PDA

View Full Version : Tips Frets Polijsten



FTI
25 augustus 2008, 13:17
Hoi mensen,

'k heb net mijn frets ge-levelled en ge-crowned. Eerste keer. Ik moet zeggen dat dit een vrij simpele klus is. Verder heeft het een wereld van verschil gemaakt voor de playability en action op mijn strat.

Wat voor tips kunnen jullie mij geven om de frets te polijsten? Ik heb zelf nog geen dremel. Heb al een schuursponsje greprobeerd en schuurpapier 600 grit, maar het blijft dof. Dus ik heb het nu even laten zitten voordat ik teveel weghaal.

Alvast bedankt voor de reactie.

Nielsje
25 augustus 2008, 13:24
Wellicht kan een mod dit even verplaatsen naar het zelfbouw gedeelte?

De werkbank is meer amps & effecten, zelfbouw voor gitaren.

Maar om je vraag te beantwoorden: Voor het polijsten van frets kan je heel erg goed staalwol gebruiken, het liefst fijne staalwol.

Kost niets, en werkt uitstekend.

no 1 hops
25 augustus 2008, 13:29
als je het kunt krijgen staalwol 4 x 0
3 x 0 zal misschien ook wel gaan.

FTI
25 augustus 2008, 14:20
Bedankt voor de reactie.

Sorry, jullie hebben gelijk. Ik was per ongeluk in de verkeerde rubriek - dit had uiteraard in zelfbouw topic moeten staan.

no 1 hops
25 augustus 2008, 14:29
Bedankt voor de reactie.

Sorry, jullie hebben gelijk. Ik was per ongeluk in de verkeerde rubriek - dit had uiteraard in zelfbouw topic moeten staan.volgens mij had ik laatst bij een doosje van 3 snaren sets ook een soort stukje polijst papier.
werkte wel redelijk

BamBuFan1
25 augustus 2008, 14:46
als je het kunt krijgen staalwol 4 x 0
3 x 0 zal misschien ook wel gaan.

En daarna nog even met de dremel met een polijstschijfje erop.

no 1 hops
25 augustus 2008, 17:54
En daarna nog even met de dremel met een polijstschijfje erop.heb ikzelf nog nooit geprobeert, wat gebruik je dan als polijst middel?

Dj_Tuning
25 augustus 2008, 18:50
Met witte scotchbrite moet het goed lukken :)

Johannes
25 augustus 2008, 20:54
zilver- of koperpoets werkt ook erg goed, al moet je de toets wel goed(!) beschermen/ afplakken

BamBuFan1
25 augustus 2008, 21:55
heb ikzelf nog nooit geprobeert, wat gebruik je dan als polijst middel?

Blauwe polijstpasta (ik ken alleen de blauwe en bruine varianten: bruin is een stuk harder).

Enra
26 augustus 2008, 07:28
als je het kunt krijgen staalwol 4 x 0
3 x 0 zal misschien ook wel gaan.

Absoluut!! Wel even toets afplakken of een beschermertje maken.

FTI
2 september 2008, 17:22
he.. onlangs weer tijd gehad om aan mijn gitaar te knutselen. Heb een setje staawol aangeschaft (bij de Praxis) - type aanduiding stond er niet bij maar het was wel 'gevoelsmatig' zacht genoeg.

Heb de nek afgeplakt. Mijn vrouw was zoo aardig geweest om tijdens haar nachtelijke As the World Turns routine de tape alvast in stukjes te snijden - scheelde zeker wel 10 minuten . Even geschuurd - niet te hard. Mijn frets zien (en voelen) er weer uit als nieuw.

Bedankt voor de zeer handige en goedkope tip.