PDA

View Full Version : D Activator-X



allochthomas
25 augustus 2008, 23:08
ik zat dit weekend door een gitaar blad te bladeren met alle leuke spulletjes voor 2009 toen mij oog op de nieuwste pickup van dimarzio viel. de D Activator-X. gebaseerd op de x2n. volgens het blad en de site heeft hij de output van een actieve humbucker, maar heeft hij ook een erg goeie clean. in mijn oren klinkt dit fantastisch, ik ben altijd fan geweest van de enorme scheur van actieve pickups, maar de batterij en het feit dat ik hem ruk op clean vindt weerhoud mij er van om het te over wegen om er een in m'n ibanez te stoppen. als de D Activator-X echt zo goed is als dat ze zeggen ga ik deze serieus overwegen om in m'n gitaar te stoppen.(http://www.dimarzio.com/site/#/pickups/)

is iemand deze pickup al opgevallen, of heeft iemand toevallig ervaring met de x2n?

Orpheo
25 augustus 2008, 23:18
in een ibanez zal de x2n heel strak en vet klinken. heb 'm zelf in een LP gehad, maar ik vond 'm niks in een LP. veel te modderig en donker.

Randy
26 augustus 2008, 14:06
Hij is al verkrijgbaar bij Vox Humana in Vlaardingen. Heb twee maanden terug geinformeerd. Ik overweeg ook om em in mijn ibanez te stoppen.

allochthomas
26 augustus 2008, 14:09
thomann kan hem vanaf 12 september leveren. als hij doet wat ze zeggen dan bestel ik er vandaag nog 1 voor mijn ibanez.

allochthomas
17 november 2008, 20:01
onderhand weer een paar maanden verder.
vandaag 1 mogen bestellen voor m'n verjaardag. hopelijk levert thomann snel, ben zeer benieuwd:D

allochthomas
24 november 2008, 20:23
net met behulp van m'n pa de pickup er in gezet.
eerste indruk:
holy fuck wat een vermogen!
veel smeuiger en dieper dan m'n oude pickup. absoluut geen schel scheur monster. clean klinkt hij ook lekker en hij reageert zeer goed als ik met en eq van m'n versterker en m'n volume van m'n gitaar speel.

kortom: i'm a happy man:D

RoelTM
24 november 2008, 20:34
Is er eigenlijk een site waar je samples met verschillen kunt horen van bepaalde pickups? (rare zin :chicken: )

Dus eeh... Geluidsvoorbeelden van hoe pupjes klinken (natuurlijk allemaal wel met de zelfde set-up)



Ojah, nog gefeliciteerd met je aanwinst ;)

allochthomas
24 november 2008, 20:42
seymour duncan heeft altijd geluidsfragmenten op hun site staan in de vorm van zelfde deuntje, andere pickup. dimarzio heeft stukjes van nummers van personen die de pickups gebruiken er bij staan.

RoelTM
24 november 2008, 20:43
Dan moet ik daar maar eens gaan kijken. :satisfie:
Maar eerst moet dat verrekte huiswerk af. Ben er de hele avond al mee 'bezig'... :(