PDA

View Full Version : Midi floorboard zelfbouw zoals Bradshaw gezocht ?



Ray5150
25 augustus 2008, 00:43
Hallo, ik ben nieuw hier maar heb wel gelijk een moeilijke vraag.

via via kwam ik in kontakt met iemand die gitaar speelt graag elektronica zelfbouwt en een heleboel effectapperatuur in 19 inch heeft.

Nu wil het geval dat hij graag een Midifloor board wil bouwen zoals de Bob Bradshaw / Voodoo Lab / Skrydstrup systemen. hij heeft al diverse onderdelen zoals behuizing en dergelijke in huis gehaald.
Nu is het punt dat hij vooralsnog nergens op internet schema's van zo'n ding kan vinden.

Ik kan zelf ook zo'n ding goed gebruiken, vandaar mijn bemoeinis hiermee.
Technisch zit zo'n ding niet zo ingewikkeld in elkaar: een stuk of 12 voetschakelaars, een microcontroller met firmware die Midi Program Change's uitspuugt, paar IC's om een 7 segments LED display aan te sturen zodat je weet in welk programma je zit, een voedingkje en een Midi out connector.

Nu mijn vragen :

Heeft iemand hier ooit zo'n ding zelf gebouwd ?

Weet iemand website's waar zo'n projekt beschreven staat (het liefst met firmware erbij)?

Ik heb zelf niet genoeg (lees geen) digitale kennis om ziets te ontwerpen en software te schrijven.

En ik weet dat je voor een paar honderd euro zo'n ding van marktplaats afhaalt van Behringer of Roland. Het gaat om de sport van het zelfbouwen....

bijvoorbaat hartelijk dank voor de tips en hulp.

rvorkink
25 augustus 2008, 10:22
Kijk hier eens: http://www.ucapps.de/index.html en dan in de linkerkant bij 'user products' 'pedal box'

René

ponq
25 augustus 2008, 10:25
Hoi, welkom!

Er zijn hiero in de Werkbank al een aantal topics geweest over dit soort midi-floorboards. Ik zou zeggen, probeer de Search eens ;)

Ray5150
25 augustus 2008, 15:21
Hey, Ponq,jij ook hier ?

ik had al gezocht met de zoekfunctie maar kon niet echt iets vinden. komt denk ik ook door de verschillende benamingen die gebruikt worden.

die link van http://www.ucapps.de/index.html is denk ik wel praktisch,ja
voorals nog bedankt.