PDA

View Full Version : Welke wahwah?



Guitarfreak
28 februari 2003, 20:39
Hoi,
Ik was weer eens op zoek naar iets nieuws :smile: Ik was vandaag zo bij een vriend en die had een wahwah, nou vond ik het niet erg mooi klinken, het was een cry baby... Maar weten jullie een wahwah pedaal die gewoon echt te gek klinkt voor een prijs tussen de 100 en 200 euro?
Alvast bedankt,
greetz

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Guitarfreak op 2003-02-28 20:39 ]</font>

BLOK182
28 februari 2003, 20:51
Misschien een Vox wah ofzo? Ik ben zelf ook wel benieuwd, ik wil ook nog eens een wah.

Guitarfreak
28 februari 2003, 20:53
Bedankt voor je snelle reactie> Vox wah uhm heb je enig idee hoe duur die is? dan ga ik morgen hem nog proberen in de muziekwinkel,... En natuurlijk meerdere maar jullie weten er meer van dan ik...

BLOK182
28 februari 2003, 20:56
Bij Feedback issie iets van 189 euro, tis geen boutique maar ik hoor dat iedereen er erg enthousiast over is, hij moet een hele verbetering zijn op de dunlops. Ik ben zelf ook erg benieuwd.

Guitarfreak
28 februari 2003, 21:03
Ik ben ook erg benieuwd. Die valt wel binnen me prijsklasse dus ik zal er morgen eens op spelen :smile: thanx btw

BLOK182
28 februari 2003, 21:05
Misschien als je nog iets meer wilt uitgeven, bij haarguitars.nl hebben ze de RMC 1 voor 229, das ietsje boven je budget, maar die schijnt behoorlijk de bom te zijn.

Guitarfreak
28 februari 2003, 21:25
Probeer ik die toch morgen ook even uit. Ik vergelijk wel even en plaats morgen wat uiteindelijk mijn beslissing is geworden...

Nielsje
28 februari 2003, 21:47
Vox clyde mc coy
Met true-bypass, om dirk maar ff te pesten :razz:
Geweldig ding, maar wel wat expensive... maar ook wel goed zelf te bouwen, maar je kan ook een crybaby nemen (sommige klinken toch best wel goed...) en die dan eventueel ombouwen tot een clyde mccoy..

Mithrandir
28 februari 2003, 23:07
Als je toch gaat proberen dan moet je de Morley Bad Horsey (I of II) ook meer ff proberen, die heb ik zelf en ik ben er erg over te spreken.

Teese Real McCoy's moeten ook geweldig, maar die zijn wat duurder, vraag maar aan sash wat hij van de zijne vindt.

Negative K3 fan
28 februari 2003, 23:12
Vox schijnen redelijk goed te zijn, moet je wel een trrue bypass hebben, want wah pedalen zijn ebruche toon zuigers.

Shay
28 februari 2003, 23:14
vox vind ik ook een van de betere wah's die betaalbaar zijn..

alhoewel .. vroeger kon je een dunlop halen voor 90 gulden en nu zijn ze boven de 100 euro

jpb
28 februari 2003, 23:24
Op Ebay (US) staan veel VOX 847's die voor $60-70 weggaan (nieuw). $10,- verzendkosten, een DPDT erin (kan je zelf) en voor onder de 100 euro heb je een goede wah, die je nog kunt opleuken met een goede pot en inductor.

sash
1 maart 2003, 02:14
TEESE WAHS ALL THE WAY!!!

Haar Guitars heeft de Teese RMC1 voor 224 Euro en Music Force Rotterdam heeft ze op voorraad.

Zelf heb ik een Teese RMC3 en daar ben ik helemaal wild van. De sound is zo fantastisch en de instelmogelijkheden zijn helemaal niet zo overdonderdend als je zou denken. Die Geoffrey Teese is echt geniaal.

