PDA

View Full Version : Verschillen in Slides



*AcousticGuitarMan*
26 augustus 2008, 14:34
Eej,
Ik heb een vraagje ove de slides. Wat zijn de verschillen tussen de bronzen, zilveren, glazen en er was er nog een. Een blues bottleneck?? of zoiets. Volgens mij gebruikt Bonnie Riatt er hier 1:
http://www.youtube.com/watch?v=6Mylo0piAgc

Hopelijk weten jullie het antwoord op mijn vraag

PS. Gaaf filmpjes

artnaz
26 augustus 2008, 14:43
Dat is zo'n "medicijn-glas". Kost abnormaal veel. Ik heb ook zo'n ding thuis gevonden toevallig, maar ik vind het niet echt wat.

Doe mij maar gewoon messing.

*AcousticGuitarMan*
26 augustus 2008, 14:46
Dat is zo'n "medicijn-glas". Kost abnormaal veel. Ik heb ook zo'n ding thuis gevonden toevallig, maar ik vind het niet echt wat.

Doe mij maar gewoon messing.

Het lijkt ook ECHT op een bottleneck (van een bierglas)

*AcousticGuitarMan*
26 augustus 2008, 15:05
En de verschillden tussen alles???

blindfaith85
26 augustus 2008, 15:06
Hoi,

Je hebt in prinipe twee soorten de tonebars en bottlenecks, Tonebars zijn massief en metname voor lapsteel. Bottleneacks heb ej diverse soorten. met verschillende maten en gewichten. Zelf ben ik fan van zwaardere slides ivm meer sustain. Glazen zijn meestal plexiglas en klinken iets meer mellow naar mijn mening. Metal zijn wat agresiever als ik het zo mag noemen, wat je zelf wild gebruiken moet je zelf proberen. zou zegen koop een metalen en een glazen en kijk wat je bevalt. Ga geen bierflessen stukslaan ofzo, aangezien je je pink er mischien in krijg maar hij moet er ook weer uit:P plus dat door de ribbels van moderne flessen het niet lekker werkt. DE plexiglazen kunnen ook niet tegenvallen.

*AcousticGuitarMan*
26 augustus 2008, 15:11
Hoi,

Je hebt in prinipe twee soorten de tonebars en bottlenecks, Tonebars zijn massief en metname voor lapsteel. Bottleneacks heb ej diverse soorten. met verschillende maten en gewichten. Zelf ben ik fan van zwaardere slides ivm meer sustain. Glazen zijn meestal plexiglas en klinken iets meer mellow naar mijn mening. Metal zijn wat agresiever als ik het zo mag noemen, wat je zelf wild gebruiken moet je zelf proberen. zou zegen koop een metalen en een glazen en kijk wat je bevalt. Ga geen bierflessen stukslaan ofzo, aangezien je je pink er mischien in krijg maar hij moet er ook weer uit:P plus dat door de ribbels van moderne flessen het niet lekker werkt. DE plexiglazen kunnen ook niet tegenvallen.
Super bedankt. Ik zal straks ff kijken in de gitaarzaak

artnaz
26 augustus 2008, 15:21
Probeer ook eens zo'n keramieken slide, en laat ons weten hoe hij klinkt t.o.v. een messing of glazen. Heb ik zelf namelijk nog niet gedaan... :D

*AcousticGuitarMan*
26 augustus 2008, 15:36
En ik heb btw nog een vraag. Hoe moet je met een Slide improviseren. Gewoon pentotonic od blues scale of naturel mineur enz.. En als je in Bijv. drop G bent. Hoe moet het dan??

Gr.

artnaz
26 augustus 2008, 15:39
Zelfde als gewoon? Kijk bij Speeltechniek & Theorie over toonladders/soleren ofzo.

Zelf pak ik met een slide wat vaker "vage" noten dan zonder slide.

M Kactus
26 augustus 2008, 15:42
Drop G?
In ieder geval wordt een gitaar voor slide vaak in een open stemming ehm... gestemd. Open G en open D zijn de meest gebruikte, en de eerste nog meer dan de tweede. En dan pingelen!

heinz3110
26 augustus 2008, 15:55
Nog een tip: glazen peperflesjes( met zo'n pepermolen die je eraf kan halen ) en andere glazen kruidenpotjes kan je ook gebruiken.

Zelf heb ik eentje messing en eentje chroom . Die chroom is iets lichter, en gebruik ik het liefst voor akoestisch. De messing werkt lekkerder voor elektrisch.

Tis en blijft natuurlijk uitproberen wat voor jouw het lekkerst werkt.

blindfaith85
26 augustus 2008, 16:07
Als je begin zou ik zeggen, open G DGDGBD en dan kijk eens naar walkin blues of can't be satified. of check ww.12bar.de staan goede beginners lessen voor slide daar ben ik ook me begonnen.

*AcousticGuitarMan*
26 augustus 2008, 16:32
Als je begin zou ik zeggen, open G DGDGBD en dan kijk eens naar walkin blues of can't be satified. of check ww.12bar.de staan goede beginners lessen voor slide daar ben ik ook me begonnen.

Dat is nou toevallig. Ik ben aan het beginnen en ik was bezig met het nummer Walkin Blues!!! Zal zo de site ff checken. Bedankt :cooler: :cooler: :cooler: