PDA

View Full Version : Line 6 Tonecore Uber Metal



Mr.slash
26 augustus 2008, 20:40
Wat vinden jullie van de Line 6 Tonecore Über Metal?
Denk dat ik deze zal kopen.
Of wat lijkt hier een beetje op?

artnaz
26 augustus 2008, 20:44
Over de Über Metal kun je genoeg via de search vinden.

Mr.slash
26 augustus 2008, 20:47
hmmm ok ik zal volgende keer beter m'n best doen, ga nu vlug eens kijken.

Mitch
26 augustus 2008, 22:07
Even de spellingscontrole erover heen gehaald ;)

robert-gitarist
26 augustus 2008, 22:12
Ik heb de über metal gehad. Tof pedaaltje, veel distortion en veel laag erin, zeker geschikt voor nu-metal etc. Ik moet eerlijk zeggen, ik vind het een behoorlijk veelzijdig pedaaltje. Alleen de behuizing vind ik persoonlijk niet mooi.

Mr.slash
26 augustus 2008, 22:20
de behuizing is maar een details hé.

zijn er nog andere aanraders?

robert-gitarist
26 augustus 2008, 22:27
Maar wel een belangrijk detail ;) oog wil ook wat he

DeiDRagonas
27 augustus 2008, 00:58
Ok, het ding is uber lelijk, maar verder klinkt ie wel erg lekker en veelzijdig inderdaad. Vond het destijds samen met de minder veelzijdige Digitech Death-Metal en Boss Metalcore toch wel een van de beste pedaaltjes voor het echt stevige beukwerk. Wordt nu bijna niet meer gebruikt maar hij gaat zeker niet weg..

Grt Roy.

Mr.slash
27 augustus 2008, 15:18
ik zal da pedaalke dan wel eens onder handen nemen in het mat zwart steken of zo. da zal al een heel ander zicht zijn denk ik.

Reel Big Fish
27 augustus 2008, 15:22
Ik heb de über metal zelf en ik vind het echt een veelzijdig en goed apparaat!

Jimwoud
27 augustus 2008, 15:25
Ik heb hem ook gehad, maar vond het toch te nep klinken. Voor thuis is het wel leuk, maar om op te treden heb je er helemaal niks aan. Vond vroeger een metal zone ook helemaal geweldig, kan er nu helemaal niks meer mee.

Dus hangt er een beetje vanaf waarvoor en op wat voor versterker je hem wilt gebruiken. En wat voor metal je speelt.

DeiDRagonas
27 augustus 2008, 15:59
ik zal da pedaalke dan wel eens onder handen nemen in het mat zwart steken of zo. da zal al een heel ander zicht zijn denk ik.

Pedaaltjes die amateuristisch geverfd zijn (en je ziet t toch altijd direct!) is nog veeeel lelijker als je t mij vraagt. Het gaat erom hoe iets klinkt he..

R

caliban
27 augustus 2008, 17:31
Pedaaltjes die amateuristisch geverfd zijn (en je ziet t toch altijd direct!) is nog veeeel lelijker als je t mij vraagt.
R
Amai niet, kan het me al perfect voorstellen, met zwarte spuitbuis erover geweest en dat trekt op niks.

Mr.slash
27 augustus 2008, 19:37
Pedaaltjes die amateuristisch geverfd zijn (en je ziet t toch altijd direct!) is nog veeeel lelijker als je t mij vraagt. Het gaat erom hoe iets klinkt he..

R


ik kan wel een stukske schilderen ze een hobby van mij is moto's restaureren.
dus da zal er uit zien zoals er voor maar dan in het zwart. mss ook nog andere knopkes of zo. ik pruts nogal graag. fotoshop ook meestal om het resultaat te zien.

JvD.
27 augustus 2008, 20:02
ik gebruik de uber metal al jaren, en met plezier. het is wel een schone distortion. ook is de noisegate op het pedaal heel erg goed. ik ga denk ik overstappen omdat ik een viezer geluid zoek.

nadeel van de uber metal is dat ie een eigen adapter wil, anders gaat ie brom geluid maken.

tweng
28 augustus 2008, 02:08
ik zou zo denken dat het taalgebruik hier behoorlijk belgisch nederlands is voor een nederlandse site... of niet ?

DeiDRagonas
28 augustus 2008, 02:35
nadeel van de uber metal is dat ie een eigen adapter wil, anders gaat ie brom geluid maken.

Hoor ik inderdaad heel vaak, en het staat zelfs in het Line6 boekje(!)... Maar ikzelf heb hier nog nooit problemen mee gehad. Gewoon op een One-Spot met daisy chain aangesloten, samen met vijf andere pedaaltjes waaronder een wah (ook vaak irritante bastards wat betreft voeding) en nog nooit last gehad van brom of ruis.

R