PDA

View Full Version : Ik wil graag een yamaha sa503tvl bespelen, maar waar?



TiLT
26 augustus 2008, 18:38
Hey Forummers,

Ik ga een (waarschijnlijk) een yamaha sa503tvl kopen bij thomann.de (http://www.thomann.de/nl/yamaha_sa503_tvlbk.htm) alleen ik wil er natuurlijk wel eerst even op kunnen spelen. Heeft een van jullie een adres waar deze gitaar in de showroom staat?

(fotootje om dat hij zo mooi is)

http://images7.thomann.de/pics/prod/186394.jpg

BrianMay
26 augustus 2008, 18:40
Waarom eerst ergens anders gaan bespelen als je hem online wilt kopen?
Das 1 van de risico's van het online kopen.
Beetje vaag dan om hem ergens bij een zaak te testen als je al weet dat je hem toch online gaat bestellen.

hezz
26 augustus 2008, 18:42
Ik weet niet waar maar die is vast wel ergens te vinden en mocht je em vinden in een winkel, raad ik je ook meteen aan om die daar aan te schaffen. Want je zal zometeen een stormvloed aan shit-commentaar krijgen van veel forum-leden als je de gitaar eerst in een winkel test en dan online koopt, ik hoop je dat te kunnen besparen.

LaurentB
26 augustus 2008, 18:46
Ik weet niet waar maar die is vast wel ergens te vinden en mocht je em vinden in een winkel, raad ik je ook meteen aan om die daar aan te schaffen. Want je zal zometeen een stormvloed aan shit-commentaar krijgen van veel forum-leden als je de gitaar eerst in een winkel test en dan online koopt, ik hoop je dat te kunnen besparen.

En terecht.

whammy67
26 augustus 2008, 18:53
Ik ben het met de vorigen eens....
In Nederland kan je hem hier (http://www.klundertmuziek.nl/default.asp#Gitaar#products.asp?vka=6&ag=212&sag=242) kopen voor 769. Ga je m voor 7 tientjes minder laten overkomen????
Nou weet je wat je koopt met service

whammy67
26 augustus 2008, 19:21
719 (http://www.vriese.nl/pages/producten.php?page=6&categorie_id=4&subcategorie_id=34&subsubcategorie_id=&merk=&zoektekst=)
da's geen geld :satisfie:

omni
26 augustus 2008, 20:40
Ik heb ergens hier op het forum een recensie geschreven onder "es335 alternatief". Ik weet niet waar je woont maar je mag best een keer langs komen om te proberen.

http://img.photobucket.com/albums/v639/nielsvanommeren/DSC_1150.jpg

PS Nederland Muziek in Almere heeft 'm ook voor 759,-

Rocketman
26 augustus 2008, 23:30
Ik vind de kleur niet zo, maar die 3 P90'jes zien er wel interessant uit. Verder sluit ik me wel aan bij wat al gezegd is en wat nog gezegd gaat worden in dit topic.

TimmU
26 augustus 2008, 23:33
Ik vind de kleur niet zo, maar die 3 P90'jes zien er wel interessant uit. Verder sluit ik me wel aan bij wat al gezegd is en wat nog gezegd gaat worden in dit topic.
Pis, poep , piemel piemel!



Even serieus:

het is best een hele toffe plank , en ik raad je aan om lekker in de winkel te kopen. Is er wat fout, kun je langsgaan en dan komt het allemaal goed. Je gitaar wordt ook naar je wensen afgesteld enzo, en dat vind ik best wel een hoge waarde hebben.
Ik ben namelijk heel slecht in afstellen!

ACSlater
26 augustus 2008, 23:51
Ik zag laatst nog een foto van Troy en het viel me op dat hij zelf een humbucker in de brugpositie heeft. Misschien heeft de p90 net niet genoeg pit voor QOTSA. Blijft een mooie gitaar om te zien. Heb er nog nooit op gespeeld helaas.

TimmU
27 augustus 2008, 00:06
In het wat duurdere segment maakt yamaha echt toppertjes.

