PDA

View Full Version : goed 10" speakertje nodig



MatthiasDR
27 augustus 2008, 12:40
dus ben op zoek naar een nieuw speakertje voor m'n harley benton ga15 versterkertje, het is een 10" speakertje, maar zou het graag eens vervangen.
voor diegenen die de versterker niet kennen, het is een 15watt lampen versterker, met 3 speakeruitgangen, 4ohm 8ohm & 16ohm.
van genre speel ik alles, alleen geen metal.
iemand suggesties wat goede speakers zijn, en liefst voor minder geld natuurlijk :).
en even nog iets kleins erbij melden, ik gebruik deze versterker ook op een 2*12" cab met celestion vintage30 speakers erin, en dan vind ik hem egt goed klinken.
:hippie:

Puerco
27 augustus 2008, 15:00
Van Celestion heb je zowel de V30 als de greenback ook in 10" uitvoering, in resp. 60 en 30Watt.
Weber maakt een hele reeks speakers in 6, 8, 10, 12 en 15" waarvan de meeste gebaseerd zijn op oude jensen en celestion speakers, allemaal zowel in AlNiCo als Keramisch.

Chris Winsemius
27 augustus 2008, 15:27
Celestion, Weber, Jensen, Eminence hebben allemaal 10" speakers in hun programma.

De nieuwe 10" Greenbacks van Celestion ga ik binnenkort gebruiken in 'n custom SuperReverb voor 'n klant.

SPAM: als het goedkoop moet zijn: mail me ff, heb hier nog twee 16 ohms 10" Eminences liggen die zeer ok klinken maar waar ik (nog) geen kast voor heb.

peter_heijnen
27 augustus 2008, 17:06
Ik heb die ga15 gekocht om aan mijn neefje uit te lenen en er toen meteen een celestion g10vintage ingezet. Dat was een hele vooruitgang maar uitgebreid heb ik de combinatie niet meer aan de tand kunnen voelen omdat ie -zoals bedoeld- naar mijn neefje ging.

MatthiasDR
27 augustus 2008, 20:02
egt bedankt voor de hoop verschillende soorten speakers enzo, maar ik ken niets, maar dan ook niets van speakers. is er zo niets da ge zegt, jah dat zijn speakers ideaal qua prijs/kwaliteit? ik vind m'n 2*12" celestion cabje geweldig klinken, maar dit komt waarschijnlijk ook deels door dat het 2speakers zijn, en nog eens 12" ipv 10". dus kan niemand iets specifiek noemen?
:hippie:

BartL
27 augustus 2008, 20:15
Celestion, Weber, Jensen, Eminence hebben allemaal 10" speakers in hun programma.

De nieuwe 10" Greenbacks van Celestion ga ik binnenkort gebruiken in 'n custom SuperReverb voor 'n klant.

SPAM: als het goedkoop moet zijn: mail me ff, heb hier nog twee 16 ohms 10" Eminences liggen die zeer ok klinken maar waar ik (nog) geen kast voor heb.
Lijkt me best specifiek :)

Edit: Ik denk dat elke speaker van bovenstaand merk wel stukken beter is dan de huidige. Maar dat DENK ik alleen, heb hem nooit gehoord!

hendrix2
27 augustus 2008, 20:19
Even dit topic half-kapen. Klinkt die Ga15 een beetje?
Ik bestel binnekort snaren en zou er voor de lol wel eens eentje willen meebestellen, maar als het echt helemaal kut is, doe ik het meteen niet :)

MatthiasDR
27 augustus 2008, 20:31
Even dit topic half-kapen. Klinkt die Ga15 een beetje?
Ik bestel binnekort snaren en zou er voor de lol wel eens eentje willen meebestellen, maar als het echt helemaal kut is, doe ik het meteen niet :)
naar mijn bescheiden mening klinkt hij supper, maar niet op die speaker, ik sluit hem altijd aan op m'n cab met 2 celestion vintage 30 speakers (deze cab is ook van harley benton), en dan klinkt hij egt supper! en het heeft me in totaal een 340€ gekost. dus voor dat geld kan ik egt niet klagen, alleen jammer van de speaker. heb ook gehoord dat wanneer je buiten de speaker ook nog de lampen vervangt dat je dan helemaal een top-versterkertje hebt.

MatthiasDR
27 augustus 2008, 20:33
Lijkt me best specifiek :)

Edit: Ik denk dat elke speaker van bovenstaand merk wel stukken beter is dan de huidige. Maar dat DENK ik alleen, heb hem nooit gehoord!
jah ok maar welke van deze allemaal is nu de beste voor z'n geld:d? is inderdaad wel specifiek, maar zo veel keus:s. want ik kan nu niet egt een speaker gaan testen.

hendrix2
27 augustus 2008, 20:45
naar mijn bescheiden mening klinkt hij supper, maar niet op die speaker, ik sluit hem altijd aan op m'n cab met 2 celestion vintage 30 speakers (deze cab is ook van harley benton), en dan klinkt hij egt supper! en het heeft me in totaal een 340€ gekost. dus voor dat geld kan ik egt niet klagen, alleen jammer van de speaker. heb ook gehoord dat wanneer je buiten de speaker ook nog de lampen vervangt dat je dan helemaal een top-versterkertje hebt.
Ik ga het maar eens proberen dan. Heb hier ook wel nog wat verschillende speakers waar ik 'm kan op aansluiten. Voor 150 euro (ofzoiets) kan je nu ook niet echt gekloot zijn...

MatthiasDR
27 augustus 2008, 20:50
Ik ga het maar eens proberen dan. Heb hier ook wel nog wat verschillende speakers waar ik 'm kan op aansluiten. Voor 150 euro (ofzoiets) kan je nu ook niet echt gekloot zijn...
gaan, en als het je egt niet bevalt kan je nog altijd retouren en geld terug :).
alleen in het begin had hij een beetje brom, maar bij mij is het afgenomen na wat tijd. laat me zeker weten hoe het afloopt en wat je ervan vind. :D

peter_heijnen
28 augustus 2008, 08:29
Idd gewoon bestellen Kenneth, is een prima ampje en zeker voor het geld.