PDA

View Full Version : Eden: het eindresultaat



prs
24 augustus 2008, 20:17
Ik heb toch maar even een nieuw topic geopend om alles even overzichtelijk te houden.
Mijn Eden Les Paul kopie is klaar. Ik moet zeggen dat de gitaar echt fantastisch speelt en klinkt. Frets zijn prima (niets hoeven te vlakken en een heerlijk lage actie), houtkwaliteit is top (1 delige body kwartiers gezaagd mahonie) en de klank met de PRS Humbuckers is heerlijk!
Dragon 1 in de halspositie, McCarty in de brugpositie. Ik moet wel zeggen dat ik de Dragon 1 prefereer, maar de combinatie van beide elementen in de gitaar (en daarmee bedoel ik niet de middenstand) maakt de gitaar heel veelzijdig. Daarbij heb ik ook nog twee push pull pots om beide elementen single coil te maken.
Genoeg voor nu, tijd voor wat foto's (ik krijg de kleur niet mooi op de foto's). Verdere vragen kunnen natuurlijk gesteld worden:)

http://img216.imageshack.us/img216/4200/dsc08184kr2.jpg

http://img231.imageshack.us/img231/1596/dsc08193jy6.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/6360/dsc08188ug3.jpg

prs
24 augustus 2008, 20:20
http://img231.imageshack.us/img231/3199/dsc08169jh5.jpg

Nielsje
24 augustus 2008, 20:53
Ziet er goed uit!
Jammer dat de Group-buy niet door ging :(

Maar wat voor tuners zitten er nou op? Aan de sleutels zelf te zien lijkt het nickel, maar de pennen ogen goud..

Lexvandoef
24 augustus 2008, 21:11
De stemsleutels lijken mij eerder (fake) parelmoer dan nickel.

Wel een tof gitaartje uiteindelijk zeg!

pueblo
24 augustus 2008, 21:40
ziet er echt prachtig uit
hoeveel heeft alles bij elkaar uiteindelijk gekost, en als je het vergelijkt met een andere les paul, met welke zou je het dan doen (qua bespeelbaarheid, klank, kwaliteit)

oknarb180
24 augustus 2008, 22:05
Hey,

Die's mooi geworden, zeg. Ik heb toevallig vorige week bij Fred Dons op een Eden Les Paul gespeeld, maar wat een fantiastisch lage actie had dat ding! En hij had er ook niets aan gedaan. Mooi, mooi, mooi!
En de sound was ook gewoon goed!

vr.gr.

Branko

Orpheo
25 augustus 2008, 00:55
ik ben ook zeer te spreken over de mijne. ik heb 'm welliswaar als 'testbed' voor nieuwe bedradingen en speciale technieken voor bepaalde dingetjes, en gebruik 'm eigenlijk niet, omdat ik gewoon tig gitaren heb die beter zijn, maar voor 't geld (160E met koffer)is 't geen geld. 300 euro in totaal.. daar koop je geen epi voor met deze kwaliteit, feel, vibe en uitstraling (en headstock, niet te vergeten).

LucaBrasi
25 augustus 2008, 01:21
Hey Jesse, ziet er strak uit! Is dat plaatje aan de achterkant birdseye maple, of lijkt dat maar zo op de foto's? Ben benieuwd hoe ie in real life klinkt!

superfly
25 augustus 2008, 10:13
Mooi hoor smaakvolle gitaar, gefeliciteerd. Nog een goud kapje op die McCarty?

Wim

robostrat
25 augustus 2008, 11:12
zowhe, ziet er netjes uit zo !!!

no 1 hops
25 augustus 2008, 12:05
ziet er heel mooi uit

prs
25 augustus 2008, 14:28
Maar wat voor tuners zitten er nou op? Aan de sleutels zelf te zien lijkt het nickel, maar de pennen ogen goud..

Het zijn gouden tuners met pearl buttons (fake).

http://img293.imageshack.us/img293/8324/dsc08183gl9.jpg

Dat matcht mooi met de parelmoeren ring om de schakelaar (niet goed op de foto's te zien)

http://img174.imageshack.us/img174/4012/dsc08185lo6.jpg

no 1 hops
25 augustus 2008, 14:30
klinkt misschien gek maar de rand van die laatste zou ik toch afronden

prs
25 augustus 2008, 14:31
ziet er echt prachtig uit
hoeveel heeft alles bij elkaar uiteindelijk gekost, en als je het vergelijkt met een andere les paul, met welke zou je het dan doen (qua bespeelbaarheid, klank, kwaliteit)

Poeh, geen idee.....ik denk dat het bij elkaar rond de 350 euro gekost heeft.
Ik heb niet echt veel ervaring met Les Pauls, dus ik kan hem niet echt vergelijken. Door de elementen en de houtsoorten ben ik zelfs geneigd om te zeggen dat ie meer als een PRS klinkt dan een Les Paul.
Ik denk dat je beter iemand als Orpheo kunt vragen met welke LP zo'n Eden te vergelijken is.

prs
25 augustus 2008, 14:36
Hey,

Die's mooi geworden, zeg. Ik heb toevallig vorige week bij Fred Dons op een Eden Les Paul gespeeld, maar wat een fantiastisch lage actie had dat ding! En hij had er ook niets aan gedaan. Mooi, mooi, mooi!
En de sound was ook gewoon goed!

vr.gr.

