PDA

View Full Version : Handwired amps.. reissues dan



don marco
25 augustus 2008, 20:30
hoi

ik weet niet of hier een topic over is al dus ik start eentje.. moest dat wel zijn zou een link leuk zijn, en slotje fzo :)

Dus ik ben benieuwd in hoeverre bvb een fender deluxe reissue handgemaakt is..? Want met al die marketingstunten dezer tijden. (maar ook anderen, die 1959HW enzo..)
Ik kan er nergens maar ook 1 foto van vinden.. En zou ook willen weten wat voor onderdelen ze gebruiken.. Want het doel is natuurlijk zo dicht mogelijk bij die vintage sound te komen.
Maarja, fender blijft een megabedrijf en dus winst is het belangrijkste.. zoiets 1800 euro voor da deluxe beest.. Ik ben niet van plan die te kopen ofzo.. Dan maak ik em gewoon zelf :)

gr, marco..

Eko
25 augustus 2008, 20:50
De enige amps die echt handwired zijn bij Fender zijn die uit de Customshop. Het staat bij hun zelf op de site. Je kunt het zelf controleren door in de versterker te kijken. Alle versterkers die echt point to point zijn worden ook graag zo verkocht.
Goede versterkers zijn duur door de onderdelen en de manuren. Natuurlijk kun je ze zelf bouwen , maar de onderdelen blijven kostbaar. Veel types worden ook gebruikt verkocht , misschien is dat een optie.

don marco
25 augustus 2008, 20:55
ja ik zou het gewoon graag willen zien maar vind geen foto's :) en ik heb niet direct zo'n versterker hier staan he lol.. het eerste dat ik zou doen is dat ding opendraaien :)

Chris Winsemius
25 augustus 2008, 21:23
Heb hier waarschijnlijk wel 'n jpg-je v/d binnenkant v/e Fender '57 tweed Deluxe reïssue, mail anders even.

Als je het zelf wilt bouwen kun je beter afgaan op foto's van echte oude 5E3s imho, hier ook wel aanwezig.

don marco
25 augustus 2008, 21:30
mwa, ik hoef geen exacte cloon :) alst maar mooi is vanbinnen en klinkt gelijk een klok! :)

you've got mail (achter n minuut fzo :) )