PDA

View Full Version : Hoe noem je dit type microfoon??



Theije
28 februari 2003, 23:04
Ik vroeg me af hoe dit soort microfoons heet

http://www.khilafah.com/home/graphics/microphone.jpg

Ik vind het echt super brute microfoons ook al zing ik zelf niet (buiten de badkamer)

wanna1
1 maart 2003, 00:41
HMMMMMMMM,

lijkt meer op een golfclub met scharnier.

sorry,

Theije
1 maart 2003, 01:00
Nou ja zeg een golfclub?? :smile: tis echt zo'n jaren 'nog wat' microfoon maar ze worden nog nieuw gemaakt.
Ik weet alleen niet hoe ze heten.

mathe
1 maart 2003, 10:46
Hij lijkt verdacht veel op een Shure 556.

piezo
1 maart 2003, 12:33
Als het een originele is en dus niet alleen voor de "cool" dan is het een HOOGOHMIGE microfoon. Ze waren oorspronkelijk alleen bedoeld als omroep/taxi microfoon, dus voor spraak, waarbij de geluidskwaliteit er niet zo toe deed. Van wege de hoogohmigheid en het specifieke MID klankkarakter worden ze vooral als (blues-)harmonica mic gebruikt, vanwege het uiterlijk vooral in videoclips.

andy
1 maart 2003, 13:23
Orgineel zijn dat microfoons die bv in radio en opname studio"s werden gebruikt rond de jaren 40, 50, misschien wel ouder. Je ziet ze nog wel, maar dat zijn nieuwe modellen en das vooral voor de show.

Theije
1 maart 2003, 16:16
Bedankt voor de reacties, ik heb nog een beetje lopen zoeken en het is idd een Shure 55 SH serie II, tenminste das ook een microfoon van dit type en het is idd een gewone zang microfoon met een klassiek uiterlijk, voor de show dus maar wel super koel vind ik.
Hij kost overigens 279 euro bij music produktiv, valt me reuze mee zeker voor een shure.

Marshallover
1 maart 2003, 16:25
De reden waarom die dingen opnieuw worden gemaakt, omdat ze echt fantastisch zijn !!!
Toen ze die tijd uitgebracht werden, was het de beste microfoon.

Ic3gl0vE
1 maart 2003, 16:51
Op 2003-03-01 16:16, schreef Theije:

Hij kost overigens 279 euro bij music produktiv, valt me reuze mee zeker voor een shure.


een SM58 bèta kost de helft...

Theije
1 maart 2003, 18:12
Ja das waar maar dat is wel een beetje een uitstralingloze microfoon, het geluid is natuurlijk het belangrijkste maar het oog wil ook wat zeker tijdens live shows.

Ic3gl0vE
1 maart 2003, 23:42
mij boeit het niet hoe mijn microfoon eruit ziet, het gaat om de persoon die erachter staat!

Theije
2 maart 2003, 03:32
Als je je er zelf goed bij voelt is het prima natuurlijk, maar het zelfvertrouwen dat iemand heeft en de performance die iemand neer zet kan behoorlijk afhankelijk zijn van de uitrusting die ie gebruikt.