PDA

View Full Version : Gaatje in speaker, hoe maken ?



Kaboemba
26 augustus 2008, 12:08
Heb net twee kleine gaatjes in de rand van de speaker gevonden, lijkt geen slijtage maar door geprikt.

Nu heb ik hier wel is gelzen dat je dat redelijk kan plakken, kan alleen niet meer vinden hoe.

Gaatjes zijn hooguit 2 a 3 mm doorsnee.

bert k
26 augustus 2008, 17:09
Superlijm, probeer zoveel mogelijk het originele materiaal terug te plakken.

Duff
26 augustus 2008, 18:42
en als je het dan niet helemaal kan fixen meen ik me iets te herinneren over er een stukje koffiefilter achter plakken of vloei

Puerco
26 augustus 2008, 18:52
Je vraagt gewoon Hansje Brinker om zijn vingertje in het gaatje te houden. Heeft hij eerder gedaan en erg goede ervaring mee :D

no 1 hops
26 augustus 2008, 20:02
zou zelf misschien kiezen voor een rondje van een bandenplak setje.
is elastisch genoeg

bert k
26 augustus 2008, 20:18
Nee, want die lijm is rubberlijm. Dat hecht niet op papier.

Puerco
26 augustus 2008, 20:25
Bovendien zijn die rubber plakkers veel te zwaar en rubber is ook nog geluid-dempend. Die van die tissue papier of koffiefilterpapier met wat houtlijm heb ik wel vaker gelezen, mensen schijnen daar hun speakers mee te repareren en ze zijn er zelf meestal erg tevreden over (aan beide zijden van het gaat een stukje plakken). Heb er zelf mijn twijfels over maar het schijnt in ieder geval voor een tijdje, te werken.
Als je het goed wilt doen laat je hem reconen, dan is ie weer zo goed als nieuw maar dat hangt er vanaf of je dat er voor over hebt.

ps. sorry, dat van Hansje Brinker was natuurlijk een flauwe grap (tenzij je een "dijk" van een speaker hebt natuurlijk)

no 1 hops
26 augustus 2008, 21:12
als dat rubber te zwaar is zou ik eerder kiezen voor perkament dat nogal sterk is

Puerco
26 augustus 2008, 21:23
als dat rubber te zwaar is zou ik eerder kiezen voor perkament dat nogal sterk is
Ik heb er zelf ook geen ervaring mee maar als het sterk moet zijn dan zat ik zelf te denken aan een stuk glasvezeldoek ofzo.
De meeste doe het zelf speakerreparaties waar ik over gelezen heb spreken allemaal van een soort schijtpapier...

Kaboemba
26 augustus 2008, 21:51
Ik heb de gok genomen met een stukje grof/open papier en een beetje foto lijm. Fotolijm (dat leek mij een zachte niet bijtende lijm) eerst gewoon op papier gedaan om te testen en daarna op de speaker.
Gelukkig had was bij het grootste gat het papier er nog, kwestie van terug drukken en beetje lijm. Andere gaatje was nauwelijk 2mm heel klein stukje papier en een beetje lijm.
Het ligt nu te drogen, straks maar is kijken.

Het is idd een dijk van een speaker, dus het grapje kon goed :satisfie: