PDA

View Full Version : vraagje over snaren



tidus
28 februari 2003, 19:19
hallo mensen,

der was gisteren een huiselijke ramp gebeurd. ik brak een snaar.
maar ik heb geen reserve meer liggen. nou krijg ik vanaaf bezoek en ik wilde graag wat spelen.
normaal zitten er 0.09 snaren op me gitaar maar die heb ik niet meer. nu heb ik wel een setje 0.10 liggen.

maar is dat niet schadelijk voor mijn gitaar want ik heb een ibanez met een half zwevende brug. en omdat ik die brug heb vraag ik het me af.

weet iemand daar wat van.

alvast bedankt.

greetz

sickpunk
28 februari 2003, 19:21
volgens mij moe je dan alles weer afstellen... verder kan ik je nix vertellen

tidus
28 februari 2003, 19:48
dat ik het weer opnieuw moet afstellen dat maakt mij niet uit. ik vroeg me af of het kan met een half zwevende brug.

Anders Destium
28 februari 2003, 20:26
Als je de soortgelijke snaar uit het andere setje neemt zal je brug iets hoger komen te staan, moet gewoon kunnen verder...

OppyTron
28 februari 2003, 22:30
Op 2003-02-28 19:19, schreef tidus:
hallo mensen,

der was gisteren een huiselijke ramp gebeurd. ik brak een snaar.
maar ik heb geen reserve meer liggen. nou krijg ik vanaaf bezoek en ik wilde graag wat spelen.
normaal zitten er 0.09 snaren op me gitaar maar die heb ik niet meer. nu heb ik wel een setje 0.10 liggen.

maar is dat niet schadelijk voor mijn gitaar want ik heb een ibanez met een half zwevende brug. en omdat ik die brug heb vraag ik het me af.

weet iemand daar wat van.

alvast bedankt.

greetz

Je zal een iets andere spanning op je hals krijgen.....dit is doorgaans niet schadelijk.....je krijgt wel wat problemen om 'm op stemming te krijgen......het beste kun je de veerspanning op je zwevende brug wat verhogen....(je weet wel....die veren aan de achterkant in de gitaar body)