PDA

View Full Version : First gig! en hoe !?



davidof
25 augustus 2008, 19:31
Hi,

Eergisteren was het zover, mijn eerste optreden ^^ toffe ervaring! Heb al meteen zin in nog optredens die waarschijnlijk ook wel komen. Nu heb ik jullie hulp nodig om ons op onze goede/slechte punten eens te wijzen :) . Ik ben het helemaal niet gewend om te zingen, ik weet dat ik het niet echt goed kan maarja beter dat dan zonder denk ik dan ;)
o ja, ik ben degene die rechts staat! (naast bassiste)

Master of Puppets(deze vond ik het vetst:p)http://nl.youtube.com/watch?v=KvayMWJVKUM

Voor meer filmpjes:

Orionhttp://nl.youtube.com/watch?v=iq61x-DUHrc
Paranoihttp://nl.youtube.com/watch?v=-XfC5-13g9Q
Nothing else Mattershttp://nl.youtube.com/watch?v=lJKevmNQlnA
Highway to Hell(deze zingt onze andere gitarist)http://nl.youtube.com/watch?v=mQKTJTF3v9M

mvg!

B_2_the_a
25 augustus 2008, 19:36
leuk podium voor een eerste optreden
dat van mij was in iemands tuin zonder stroom :P (was even vergeten dat een rockband stroom nodig had)

tempo vliegt alle kanten op, stage presence is er niet... en je kan beter green day zingen (Qua voice)

Maar leuk gedaan!



en omg, wat staat er een hoop gear voor zoiets kleins ;)

davidof
25 augustus 2008, 19:47
leuk podium voor een eerste optreden
dat van mij was in iemands tuin zonder stroom :P (was even vergeten dat een rockband stroom nodig had)

tempo vliegt alle kanten op, stage presence is er niet... en je kan beter green day zingen (Qua voice)

Maar leuk gedaan!



en omg, wat staat er een hoop gear voor zoiets kleins ;)

Greenday vind ik zelf wel ok maar de rest vind het maar niks :D we zijn op zoek naar een goede zanger .. bedankt ;)

MichaelSS
25 augustus 2008, 19:51
Klinkt zeker goed.

Maar hoe je kaken op elkaar. :satisfie:

Thundermane
25 augustus 2008, 19:56
Zang is inderdaad jammer, moet gewoon een zanger erbij hebben, maar ik ken het, irritant gitaar + zang te doen.
Het harmonische gedeelte bij master of puppets klonk klote, (te zenuwachtig?) erg krampachtig en wat vals, daarnaast ach ja een solo blijft lastig.
Maarja, jullie hadden teveel haast.
Die paranoid cover vond ik trouwens wel heel vet!

Maar let er op dat je als band elkaar niet opjut en te snel gaat.
Daarnaast hoorde ik ook wel dat jullie teveel van elkaars fouten aantrekken, gewoon strak doorspelen, is lastig, maar als je daar op let, word je denk ik als band al stuk beter.
Maarja, looking at it as 1st optreden, prima hoor!

davidof
25 augustus 2008, 20:15
Zang is inderdaad jammer, moet gewoon een zanger erbij hebben, maar ik ken het, irritant gitaar + zang te doen.
Het harmonische gedeelte bij master of puppets klonk klote, (te zenuwachtig?) erg krampachtig en wat vals, daarnaast ach ja een solo blijft lastig.
Maarja, jullie hadden teveel haast.
Die paranoid cover vond ik trouwens wel heel vet!

Maar let er op dat je als band elkaar niet opjut en te snel gaat.
Daarnaast hoorde ik ook wel dat jullie teveel van elkaars fouten aantrekken, gewoon strak doorspelen, is lastig, maar als je daar op let, word je denk ik als band al stuk beter.
Maarja, looking at it as 1st optreden, prima hoor!

Ja bij het harmonische gedeelte.. zaten we er soms naast:p. We zijn al even opzoek naar een zanger maar het is echt lastig.. niemand durft/wilt

Bedankt

Tho
25 augustus 2008, 20:41
OMFG gast... Ik zit het te kijken, en geniet nog bést van hoe het klinkt. Dat moet ik eerlijk toegeven en van een Metallica fan als ik zal je dat niet snel horen

Maar die zang... ik kan er écht niet naar luisteren, het is gewoon lullen in een mic.


Verder leuk gedaan

jaspie
25 augustus 2008, 21:09
master of puppets drummer houd amper strak ritme indd. Voor eerste keer best leuk verder

davidof
25 augustus 2008, 21:17
OMFG gast... Ik zit het te kijken, en geniet nog bést van hoe het klinkt. Dat moet ik eerlijk toegeven en van een Metallica fan als ik zal je dat niet snel horen

Maar die zang... ik kan er écht niet naar luisteren, het is gewoon lullen in een mic.


