PDA

View Full Version : versterker voor ibanez AFS75T



manito
25 augustus 2008, 19:38
hoi,

enkele maanden geleden kocht ik een ibanez AFS 75T (half-akoestische gitaar met f-gaten). Nu speel ik ermee over men basversterker, maar dat komt de klank niet meteen ten goede. Nu vroeg ik me af, als ik een versterker voor deze gitaar koop, moet dat dan een akoestiche versterker of een gewone versterker zijn?
Welke versterkers zijn aan te raden voor deze gitaar, iemand ervaring?

alvast bedankt

kenx
25 augustus 2008, 20:05
Hoy,

Als je het geluid maximaal wil gebruiken, neem je best een akkoestische versterker. Met welk type/merk het beste bij jou gitaar past kan ik je niet helpen, al denk ik dat het niet veel uitmaakt welk merk je koopt.
Natuurlijk hoe duurder de versterker hoe beter de kwaliteit van klank natuurlijk (normaal toch). Verder zou ik zeggen, neem je gitaar mee en ga eens testen.

Mvg,

kenny

almarvk
25 augustus 2008, 20:09
Deze gaat naar Moderne Versterkers

Puerco
25 augustus 2008, 21:43
Akoestische amp? Die AFS 75T, dat is toch zo een mooie bluesbak? Zoiets hoort gewoon in een mooie tweed buizen amp geplugd te worden. Nog een ouwe gerimpelde negert erbij....

kenx
25 augustus 2008, 22:15
woepzz

dat is dus die ibanez kdacht dat het echt een semi-akkoestische was... sorry :mad:

niet opgezocht, ik heb het niet zo met ibanez.

Grtz

bij deze dus, een gewone versterker ;)

Puerco
25 augustus 2008, 22:42
http://zeneszmagazin.hu/uploads/1312.jpg
Zoiets is het, zo een mooie blues/jazz bak. Kan volgens mij wel op beide maar vind het persoonlijk het mooiste op een tweed (achtige) amp met een ouwe negert die er de blues op speelt alsof zijn leven er vanaf hangt :)
Zal mooi klinken op elke goede (buizen...) amp maar zo een hollow body is minder geschikt voor high gain ivm snel last van nare feedback.
Ik heb er zelf (nog) geen, staat wel op verlanglijstje dus kan helaas niet uit ervaring spreken.

edit: niet alleen jazz/blues hoor, Elvis z'n gitarist (Scotty Moore) en Chuck Berry speelden op zo een type gitaar. Ook voor de onvervalste Rock and Roll dus.

Kakihara
26 augustus 2008, 08:33
Fender Blues Junior ?

Jim Haagmans
26 augustus 2008, 12:26
Fender BJ is een goeie tip, zeker. Maar we zijn denk ik weer op dat punt dat we de TS even moeten vragen hoeveel hij ongeveer uit wil geven?

Luctor
26 augustus 2008, 12:51
Ik heb ook zo'n AFS575T en speel daar sinds kort over een Fender Blues Junior. Helemaal goed!!!
Maar deze gitaar kan volgens mij over elke versterker goed klinken. Het is een prettige gitaar die goed te regelen valt qua toon en volume. Het is geen uitgesproken jazz of blues of rock gitaar. Dat maakt het wel makkelijker om een goede versterker bij te kiezen.
Mijn tip: Fender Blues Junior.

manito
26 augustus 2008, 19:23
ik had gedacht aan een versterker rond de 400-500 euro.
Heeft iemand ervaring met de Vox versterkers of de peavey classic?
Die peavey classic zou zeer hard de blues-fenderversterkers benaderen, klopt dit?

Mitch
26 augustus 2008, 21:27
In ieder geval een amp met voldoende helderheid en een strak genoeg laag want op het hals element is zo'n AFS knap 'boomy', om niet te zeggen modderig en ongedefinieerd :satisfie: