PDA

View Full Version : Bedrukken CD's + hoesjes



Highway49
26 augustus 2008, 14:07
Ik had eigenlijk geen idee waar dit onderwerp thuishoorde maar post 'm hier ff. Hebben er mensen ervaring en liefst ook aanraders voor drukkers o.i.d. die complete boekjes, bedrukte CD's + hoesjes aanleveren voor een vriendelijke prijs? Heb wel wat gevonden maar die prijzen worden pas aantrekkelijk vanaf een oplage van 1000 stuks. Wij zoeken het meer richting de 300 stuks.

Alvast bedankt!

Kim Wilson
26 augustus 2008, 14:10
http://www.cdperserij.nl/

Hier hebben wij onze cd laten persen. Niet duur.

STW
26 augustus 2008, 14:13
http://www.decdperserij.nl/
zij doen het vanaf 350 stuks zie ik

Kim Wilson
26 augustus 2008, 14:15
http://www.decdperserij.nl/
zij doen het vanaf 350 stuks zie ik
En die zijn ook knap goedkoper! :o

Highway49
26 augustus 2008, 15:09
Bedankt, dat is de website die ik gevonden had maar ik zie ze alleen vanaf 500 stuks..hmmm

B_2_the_a
26 augustus 2008, 15:13
ah
der komt een cd aan???

neem 1 november maar een exemplaartje voor me mee ;)

Kim Wilson
26 augustus 2008, 15:13
Wij hebben destijds een offerte laten opmaken, en toen waren 500 stuks maar een fractie duurder dan 150 die we eigenlijk wilden. M.a.w., ik denk niet dat je veel goedkoper bent met 300 stuks t.o.v. 500.

yhcmarc
26 augustus 2008, 15:14
Gz in Tsjechie, goedkoop en kleine oplages ook mogelijk. http://www.gzdm.cz/cd-dvd/

Highway49
26 augustus 2008, 19:38
@ B_2_the_a

Jaja, eindelijk komt er dan een demo'tje :) Er zijn wat previewtjes te beluisteren op www.myspace.com/highway49band

We gaan érg ons best doen om 'm voor 1 november af te hebben, wordt ons 1e optreden sinds 5 maanden dus willen meteen terugkomen met demo en al. Als ie er is nemen we m uiteraard mee!

gitaarvrouwtje
26 augustus 2008, 20:10
ik ben t zelf aan t doen met een printer waarmee ik cd s kan printen..maar t is wel kolere veel werk en door alle misdrukjes vraag ik me ernstig af of het wel rendabel is haha

bass blom
26 augustus 2008, 22:58
en als je veel wilt.. ik kreeg spam van de week, 3000 cd's 2 kleuren opdruk in doosje, 36,2 cent per stuk.
zonder drukwerk dus maar met glassmaster.

http://www.euradisc.eu/ne/cd_persen.htm

B_2_the_a
27 augustus 2008, 01:26
@ B_2_the_a

Jaja, eindelijk komt er dan een demo'tje :) Er zijn wat previewtjes te beluisteren op www.myspace.com/highway49band

We gaan érg ons best doen om 'm voor 1 november af te hebben, wordt ons 1e optreden sinds 5 maanden dus willen meteen terugkomen met demo en al. Als ie er is nemen we m uiteraard mee!

hij hoeft niet officieel gedrukt te zijn... een wmp drukvariant mag ook;)

Kim Wilson
27 augustus 2008, 09:14
en als je veel wilt.. ik kreeg spam van de week, 3000 cd's 2 kleuren opdruk in doosje, 36,2 cent per stuk.
zonder drukwerk dus maar met glassmaster.

http://www.euradisc.eu/ne/cd_persen.htm
Geen doosje, maar een plastieken hoesje. Kun je dus alsnog voor veel geld naar een drukker en massa's jewelcases inslaan. Plus daarbij, hoe kom je van 3000 cd's af? Dat zijn er echt serieus heel veel...

guhlenn
27 augustus 2008, 15:27
Tsja, voor 150 stuks betaal je net zoveel. heb je d'r wel een doosje bij en zo'n twee pagina booklet. CD's persen is niet rendabel. Zeker niet in het mp3 tijdperk. Die paar cd's wat je op optredens verkoopt kan je beter branden, en zelf spuiten (gewoon, spray paint). Werkt, niet duur, kost bus spray paint, een krat bier en je longen, maar een avondje plezier is erbij inbegrepen. Aangenomen dat je goed kunt opschieten met je bandmaten. ;)

Kim Wilson
27 augustus 2008, 21:49
Daar begin ik dus niet meer aan. Een cd moet er profi uitzien, met gewone cd-formaat. Geen mp3's en geen gebrande cd's.

guhlenn
28 augustus 2008, 08:36
Als je er meer dan 1000 kwijt kan loont dat ook. Maar de gemiddelde band kan er 100-200 kwijt aan familie en vrienden en zit dna met 300 kopieën opgescheept. Dure grap. En dat voor een zilveren ipv blauwe achterkant. Maar je hebt gelijk, zelf doen is zo;n gedoe(n). :D