Verder leuk gedaan

Thx tho ik heb al wat comments gelezen van je op het forum & idd 'k heb al gemerkt dat je even hard als mij(of nog harder:p) fan bent van metallica ^^ . Nuja .. ik blijf het zeggen :p ik kan NIET zingen maar beter dit als geen zang dus :)

Grtz!

Tho
25 augustus 2008, 22:27
haha that's right! One big family!

Qkyrie
25 augustus 2008, 22:47
een goeje sound heb je idd al behoorlijk. Die nothing else matters vind ik wel sterk gespeeld. 2 dingen om aan te werken. het eerste weet je al, de zang. het tweede is ook al gezegd, het ritme en snelheid houden. Ik hoor goed dat je "nothing else matters" begint te spelen, een goed ritme. Valt die 2de gitarist in, de snelheid veranderd, valt de rest in en alles veranderd constant. probeer daar wat aan te werken. Probeer de drummer vooral te laten leiden, en laat hem goed leiden ;D

goed gedaan, en al zeker voor een eerste optreden makkeraad ;-)

Ace 1.15.19
25 augustus 2008, 22:50
Ik hoor goed dat je "nothing else matters" begint te spelen, een goed ritme. Valt die 2de gitarist in, de snelheid veranderd, valt de rest in en alles veranderd constant.
Bij Paranoid idem dito.

davidof
25 augustus 2008, 23:01
nuja de drummer speelt nog maar een half jaartje ;) maar ik zal het eens in de groep zeggen.:)

Qkyrie
25 augustus 2008, 23:05
nuja de drummer speelt nog maar een half jaartje ;) maar ik zal het eens in de groep zeggen.:)
welja, zeker niet slecht voor iemand die nog niet lang speelt, die drummer. Maarja, je hoort het wel. Het komt allemaal wel goed hoor, een drummer die een half jaar speelt kan niet op het niveau spelen van een andere muzikant die al langer speelt natuurlijk ;)

Q

davidof
26 augustus 2008, 03:11
welja, zeker niet slecht voor iemand die nog niet lang speelt, die drummer. Maarja, je hoort het wel. Het komt allemaal wel goed hoor, een drummer die een half jaar speelt kan niet op het niveau spelen van een andere muzikant die al langer speelt natuurlijk ;)

Q

hij doet het toch al aardig goed :)

RoelTM
26 augustus 2008, 08:45
Ja bij het harmonische gedeelte.. zaten we er soms naast:p. We zijn al even opzoek naar een zanger maar het is echt lastig.. niemand durft/wilt

Bedankt
soms...??? dit is tenenkromment man.... :o

jah sorry, klinkt best lullig... maar inderdaad, ik had het waarschijnlijk niet beter gedaan bij m'n eerste optreden :p
en voor de eerste keer klinkt het nog best aardig (behalve dat stuk dan, m'n haren staan overeind)

2m4
26 augustus 2008, 08:52
Ik doe het je in elk geval niet na na 5mnd gitaar spelen en een dikke kaak met dank aan de kaakchirurg! :D

Zang is inderdaad niet echt je ding (netjes neergezet toch?), en het ritme/tempo kan ook wat werk gebruiken, maar het klinkt me zeker niet slecht in de oren!

duckman
26 augustus 2008, 09:09
Geluid is goed, Paranoid cover klinkt goed, MoP is alles al over gezegd.
Nogmaals voor een eerste gig gewoon goed.Leuke nummers ook gekozen.

Wel zou ik gaan werke naan de uitstraling en je podiumhouding.Alles is nogal statisch.Nu hoef je ook niet rond te springen als een wulpse AXl Rose of een ADHD David Lee Roth...maar goed dat komt ook wel na een paar gigs.

Succes ermee en een leuke band!!

davidof
26 augustus 2008, 12:01
thx, Ja nu ik ons zelf zo bezig zie staan we idd nogal stijfjes. Maar goed daar kunnen we dan volgende keer aan werken! Kan je ook zeggen welk e gitaar bij het harmonische gedeelte juist vals klinkt? (hoge of lage gedeelte)

(o ja binennkort komen Enter Sandman & Seek & Destroy ook online ^^ ben beniewd)

Grtz!

davidof
26 augustus 2008, 13:20
Hierzo:

EnterSandman: http://nl.youtube.com/watch?v=O4wGJO2WCaQ
Seek&Destroy: http://nl.youtube.com/watch?v=EjKBLN5_WTY

RoCkInToM
26 augustus 2008, 14:13
Zeker niet slecht voor je eerste optreden. :)
Ik denk dat alles wel zo'n beetje is gezegd, maar ik vond Enter Sandman wel lekker klinken.

*AcousticGuitarMan*
26 augustus 2008, 14:45
Very Very Nice.
Vooral. Nothing else matters. Misschien omdat ik dat het zoizo al gaafste nummer vind!!!