PDA

View Full Version : Intellifex Hush in/out/pre/post vraagje



Johnny Ramone
24 augustus 2008, 22:40
De Intellifex staat er bekend om dat het de toon niet al te veel aantast, het blijft dus mooi vol en niet dat dunne digitale.

Ik heb dus zo'n Intellifex en wil ook wel een mooie volle toon.

De manier om dit te bewerkstelligen doe je dmv te kiezen voor de functie direct pre hush bij de mixer settings. Maar nu is het zo dat er ook een functie *****hush***** bestaat, waar je kunt kiezen tussen: hush i/o in, en, hush i/o out. Wat is dit? Wat gebeurt hier? Bovendien kun je nog een exp tresh en een rel rate instellen voor de hush. Ik snap er helemaal niets van.

Ik heb helaas geen originele manual van dit apparaat, alleen van de LTD versie, en die is voor mij niet duidelijk genoeg.

ben vanhoof
25 augustus 2008, 09:58
Je zet bij mix direct hush op post. De hush functie zet je aan. Ik heb de exp treshhold op -40 dB staan en de release rate op maximum (70 bij mn replifex, wrsch hoger bij jou). Op www.rocktron.com vind je manuals via support - online manuals - discontinued products

Johnny Ramone
25 augustus 2008, 13:53
Je zet bij mix direct hush op post. De hush functie zet je aan. Ik heb de exp treshhold op -40 dB staan en de release rate op maximum (70 bij mn replifex, wrsch hoger bij jou). Op www.rocktron.com vind je manuals via support - online manuals - discontinued products

Bedankt voor het antwoord, maar het was niet het antwoord waar ik op hoopte. Hoe dan ook, aardig van je dat je de moeite genomen hebt.

Johannes
25 augustus 2008, 14:02
pre(voor) en post(achter) bepaald de plaats van de hush in het signaalpad. I/O betekent aan of uit.

Bij treshhold stel je de grenswaarde in vanaf wanneer de hush het signaal af gaat kappen (dus onder een bepaalde signaal/ruis-sterkte gaat de gate dicht).

De release bepaald hoe snel het geluid weer wordt doorgelaten als het signaal weer boven die grenswaarde komt (als je bijvoorbeeld weer aanslaat op je gitaar).

Johnny Ramone
25 augustus 2008, 14:21
pre(voor) en post(achter) bepaald de plaats van de hush in het signaalpad. I/O betekent aan of uit.

Bij treshhold stel je de grenswaarde in vanaf wanneer de hush het signaal af gaat kappen (dus onder een bepaalde signaal/ruis-sterkte gaat de gate dicht).

De release bepaald hoe snel het geluid weer wordt doorgelaten als het signaal weer boven die grenswaarde komt (als je bijvoorbeeld weer aanslaat op je gitaar).

Dit is een antwoord!

Dus als ik 'm uitschakel maakt het ook niet meer uit of die pre or post is, want hij staat dan uit. En dat is wat ik wil.

Weet (of heeft) iemand misschien een lijst met bruikbare settings? Dus leuke/gebalanceerde effekten. Metname voor de chorus, ik krijg het nog niet voor elkaar om deze lekker te laten klinken.

Johannes
25 augustus 2008, 20:19
Ik merk bij zowel mn intelliverb als mn replifex toch een klein verschil in het geluid tussen pre en post ondanks dat de hush is uitgeschakeld.

Je kunt natuurlijk vanaf niks een geluid bouwen, wat ik vaak doe is een preset kiezen die redelijk in de buurt komt, en dan beetje finetunen.

ben vanhoof
25 augustus 2008, 22:24
Op de site van rocktron vind je naast de manual ook patches, mss wel interessant. Bij mn replifex zaten er standaard wel een paar bruikbare patches bij, wrsch is dit bij de intellifex ook zo.