Kim Wilson
28 augustus 2008, 08:44
Als je er meer dan 1000 kwijt kan loont dat ook. Maar de gemiddelde band kan er 100-200 kwijt aan familie en vrienden en zit dna met 300 kopieën opgescheept. Dure grap. En dat voor een zilveren ipv blauwe achterkant. Maar je hebt gelijk, zelf doen is zo;n gedoe(n). :D
Wij hebben berekend dat we (bij €10 per cd) met 205 verkochte cd's volledig uit de kosten zijn. En daar gaat het ons voornamelijk om. En als je een beetje serieus genomen wil worden, kun je niet aankomen met gebrande cd'tjes en zelfgeprinte inlays van 80 grams papier. Voor een demootje, prima, maar onze cd bevat 12 nummers, en is gewoon bedoeld als serieuze cd.

guhlenn
28 augustus 2008, 14:03
Tsja, als je je cd kan slijten voor 10,- euro is er niks aan de hand (zoals ik al zei, je kan vrienden en familie ermee opzadeken, lukt wel ;) ). De meeste bands lukt dat niet. Mijn laatste aankoop (de editors, de nieuwste) kostte 11,- euro. Jij mengt je in hetzelfde segment. Tough market.

Ik verkoop liever een gebrand cdtje voor een prikkie. Dat kan omdat ik niet uit de kostten hoef te komen. Meer exposure, meer kans op eeuwige roem en glorie. En elke euro is een euro winst, niet een euro minder verlies.

Maar je hebt natuurlijk gelijk, een zilveren cd geeft je meer çredibility'. Maar de vraag is hoe relevant dat nog is n mensen via myspace gespot worden. Steek dat geld dan liever in de opnames of mix, of god verhoede, muziekles. Of drnak. Ook lekker, ook credible ;).

ps: als je serieus genomen wilt worden, dan ga je niet voor quitte spelen of wel dan?

Kim Wilson
28 augustus 2008, 14:05
Jezus, is de markt al zo naar de kloten dat 10 euro voor een cd al te duur is? :confused:

Han S
28 augustus 2008, 16:38
Als je er meer dan 1000 kwijt kan loont dat ook. Maar de gemiddelde band kan er 100-200 kwijt aan familie en vrienden en zit dna met 300 kopieën opgescheept. Dure grap. En dat voor een zilveren ipv blauwe achterkant. Maar je hebt gelijk, zelf doen is zo;n gedoe(n). :D

De CDR heeft ook al jaren een zilveren achterkant.

rjong999
29 augustus 2008, 19:08
Onze cd hebben we in een oplage van 1000 stuks laten maken, dat heeft al met al 2200 euro gekost. 500 of 300 kan ook, dan kost het niet veel minder.

We hebben het wel vrij chique uitgevoerd: full color drukwerk op CD + inlay, digipack met 16 pagina's insteek boekje. Toch rendeert dat wel: als je toch een tientje voor je CD vraagt willen mensen ook wel iets wat onderscheidend is van een gedownloade kopie (1 dag na de releasedatum stond onze CD al op mininova, en inmiddels kun je 'm op wel 30 sites in de Oekraine voor 3,99 downloaden). Wij zijn zelf inmiddels uitverkocht en twijfelen over een tweede release (kost toch ook weer 1500 euro ofzo, er hoeft nu geen glasmaster meer gemaakt te worden en de orginelen van het drukwerk zijn er nog). Eerst maar even wachten of er nog vraag naar is...

Han S
29 augustus 2008, 20:20
Dat is behoorlijk duur Rob, het kan een stuk goedkoper. (http://www.decdperserij.nl/)

rjong999
29 augustus 2008, 22:34
Dat lijkt inderdaad veel goedkoper, Han. Bedankt voor de tip, ik zal die doorgeven aan Har (die regelt de fysieke afwerking van de CD en de distributie enzo).

guhlenn
4 september 2008, 11:28
De CDR heeft ook al jaren een zilveren achterkant.

Niet die van mij. Ik weet wat je bedoelt, maar het verschil is duidleijk. of duidleijk genoeg voor Kim en anderen.
@Rob: duidleijk, als je een tientje vraagt moet je iets bieden. Maar ik vermoed dat je artwork een groter effect geeft dan de fysieke cd.

josh
5 september 2008, 12:05
misschien een open deur, maar mijn bandje en ik willen graag een EP'tje uitbrengen met 5 nrs. Maar de meeste cd perserijen (dus ook de goedkope hier genoemd incl. in Tsjechie) doen niets met 200 stuks. 500 stuks vinden we teveel (zie het maar eens kwijt te komen tegenwoordig). Duplicatie van 200 stuks was een mogelijkheid maar dan zit je ook nog aan zo'n 750 euro. Zijn er echt geen drukkerijen of duplicatiebedrijven die 200 stuks voor een goedkope prijs drukken? Ook andere tips zijn natuurlijk welkom.

guhlenn
5 september 2008, 12:25
je hebt de discussie niet gelezen?