PDA

View Full Version : Vox ac 30 cc1 of cc2?



sas62florett
24 augustus 2008, 20:22
Ik overweeg een Vox ac 30 aan te schaffen om de klankkleur van de legendarische Shadowman Hank B Marvin op te pikken. Weet iemand iets zinnigs te adviseren. b.v. de Vox ac 30 cc1 of cc2. Wat is het verschil in geluid? Gr. Jos

humbucker
24 augustus 2008, 20:41
de CC1 heeft 1 speaker, de CC2 heeft er 2. Als ik jou was zou ik gaan voor de versie met de Blue Alnico speakers. Ik heb zelf een AC15 met een Blue Alnico en dat is echt 1 van de best klinkende speakers.

Nielsje
24 augustus 2008, 20:51
Heuh..

Mitch had het er laatst over dat er nog een verschil was tussen de cc1 en de cc2, behalve die ene speaker extra. (misschien het soort speaker?)

Als 'ie lief is, dan post hij het wel, anders moet je hem ff PM-en.

Overigens klinkt een AC 15 met telefunken buisjes beter :D

MarkV
24 augustus 2008, 20:57
Heuh..

Mitch had het er laatst over dat er nog een verschil was tussen de cc1 en de cc2, behalve die ene speaker extra. (misschien het soort speaker?)

Als 'ie lief is, dan post hij het wel, anders moet je hem ff PM-en.

Overigens klinkt een AC 15 met telefunken buisjes beter :D

De CC1 is een 1x12 met een Celestion Neodog speaker. Die klinkt m.i. beter dan de standaard Warfdale die je in de goedkopere 2x12 kan krijgen. De Neodog is wel wat moderner gevoiced. De 2x12 met Celestion Blue's is natuurlijk de holy grail Vox sound.

Mitch
24 augustus 2008, 20:58
Staat ook gewoon op de Vox site, de CC1 heeft een Celestion Century. Een mooi helder klinkende speaker die naar mijn smaak aanmerkelijk beter is dan de Barfdales die ze in de CC2 stoppen. Ik zal niet ontkennen dat Celestion Blues bijzondere speakers zijn, maar voor een wat bescheidener bedrag heb je aan de CC1 een meer dan prima combo.

MarkV
24 augustus 2008, 21:06
de CC1 heeft een Celestion Century
De Neodog = Century? Dat wist ik niet.

Mitch
24 augustus 2008, 21:15
Nou ja, die Neodymium magneet speaker van ze, in ieder geval. Zijn ze van naam veranderd? Dan loop ik achter.... of misschien de naam die Vox ervoor gebruikt, dat kan ook. Ik zal eens kijken!
EDIT: juist, dat laatste.

Grooveyard21
25 augustus 2008, 09:44
ik stem voor cc2, kun je later altijd er celestion blue bull dogs in zetten en dat is toch de ultieme vox sound.

Mitch
25 augustus 2008, 10:56
En in een CC1 zou je geen Celestion Gold kunnen zetten? Beetje een non-argument.

Grooveyard21
25 augustus 2008, 11:02
En in een CC1 zou je geen Celestion Gold kunnen zetten? Beetje een non-argument.

dat zou natuurlijk ook kunnen, maar ik zou dan persoonlijk toch voor de klassieke ac30 setup gaan met 2 speakers.

Nielsje
25 augustus 2008, 11:11
:D

Ha! Dat zei Mitch laatst ook al: Dat veel mensen liever de 2x12 versie kiezen boven de 1x12, omdat dat de classic setup is, ook al klinkt de 1x12 beter van zichzelf...

Tja..

Grooveyard21
25 augustus 2008, 11:14
maar de versterker is toch verder hetzelfde?

er is alleen het verschil tussen de neo speaker en de wharfedale.

en dat verschil doet er niet toe als je toch de celestion blue bulldogs wil.

johanb
25 augustus 2008, 11:14
Ik zou gelijk de ccx kopen ,later erin zetten kost veel meer dan gelijk de blauwen kopen,ik heb zelf de ac30ccx en het klinkt heerlijk.hiervoor had ik de ac15 met warfdale en vooral als het wat harder moet begonnen die toch een lelijk geluid te maken als je op de lage snaren speelde, ik verwacht dat dat ook bij de ac30 cc het geval zal zijn

Mitch
25 augustus 2008, 11:31
maar de versterker is toch verder hetzelfde?
er is alleen het verschil tussen de neo speaker en de wharfedale.
en dat verschil doet er niet toe als je toch de celestion blue bulldogs wil.
Vraagt de topic starter daarom? Nee, hij vraagt juist om het verschil tussen de CC1 en CC2. Vandaar mijn antwoord dat -ie dan beter voor de CC1 kan gaan.

Grooveyard21
25 augustus 2008, 11:41
Ik overweeg een Vox ac 30 aan te schaffen om de klankkleur van de legendarische Shadowman Hank B Marvin op te pikken. Weet iemand iets zinnigs te adviseren. b.v. de Vox ac 30 cc1 of cc2. Wat is het verschil in geluid? Gr. Jos

de topic starter vraag ook om de legendarisch hank marvin klankkleuren en noemt als voorbeeld de cc1 en cc2.

Dat sluit de cc2x dan niet uit.

Mitch
25 augustus 2008, 11:44
Strict genomen niet, maar het zegt iets over het budget waar iemand aan denkt.

Grooveyard21
25 augustus 2008, 11:59
Strict genomen niet, maar het zegt iets over het budget waar iemand aan denkt.

dat is waar, en beide versterkers kun je altijd nog upgraden naar blue's (gold) mocht je dat willen.

-Heineken-
26 augustus 2008, 20:51
Volgens mij heeft de AC15 ook geen FX loop. Wat ik dan wel weer zo geil vind aan mijn CC2x