PDA

View Full Version : Lessen (Delft), waar?



Nielsje
25 augustus 2008, 17:22
Zo, dit wordt m'n eerste post hier in de subforum, woei!

Ik speel al langere tijd gitaar (zo'n 8 jaren inmiddels) en heb in het verleden enkele malen les gehad. M'n eerste les periode was ongeveer één a anderhalf jaar, particulier bij een conservatorium dude.

Sinds ik in Delft woon, heb ik 2 cursussen gevolgd aan het cultureel centrum, waar Derk Groen mij les heeft gegeven.

Nu wil ik weer lessen gaan volgen, aangezien ik naar mijn mening teveel van hetzelfde speel. Ik blijf hangen in blues scales, dat soort dingen.

Na enig rondneuzen zijn er zo drie opties hier in Delft: Het cultureel centrum, weer bij Derk Groen, of bij één van de twee muziekscholen hier: het VAK of bij ROOTZ. Beiden zullen vast wel goed zijn, maar zijn ook aardig aan de prijs: rond de 700 euro voor een jaar gitaren.

Nu kan ik wel voor goedkope oplossing gaan (een half jaar bij Derk Groen voor 75 euro), maar ik heb het gevoel dat ik hier niet genoeg leer, of niet leer wat ik wil leren. Derk is een prima kerel, maar hij is echt een gitarist, die je leert spelen, wat je wil spelen. Ik wil juist iets meer theorie d'r achter, zodat er zelf ook op kan voortborduren. Snappen jullie mij een beetje? ben niet zo'n ster in uitleggen...

Bij Derk les je overigens per 4 personen, en in verschillende groepen. 2 jaar terug zat ik al in de gevorderden groep, en je lest zo'n 50 minuten per les.

De lessen bij de overige twee zijn per 30 minuten, of variabel. Overigens is er wel de optie om met z'n 2-en te gaan lessen, wat scheelt in de kosten, eventueel zou ik dan m'n mede gitarist lief moeten aankijken :satisfie:

Weten jullie misschien nog alternatieven? Ik kan natuurlijk Bert K een pm sturen, maar die heeft vast wel wat anders te doen in z'n avonduren..
Wellicht dat er conservatorium dudes zijn die wat willen bij verdienen?

Dan vraag je je waarschijnlijk af: "Waarom ga je zelf niet bijstuderen, genoeg theorie te vinden?" Nou, ik heb motivatie nodig, inspiratie om me aan de gang te krijgen. Als ik wist wat ik nog meer kon spelen, zou ik niet steeds terug vallen op die bluesscales, bijvoorbeeld.

Wat ik zoek:

* theorie, alsmede speeltechnieken
* motiverend & inspirerend
* niet zo van "wat jij wil", want dat weet ik dus niet, anders zocht ik geen docent om me verder te helpen.

ik hoor het wel, en als er iets niet duidelijk is, shoot!

edit:

Lessen in omgeving van Delft is niet erg, maar liever wel in Delft zelf.

dvavier
11 februari 2009, 19:58
Probeer Andro Biswane 06-41363432, speel ik al jaren met plezier.