PDA

View Full Version : 50/100 watt schakelaar Marshall



Solidkick
27 augustus 2008, 13:22
Ik wil mijn 1 kanaals 100 watter (1959) met een voetschakelaar tussen 50 en 100 watt kunnen laten switchen.
Dus 2 buizen van de eindtrap selectief bij kunnen schakelen tijden het spelen.
Bestaat een dergelijke mod?

Chris Winsemius
27 augustus 2008, 13:25
voetschakelbaar nog niet tegen gekomen

voor (slechts) 3 dB minder volume staan de moeite/kosten niet in verhouding met het resultaat imho....

Nielsje
27 augustus 2008, 13:28
Uiteraard is alles mogelijk ;) De vraag is, hoeveel mag het kosten? Chris zou zoiets vast wel kunnen uitdoctoren, maar de tijd die hij (of een andere tech) er kwijt voor zou zijn om het te bedenken...

Waarom zou je het willen?

Een bruikbaarder idee: Laat een (schakelbare?) mastervolume inbouwen, dat is volgens mij veel makkelijker te doen.

Solidkick
27 augustus 2008, 14:02
Thanks gents.
Wat is dan de betere optie om je 1 kanaals bak een volume kick te geven?
Schakelbare master klinkt als een goed idee.

Nielsje
27 augustus 2008, 14:15
Thanks gents.
Wat is dan de betere optie om je 1 kanaals bak een volume kick te geven?
Schakelbare master klinkt als een goed idee.

Als je serieus alleen op zoek bent naar een volume kick (en niet naar meer drive op laag geluid), dan zou ik gewoon kijken naar een boost pedaal.

Hiervan zijn er meer dan genoeg in omloop, een hoop ervan boosten clean, sommingen met een klein beetje vervorming. Dit is een goedkope en bruikbare oplossing. Als je wel opzoek bent naar meer drive op laag volume, dan zou ik contact opnemen met een amptech in je buurt.

Lexvandoef
27 augustus 2008, 14:36
Als je serieus alleen op zoek bent naar een volume kick (en niet naar meer drive op laag geluid), dan zou ik gewoon kijken naar een boost pedaal.

Hiervan zijn er meer dan genoeg in omloop, een hoop ervan boosten clean, sommingen met een klein beetje vervorming. Dit is een goedkope en bruikbare oplossing. Als je wel opzoek bent naar meer drive op laag volume, dan zou ik contact opnemen met een amptech in je buurt.

Tenzij de amp uit zichzelf al staat te vervormen, gooi je er dan een boost voor, dan krijg je nog meer vervorming en weinig tot geen extra volume.

Jimwoud
27 augustus 2008, 14:42
FX-loop erin met een booster.

Een dergelijke schakelaar van 50 naar 100 watt gaat meestal ook niet geruisloos volgens mij, heb het op mijn Koch zowel op mijn JCM900 gehad.

Solidkick
27 augustus 2008, 15:10
Tenzij de amp uit zichzelf al staat te vervormen, gooi je er dan een boost voor, dan krijg je nog meer vervorming en weinig tot geen extra volume.

Dat is inderdaad m'n probleem.
M'n pickup booster (SD SFX-01) geeft me meer vervorming en marginaal meer volume.
Ik wil meer volume.

Chris Winsemius
27 augustus 2008, 15:15
- Is ie stock?
- bedoel je meer volume dan met 2 eindbuizen of sowieso meer volume?
- wat voor speakers gebruik je en gitaren/etc.?

Solidkick
29 augustus 2008, 09:25
Het gevaar van zelf al een "oplossing" aandragen voordat je het probleem hebt beschreven :D
Ik begin dus even opnieuw:

Mijn live rig is een 50W 2204 (stock) met daaraan een 1960A en B cab (G12-75's). Ik prik m'n LP rechtsreeks in de high input met slechts een (cleane)booster in de chain. Al mijn vervorming haal ik dus uit de amp.
De amp is luid zat en staat meestal half open.

Voor solowerk gebruik ik nu een (cleane) booster maar daar krijg ik vnl. meer gain mee en geen noemenswaardige volume boost om de solo's er uit te laten knallen.
Ik wil 2 volume standen (1 voor slag en 1 voor solo) bedienbaar via een voetpedaal en beide vooraf instelbaar middels een draai knop.
Kan dat?

Lexvandoef
29 augustus 2008, 13:33
Volgens mij zou het wel mogelijk moeten zijn om een 2de mastervolume in te bouwen en dan tussen beide te kunnen schakelen. Maar ik ben geen amptech.