PDA

View Full Version : Multi-effect keuze?



Humphries
26 augustus 2008, 23:12
Hoi,

Ik ben op zoek naar een multi-effect van 100 à 150€.
Ik zoek een effectenbakje waarmee ik wat meer uit mijn amp kan halen.
Maw. iets zoals de Line 6 POD met leuke effectjes en nagemaakte sounds van verschillende versterkers.

Ik had vooral gedacht aan de Line 6 Pocket POD.
Maar miscchien staar ik mij een beetje blind op die POD's?

Zijn er nog andere leuke multi-effecten, in mijn prijscategorie?
Er hoeft niet noodzakelijk een pedaaltje ofzo op te zitten.

Thx!

Groeten

Jim Haagmans
26 augustus 2008, 23:55
Digitech RP250, veel goede versterkermodellen, goeie effecten, expressiepedaal (voor wahwah, whammy of volume) erbij en je kan ermee via USB opnemen. Ik heb hem voor een 100tje op de kop getikt op marktplaats en ze staan er heel vaak. In die prijsklasse denk ik niet dat je wat mooiers vindt.

Murdock
27 augustus 2008, 00:12
Heb een Digitech rp7 te koop , misschien is dat iets voor jou

groetn

Meneer I.
27 augustus 2008, 20:13
Zoom G2.1u veel mogelijkheden en klinkt zeker niet verkeerd! usb aansluiting en Cubase lite voor opnemen op je pc.

no 1 hops
27 augustus 2008, 20:32
tweede kans gnx van digitech

Jim Haagmans
27 augustus 2008, 20:38
tweede kans gnx van digitech

oja krijgt ie een tweede kans van je? :D

no 1 hops
27 augustus 2008, 21:09
wel meer als een tweede jim
heb nu mijn derde, de twee laatste heb ik nog een 2 en 3.
die hebben ook de stompbox sim van verschillende overdrive distortions.
blijf het prachtige multis vinden

M Kactus
27 augustus 2008, 22:02
De Korg Pandora niet vergeten.

Humphries
28 augustus 2008, 00:48
Bedankt voor de reacties.
Heb toch maar even de Digitech RP250 besteld. Kan ik ook al eens wat experimenteren met wah's , .. en eens kijken welke effecten ik nu werkelijk wil gaan gebruiken. Nieuw voor 115€, valt best mee. :)


Nogmals bedankt voor de hulp allemaal!

artnaz
28 augustus 2008, 01:10
Ik vind de Digitechs niet zo best eigenlijk. De scheur is afschuwelijk, en dat hele ding oogt heel goedkoop en "plasic-erig" (is het ook). Zoom doet het al iets beter, maar voorlopig heerst Line6 er in imho...! Vox heeft trouwens ook wel leuk spul.

M Kactus
28 augustus 2008, 08:14
Ik vind de Digitechs niet zo best eigenlijk. De scheur is afschuwelijk, en dat hele ding oogt heel goedkoop en "plasic-erig" (is het ook). Zoom doet het al iets beter, maar voorlopig heerst Line6 er in imho...! Vox heeft trouwens ook wel leuk spul.

Maar als je 'n Line 6 met een pedaal wilt, ben je al vlug heel wat duurder uit dan 100 euro. En bij Line6 wordt er naar mijn mening vaak bijgezegd dat het degelijk is en heel veel geluiden heeft en veel opties heeft, maar niemand gaat erop in dat er wel betere geluiden op de markt zijn... Maar goed, dat zal voor een deel wel de marketingmachine zijn. De TS heeft zijn MFX, hopelijk bevalt hij hem (ik denk van wel). Proficiat ermee, en nu vlug wat gaan spelen, zeg!

Meneer I.
28 augustus 2008, 08:20
De POD (1.4) vond ik zelf niet zo heel geweldig, de Zoom vind ik al stukken beter, met andere merken of nieuwere versies POD geen ervaring. Wel eens met Bert Meulendijk gerepeteerd en die haalde daarentegen weer lekkere sounds uit een POD XT.
Voordeel van de Zoom is dat er een expressiepedaal bij zit, en je rechtstreeks op je PC kunt opnemen met echt heel acceptabel geluid. 's Avonds laat nog een koptelefoon erin en niemand heeft last van je.
De Zoom is denk ik 2e hands moeilijk te krijgen, de POD daarentegen redelijk vaak.

no 1 hops
28 augustus 2008, 08:23
De POD (1.4)
Voordeel van de Zoom is dat er een expressiepedaal bij zit, en je rechtstreeks op je PC kunt opnemen met echt heel acceptabel geluid. 's Avonds laat nog een koptelefoon erin en niemand heeft last van je.
De Zoom is denk ik 2e hands moeilijk te krijgen, de POD daarentegen redelijk vaak.en dat is iets wat ze bij vox vergeten zijn.
had anders wel willen vergelijken maar de tonelab kan geen aux signaal mengen met het hoofdtelefoon signaal omdat het geen aux in heeft.

Jim Haagmans
28 augustus 2008, 15:28
Ik vind digitech persoonlijk zwaar onderschat. Misschien dat ze meer aan marketing moeten doen want het oogt allemaal inderdaad een beetje plastic en goedkoop. Het is echter allemaal stevig gebouwd en ik vind dat de geluiden echt heel erg goed zijn hoor. Je moet het dan wel over een beetje degelijke, neutraal en clean ingestelde versterker doen.

Dirk_Hendrik
28 augustus 2008, 15:36
Ik vind digitech persoonlijk zwaar onderschat.

Klopt.
EN DAN VOORAL DE DIGITECH FUZZEN

RobertoL
28 augustus 2008, 16:35
Zoom G2.1u veel mogelijkheden en klinkt zeker niet verkeerd! usb aansluiting en Cubase lite voor opnemen op je pc.
Ja, de zoom. Heel goed multi-effect. Heb m zelf ook. Nog lang niet uitgespeeld met alle mogelijkheden. En de computerstand ook nog natuurlijk.

Nielsje
28 augustus 2008, 16:42
Klopt.
EN DAN VOORAL DE DIGITECH FUZZEN

Nou, dat zeg je nou wel heel stellig, maar weet je hoe mooi zo'n Digitech Fuzz opschoont als je hem uitzet?

no 1 hops
28 augustus 2008, 17:10
Nou, dat zeg je nou wel heel stellig, maar weet je hoe mooi zo'n Digitech Fuzz opschoont als je hem uitzet?waarom heet het dan een fuzz, het mot fuzze.

maar op de multi terug te komen
de GNX zijn niks niet plastic metalen boven en onderplaat hetzlefde geldt voor het zwel/volume pedaal