Vox wah's zijn wel lekker (heb er een gehad voor m'n Teese), alleen denk ik dat je net als ik de sweep wat te kort zal vinden. De RMC1 heeft een fantastische wijde en bassige sweep, je moet het maar gewoone eens uitproberen.

sash
1 maart 2003, 02:16
Oh ja wat links:

http://www.haarguitars.nl
http://www.music-force.nl
http://www.realmccoycustom.com

Lucky
1 maart 2003, 06:39
Het is waar, die Teese RMC wah's zijn absoluut het beste (even de factor smaak weglatend)

Maar als ik jouw was zou ik gewoon voor een leuk Crybabytje of zo'n standaard Vox....
als het je eerste wah is heeft het echt geen zin om 2-300 euro (of meer) uit te geven voor een Teese.
Waarschijnlijk zal je het verschil nog niet eens kunnen waarderen (no offence)

een beetje het verhaal van hoe kun je een Ferrari echt goed waarderen als je alleen maar in Ferrari's gereden hebt.

Ik heb jaren lang prima gewahed met een crybaby. Nu heb ik een picturewah en die is inderdaad tig keer beter.
Maar leer nu eerst het effect maar eens kennen en ga dan bakken met geld uitgeven om het neusje van de zalm te krijgen.

sorry to spoil your fun!
:grin:

Guitarfreak
1 maart 2003, 15:20
Hoi,
Ik ben vandaag naar de shop geweest en heb van alles vergeleken... Kheb verschillende wahwah's geprobeerd, toen ik op de Vox V 848 - Clyde McCoy speelde dacht ik wow! Dit is wat ik zocht... Kheb nog even 10 minuten geprobeerd en heb hem uiteindelijk gekocht. Bedankt voor de tips etc etc! Nu ben ik erg tevreden :grin:
greetz,
Jip

Electrical Storm
1 maart 2003, 18:12
Yep, ga voor de Vox!! Ik heb een Dunlop Crybaby en ik moet zeggen dat hij best wel zuigt! Hij 'waht' nauwelijks, ik ontvang er een stoorzender door en hij werkt eigenlijk alleen goed als je hem als filter gebruikt. Als ik ga trappen heb je in de treble-stand goed volume maar als je hem naar achteren haalt zakt het geluid helemaal weg -> dikee niks dus die Dunlops...

BLOK182
1 maart 2003, 18:14
Op 2003-03-01 15:20, schreef Guitarfreak:
Hoi,
Ik ben vandaag naar de shop geweest en heb van alles vergeleken... Kheb verschillende wahwah's geprobeerd, toen ik op de Vox V 848 - Clyde McCoy speelde dacht ik wow! Dit is wat ik zocht... Kheb nog even 10 minuten geprobeerd en heb hem uiteindelijk gekocht. Bedankt voor de tips etc etc! Nu ben ik erg tevreden :grin:
greetz,
Jip

Ah dus die Vox Clyde McCoy is toch een fijn dingetje? Wat voor muziek speel je erop?

Guitarfreak
1 maart 2003, 19:08
Ik speel funk, metal daarvoor issie wel geschikt :smile:

BLOK182
1 maart 2003, 19:14
Ah cool, want ik zoek een wah die flink rockt, clean moettie lekker klinken, maar met vette scheur en solo's moet het ook een eind weg wah'en.

Nielsje
1 maart 2003, 19:18
Hm... nu moet je nog hendrix spelen om die wah helemaal tot z'n recht te laten komen :razz:
gefeliciteerd met je wah man! tof ding
en dan heb ik het niet alleen over de sound, ook de looks zijn geweldig, echt vet mooi...

Guitarfreak
1 maart 2003, 19:20
Ik heb niet zoveel verstand van wahwah's maar dit was wel de beste van de 5 die ik had uitgeprobeerd. Qua rock klonk'tie het beste en clean... Hij klonk echt lekker gewoon, meer kan ik er niet van maken :grin: Je moet hem maar een x uitproberen...

Guitarfreak
1 maart 2003, 19:25
Op 2003-03-01 19:18, schreef Nielsje:
Hm... nu moet je nog hendrix spelen om die wah helemaal tot z'n recht te laten komen :razz:
gefeliciteerd met je wah man! tof ding
en dan heb ik het niet alleen over de sound, ook de looks zijn geweldig, echt vet mooi...