TiLT
27 augustus 2008, 00:20
Bedankt voor al jullie reacties. Thoman gaat dus niet door :stop:

@Omni: Ik woon in Purmerend, dus of ik nou naar Rotterdam of Doetinchem (Vriese Music Palace) moet maakt voor mij geen verschil. Vind jij de p90 'zwak' klinken vergeleken met een duncan sh5/sh11 (troy's/josh's brug pickup)?

FruscianteFan
27 augustus 2008, 00:38
Ik zag er laatst een staan in Schreeven, maar Nijmegen is voor jou wel uit de richting ;)

omni
27 augustus 2008, 09:00
Bedankt voor al jullie reacties. Thoman gaat dus niet door :stop:

@Omni: Ik woon in Purmerend, dus of ik nou naar Rotterdam of Doetinchem (Vriese Music Palace) moet maakt voor mij geen verschil. Vind jij de p90 'zwak' klinken vergeleken met een duncan sh5/sh11 (troy's/josh's brug pickup)?

Nee zwak zou ik niet zeggen. Maar een p90 is geen humbucker, je kan ze wel in serie schakelen zodat je iets krijgt wat naar een humbucker gaat. Deze p90's zijn wel 'modern' gevoiced. Dus hotter dan een vintage p90. Het was mij trouwens ook opgevallen dat troy een humbucker (in p90 formaat) in de brug positie heeft. De algemene mening op het qotsa forum is geloof ik dat het een dimarzio sd is. Ik ben wel benieuwd hoe hij dan het schakel systeem heeft aangepast.

synapse
27 augustus 2008, 09:11
@Omni: Ik woon in Purmerend, dus of ik nou naar Rotterdam of Doetinchem (Vriese Music Palace) moet maakt voor mij geen verschil. Vind jij de p90 'zwak' klinken vergeleken met een duncan sh5/sh11 (troy's/josh's brug pickup)?

Nederland Muziek zit in Almere en is vanuit Purmerend goed te doen, tenzij je op het openbaar vervoer bent aangewezen.
Is bovendien een plezierige winkel.

TiLT
27 augustus 2008, 10:40
Nee zwak zou ik niet zeggen. Maar een p90 is geen humbucker, je kan ze wel in serie schakelen zodat je iets krijgt wat naar een humbucker gaat. Deze p90's zijn wel 'modern' gevoiced. Dus hotter dan een vintage p90. Het was mij trouwens ook opgevallen dat troy een humbucker (in p90 formaat) in de brug positie heeft. De algemene mening op het qotsa forum is geloof ik dat het een dimarzio sd is. Ik ben wel benieuwd hoe hij dan het schakel systeem heeft aangepast.

Dat klinkt ideaal, een echt high-gain monster heb ik niet nodig maar een beetje output vind ik wel tof. Josh speelde in de 'songs for the deaf' tijd op zijn ovation gp en daar zat idd een dimarzio distortion 2 in. Tegenwoordig speelt Josh met Duncan SH11 (Alnico2 versie van de sh5) en troy voornamelijk met de sh5. Alhoewel ze ook vaak de orginele pickup's van hun gitaren gebruiken (motor ave bel air, teisco V2).


Nederland Muziek zit in aAmere en is vanuit Purmerend goed te doen, tenzij je op het openbaar vervoer bent aangewezen.
Is bovendien een plezierige winkel.

Heb je goeie ervaring met die winkel? Service is natuurlijk wel belangrijk. Weet je of ze je gitaar daar ook afstellen voor je? Ik wil hem namelijk in C gestemd hebben (ik ga op deze gitaar bijna alleen maar queens nummers spelen).

FruscianteFan
27 augustus 2008, 10:46
Als je een gitaar koopt en erbij zegt dat je haar graag in C afgesteld hebt, dan is het wel slecht gesteld met de winkel als ze dat niet doen.

Spitfire
27 augustus 2008, 11:02
Ik wil hem namelijk in C gestemd hebben (ik ga op deze gitaar bijna alleen maar queens nummers spelen).