Branko

Ik heb de Eden LP ook gezien bij Fred. Ik was een paar dagen voordat jij naar hem toe ging bij 'm. Hij heeft mijn Eden LP ook gezien en was er ook zeer over te spreken!

prs
25 augustus 2008, 14:40
Hey Jesse, ziet er strak uit! Is dat plaatje aan de achterkant birdseye maple, of lijkt dat maar zo op de foto's? Ben benieuwd hoe ie in real life klinkt!

Heej Luc!
Die backplates zijn inderdaad gemaakt van kruiselings verlijmd birdseye fineer, gelakt met nitro-cellulose.
Je moet snel maar eens langskomen!

http://img293.imageshack.us/img293/4258/dsc08170wl6.jpg

prs
25 augustus 2008, 14:41
Mooi hoor smaakvolle gitaar, gefeliciteerd. Nog een goud kapje op die McCarty?

Wim

Nee, ik vind het nickel kapje mooier staan. Ik wil dat kapje misschien nog een brushed look gaan geven. Met een gouden kapje gaat het goud overheersen en dat heeft niet echt mijn smaak.

prs
25 augustus 2008, 14:42
klinkt misschien gek maar de rand van die laatste zou ik toch afronden

Die rand is afgerond als ik het goed zie, maar daarvoor zou ik die ring moeten omdraaien. Ik heb hem bewust andersom erop gezet omdat ik de tekening in het parelmoer aan die kant mooier vond. :)

Luke-wannabe
25 augustus 2008, 15:56
Ziet er gaaf uit! Wat voor lak zit er op dat ding?

madman
25 augustus 2008, 16:35
Mooi gitaartje hoor!

prs
25 augustus 2008, 16:47
Ziet er gaaf uit! Wat voor lak zit er op dat ding?

Polyester lak. Ik dacht aanvankelijk dat het een vrij dikke laag was, maar Fred Dons heeft zijn eigen LP geschuurd (lak eraf) en vertelde me dat de dikte van de laklaag erg meevalt.

Luke-wannabe
25 augustus 2008, 16:52
Okee! Niks mis met polyester!

Orpheo
25 augustus 2008, 22:51
Poeh, geen idee.....ik denk dat het bij elkaar rond de 350 euro gekost heeft.
Ik heb niet echt veel ervaring met Les Pauls, dus ik kan hem niet echt vergelijken. Door de elementen en de houtsoorten ben ik zelfs geneigd om te zeggen dat ie meer als een PRS klinkt dan een Les Paul.
Ik denk dat je beter iemand als Orpheo kunt vragen met welke LP zo'n Eden te vergelijken is.

de houtsoorten zijn ook in een LP standard te vinden, dus daar gaat de vergelijking met een PRS mank. qua pups.... de dragon en mccarty pups zijn ook, qua karakter, te vergelijken met gibson, maar goed, dat kan ook andersom gezegd worden.

ik zie deze eden LP's als de gitaren die in de (kwaliteits)niche zitten tussen epi en gibson. niets meer, niets minder. goeie sound, gibson style. mindere feel, epi style.

madman
25 augustus 2008, 22:57
de houtsoorten zijn ook in een LP standard te vinden, dus daar gaat de vergelijking met een PRS mank. qua pups.... de dragon en mccarty pups zijn ook, qua karakter, te vergelijken met gibson, maar goed, dat kan ook andersom gezegd worden.

ik zie deze eden LP's als de gitaren die in de (kwaliteits)niche zitten tussen epi en gibson. niets meer, niets minder. goeie sound, gibson style. mindere feel, epi style.

Werkt PRS over het algemeen niet net zoals gibson met een mahonie/maple combinatie?
Zo mank is de vergelijking nog niet:p

Orpheo
25 augustus 2008, 23:53
Werkt PRS over het algemeen niet net zoals gibson met een mahonie/maple combinatie?
Zo mank is de vergelijking nog niet:p
prs kopieert gibson qua tone, en gibson's ontwerpen qua pickups. om een LP te vergelijken met prs vind ik nogal...raar ;)

madman
26 augustus 2008, 00:20
Mwa, PRS gebruikt de goede features van gibson, maar ze hebben bijv ook weer een grotere scale length dan gibson, wat ik persoonlijk weer lekkerder vind klinken en ook fijner vind spelen.

Aan de andere kant gebruikt PRS ook de double cutaway zoals op een strat, wat de bespeelbaarheid weer ten goede komt. (zegt de eigenaar van een singlecut *kuch*)

Back on topic; ik heb eerlijk gezegd nog niet op een gitaar met een dragon of mccarty pups gespeeld, dus kan ook geen uitspraak doen over de klank daarvan, laat staan dat vergelijken met een lp.
Aangezien de scale length die van een lp is, zal ie probably wat wolliger klinken dan een prs vanwege de wat lagere snaarspanning, de houtsoorten zijn hetzelfde als zowel een prs als gibson...
Basically hangt de vergelijking dan aan elkaar met het verschil tussen paf's en prs pups...