Tjah ik ben geen hendrix :wink:

BLOK182
1 maart 2003, 20:09
Zal hem wel eens checken, lijkt me een heel fijn ding.

Guitarfreak
1 maart 2003, 21:13
jup 'check' um maar :razz:

sash
1 maart 2003, 23:34
Gefeliciteerd met je wah! Vox wahs zijn erg goede wah's, alleen zou ik er wel een true bypass switch in zetten want wah's zijn echte toonzuigers als ze niet true bypass zijn. Persoonlijk vind ik de sweep van Vox wahs iets te kort.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-03-01 23:34 ]</font>

Ic3gl0vE
1 maart 2003, 23:41
ja maar guitarfreak houdt het gewoon enigzins betaalbaar :smile:

B108
2 maart 2003, 00:26
De Wah van Dunlop klinkt erg goed.

Electrical Storm
2 maart 2003, 01:21
Op 2003-03-02 00:26, schreef B108:
De Wah van Dunlop klinkt erg goed.


Omdat je niet beter weet? Ik vind het een baggerding!!

sash
2 maart 2003, 01:50
Op 2003-03-01 23:41, schreef Ic3gl0vE:
ja maar guitarfreak houdt het gewoon enigzins betaalbaar :smile:


Nou de Teese RMC1 wah is maar 25 euro duurder dan die Vox, dus daar zie ik heb probleem niet.

Guitarfreak
2 maart 2003, 08:55
Ik heb er 5 uitgeprobeert deze vond ik naar mijn mening het beste klinken...

sash
2 maart 2003, 12:43
Teese wah zeker niet gehoord dan :razz: :grin:

sebass
2 maart 2003, 12:51
Ik denk dat jullie meer naar sash moeten luisteren. Die wah van hem is echt prachtig.

sash
2 maart 2003, 12:56
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/voodoo.mp3

Soundfiletje van de RMC3 op een gefinetunede RMC1 instelling.

Hij klinkt ietwat dof (door de mic en slechte geluidskaart) en ietwat lief, maar dan hoor je de wah wel beter.

Guitarfreak
2 maart 2003, 14:04
Klinkt wel lekker hoor :smile:

marc_o
3 maart 2003, 22:50
er zijn een berg goede wha's te koop, en heb de meeste wel geprobeerd, de morly's zijn erg goed van geluid, alleen jammer dat je bij de meeste, op een paar na, eerst aan de zijkant dat ding moet aantrappen, verder zijn hun geluid prima, maar aan het goedkopere segment vind ik de Ibanez wh-10 nog het best, zit ook vette bassschakelaar op, alleen jammer dat het goedkoop plastic is, de constructie is niet zo heel best, maar het geluid wel.

Speeddemon
12 mei 2003, 19:59
Op 2003-03-01 23:34, schreef sash:
Gefeliciteerd met je wah! Vox wahs zijn erg goede wah's, alleen zou ik er wel een true bypass switch in zetten want wah's zijn echte toonzuigers als ze niet true bypass zijn.
Als Guitarfreak een V848 heeft gekocht, dan issie al true bypass.

Ik heb zelf een V847 sinds '95 en die heb ik onlangs TB laten maken, toen de potmeter 'op' was. Klinkt lekker rustig, maar moet wel zeggen dat ie vroeger vetter klonk, alleen wel gepaard met een behoorlijke volume-boost... Als ik deze wah vervang wordt het ofwel een V848 Clyde McCoy of een Teese RMC2...
Heb verschillende keren Dunlops gespeeld, zelfs 1 keer mee opgetreden (toen die Vox ge-tb-ed werd)... 3 keer niks... veel te schel, geen 'soul'... leuk voor Kirk Hammett-wannabe's, maar voor iemand die "Shaft Theme" met overtuiging wil wegzetten.. nee.

(ik speel trouwens ook veel metal naast funk en blues, en zelfs voor metal is die Vox nog beter)