Ik ben zelf behoorlijk fan van de sound van QotSA en ik zit dus al een tijdje te kijken naar een nieuwe gitaar waarop ik dat soort (stoner) rock kan spelen. Van die SA503 heb ik een aantal reviews gelezen en in de meeste kwam toch wel naar voren dat het niet echt een hi-gain monster is. Ik heb hem nog niet geprobeerd en ik wil hem zeker nog eens zelf aan de tand voelen, maar dat is wat ik gelezen heb.

ACSlater
27 augustus 2008, 11:57
Van die SA503 heb ik een aantal reviews gelezen en in de meeste kwam toch wel naar voren dat het niet echt een hi-gain monster is. Ik heb hem nog niet geprobeerd en ik wil hem zeker nog eens zelf aan de tand voelen, maar dat is wat ik gelezen heb.

Dat het geen hi-gainer is dat spreekt toch voor zich omdat het een semi-hollow gitaar is? Van wat ik van de Queens ken (cd met no one knows erop) zou ik het niet direct omschrijven als hi-gain. Ik denk dat de muziek van hen prima te spelen is met de 503TVL.

Spitfire
27 augustus 2008, 12:11
Dat het geen hi-gainer is dat spreekt toch voor zich omdat het een semi-hollow gitaar is? Van wat ik van de Queens ken (cd met no one knows erop) zou ik het niet direct omschrijven als hi-gain. Ik denk dat de muziek van hen prima te spelen is met de 503TVL.

Ik vind Queens behoorlijk hi-gain, maar nu ik erover nadenk denk ik dat je best gelijk hebt. Het klinkt sowieso zwaarder doordat ze altijd omlaag stemmen.

Edit: wat me wel opviel bij het optreden op Pinkpop (heb hem op m'n computer staan) dat Troy bij elk beuk nummer naar een Les Paul wisselde.

omni
27 augustus 2008, 12:28
Correct me if I'm wrong; maar als ik ze live zie speelt volgens mij alleen Josh veel in C en speelt troy bijna alles gewoon in E. En volgens mij is het bij josh ook meer macht der gewoonte omdat bij Kyuss alles in C ging. Het valt me namelijk altijd op hoe hoog hij op de hals zit.

TiLT
27 augustus 2008, 13:29
Correct me if I'm wrong; maar als ik ze live zie speelt volgens mij alleen Josh veel in C en speelt troy bijna alles gewoon in E. En volgens mij is het bij josh ook meer macht der gewoonte omdat bij Kyuss alles in C ging. Het valt me namelijk altijd op hoe hoog hij op de hals zit.

Op Era Vulgaris zijn veel nummers voor E gitaren geschreven, het benefit concert voor Natasha Shneider hebben ze ook geheel in E gespeeld (op 2 nummers na). Queens gaan dus langzamerhand over op E denk ik. Ik heb gitaar leren spelen op queens of the stone age dus ik ben heel erg gewend op in C te spelen (ik speel op 14/68 baritone snaren), ik vind het daarnaast ook nog eens veel mooier klinken. ( ik hou van gitaar geluiden die duister/donker/zwaar zijn zonder metal of gothic te klinken (high-gain/scooped).)

omni
27 augustus 2008, 17:20
AH een fan ;) Als we toch bezig zijn; ik kan de ES135 ook van harte aanbevelen.Zijn weinig populaire gibsons, iets meer volume (inhoud) dan een ES335 model maar dat krijg je terug in pure klank!

TiLT
6 september 2008, 20:25
AH een fan ;) Als we toch bezig zijn; ik kan de ES135 ook van harte aanbevelen.Zijn weinig populaire gibsons, iets meer volume (inhoud) dan een ES335 model maar dat krijg je terug in pure klank!

Kwam dit tegen op het qotsa forum, ik moest gereanimeerd worden.

http://img520c.imageshack.us/img520/7449/9024084uo3.jpg

Helaas zijn deze gitaren te duur voor mij, anders was het zeker een optie geweest voor mij. Weet iemand toevallig nog een winkel in de buurt van Amsterdam / Noord Holland die de yamaha verkoopt?

morroow
7 september 2008, 09:52
die gitaar die je daar laat zien, kun je met een beetje geluk voor rond de duizend euro krijgen!

das ongeveer 300 meer dan de TVL