PDA

View Full Version : De brug van een Epi LP Std



Silco
25 augustus 2008, 16:57
Ik ben nu een tijdje in het bezit van een Epi Les Paul Standard. Ik begin nu klachten te krijgen.

Voor de 3e keer in 2 maanden is vandaag mn dunne e snaar gebroken. 3 Weken geleden had ik deze vervangen, omdat ie toen ook al gebroken was. Het vreemde is, is dat het steeds op dezelfde plek is, namelijk op de tune-o-matic brug....

Ik dacht eerst dat het aan mijn manier van spelen lag, omdat mijn handpalm op die tune-o-matic brug rust. Maar hij brak dus bij een akkoorden stukje vanmiddag(bij slag ligt mn handpalm niet op de brug).

Als ik met mn nagel ga voelen daar waar de snaar in valt(hier is de snaar elke keer gebroken), voel ik een soort braampje.
Nu was mijn vraag of ik dat braampje zelf weg kan halen, of moet ik die gitaar wegbrengen naar de winkel waar ik het gekocht heb (Max Guitar)?

pannekoek
25 augustus 2008, 17:00
als je een vijltje pakt kan je het zelf gerust voorzichtig een beetje bijvijlen hoor :hippie:

Fuhgawz
25 augustus 2008, 17:09
Of als je geen vijl hebt die zo dun is kun je ook een stukje schuurpapier dubbelvouwen. Dat wil ook wel eens werken.

STW
25 augustus 2008, 17:33
ik had hetzelfde, vijlen hielp niet in mijn geval
nu heb ik van die grafieten zadeltjes, probleem opgelost

HertogJanNL
26 augustus 2008, 10:20
Als je de gitaar daar hebt gekocht kan je er altijd mee terug, lijkt me sterk dat ze je niet willen helpen dan.