Full Version : welke elementen voor een Blade?



hangerrit
1 maart 2003, 00:02
Wil mijn Blade voorzien van andere elementen.De originele Levinsons gaan er dan uit( ik vind de klankkleur toch niet je dat)
Ik werk veel met verschillende geluiden(amusementswerk) en wil dus elementen hebben die eigenlijk mooi zijn in "alles"
Naief gedacht natuurlijk maar toch.....wie geeft me een hint?

Lacrymosa
1 maart 2003, 00:31
Paf's

CheerS!!

Shay
1 maart 2003, 01:41
Vind ik best zonde om bij zo'n kwalitatief gitaar de elementen eruit te flikkeren. Ik zou zeggen: "Neem dan gelijk een ander gitaar". Een Blade is er juist voor die diversiteit qua geluiden en varieert enorm en ik vind mijn Blade voor bijna alles geschikt!!

Een combinatie die ik ook tegengekomen ben is een Blade met EMG 85 single coils en EMG 86 Hum (evt splitter). Klinkt ook erg mooi en universeel maar is volgens mij ook best prijzig!!

p.s. Wat voor blade heb je?

telecastermaster
1 maart 2003, 10:21
Wat is er mis met die Blade elementen? Ik hoor altijd dat ze erg goed zijn?

hangerrit
1 maart 2003, 10:28
beste Shay,

Bedankt voor je reactie!
Ben het ook deels wel met je eens dat het zonde is om die originele Levinsons eruit te doen en het gekke is ook dat ze me al die jaren niet hebben teleurgesteld.
Ik speel de laatste jaren hoofdzakelijk op een valley-arts met EMG elementen en die hebben naast een briljant geluid ook een hogere output dan de Levinsons.
Ik heb de Blade recent weer eens helemaal gemodificeerd en afgesteld en naast het bekende speelcomfort(lekkere hals) viel me het dunne geluid op t.o.v. de valley-arts.
Ik bedoel dan vooral de hoogste stand van het mini-schakelaartje waarbij het geluid veel hoog krijgt en het volume minder wordt vergeleken met de onderste stand van het schakelaartje ( waarbij je een harder, dikker geluid krijgt)
Het ligt uiteraard niet aan de batterij want die is nieuw.Ook de elementen zijn goed afgesteld.Kortom: vergeleken bij de Valley-arts klinkt hij gewoon minder)
Je vroeg nog naar het type: Ja , ik heb hem al een hele tijd!Misschien al wel een jaar of 15.Hij was nog maar net te koop in Nederland en ik was gelijk verkocht toen ik hem zag en erop speelde.Wat een schoonheid!Bovendien is het een lichte gitaar vergeleken met de meeste andere typen en dat scheelt kilo's tillen op een avond.Hij is nog in Zwitserland geassembleerd i.t.t. de latere Blades die in Taiwan of Korea worden gemonteerd en gebouwd ook waarschijnlijk.Het is het type misty/violet en ik denk ook type rh4 zoals jij maar deze aanduiding is op de gitaar niet te vinden dus dat is een gokje.

Groeten Hanno

Shay
1 maart 2003, 12:50
Dan heb jij de rh4 met 3 singlecoils. Ik heb de rh4 Classic met een splittable humbucker!!

En de hoge stand van je switch is idd voor een wat meer clean geluid. Onderste stand is mid-boost!

Je kan achter op je gitaar (body) aan de VCS (preamp) pielen en zorgen dat je mid en bas iets omhoog gooit en treble iets terugdraaien!!

Anders moet je eens EMG erop gooien of een hotrail in je brugpositie .. kom je aardig in de buurt van een humbucker. Misschien kan je zelfs een seymour duncon minihumbucker in de brugpositie plaatsen ..

maar ik vind het hoe dan ook zonde!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shay op 2003-03-01 12:51 ]</font>

pim1234
2 maart 2003, 11:32
al heb je die met 3 single coils moet je zoon emg dg20 set erop zette...