PDA

View Full Version : Gitarist !



T!M
26 augustus 2008, 21:27
Yuu

Wie koopt of is geabboneerd op het tijdschrift "gitarist"?
Wat vinden jullie van dit tijdschrift?
Je mag ook commentaar geven op de editie van augustus.

DeiDRagonas
26 augustus 2008, 23:56
Yuu,

Hoewel er in zowel de GitaarPlus als Gitarist wel eens foutjes staan en ik t niet altijd met de meningen eens ben zijn het toch prima magazines? Onieda?

R

wiegersma
27 augustus 2008, 07:13
ik koop de Gitarist altijd. Is er iets mis met het augustusnummer?

janpetrarca
27 augustus 2008, 09:57
Ik ben er lid van. Super blad.

FruscianteFan
27 augustus 2008, 10:36
Ik heb mijn abonnement toch al weer de nodige tijd geleden opgezegd. Interviews met gitaristen die me niks zeggen en gitaartests die meestal erg subjectief zijn (lees: reclame maken). Het kan zijn dat ik me ergerde aan de slechte schrijfstijl, maar eerlijk gezegd is het te lang geleden om iets zinnigs te zeggen over waarom ik mijn abonnement heb opgezegd.

grayfink
27 augustus 2008, 10:57
Ik koop hem regelmatig, de reviews zijn niet echt objectief. Ook logisch, als iets van fabrikant A wordt afgekraakt, zal fabrikant A in de toekomst geen spullen meer ter beschikking stellen.:satisfie:
Je moet ook een beetje tussen de regels doorlezen.

Laaiend enthousiast : erg goed spul
Erg goed : gewoon goed
goed : Niet al te best
matig : Ze hebben een Stagg getest.

stonerdaf
27 augustus 2008, 11:33
Heb enkele dagen geleden een aanvraag gedaan voor zo'n abonnement, krijg je 'r zo'n amplug van Vox bij.

Dolletjes !

blindfaith85
27 augustus 2008, 12:06
Hoi,

ben nu ruim jaar geabboneerd en bevalt me goed, leest altijd wel lekker weg. Hoop interviews en reviews zijn meestal vertalingen van de engelse moederbladen. Maar verder prima blad naar mijn mening.

Groet ferry

Vendertje
27 augustus 2008, 12:26
Vind gitaar plus veel beter

marc_o
27 augustus 2008, 12:32
heerlijk blad, ben lid vanaf het begin en ik kan niet wachten tot ie er is, lekker lezen op de plee, is toch zeker voor een keer of 20 schijten aan muziekgerelateerde (onzin)verhalen...

ErikE
27 augustus 2008, 13:05
Vind gitaar plus veel beter

Ik vind Gitaar Plus een amateuristisch ouwelullenblad... vind Gitarist wel lekker weglezen, "gejatte" reviews of niet.

*AcousticGuitarMan*
27 augustus 2008, 13:18
Ik koop de gitarist elke maand. Vind het wel een fijn blad.

wiegersma
27 augustus 2008, 17:15
Een zijweggetje: ik ben lid van de MusicMaker. En die bevalt mij prima. Zit ook de nodige (en onnodige) humor in.
Gitarist koop ik altijd los.

spirit
27 augustus 2008, 18:26
Koop de gitarist ook elke maand in de boekhandel, leest lekker weg.

Ik vind alleen bij de tests dat ze appels met peren vergelijken. Zoals b.v. in het aug.nr. staat een test van de Framus AK 1974 custom (2950,-euro), als rivalen noemen ze 3 gitaren variërend van 1680,- tot 3395,- euro. Vaak lopen de prijzen nog veel verder uiteen i.m.o. is dat geen vergelijk. Als ik 2500,- euro te besteden heb, ga ik niet naar iets van 3500,- euro kijken.

toon-
27 augustus 2008, 18:37
Ik ben geabonneerd op Gitarist en ben er tevreden van.
Heb wel 4-5 maanden moeten wachten op mijn welkomsgeschenk :sneaky:

inteDes
27 augustus 2008, 19:17
Ik ben geabonneerd op Gitarist en ben er tevreden van.
Heb wel 4-5 maanden moeten wachten op mijn welkomsgeschenk :sneaky:

Ik heb mijn welkomsgeschenk zelfs in de bus gekregen nog voor ik betaald heb voor het abonnement! Op het tijdschrift (en de afrekening ;)) zelf is het nog even wachten tot het septembernummer.

toon-
27 augustus 2008, 19:34
Ik heb mijn welkomsgeschenk zelfs in de bus gekregen nog voor ik betaald heb voor het abonnement! Op het tijdschrift (en de afrekening ;)) zelf is het nog even wachten tot het septembernummer.
Dan heb je geluk :) Ik had net een stemapparaat nodig, dan heb ik nog een moeten kopen en nu heb ik er 2 :dontgeti:

fuchs
27 augustus 2008, 21:15
Ik koop hem elke maand, kan net zo goed een abonnement nemen. Ook de Guitar & Bass (Engels) en Gitarre & Basse (Duits) lees ik graag.

Bl44t44p
28 augustus 2008, 00:33
Ben er ook op geabonneerd, leuk blad :) Al is het inderdaad wel opvallend dat in een review zelden iets als "slecht" wordt bestempeld, veel versterkers of gitaren zijn de beste ooit. Maarja zeker wat betreft klank/geluid enz. kun je onmogelijk objectief zijn. En af en toe boeien de producten of interviews me totaal niet, ook wel jammer.

Wel een heel goed gevuld blad waar ze tenminste fatsoenlijk kunnen schrijven in tegenstelling tot Gitaar Plus. Wát een crap is dat zeg.

Oh en onlangs die Allen & Heath ZED-14 mixer gewonnen, ook wel leuk zo'n kadootje t.w.v. 400 euro :D

Ace 1.15.19
28 augustus 2008, 02:34
Ik denk dat ik ook maar een abo'tje neem dan, ik wil ook wel zo'n mixer... :D
Effe serieus, lijkt me wel een leuk blad waar ik veel van kan leren zo te horen.

Rewind
28 augustus 2008, 13:27
Lezen jullie enkel de reviews en interviews, of doen jullie ook iets met de speeltechniek tip ed?

Ik heb mijn abbonement opgezegd. Ik merkte dat ik veel meer zat te lezen en plaatjes te kijken dan dat ik daadwerkelijk gitaar aan het spelen was. Daarnaast kreeg ik ook nog eens last van enorme GAS van die reviews. Voor vragen over een bepaalde gitaar gebruik ik dit forum.